- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 maj, 2008 at 22:11 #760906Anonym anvandareMember
Tjena,
trots att jag tränat regelbundet i 15 år så har jag varit bra ”soft” mot mig själv och kan inte direkt säga att jag missunnat mig någonting(allra minst cheesecake :o) medan jag tränat för att hålla mig i trim. Jag har haft hyfsat lätt att bygga muskler tror jag och har en naturligt hög ämnesomsättning som hållt mig in check under denna tid.MEN, nu tänkte jag för en gångs skulle försöka mig på en lite mer extrem livsstil. Vad jag vill uppnå är toppform på 10 veckor.
Nedan så har jag skrivit hur jag TROR att jag kan uppnå detta och det är här som jag verkligen skulle vilja få lite tips och mothugg från er gymrävar som har ”been there, done that” och vet vad som funkar och inte funkar.
Stats i nu läget: vikt 90kg ca , 176cm, 10-15% BF. Är och har alltid tränat helt naturellt
Mål: Att komma så närma tävlingsform för en fitnesstävling som möjligt. BF skall helst ner till 8% eller mindre samt jag vill definiera den massa jag har samlat på mig hittills.
Det kan summeras med att säga att Jag vill se skitsnygg ut i kalsonger
(samt vara i mitt livs form för övrigt.) Ett mål är också att se om jag blir taggad på att fortsätta mer med denna fitness-livsstilen.Plan:
Kost: Skippa all godis och alla desserter, allt raffinerat socker och i den mån det går salt. Satsar på rejäla mål mat med hyfsat med kolhydrater och protein. Kosttillskott är kreatin(pulver) som jag tar 2ggr per dag samt gainer 1-2 gånger per dag.
En hel del kaffe och te och frukt i vanlig ordning. Har en ätardag i veckan inplanerad med.Träning: 6 dagar i veckan. Börjar varje pass med viktträning och avslutar med ca 30minuter aerobisk träning(ex hopprep, löpning, skuggboxning, sandsäck,inlines eller simning)
Fråga: är det bäst att lägga aerobisk träning efter eller före styrketräningen?)TräningsSchema:
Måndag: Biceps, triceps, mage, aerobisk träning
Tisdag: Bröst & rygg, mage, aerobisk träning
Onsdag: Axlar och ben
Torsdag: boxning (aneorobisk? träning)
Fredag: Vila
Lördag: aerobisk träning 60 min
Söndag: styrketräning allround med egen kroppsvikt (hela kroppen med endast få set per muskelgrupp)Vad tror ni om detta? Vad behöver jag göra för att få ut maximal utväxling av dessa kommande 10 veckor? Jag tar alla råd jag kan få (utom att sova med fingrarna i ljummet vatten*s*)
Please help!Ps: Min plan är att ta en bild varje vecka i samma pose, samma ljus och på samma plats, så att ni kan följa mina (förhoppningsvis synliga) framsteg
Startformen:
[img=http://i25.tinypic.com/fs0ig.jpg]och rygg:[img=http://i26.tinypic.com/1197910.jpg]7 maj, 2008 at 22:11 #81977Anonym anvandareMember7 maj, 2008 at 22:35 #760907Anonym anvandareMemberHmm har jag lagt denna på fel ställe? har min tråd hamnat i skuggan? det är ingen som ser den verkar det som. What to do, what to do?
7 maj, 2008 at 22:39 #760908Anonym anvandareMemberTråden har legat ute i drygt 25 minuter. Patience, dear sir, patience.
7 maj, 2008 at 22:40 #760909Anonym anvandareMemberSka bli kul att följa lycka till
7 maj, 2008 at 22:44 #760910Anonym anvandareMemberJay wrote:Tråden har legat ute i drygt 25 minuter. Patience, dear sir, patience.haha sorry. Men mitt första inlägg fick svar efter typ 30sekunder. Det blir ju som en betingad reflex att bara trygga ”refresh”
(behöver en hobby tror jag. Går och lirar lite GTA, brb)7 maj, 2008 at 22:46 #760911Anonym anvandareMemberJag skulle rekommendera skonsam träning för lederna i början, exempelvis lätt simning, promenader på mjukt underlag eller vattengymnastik i allmänhet. Det är lätt hänt att skada sig om man lagt på sig mycket övervikt och sen drar igång med alltför mycket belastning på kroppen.
