A Dead Heavy Day

Home Forums Dagböcker A Dead Heavy Day

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 38 total)
  • Author

Chins
    kvx5,6

Marklyft
    90kgx2 pb!
    80kgx3

Hantelcurl per arm
    17,5kgx8, 6, 5

Stångcurl
    20kgx6,6,8

Sittande rodd
    10×4,4
    8×8

Cabelcurl
    3×10(x3)

Bamsecurl
    1,5×10,10

Chinsen går bara sämre o sämre, men allt annat går bara bättre o bättre. Mycket konstigt! Om ja lägger ner chinsen så kommer alltså allt gå kanonbra? hehe

Testade o gjorde marklyften lite annorlunda idag, stod bredare o hade händer mellan benen istället för utanför. Kändes bättre än vanligt.

I tordags var de konditionsträning, blev 40min på motionscykel. Svettigt värre!
    Hoppas vädret blir bättre snart så ja kan ut o springa istället, de är för tråkigt o träna kondition inne.

Invägning idag

Vikten står still, har inte gått ner något denna vecka. Men de konstiga är att midjan har gått ner 2,5cm denna vecka. Vilket jag även har märkt på kläderna mina.

Då är min fråga, hur går detta ihop? Midjan minskar rejält men vikten står still…

Bröst, triceps o yttre delts

Bröstpress
    27,5kgs hantlar x6,5,4

Dips
    Kvx6(X3)

Pushdown
    8×10(x3)

Lyft åt sidan me hantlar
    10kgsx8(x3)

i cabel
    1,5×6(x3)

Extension över huvud
    10kgs x8(x3)

Drag mot hakan
    25kgx6(x3)

Dipsmaskin
    31×10(x3)

Enhandspushdown
    2×8(x3)

Styrkan verkar vara tillbaka i bröstet igen, tur de. Tog de hyffsat lugnt med vikterna idag, kändes lite fräschare än o träna tungt. Imorgon är de en slappar-dag med maten, jippi! Sen kommer de bli lite ändringar i träning o kost.

Var ett tag sedan ja uppdatera men har kört på som vanligt.

Chins
    kvx8,6
    Chinsen går bara sämre, ska lägga ner denna övning nu. Usch!

Marklyft
    100kgx1
    90×4 pb!x3
    Ja tänkte börja me 80kg, men huvudet var inte med så räkna fel o ch tog 100kg istället hehe. Tänkte väl att 80 kändes väldigt tungt

Omvänd pecdec
    31×8(x3)
    Den tog fint!

Hantelcurl
    20kgx6,4,4
    Funderade på om ja skulle ta 17kg o göra flera rep istället, men fick bli 20 o lågrep.

Latsdrag
    9×6(x3)
    Gick fint här med, gjorde några rep på 11 oxå men tekniken var inte den bästa.

Höga lats
    4×8(x3)
    Lite lurig övning men gick bra.

Stångcurl
    25kgx6(x3)
    Jä!

Sittande rodd
    8×8(x3)
    Riktigt tråkig övning o energin börja ta slut.

Konc-curl i cabel
    2,5 utpump

Vikten ligger på 79,8kg (-1kg denna vecka) o midjan på ca 97cm så de går ner sakta men säkert.

Nu blir de plugg resten av dagen :(

Kommer göra ett litet expriment 2mån in i deffen med betadrain och meltdown.

Mitt upplägg:
    Innan m-promenad:esa-pro, 1 meltdown 2 betadrain
    Innan styrketräning: 1 md, brutal fx, esa-pro och malto.
    Innan läggdags: 2 betadrain

Kommer köra igång med morgonpromenader och idag var det dags för den första. Hunden väckte mig 06.20. Var ute i ca 40min. Tyckte ja kände mig lite piggare än vanligt på morgonen nu, känns som ja kan gå o styrketräna direkt efter promenaden. Men de får bli och vänta lite.

