- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 september, 2009 at 21:01 #615734Anonym anvandareMember
Tjingeling!
Första gången man skaffar sig en träningsjournal, hoppas verkligen att detta kommer att göra underverk för min motivation:emo-thumb
Så lite kort om min träningsbakgrund:
Har tränar i ca 5 år men träningen har variterat lite, allt ifrån att bara springa på en massa klasser o hålla till på crosstrainern till att tillbringa 5 dagar i veckan i gymmet med tung styrketräning. Är även spinning och box instruktör så en hel del egna klasser har det ju blivit oxå. Jobbar när jag inte är mammaledig som styrketräningsinstruktör…
Ja så det var ju just det, mammaledig…:ph34r:
Min dotter föddes för 13 månader sen och sen dess har det i ärlighetens namn varit lite si och så med både kost o träning, funkar bra i perioder men sen strular det igen. Främsta anledningen till detta är att min dotter tycker att det är klart överskattat att sova på nätterna så nu har jag hamnat i nåt som läkarna tydligen kallar utmattningsdepression. Varken kroppen eller hjärnan funkar riktigt som den ska när man blir väckt 1 gång i timmen i flera månader i sträck:oMen men.. gnälla över det kan man ju inte göra i all evighet utan nu tänker jag se till o fixa det här ändå.. alla tips på motivationshöjare är välkomna:D
Lite kort info om mig själv:
165 cm lång
Väger ca 60 kg +- 1 kg
27 år gammalJust nu ser min träning ut så här ungefär:
1 spinningklass/v som jag leder som instruktör
1 styrkepassJapp det är så illa som det ser ut:(
Mitt mål är att få till träning 4 dagar i veckan till att börja med,
vill köra två styrkepass/helkropp kombinerat med 20 min kondition och två rena konditionspass.Är egentligen inte så förtjust i helkroppspass men jag måste ju börja någonstans, efter att ha fött barn förstår jag allt tjat om coremuskulatur, herregud kan ju knappt lyfta en 5 kgs hantel utan att det känns som att hela ryggraden svajar!
Tja det var allt för nu.. kommer med lite mer detaljer sen.. Skriver mest denna journal för att peppa mig själv lite, vill så gärna komma i form igen.. The calzone days are gone!!
2 september, 2009 at 21:01 #76043Anonym anvandareMember2 september, 2009 at 21:02 #615735Anonym anvandareMemberJa du verkar ju ha lite erfarenhet inom träning sen tidigare, så det är väl bara att ta sig i kragen och börja flåsa/lyfta tungt !
Ska titta in här mer
LYcka till!2 september, 2009 at 22:14 #615736Anonym anvandareMemberSlazenger wrote:Ja du verkar ju ha lite erfarenhet inom träning sen tidigare, så det är väl bara att ta sig i kragen och börja flåsa/lyfta tungt !Ska titta in här mer
LYcka till!Tackar! Kan behövas;)
Tredje träningspasset för veckan är nu avklarat, har varit ute o joggat/sprungit i 35 min. Gick ganska tungt då jag har träningvärk i benen från styrkan i måndags. Sen var jag så orutinerad att jag åt en timme innan jag stack ut o det gjorde inga underverk direkt. Men men jag kom ju ut iaf:D
Nu är det läggdags, som jag nämnde tidigare har vi riktigt sömnstrul i vår lilla familj så det gäller att lägga sig i tid för man vet aldrig hur mycket man får sova.
Ska försöka posta lite bilder imorgon, om det är någon som känner sig manad att förklara hur man gör så är jag väldigt tacksam:|
Godnatt
2 september, 2009 at 22:22 #615737Anonym anvandareMember[http://imageshack.us/]
Registrera dig, sen äre bara o ladda upp bilder så det sprutar om det!
3 september, 2009 at 17:05 #615738Anonym anvandareMemberLycka till med träningen! Ska bli kul o se till bilder också!
3 september, 2009 at 17:44 #615739Anonym anvandareMemberHärligt att du har bestämt dig för att starta en träningsjournal!
Lycka till tjejen, du kommer fixa det!
:up:4 september, 2009 at 07:12 #615740Anonym anvandareMemberTack tjejer!
Igår var det en träningsfri dag, var ute och åt middag med min syster. Åt koreansk mat, nytt för mig. Blev nån slags GI måltid för jag missade helt riset;)
Kom inte hem så sent men har dessvärre varit vaken till kl tre inatt med en väldigt sjuk liten flicka. Superförkyld och med förkylningsastma på det så blir det väldigt jobbigt för henne. Så jag har helt enkelt suttit upp med henne i soffan och sovit. Totalt sömnintag 3 1/2 timme. Det är det här som är mitt stora problem med träningen just nu.. För ärligt jag vet i fan hur man får energi att träna på så lite sömn:(
Nu lär det bli några jobbiga nätter tills den här förkylningen blåst över men jag får göra mitt bästa. Får träna lite lågintensivt och kompensera med kosten helt enkelt..
