A moment of schweppervescence

Home Forums Dagböcker A moment of schweppervescence

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 275 total)
  • Author
    Posts
  • #540138
    David Eriksson wrote:
    Såg galet sned ut igår bara, måste nog gå till en napprapat och kolla upp det.

    Welcome to my world :)

    #540139
    Huffo the A-LagaRe wrote:
    Welcome to my world :)

    Åh, var det därför det var så härligt ute ikväll? Skön värld du lever i. :happy:

    Men frågan är om man inte helt rätt och slätt ska skita i deffen, helt omöjligt nu på sommaren ändå. Äter i snitt ute 1 gång per dag, ibland 2, vilket gör det förjävla svårt att hålla sig undan allting.

    Fast å andra sidan så äter jag bara 2 mål per dag, så det kanske jämnar ut sig i längden, hmpf. Tror jag skiter i en regelrätt deff iaf.

    Bryter alla regler och lagar inom boxen liksom!

    #540140
    nible wrote:
    Körde ett pass med David Eriksson här på forumet igår när jag ändå var igång med att höja mitt energiintag över skyarna. Körde på Hudiksvalls gym istället för F&S gjorde jag också. Mycket bra gym men lite väl dyrt med 80kr för en gång. Axlar/trapz/vader stod på schemat men jag glömde vaderna.

    Axlar:

    Stående militärpress:
    20kgx12
    30kgx8
    30kgx8
    30kgx7
    20kgx10

    Framåtlyft med EZ-stång:
    16kgx10
    16kgx10
    16kgx10

    Stående rodd med EZ-stång (drag mot hakan):
    16kgx13
    16kgx12
    16kgx12
    16kgx10

    Sidolyft med hantlar:
    6kgx10 – sittande
    6kgx10 – -”-
    6kgx8 – stående
    6kgx8 – stående

    Framåt lutande hantellyft: (baksida axlar)
    6kgx10
    6kgx10
    6kgx10

    Omvända flyes på bänk: (baksida axlar)
    6kgx8
    6kgx6
    6kgx6

    Trapz:

    Hantelshrugs:
    29kgx12
    29kgx12
    29kgx12
    29kgx10 -> 20kgx10

    Sen körde vi lite sidolyft i maskin och sittande militärpress.

    Kommentar: Helt okej pass. Kunde ha gått mycket bättre men var inte så taggad att träna. Det var dock kul att träna med någon, längesen man gjorde det sist. Vi är ganska jämnstarka också det var roligt.

    Sådär, nu har jag varit duktig och redovisat passet med. Stående militärpress var första gången jag körde, och bålen var inte helt kalas efter som jag hade kört marklyft dagen innan och knäböj i början av dagen.

    Blev helt OK midsommar med, trodde inte att det skulle bli så roligt men fan, släkten förvånar ibland. En tjej som nyss kommit hem från att ha varit i Sydafrika i typ, 15 år var där med sin irländske kille. Fruktansvärt rolig kille och jävligt sprallig.

    Bjöds på god mat gjordes det med, men idag fortsätter svälten.

    May da love be with u

    #540141

    Idag blev det inte alls många knop alltså, regn till och från, och helt enkelt jävligt tråkigt väder. Blir det inte bättre imorgon så tror jag fortsätter med det jag gör bäst.

    Quote:
    Jag påbörjade idag vad jag själv skulle kalla mitt kall, min mening i livet för tillfället; Att gräva ett hål. Jag har länge varit sugen på det, iallafall undermedvetet, för när jag fann denna underbara tråd så slog det mig likt en blixt från ovan att jag skulle gräva… ett hål. Ingenting har vart så självklart eller uppenbart innan!

    Jag påbörjade med att dra en fyrkant på åkern. Det hade regnat dagen innan så att gräva skulle inte vara några problem… Tji fick jag då min trogne skyffel ville annat än belasta mina bara händer med blåsor och minimal grävningskapacitet.
    Jag fortsatte men insåg ganska snart att min fyrkant som jag dragit innan var helt värdelös och att den förstörde mitt koncept med att inte vara så noggrann och bara gräva så jag eliminerade denna fyrkant illa kvickt och började gräva på måfå istället. Och som jag grävde! Efter nu tre timmars slit, pust och stönande så har jag kommit fram till ungefär ett meter djupt hål och cirka en meter i diameter. Arbetet jag åstakommit under dessa dryga tre timmar var enastående och jag kände mig alldeles lyrisk när jag betraktade min skapelse. Lite som ett barn i en vapenaffär. Jag ansåg att det här får vara nog för idag och begav mig hemåt.