Ultra-Henke wrote:
    Chins
    kvx8,6
    Chinsen går bara sämre, ska lägga ner denna övning nu. Usch!
    :(

Jo att chinsen brukar suga rätt hårt i kroppen om man inte är på hugget.. Dock är de goa att ha :happy:

Staffan_STB wrote:
    Jo att chinsen brukar suga rätt hårt i kroppen om man inte är på hugget.. Dock är de goa att ha :happy:

Jag har en hat-kärlek till den övningen, den e hemsk. men ja ska bli grym på den ändå! :D

Bröst, triceps o yttre deltidos

Bröstpress
    27,5kgx6(x3)

Lyft åt sidan
    10kgx10(x2)
    7,5×12(X3)
    I cabel
    1,5×12(x3)

Pushdown
    8×6(x3)
    Enhands
    2×8(x2)

Extension me rep
    6×6(x3)
    Me hantel
    7,5×8(x3)

Dipsmaskin
    31×10(x3)

utpump i cabel

Blev ett högt tempo idag pga allt störande folk på gymmet. Ibland är ja inte alls social, bara störde mig på alla :P Ska det var så svårt o lägga redskapen på sin plats!:evil:

Gick morgonpromenad kl05 idag, gick i ca 60min. Märker av meltdown ganska bra, blir ganska speedad. Speciellt ihop med brutal fx.

Hur tar du Meltdown? :)

Ultra-Henke wrote:
    Jag har en hat-kärlek till den övningen, den e hemsk. men ja ska bli grym på den ändå! :D

aaah, hat-kärleken är den bästa! :devil: The only way

Calle Ekman wrote:
    Hur tar du Meltdown? :)

Tar 2 innan morgonpromenad, runt kl 04.45, eller 07 och 1 innan träning mellan kl12-14.

Staffan_STB wrote:
    aaah, hat-kärleken är den bästa! :devil: The only way

Hehe, fast enbart kärlek är bra de med :D

Fy va dålig jag är på o skriva här :D

Har deffat nu i ca 14v, gått ner 12kg och tappat 16cm i midjan. Har testat 2 burkar Beta-drain och en burk Meltdown. Beta-drain tog slut i onsdag och har nog ca 1-2v kvar av meltdown.

Har tagit enligt följande:

2beta-drain + 2 meltdown innan morgonpromenad. 2beta-drain innan sängen. Ska utvärdera mer när meltdown är slut.

Har börjat gå upp runt kl06 varje dag o går 60-70min promenad. Gillar morgonpromenaderna, har nästan blivit ett beroende :D Mitt mål är att väga 65kg till midsommar och nu väger jag 73.9kg. Borde gå tycker jag.

Nu blir det o spana in Biggest loser på tv sen blir det styrketräning. Axlar på dagens schema!

Bröst o triceps

Bröstpress i maskin
    75kgx8(x3)
    Höga
    50kgx8,8

Extension över huvud, hantlar
    10kgx8(x3)
    Me rep
    5×8(x3)

Pushdown
    8×8(x3)

Dipsmaskin
    31×12(X3)

Utpumpande me cabel.

Var segstartat men kom igång riktigt bra, fick en fin pump. Mycket folk så kunde inte göra alla övningar ja ville så blev en del övningar i cabelcrossen. Påsken förstör lite av deffen nu, men det gör inte så mycket. Måste äta kinderägg! Har tänkt o sluta med ätardagar när de är 1mån kvar av deffen.

Håhå jaja vad man skriver mycket här :D

Kort sammanfattning: Viktnergången gick fint fram till juni, sen har det stått still. Mycke pga att de har hänt massa i livet,skola, nytt hus, ny stad, barn på g osv osv. Men nu är börjar allt lugna sig och de är dags o få bort de sista fläsket!

Tyvärr har styrkan och lite av motivationen försvunnit under uppehållet. Men bara o se framåt!

Viktnedgången än så länge, från 1jan-1maj
    [img=http://i30.tinypic.com/ors280.jpg]Dags o träna överkropp!

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 38 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.