Skynda långsamt! :emo-thumb
/Steve
7 maj, 2008 at 23:58 #760912Anonym anvandareMemberSteve Reeves wrote:Jag skulle rekommendera skonsam träning för lederna i början, exempelvis lätt simning, promenader på mjukt underlag eller vattengymnastik i allmänhet. Det är lätt hänt att skada sig om man lagt på sig mycket övervikt och sen drar igång med alltför mycket belastning på kroppen.Skynda långsamt! :emo-thumb
/Steve
Men men…jag har inte tid att vänta om jag skall komma i toppform på 10 veckor. Det får bära eller brista helt enkelt;)
Nä jag hör ditt råd. Har tänkt att lyssna mycket på min manliga intuition. Känner jag att åldern börjar ta ut sin rätt så tar jag och väljer simning eller nån annan mild aerobisk aktivitet. Tack för rådet
8 maj, 2008 at 00:05 #760913Anonym anvandareMemberWhiteNinja wrote:Men men…jag har inte tid att vänta om jag skall komma i toppform på 10 veckor. Det får bära eller brista helt enkelt;)Nä jag hör ditt råd. Har tänkt att lyssna mycket på min manliga intuition. Känner jag att åldern börjar ta ut sin rätt så tar jag och väljer simning eller nån annan mild aerobisk aktivitet. Tack för rådet
Ja, man känner ju sig själv bäst! jag tyckte bara att det lät lite vanskligt att acclerera från otränad med smak på cheese-cake till vältränad på 10 veckor!
8 maj, 2008 at 00:12 #760914Anonym anvandareMemberSteve Reeves wrote:Ja, man känner ju sig själv bäst! jag tyckte bara att det lät lite vanskligt att acclerera från otränad med smak på cheese-cake till vältränad på 10 veckor!Otränad? Såg du bilderna i första inlägget? Han säger dessutom att han har tränat regelbundet i 15 år.
Dessutom ska han ju bli av med fett, på 10 veckor…Har du verkligen läst vad han har skrivit?
8 maj, 2008 at 00:14 #760915Anonym anvandareMemberAash wrote:Otränad? Såg du bilderna i första inlägget? Han säger dessutom att han har tränat regelbundet i 15 år.
Dessutom ska han ju bli av med fett, på 10 veckor…Har du verkligen läst vad han har skrivit?
Hmm nej… missade nog lite där, jag fokuserade nog mest på cheese-caken tror jag.
8 maj, 2008 at 00:26 #760916Anonym anvandareMemberSteve Reeves wrote:Hmm nej… missade nog lite där, jag fokuserade nog mest på cheese-caken tror jag.Det är aldeles för lätt hänt. Nej , nu måste jag tänka på nåt annat. Men en morot har fan ingen chans mot en brownie
Biologins balans är ondskefull.8 maj, 2008 at 10:38 #760917Anonym anvandareMemberLycka till, du har grymma försutsättningar!
8 maj, 2008 at 10:49 #760918Anonym anvandareMemberEn muskelkille med huvudet på skaft…
Du verkar inte lägga så mycket fett på magen.
Hur är det med benen (form, storlek)?8 maj, 2008 at 14:39 #760919Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:En muskelkille med huvudet på skaft…
Du verkar inte lägga så mycket fett på magen.
Hur är det med benen (form, storlek)?jag kör världens äldsta och klyschigaste kommentar:
”asså, jau kör ju inte så mycket ben eftersom jag har rätt muskulösa lår ändå” :p
Nej det är nog egentligen som så att dom släpar lite eftersom jag haft svårt att få ”kontakt” och känna att det tar. De muskler man har mest känsla för blir ju som sagt lätt de som man tränar mest också.Men det blir ändring på det nu. Var och körde ett träningspass för ben igår som gör att jag går som en cowboy med pungvred idag (aj)
Jag kanske borde lagt denna tråd som en träningsdagbok istället och publicerat passen med
Jag återkommer med benbilder längre fram…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.