1 år sen lillan kom till jorden, inget mer att skylla på!

Home Forums Dagböcker 1 år sen lillan kom till jorden, inget mer att skylla på!

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 16 through 27 (of 27 total)
  • Author
    FrLi wrote:
    Eftersom 99,7% av alla bilder här på forumet är på män i 20 års åldern som spänner sig på alla olika vis så är det redigt kul med en avstickare:emo-thumb
    Fortsätt kämpa, ser redan bra ut

He he så sant, väldigt ont om tjejer som skriver träningsjournaler överhuvudtaget tycker jag. Men jag har kollat in din:D Du tränar på bra!

Själv har det varit lite si så där med träningen. Var på bröllop i lördags o jag skäms för o säga det men jag gick ut lite för hårt. Vi kröka helt enkelt på ganska bra o eftersom jag äter medicin för magkatarr så kan ni ju räkna ut hur jag mådde sen. Sängläge i två dagar:( Konstant illamående och ont i magen.

Men men.. har iaf kört ett spinningpass ikväll o körde slut mig ordentligt. Imorgon blir det styrka.. Håller mig fortfarande än så länge till mina helkroppsprogram.. Suck…

Hade besök av en kär vän i fredags som är uttagen till reForms talangjakt och som var mitt uppe i sin diet. Var väldigt inspirerande att träffa henne. Extra roligt oxå eftersom hon började med styrketräning efter en instruktinon hos mig på jobbet o sen började vi umgås massor o tränade ihop..

Lilltjejen har sovit mycket bättre på sista tiden och jag börjar faktiskt känna att lite energi börjar att återvända. Kämpar fortfarande med in kroniska trötthet men känns som en liten ljusning iaf och i slutet av veckan ska jag på ett nytt läkarbesök o får höra vad dom säger om allting då:emo-thumb

Nu är det dags att nanna kudden!

Så här rund var jag när min dotter var alldels nyfödd. Vägde ca 70 kg på bilden. Så tack o lov har jag gått ner en hel del sen dess.. Kan meddela att även tuttarna är helt väck ha ha

yra wrote:
    Så här rund var jag när min dotter var alldels nyfödd. Vägde ca 70 kg på bilden. Så tack o lov har jag gått ner en hel del sen dess.. Kan meddela att även tuttarna är helt väck ha ha

Hehe, men det var en väldigt fin bild ;)
    Hur går det annars med träningen nu? Känns det bra?

Pixi wrote:
    Hehe, men det var en väldigt fin bild ;)
    Hur går det annars med träningen nu? Känns det bra?

Faktiskt precis hemkommen från gymmet o det är en väldigt skön känsla att komma igång igen måste jag säga:D Men oj oj.. man är svag vill jag lova, upptäckte att från att ha klarat 19 dips på egen kroppsvikt innan graviditet så klarar jag numera tre ha ha ha!!

Idag blev det i alla fall följande:

Chins med assistans (såklart)
    Dips med assistans
    Sidolyft axlar
    Rumplyft mage
    Magmaskin

55 min spinningpass

Blev ett väldigt kort men intensivt styrkepass för det var allt jag hann med..

yra wrote:
    He he så sant, väldigt ont om tjejer som skriver träningsjournaler överhuvudtaget tycker jag. Men jag har kollat in din:D Du tränar på bra!

Själv har det varit lite si så där med träningen. Var på bröllop i lördags o jag skäms för o säga det men jag gick ut lite för hårt. Vi kröka helt enkelt på ganska bra o eftersom jag äter medicin för magkatarr så kan ni ju räkna ut hur jag mådde sen. Sängläge i två dagar:( Konstant illamående och ont i magen.

Men men.. har iaf kört ett spinningpass ikväll o körde slut mig ordentligt. Imorgon blir det styrka.. Håller mig fortfarande än så länge till mina helkroppsprogram.. Suck…

Hade besök av en kär vän i fredags som är uttagen till reForms talangjakt och som var mitt uppe i sin diet. Var väldigt inspirerande att träffa henne. Extra roligt oxå eftersom hon började med styrketräning efter en instruktinon hos mig på jobbet o sen började vi umgås massor o tränade ihop..

Lilltjejen har sovit mycket bättre på sista tiden och jag börjar faktiskt känna att lite energi börjar att återvända. Kämpar fortfarande med in kroniska trötthet men känns som en liten ljusning iaf och i slutet av veckan ska jag på ett nytt läkarbesök o får höra vad dom säger om allting då:emo-thumb

Nu är det dags att nanna kudden!