Har ingen våg hemma men ska så fort jag kommer över en ta en ordentlig koll på vikten o ska oxå ta mina mått så det får ní en ordentlig uppdatering på inom kort. Är ju lite lättare att se vad som händer då.
Kan iaf säga att min målvikt ligger runt 56 kg, men det är lite svårt o säga exakt för jag vet inte riktigt hur mycket muskler jag hinner få tillbaka heller. Tanken är iaf att ska vara iland med det här i december. Hoppas det är möjligt. Ska åka o kolla på två vänner som ska tävla i Luciapokalen o man vill ju inte va flodhästen Boris bland alla vältränade människor:yahoo:
Sen är oxå tanken att vi ska börja bebisfabrik om ett halvår o fixa syskon till pyret o då vill jag verkligen inte starta i ett risigt utgångsläge.. Jag gick nämligen upp 21kg;) förra graviditeten. Visserligen har jag gått ner det igen men har ju definitivt inte samma kropp.. Så muskler finns med på min ”most wanted” lista! Kan säga att det är en obehaglig känsla när man fortfarande ett år efter åt kan peta in fingrarna mellan magmusklerna. Jag vill inte kunna pilla mig själv på ryggraden genom naveln lixom ha ha..
5 september, 2009 at 09:21 #615741Anonym anvandareMemberIdag är det tanken att jag ska till gymmet. Fastnade i en frisörstol hela eftermiddagen igår och när kvällen kom bestämde sig lilltjejen för att vara vaken till halvtolv å då var det ju lite sent att komma iväg.. Oj så mycket ursäkter he he..
Min kollega på gymmet ska få vara barnvakt medan jag tränar för pappsen är o jobbar så jag måste ta med henne. Ska passa på och väga mig på gymmet oxå. Blir ju visserligen ingen morgonvikt men men..
Så uppdatering av träning kommer i eftermiddag/kväl:D
6 september, 2009 at 18:03 #615742Anonym anvandareMemberKom iväg till gymmet som planerat men hann inte med mer än 3 set benpress, 3 set latsdrag och 2 set sittande rodd sen vaknade lillan och gallskrek för hon hostade så mycket så jag fick ge mig ut på lång promenad istället..
Vägde mig på gymmet oxå, visserligen efter att jag ätit lunch precis. Vikten landade på 59,4 kg..
8 september, 2009 at 16:45 #615743Anonym anvandareMemberHaft ett litet data haveri..
Blev ett överkropps pass på gymmet igår iaf.
Sittande rodd
Chins
Bröstpress
Sidolyft
Dips
Lite olika magövningar, har obefintliga magmuskler:(Nu ska jag iväg o ha en spinningklass o är precis klar med att sätta ihop passet..
8 september, 2009 at 19:44 #615744Anonym anvandareMemberPrecis hemkommen från en riktigt lyckad spinningklass. Hade full sal o då är det ju alltid roligare.. Körde på bra..
Dock minus idag att jag tryckt i mig fyra ostmackor och lite choklad… va fan jag var ju på rätt spår.. Vill dock poängtera att jag inte åt allt på en gång utan det var utspritt under dagen.
11 september, 2009 at 22:08 #615745Anonym anvandareMemberKatastrof! Ingen träning på två dagar:evil: Igår kväll när jag skulle ut o springa o sambon skulle lägga dottern började hon yla som en stucken gris. Efter 45 min när vi till slut fått henne att somna däckade jag brevid henne i sängen 20.15 på kvällen:|
Och ikväll har jag varit ensam med henne så inte haft någon möjlighet att ta mig iväg till gymmet. O för att spä på eländet har jag ätit enorma mängder skräp..
På söndag kommer dock en vän hit o vi ska planera lite träningsupplägg och ta lite mått o grejer. Imorgon ska vi på bröllop o hoppas på ett glas vin då
Fattar ju fortfarande inte riktigt det här med hur man laddar upp bilder så om det är ytterligare någon som känner sig manad att förklara hur man gör är ni välkomna:p
Natti natti
11 september, 2009 at 22:15 #615746Anonym anvandareMemberSorry för ingen träningsrelaterad bild försöker lista ut hur man gör
12 september, 2009 at 17:07 #615747Anonym anvandareMemberEftersom 99,7% av alla bilder här på forumet är på män i 20 års åldern som spänner sig på alla olika vis så är det redigt kul med en avstickare:emo-thumb
Fortsätt kämpa, ser redan bra ut -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.