5^2 = 25 vart kan det ta en…

Home Forums Dagböcker 5^2 = 25 vart kan det ta en…

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 16 through 17 (of 17 total)
  • Author

Helgen har väl varit sådär när det gäller kost. Maten har iofs varit bra men vätskan var kanske lite av fel sort…

Hur som helst idag var det måndag och dags för att köra ett nytt bröst/Benpass.

Snehantel
    5*5*40 kg!!![/b]

Sjukt bra kändes det. Den sista repen på sista setet var iofs hiskeligt tung men jag klarade det. Dvs nästa pass blir det till att öka till 42,5 kg! Detta är definitivt det starkaste jag någonsin varit när det gäller bröst. Känns riktigt riktigt bra och leder definitivt till ökad motivation.

Dips
    Körde med 10 kg extra och klarade 10, 10 och slutade med 7.

Dips är väl egentligen en av få övningar där jag inte försöker klara 5 utan målet är istället 10. Tror att det blir svårt att köra dips bra på en vikt som man bara klarar 5 reps med.

Knäböj
    5 * 5 * 90 kg. Kändes helt ok, definitivt tungt men känns som att jag borde kunna öka några gånger till innan det börjar bli stop.

Har haft lite problem med ett knä för nått år sedan som stoppade mig från att träna + att jag använt det lite som en bortförklaring för att inte träna ben. Men nu är det slut med det och jag hoppas verkligen att kombination av mycket basövningar (böj och mark) ska kunna få benen att bli både starkare och större…

Lårcurl
    3*5 plattor

Har gått ner till att enbart köra 3 set på extra övningar för att göra passen lite mer effektiva.

Idag var det dags för axlar/rygg/biceps/mage.
    Är ett hyffsat långt pass som tar ca 1 h med uppvärmning.

Militärpress
    Det här är nog den övningen som känns tyngst just nu. Förra passet klarade jag bara 2 set.
    Nu blev det 3 * 5 * 60 kg
    Och på ett sista set lyckades jag få upp den 3 gånger.

Så det går framåt och fortsätter det så här hoppas jag på att kunna öka igenom inom någon vecka.

Chins
    Förra veckan var jag en rep i från att klara 5 * 5 med 10 kg i extra vikt.
    Och idag så gick det :up:
    Kan inte påstå att det var lätt, men det ska det inte vara.

Så nästa pass blir det med 15 kg extra.

Marklyft
    5 * 5 * 130 kg
    Kändes väldigt bra och det känns som att tekniken är rätt bra. Ska se till att köra med någon kompis inom den närmsta tiden för att se om det ser ut som jag tror :p

Biceps
    Förra veckan körde jag äntligen en 3 * 5 * 50 kg i skivstångscurl. Det innebär att det var höjning till idag, och det visade sig bli väldigt tungt.
    klarade en 5:a på första setet och en 4:a på set nr 2 där jag verkligen tog i med tårna.
    Höjningen var på 5 % till 52,5 och ärligt så kändes det som klart mer. Men bara att kämpa på så lär det gå!

Avslutade med mage.

Träningen känns fortsatt bra men jag känner definitivt av att passen blir tyngre och tyngre.

Viewing 2 posts - 16 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.