2007- dags för debut… (mycket bilder)

Home Forums Dagböcker 2007- dags för debut… (mycket bilder)

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 2,131 through 2,145 (of 2,330 total)
  • Author
    Johan Ederer wrote:
    Min syn på alla olika ”träningsmetoder” man läser om överallt;)

(eftersom jag fått mååååååånga PM om vad jag anser om olika metoder osv, ger jag mitt svar här)

Jag anser för det första att det inte finns nått ”mirakelprogram” som passar alla och som får samtliga som provar att växa som ogräs…
    Tycker det på senaste tiden varit på TOK för mycket ”snack” om massa teorier hit & dit, ”den metoden o den metoden” ,” kör inte till failure den veckan o kör 13reps nästa vecka” osv osv, ni fattar hur jag menar!…Enligt mig BLA BLA BLA…

Tror många släpper ner vikterna vid tex 12reps bara för att det står så på schemat, även fast de kanske hade orkat 15?????????

För mig handlar det om, lära sig så många olika övningar som möjligt per muskel.
    Välja ut vilken muskel som ska tränas för dagen, säg rygg:
    In i gymet, attackera ryggen från alla vinklar och vrår, med ett bra övningsutförande, satsa ALLT, köra varje reps som om det vore det sista i livet, in med massa blod för att fullkomligt spränga musklen!!!!!!!!
    när jag är klar med passet, vill jag att ryggen ska vara så fylld att det blir jobbigt att böja sig ner o ta upp träningsväskan…

Sen tycker jag man ska gå mer på känsla, bara för nån ”mirakel tränare” från ”usa” säger att man växer av tex 21reps, kan jag lova att det inte är till det sämre om man tänkt 21reps men hade visst ork till 23reps… Släpp INTE ner hantlarna då bara för du kommit fram till 21reps;)

min slutsats: Att man ska Träna hårt!!! och inte fundera så mycket…Vet man med sig att man i varje set kört till absolut MAX, har man ju gjort allt man kan för den dagen:up:

Desto viktigare än att analysera träningsmetoder (kör hårt) är att se till att efter ett hårt pass ge muskeln tid att vila och växa innan man kör den igen och även vikitgt att få i sig rätt näring efter passen, en bra mix av protein och kolhydrater för att fylla på dipåerna!!!

Att Älska något är en känsla, jag älskar träning, därför kommer jag fortsätta att träna på känsla… ”7reps lr 11reps” kvittar, släpper ner vikten när jag inte orkar fler reps helt enkelt!!!!!!!!!!

Så lycka till och hitta det som passar just DIG

KÖR HÅRT!!!

mvh
    Ederer

Mycket bra skrivet :up:

Oggelit0 wrote:
    Mycket bra skrivet

Tack!! men bara min syn på det hela…

Zebaztian wrote:
    Har funderat på det där med dropp set osv.. Jag kör det själv för det e riktigt skönt med den där brinnande ”smärtan” i muskeln men är det optimalt för byggande?? Vad tror du?

Keep on rocking!

Mvh Sebbe

Mitt förra svar var absolut inte ”riktat” till dig, men det hoppas jag du e med på byggarbroder:) , tycker bara i största allmänhet att det är synd att allt ska analyseras så mycket… —f.n träna hårt och ha kul, då kommer resultaten.. Inte f.n ´vet ens muskel om den tränar efter ”max-ot” principen lr ”supermegaheavysuperset metoden” he he=))) ..Men den vet när den har tränats hårt, den känslan är obeskrivbar, lr hur!!!
    Jag tror/hoppas har hittat den träningen som passar mig genom att mata in massa blod i muskeln genom drop-sets, ett relativt nytt sätt för mig att träna, men det känns bra och både styrkan,volymen och intensiteten har ökat sen jag drog igång… fortsätter o hoppas på det bästa:up:

Martin.P wrote:
    Roligt se träningen går bra för dig Big Johan
    hoppas vi ses på loaded cup i may i danmark, jag får nog hoppa mtgp tyvärr då sparar mig till loaded cup / närmare 115 kg svullen Martin

Tack mr. Junior champion!!! Du måste va riktigt stooor nu!! coolt att se, eftersom jag vet att du alltid är i en bra form dessutom, får logga in på msn när jag har tid över, men då kräver jag några bilder=) =) …Sköt om dig så ses vi snart min vän!

Vegaa wrote:
    riktigt fina bilder i body Johan / Pectoralis

Tjeeeeeena Mannen!! Kul att du e här (igen)… Tack så hemskt mycket:o , han är en duktig fotograf Alex!!!!!!! , hoppas allt rullar på för dig!!

tobbeflum wrote:
    kör du något på träningslagret? :P hade vart kul o se dig ta upp korridorerna där :D

Nja när jag är hemma i värmland är Lagret givet!! men inte kört där sen innan Jul… Men har planerat en V. inom kort där nere, då ses vi på Lagret:)

ha de gött:up:

Håller med om att man inte skall tänka/analysera för jäkla mkt!! Du verkar verkligen ha hittat det som fungerar för dig:emo-thumb

Keep on improving!!:emo-thumb

Go big, go hard, go home.. (and eat:p)!

