2007- dags för debut… (mycket bilder)

Home Forums Dagböcker 2007- dags för debut… (mycket bilder)

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 2,330 total)
  • Author
    Johan Ederer wrote:
    Tack!

Dålig på att mäta osv (kollar mest spegeln)… men några speciella stats du undrar över?

Absolut…kommer längre fram…snurrig av dieten nu så orkar inte åka ”så långt” just nu… är det ÖKK som gäller eller?? (härligt gym det:up:)

både ökk och i3… bara höra av sig innan det bär av hit. nee tänkte på längd och vikt. allt annat som armmått och så vidare är jag inte intresserad av då ett par 45 cm armar med bra topp och häng kan se bättre ut än ett par 50 cm med sämre topp och inget häng… ;)

Johannez wrote:
    både ökk och i3… bara höra av sig innan det bär av hit. nee tänkte på längd och vikt. allt annat som armmått och så vidare är jag inte intresserad av då ett par 45 cm armar med bra topp och häng kan se bättre ut än ett par 50 cm med sämre topp och inget häng… ;)

Klart jag gör, i3 har jag aldrig hört om faktiskt, kul att prova:up:

Längd 168cm (kort) vikt just nu? vägde 102kg i augusti 06 …startade dieten på 96kg i december …. Och några kilon har det ramlat av sen dess… ska väga mig igen inom kort! återkommer då:nod

Hörs då!! kör hårt!!

Johan Ederer wrote:
    Just nu blir det mycket olika kosttillskott (pga diet) ,Men om vi tar i ”vanliga fall” så brukar jag använda: protein,glutamin, multivitaminer och omega3.Har även provat ”gainers av olika slag men tycker bara att jag blivit ”bulkig” av det.
    Anser att man får i sig tillräckligt med kolhydrater, bra fetter osv genom att äta bra basmat under dagen. Protein kan bli lite ”värre” under dagen då man måste äta myyyyccccket ”kött” för att få i sig tillräckligt med protein, dyrt , då är det smidigt att ta några proteindrinkar utspridda under dagen som komplement.

Hoppas svaret dög

Japp, det svaret var utmärkt.
    Hmm, jag känner igen känslan ”bulkig” av gainers (väger själv 93kg fördelat på 179cm).
    Men jag dricker alltid en gainer efter träningen och orkar inte räkna kalorier. Är det värt att testa utan gainer då? Köra på ditt upplägg.
    Jag menar du har ju antagligen stenkoll på vad du stoppar i dig?!
    Medan jag själv kör mer på att bara skyffla i mig mat.

LinusHansen wrote:
    Japp, det svaret var utmärkt.
    Hmm, jag känner igen känslan ”bulkig” av gainers (väger själv 93kg fördelat på 179cm).
    Men jag dricker alltid en gainer efter träningen och orkar inte räkna kalorier. Är det värt att testa utan gainer då? Köra på ditt upplägg.
    Jag menar du har ju antagligen stenkoll på vad du stoppar i dig?!
    Medan jag själv kör mer på att bara skyffla i mig mat.

Har väl under den senaste tiden lärt mig MYCKET om kosten och hur viktigt det är att äta rätt, främst tack vare min coach som även är utbildad och en mycket duktig PT. Det jag främst lärt mig är att man inte behöver ligga mycket + för att bygga muskler, –man hör ju ofta uttryck som ”ät som en tok och ät allt du kommer över” osv …:nono:
    Se bara till att gå lite + varje dag det räcker.Resultatet av FÖR mycket mat blir istället det omvända, orklös, seg,trött & en massa onödigt lagrat fett som bara blir jobbigt att ”deffa” bort sen…
    Efter att jag själv minskat mitt matintag med ungefär hälften, fick jag till min förvåning både mer enerig under dagen samt mycket bättre fart o tryck i träningen!!! , Men en gainer att fylla på depoerna med efter ett hårt pass under uppbyggnad låter helt rätt tycker jag:up: Ett annat tillskott om är utmärkt efter passet är Vitargo (rent kolhydratpulver) , kan man blanda ihop med proteinpulver.. har man en perfekt ”efterträning drink” sen !!!!

Lycka till Mannen!

Robert Svensson wrote:
    Starkt gjort Johan att du orkar uppdatera såhär mycket med bilder i din journal. Jävligt kul att ta en titt här inne. Du skämmer bort oss med massa bilder vilket är kul! :D

Tack Robert!! super kul att höra!