Får intrycket av att du tror jag är tjej, vilket jag inte är haha, även om vikterna kanske tyder på de:p

FrLi wrote:
    Får intrycket av att du tror jag är tjej, vilket jag inte är haha, även om vikterna kanske tyder på de:p

Ha ha vilket misstag, var inte menat som en förolämpning:|
    Jag tycker du tränar duktigt ändå:p

Alltid kul med en nu journal :)

8 år sen min kom till jorden, trodde man kunde skylla på det fortfarande?! :whistle:

*Babe* wrote:
    Alltid kul med en nu journal :)

8 år sen min kom till jorden, trodde man kunde skylla på det fortfarande?! :whistle:

Så du har en 8 åring:D Vad kul! Har du nån journal här inne?

Idag känner jag mig typ helt ovärdig att ens skriva en dagbok här inne bland alla hårt tränande och kostmedvetna människor. Blev ingen träning idag, fy skäms. Tanken var att jag skulle ut o springa men fick inte chansen förrän halvnio när min sambo kom hem o då var jag helt enkelt för seg för att ta mig ut i mörkret och kylan…

Men men ingen ide o deppa ihop för det utan nya tag imorgon.

Kan ju ta och rapportera vad jag satt i mig idag, och ja det är ok att skälla på mig ha ha..

Frukost glömde jag så när jag var på väg till öppna förskolan med min dotter åt jag en halv handfull nötter ungefär.
    Vid elva tiden blev det två fiberbullar med smör och ost (varför är det satans brödet det godaste som finns???:|)
    Sen glömde jag såklart bort lunchen oxå.. herregud hur kan man missa sånt?
    Så vid två tiden när jag kom hem åt jag en liten skål naturell yoghurt med kanel.

Detta resulterade såklart i att jag vid halvfyra var sjukt hungrig och åt en giffel med smör o ost som jag köpte i vår livsbutik på väg till lekparken.

Till kvällsmat blev det lax och avokadosushi.

Har ätit en banan nån gång under dagens lopp oxå men minns inte riktigt när.

Jag måste verkligen få ordning på det här med kosten.. HJÄLP!!!

yra wrote:

Idag känner jag mig typ helt ovärdig att ens skriva en dagbok här inne bland alla hårt tränande och kostmedvetna människor. Blev ingen träning idag, fy skäms. Tanken var att jag skulle ut o springa men fick inte chansen förrän halvnio när min sambo kom hem o då var jag helt enkelt för seg för att ta mig ut i mörkret och kylan…

Men men ingen ide o deppa ihop för det utan nya tag imorgon.

Kan ju ta och rapportera vad jag satt i mig idag, och ja det är ok att skälla på mig ha ha..

Frukost glömde jag så när jag var på väg till öppna förskolan med min dotter åt jag en halv handfull nötter ungefär.
    Vid elva tiden blev det två fiberbullar med smör och ost (varför är det satans brödet det godaste som finns???:|)
    Sen glömde jag såklart bort lunchen oxå.. herregud hur kan man missa sånt?
    Så vid två tiden när jag kom hem åt jag en liten skål naturell yoghurt med kanel.

Detta resulterade såklart i att jag vid halvfyra var sjukt hungrig och åt en giffel med smör o ost som jag köpte i vår livsbutik på väg till lekparken.

Till kvällsmat blev det lax och avokadosushi.

Har ätit en banan nån gång under dagens lopp oxå men minns inte riktigt när.

Jag måste verkligen få ordning på det här med kosten.. HJÄLP!!!

Äsch då… för mej funkar dåligt samvete väldigt bra som motivation! så ladda och ut med dej imon ist! ;)
    (lax o avokadosushi lät riktigt riiiktigt gott!!!)

yra wrote:

Du verkar ju ha hittat den så jag behöver ju inte svara ;)

Det här med mat är ju komplicerat, jag inte bättre själv om det till nån tröst

Tyckte alltid att det var en sån klyscha med folk som sa att dom hade svårt att få tid med träning när dom har barn.. Det är ju absolut ingen möjlighet och det handlar helt klart om att prioritera men det är knepigare. En av oss måste ju alltid vara hemma o när sambon jobbar en massa då blir det svårt

Är inne i en period av enormt sötsug, vet inte vad som flugit i mig. Men men det handlar om vilja.. Kan nog tyvärr inte skylla på sockerberoende vilket verkar vara väldigt populärt i dessa GI-tider he he8)

Sambon ska jobba hela dagen imorgon oxå och sen får vi gäster på kvällen så det verkar klippt nästa vecka oxå men får väl göra som resten av alla Svenssons o ta en nystart på måndag:emo-thumb

Har inte smitit från uppdraget att komma i form. Dock kommer jag att lägga ner denna journal för att öppna en ny ihop med min kompis och kollega. Vi kommer alltså skriva en tillsammans då vi tränar en del ihop och dessutom har liknande mål och förutsättningar. Linda är dock aningens mer vältränad än mig he he.. Men får väl skylla på att jag fött barn då8) Världens mest klassiska undanflykt…

Iaf see you soon i ny journal:D

Viewing 12 posts - 16 through 27 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.