    Väl hemma hittade jag vad som kommer hjälpa mig något oerhört i morgondagens arbete! Nämligen en riktig spade. Jag la den i säkert förvara så ingen annan skulle knycka den för mig och drömde vidare om mitt hål.

    Att gräva hål är faktiskt bra mycket roligare än vad man från början tror, och kicken man får när det är dags att fylla igen hållet är obeskrivlig.

    Hittade en kompis med idag, en igelkott vid namn Gösta. Han bor visst under min lilla terras. Rolig typ, den där Gösta.

    #540142

    Precis hemkommen från gymmet, blev inte så många, men ack så sköna övningar.

    Chins

    x 12
    x 10
    x 10

    Dips

    x 16
    x 14
    x 12

    Hantelpress

    18 x 12
    18 x 10
    18 x 11

    Sedan blev det muslimen i maskin, lite vanliga crunches på bänk å lite snedisar.

    Solade solarium i en 10 minuter med, även om brudarna flockas kring mig ändå så kände jag att brännan behövde putsas på lite. Idag blir det nog ganska lugnt, hade tänkt packa inför P&L och köpa bärs. 2 flak ser det ut att bli sen får vi se hur länge det räcker.

    #540143

    Chinsen och dipsen är fan bra .

    #540144
    Oggelit0 wrote:
    Chinsen och dipsen är fan bra .

    Naa, det kan jag inte påstå. Men lite roligare att slänga upp sig själv än att sitta och slita med latsdrag och annat tjafs.

    + så blir det bara enklare och enklare eftersom jag går ner i vikt. Hade jag kört te.x latsdrag så hade jag istället fått sänka istället för att som nu, faktiskt höja.

    Lite mental räddning sådär under diet.

    #540145

    2 flak är bra, men för att optimera bör du även köra tyngre grejer.

    12 dips är fan skitbra.

    #540146

    Nu blev jag nästan stolt grabbar, tack.

    Jodå, ska allt ta med lite whisky så jag kan skrämma bort folk med. Tråkigt att man måste hälla över allt i PET-flaskor bara.

    #540147

    Skön dagbok du har här:emo-thumb
    Synd att man skulle glömma P&L biljetternas realese datum, annars kunde jag ju kommit till ditt tält och rånat dig på öl:D Men biljett jävlarna tog ju slut så snabbt.

    #540148
    FrLi wrote:
    Skön dagbok du har här:emo-thumb
    Synd att man skulle glömma P&L biljetternas realese datum, annars kunde jag ju kommit till ditt tält och rånat dig på öl:D Men biljett jävlarna tog ju slut så snabbt.

    Åhåj ja! Jodå, öl får du råna mig på ändå, även om du inte har biljett.
    Är det någon jag känner privat måtro?

    #540149

    nejnej, men festivaler gör ju folk så otroligt sociala:up:

    #540150

    True dat. Idag får jag se vad jag gör, har egentligen en jävla massa saker att göra, men tyvärr ingen lust. Skulle behöva köra ben och vader med, får se om jag orkar det ikväll.

    #540151

    Packar, kollar snett mot alkoholen och lyssnar på Bajenrabbinen och längtar tills morgondagen. Fan vad bra livet är.

    Kommer förmodligen inte må så bra på slutet av veckan dock, kroppen är inte redo för 6-dagars kalas, kommer bli slitsamt. Samt ett riktigt avbrott på dieten, men fan så roligt det kommer bli. Förhoppningsvis så kommer jag dansa bort en del kalorier med, och morgondagen kommer bli ett träningspass utan dess like. Typ 40 liter bärs, kläder, tält, sovsäck, stor pung och en maassa annat tjafs som ska med. Ska dock ut och leta en pirra så det kanske löser sig ändå.

    Aja, blir förmodligen sista inlägget här nu, åker imorgon vid 1 så, TJA GALZ!

    #540152

    20 liter skulle det stå ju.

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 275 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.