A moment of schweppervescence

Home Forums Dagböcker A moment of schweppervescence

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 275 total)
  • Author
    Posts
  • #540183
    David Eriksson wrote:
    Aja, börjar jobba 7 imorgon, godnatt.

    Jobbe, naj semesta!

    #540184
    Huffo the A-LagaRe wrote:
    Jobbe, naj semesta!

    it’s all bout’ the moeny!

    Laddat upp som en galning inför passet ikväll, 3 måltider, alltså riktigt middagskäk.

    +3 fina fikapauser.

    Så nu köö vi-föö-faann!

    #540185

    Redovisning:

    Kväljningar & redo att spy. :D

    #540186

    Har fan träningsvärk sen igår alltså, fick köra chinsen i någon sorts maskin som är helt åt helvete dålig. Sned, konstigt vridna handtag &, helt förjävlig. Eftersom vanliga chins-räcket var upptaget. Och tur fan var det, inte orkar man med 10 set pull-ups ändå. :D

    Nästa gång blir det nog latsdrag, lite lättare så.

    Tror inte jag kan träna idag, alldeles för jävlig träningsvärk i magen & nedre ländryggen. Konstiga chins jag måste ha gjort…

    #540187

    Haha, fedt latsspread & min dietmat.

    Fast dieten gick det åt helvete med efter P&L.

    Edit: Den fräna latsspreaden var för att visa min nya fina tröja.

    #540188

    Åhåj kära läsare, om det nu finns någon. Idag försökte jag knäböja, jag skulle nog ljuga om jag sa att jag tyckte att det gick dåligt, men jättebra gick det ju inte iaf. Fast tufft var det, svettades hur mycket som helst, och några meter ifrån mig stod Homan himself och körde triceps. Maffigt värre.

    Knäböjde gjorde jag alltså, 60 kg +- beroende på stången, 10 reps per set, 10 set.

    50 kg i sittande vadpressen, inge gungiligung utan very strikt. 3 set, 10 reps.

    Lårcurl, 40 kg, 10 reps, 10 set.

    Maskin crunches, 40 kg, 12 reps, 3 set.

    Vikterna är som sagt kärringvikter, men lika bra att vänja kroppen, snoppen & allt vad det andra heter.

    #540189

    Ah, mätt och, iaf hyfsat belåten. Äntligen jobbat klart för veckan och lyckades faktiskt klara av ett helt OK armpass.

    10 reps x 10 set dips. -4 dips på sista setet. Skönt tryck i triceps, kändes iaf hård, även om den inte var det.

    10 reps x 10 set hammercurls, började med 11 kiloshantlarna liggandes men kändes jävligt konstigt så jag sänkte till 8 kg och ställde mig upp. Haft ont i nedre (?) bicepsfästena i typ, 3 dagar men efter lite tigerbalsam så blev det iaf lite bättre. Så, det var väl helt OK.

    Sedan blev det 6 set axlar, framåtlutande & stående åt sidan med hantlar. Använde 8kg’s hantlarna till bägge övningarna.

    När jag satt & tänkte på dipsställningen så kom jag att undra på vem i helvete som kom på idén att köra övningarna jag gör. Verkar vara helt åt brajko alltså, men testar som sagt skiten i en 5 gångers period.

    Aja! Ska käka lite mer kräftor nu, och dricka lite öl. Det har jag fan gjort mig förtjänt av.

    #540190

    Tänkte gå och träna idag men tror jag inte kommer hinna, pausvila nu i fotbollen så, och gymmet stänger vid 22.00.

    Annars får jag nog ut och springa, var laddad med öl hela helgen då polaren sov över så lite löpning hade inte varit helt fel.

    #540191

    Springer/vrålar/grinar mig mot gymmet nu. Så galet besviken, med bajen i superettan.

    #540192

    Lutande hantelpress
    16 x 10
    x10

    Latsdrag
    ’27’ x 10
    x10

    Flyes
    7 x 10
    x3

    Hantelrodd (superduper-rörelse)
    16 x 10
    x3

    Nöjd med passet, testar mest vikter nu och så, så ökade hantelpressen med 3kg sen förra veckan, samt att jag bytte bort chinsen mot latsdrag. Gillar chins mer men maskinen som jag körde i förut är såpass värdelös att jag inte kan göra annat än byta. Och att köra dom ’vanligt’ går inte på fråga.

    Vet förresten inte riktigt vad siffrorna står för på latsmaskinsplattorna. Själva viktmagasinet börjar på 20, tror jag iaf. Så det kanske är pund?

    #540193

    SquatZ

    50 kg x 10
    x 5

    70 kg x 10
    x5

    Kände i mitten av passet att jag kunde höja så, då höjde jag. Ganska nöjd men saknar förmodligen teknik & jag känner mig ganska löjlig om jag ska vara ärlig men, det tar ju bra så.

    Sittande vadpress

    50 kg x 10
    x3

    Lårcurl, liggande.

    40 kg x 10
    x10

    Måste vara muskeln som är minst störst på mig, tror jag ligger på någon sorts minus om man räknar antal muskelgram på baksida lår. Typ.

    Magmaskin,

    50 x 10
    x3

    Börjar bli fullt magasin snart, så det borde la betyda något. Sen drog jag iväg & köpte mig en stor fin chipspåse & nya body. Man attans vad homosexuell man känner sig när man drar fram tidningen i kassan & märker att det är en halvnaken snubbe på framsidan.

    Hejhå, imorgon ska jag så.

    Eller klippa gräs rättare sagt, men det rimmar ju inte.

    #540194

    Är det ingen som blir sur på dig när du ockuperar maskinerna för 10set? Jag skulle bli tokig. :D

    #540195

    Nä, jag ser så jävla stor & tuff ut ändå. Ingen som vågar komma fram.

    Men, jag tränar typ runt 8-9 när det är ungefär 5 personer totalt på gymmet, och är det någon annan som vill köra mellan så får dom självklart det. Men, en tio set tycker jag faktiskt inte är alltför jävligt heller, typ 20-30 sek vila, så det blir la ingen större skillnad mot dom som istället vilar några minuter.

    #540196
    David Eriksson wrote:
    Nä, jag ser så jävla stor & tuff ut ändå. Ingen som vågar komma fram.

    Men, jag tränar typ runt 8-9 när det är ungefär 5 personer totalt på gymmet, och är det någon annan som vill köra mellan så får dom självklart det. Men, en tio set tycker jag faktiskt inte är alltför jävligt heller, typ 20-30 sek vila, så det blir la ingen större skillnad mot dom som istället vilar några minuter.

    Aha, trodde du körde längre vila jeeeeeg. Skönt med lite folk på gymmet också, det är det däremot inte vid 4- tiden.

    #540197

    Därför jag skiter i att träna då, in på msn så vi kan grina tillsammans över hur sned världen blivit, syftar på BDB.

Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 275 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.