…tycker att det är kul att dokumentera min väg fram till tävlingen, o delar självklart gärna med mig av den till ALLA FORUM VÄNNER som è intreserade:up:

More to come…

Igår (söndag) framsida ben…

*Knäböj i smith: 5set* 10reps 160kg (60sek vila mellan seten)

*Hacklift: 4set* 10reps 150kg +superset med benpress ett ben i taget 120kg

*Sittande lårcurl: 4set* 15reps 30kg +superset utfall med hantlar.

..Bästa pumpen på läääänge i benen fatktiskt:up: , hann fylla benen rejält på 55min:)

Imorse 05.00 (måndag) blev det 1timme kardio -träningscykel (första efter förkylning)

Ikväll Bröst & Axlar …(Tänkte prova ett annat gym här i stan för ett pass, får se ikväll hur det slutar:unsure: )

Johan Ederer wrote:
    Det jag främst lärt mig är att man inte behöver ligga mycket + för att bygga muskler, –man hör ju ofta uttryck som ”ät som en tok och ät allt du kommer över” osv …:nono:
    Se bara till att gå lite + varje dag det räcker.Resultatet av FÖR mycket mat blir istället det omvända, orklös, seg,trött & en massa onödigt lagrat fett som bara blir jobbigt att ”deffa” bort sen…
    Efter att jag själv minskat mitt matintag med ungefär hälften, fick jag till min förvåning både mer enerig under dagen samt mycket bättre fart o tryck i träningen!QUOTE]

Tack för svaret! Jag ska verkligen tänka på detta när jag lägger upp min kost lite seriösare om ett par veckor.:)

Kör på lika hårt som innan i gymmet nu! Grymt inspirerande! Fått en nytändning av din journal.:emo-thumb

Tack för svaret! Jag ska verkligen tänka på detta när jag lägger upp min kost lite seriösare om ett par veckor.:)

Kör på lika hårt som innan i gymmet nu! Grymt inspirerande! Fått en nytändning av din journal.:emo-thumb[/QUOTE]

Tack det ska jag göra..Ska nog gå att öka ytterliggare:nod

bli inte för ”seriös” med maten bara, räcker gott o väl med vanlig enkel husmanskost
    lunch, middag & kväll (pasta,ris,potatis osv+ lite extra proteindrinkar …”Överät” inte, lagom ger bäst resultat, I PROMISE:up:

Ha de fint o kör hårt!!

Tack för svaren. Kommer bli till bra hjälp!:)

Kan inte säga annat än att jag är imponerad! :) men ja måste bara få fråga en sak, hur bör reps antalet ligga om man vill bygga max i både storlek och styrka?? :) Fortsätt i samma tempo så får man snart se dig i body:s tidning :)

David Näslund wrote:
    Kan inte säga annat än att jag är imponerad! men ja måste bara få fråga en sak, hur bör reps antalet ligga om man vill bygga max i både storlek och styrka?? Fortsätt i samma tempo så får man snart se dig i body:s tidning :)

Hallå David!!

hmm svårt då alla kör olika… Men jag anser att vill man bygga max styrka ska man nog ligga på reps mellan 1-5 (det gjorde jag när jag tävlade i styrkelyft) men för att bygga massa krävs det anser jag runt 6-8reps …Men vägen till framgång stavas enligt mig VARIATION:nod , kroppen är smart, måste ”lura” den ofta för att den ska växa, så tycker du ska variera dig, typ 2veckor tungt(färre reps) 2v lite lättare (fler reps) osv …Lura kroppen så mycket du bara kan, hinner den aldrig ställa in sig o då VÄXER den:up:

Oj, tack !! , ska köra hårt så får man väl se vart det slutar? men absolut det vore allt en liten dröm det =)

Gasa på ordentligt i gymet nu David:up:

Tjena!

Grymma pass! När och var ska du tävla?

Tack för svaret! Nu kör vi hårt och gör år 2007 till ett riktigt tränings år ;)

:emo-thumb Way to go budy

Johan Ederer wrote:
    En sista bild från den 10:e Januari -07 (fyra veckor-sen)…Främst till alla ni som tycker att jag alltid kör i stoooora varma tröjor… Bildbevis på att jag kör thight ibland:P

Ha en trevlig kväll- ALL BODYBUILDING LOVERS:up:

Jimmy Jönsson wrote:
    :emo-thumb Way to go budy

Vet inte om du minns?? men skrev till dig i sommras att mitt mål var att bli lika hård som dig!! men jag får ge mig för denna gång:worship: ,hinner inte till april…. men 07 har precis börjat:P

Take care:up: (& snyggt jobbat 06)

Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 2,330 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.