Bra skrivet ang träningen Johan, ”shut the fu** up and train” på ren svenska:D

Vegaa wrote:
    Det var så lite så stog och bläddrade i tidning i en affär och såg dig, grym som fan!
    Jaa jag ska köra igång me träningen igen, haft lite skador nyckelbensfästet släppte i nedre fästet!

får se hur det kommer att gå! nå nya planer på tävling?

Tack igen!!

Aj f.n inte kul att höra…men du kommer tillbax!!! Träna smart och låt det ta den tid som behövs, minns du hade en riktigt bra fysik så kör på igen NU:up:

Jodå, mina planer för året är klara uppe i skallen, har sen januari börjat jobba hårt för att de ska gå i verket… vi får se…jag dyker upp på scen igen efter sommaren!

take care!!!!

Zebaztian wrote:
    Håller med om att man inte skall tänka/analysera för jäkla mkt!! Du verkar verkligen ha hittat det som fungerar för dig:emo-thumb

Keep on improving!!

Go big, go hard, go home.. (and eat)!

Japp svårare än så behöver det inte vara!!!
    Hoppas även din träning flyter på!! kul journal ni startat, härliga bilder, ja kommer som sagt gärna ner i sommar o lyfter lite med er:)

David Frykman wrote:
    Bra skrivet ang träningen Johan, ”shut the fu** up and train” på ren svenska

:)

Vilar idag… Ont som f.n i halsen och lite feber:( …Hoppas jag vaknar pigg och kry imorgon och kan köra benen då… Please please:happy:

Get well soon.. The iron will be missing you!!:p

Krya på dig!

Johan Ederer wrote:
    Vilar idag… Ont som f.n i halsen och lite feber:( …Hoppas jag vaknar pigg och kry imorgon och kan köra benen då… Please please:happy:

krya på dig

Zebaztian wrote:
    Get well soon.. The iron will be missing you!!:p

Krya på dig!

Thanx man!!

Hoppade Ben och körde armar idag, sova och vakna…Och hoppas att det blivit bätter och inte sämre, flåsigt värre idag, kanske skulle ha vilat helt..men svårt;)

Jag måste blivit smittad av dig genom skärmen för när ja vaknade imorse va jag helt tjock i halsen.. Och det var ju ben idag:evil:

Du har säkert sagt det tidigare men när blir nästa satsning?

Vet EXAKT hur svårt det är! Men, Johan, ta det för helvete lugnt med att träna med minsta lilla halsont. Förr eller senare är oturen framme, och då blir inte konsekvenserna av snäll art, för att uttrycka det milt.

Gillar din fysik skarpt!

Johan Ederer wrote:
    Thanx man!!

Hoppade Ben och körde armar idag, sova och vakna…Och hoppas att det blivit bätter och inte sämre, flåsigt värre idag, kanske skulle ha vilat helt..men svårt;)

Zebaztian wrote:
    Jag måste blivit smittad av dig genom skärmen för när ja vaknade imorse va jag helt tjock i halsen.. Och det var ju ben idag:evil:

Du har säkert sagt det tidigare men när blir nästa satsning?

Aj f.n mannen illa illa:( …får be om ursäkt om jag smittat dig..Nee men seriöst, visste e det tråkigt när man har lite flyt i träningen sen blir det avbrott… men bara ta nya tag!

Min satsing började redan i Januari, vill vara så förberedd det bara går detta år!!!!!!!! …Följer mitt off season schema jag fått från coach till punkt o pricka varje dag… Lämnar inget åt slumpen, allt e noga uträknat och genomtänkt!!

Dyker upp på scen efter sommaren…:ph34r:

Själv då? ska du köra i år?! vilken klass tävlade du i förra gången? hur gick det?

HenkeThePeak wrote:
    Vet EXAKT hur svårt det är! Men, Johan, ta det för helvete lugnt med att träna med minsta lilla halsont. Förr eller senare är oturen framme, och då blir inte konsekvenserna av snäll art, för att uttrycka det milt.

Gillar din fysik skarpt!

Först och främst tack för orden om min fysik:):o

Jo jag vet ju innerst inne det du säger, inget att leka med, jag vet!!!! ,men sen är det en liten djävul där inne som säger åt mig —du kan ju gå och köra lite lungt… sen när man väl kommer dit så ”lurar” han mig igen och innan man vet ordet av har man kört skiten ur sig själv ytterliggare än gång;)

Men tack för tipset och jag ska absolut tänka mig för framöver!!

Ha de så bra!!

Hoppas du vaknar o är helt frisk fr halsont o feber, själv har jag precis legat i 4 dagar o det började just med halsont (så lyssna på din kropp,det gjorde inte jag o blev toksjuk), bomba med c-vitaminer o glass i stora lass:D
    HA EN FIN DAG o hälsa Sofia

//P:pop:

Viewing 15 posts - 2,131 through 2,145 (of 2,330 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.