Aldrig färdig [Heavy Duty+Boxning]

Home Forums Dagböcker Aldrig färdig [Heavy Duty+Boxning]

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author

Info:
    Hej! jag tänkte skriva här eftersom jag ständigt bevisar för mig själv att det ivriga tangentsmattrandet allt som oftast resulterar i något som inte alls platsar under ”seriösa” träningsjournaler. Jag satsar dock helhjärtat på min träning och anser den vara mycket seriös.

Ålder:23 (1988)
    Vikt: 87kg
    Längd:180cm

Träningsbakgrund:
    15-19 år – Boxning och gym sker under korta perioder
    19-21 – Jag bulkar omedvetet med maximal vila(ingen träning=))
    21-23 – Mycket boxning o konditionsträning(10månader)
    22-23 – Periodvis boxning och kontinuerlig seriös högintensiv styrketräning.

vision och kroppsideal
    Jag tränar för jag. Jag vägrar att sluta.

Tänkte skriva var jag befinner mig just nu. Träningsformen jag tränat utefter de senaste 16 månaderna är egentligen högintensiv styrketräning. Programmet jag kör efter är sammansat av mike mentzer och kallas Heavy duty. 4-2-4 betyder 4sekunder(positiv rörelse) 2sekunder(statisk) 4sekunder(negativ) och alla övningar genomsyras inte av detta, men många. Jag skriver 4-2-4 över dessa, över de andra-4-4 och över de som inte är 4 sekunders skriver jag ingenting alls. Så, nu var det klart. Det här är mina resultat idag:

Såhär ser förövrigt schemat ut.. (det är rullande med t.ex)
    3-5dagar vila i mellan passen.

Mån – ben/mage
    lör – bröst/rygg
    ons – ben/mage
    sön – armar/axlar

Jag redovisar inledningsvis för två träningstillfällen, efter detta enbart ett.
    – betyder att utförandet inte är klockrent.
    + betyder bra utförande
    obs. Jag kör uppvärmningsset men endast 1 riktigt set.

Ben/mage

Benspark:4-2-4
    100kg 10+10 repetitioner(+)
    100kg 15 repetitioner)(+)

Benpress(superset):4-4
    310kg 15 rep(-)
    320kg 11 rep(+)

Vadpress(sittande) 4-2-4
    85kg 16rep (+)
    85kg 15rep (+)

Situps(maskin)4-2-4
    70kg 12rep(+)
    70kg 0 rep(-)

Bröst/rygg
    Hantelpress(isolation) 4-4
    40kg 8rep(+)
    40kg 7rep(+)

Inlincepress(snebänk,smith)(superset) 4-4
    95kg 5rep(+)
    100kg 3rep(+)

Straight arm pulldown(isolation) 4-2-4
    50kg 8rep(-) (upptäckte att ja hade kasst utförande!)
    35kg 7 rep(+)

Latsdrag:4-2-4
    80kg 6 rep(+)

Marklyft:
    200kg 3rep(+)
    210kg 3rep(+)

Tilägg: Jag kom inte vidare med marklyften, så bytte plats på den och latsdragen för att ta mig förbi platån jag uppenbarligen hamnat på. Höjde vikten på marklyften, Detta hämnade tyvärr mina latsdrag.

Axlar/armar

Sidlyft: 4-2-4
    20kg 12rep
    20kg 7rep (+)

Bakpress(pecflymaskinen) 4-2-4
    55kg 7rep
    55kg 8rep

Bicepcurl 4-4
    25kg 5 rep
    24kg 5 rep

Tricep pushdown(kabelkross) 4-2-4(isolation)
    50kg 8 rep(+)
    40kg 10rep (bytte kabelkross, vansinnig)

Dips med vikt (4-2-4 (superset)
    35kg 6reps(+)
    40kg 5rep (+)

Min plan är nu följande 4 veckor:

vecka 1(nu)
    Tis boxningsträning
    ons boxningsträning
    tor boxningsträning
    fre
    lördag heavyduty,ben/mage
    sön

Vecka 2
    mån,tis,tor=boxning
    Lördag= heavyduty armar/axlar

vecka 3 (maxningar, inga isoleringsövningar samt 3-6 reps) (överträning en smula)
    träningspassen förväntar jag utföra mellan runt 10 minuter)

mån Ben/mage
    tis
    ons bröst/rygg
    tor
    fre ben/mage
    lör
    sön axlar/armar

Vecka 4
    En hel veckas vila. Ingen tränings alls. och framförallt uppehåll från alla kosttillskott förutom proteinpulver.

efter dessa fyra veckor så kommer jag köra 2 veckor intervaller(periodisering):
    2 veckor med boxningsfokus = 3dagar boxning 1 dag i gymmet)
    följs av 2 veckor med styrketränignsfokus= 1 dag boxning 2 dagar i gymmet)

Hej. Igår tränade jag en tjejkompis utomhus med lite boxningsträning. Skitkul. Jag blev så taggad att jag gick och
    hoppade hopprep i 8min
    skuggbox (100slag) med 2kg hantlar
    50 slag med 8kgs hantlar
    40 slag med 4kg hantlar.

Idag blev det ingen träning, men jag körde basket och studsade runt som en galning. Imorgon ska jag träffa en gammal kompis och dra till boxningsklubben o köra lite av min vanliga träning.

på kvällen ska jag passa martin i gymmet här i sumpan på hans heavydutypass ben/mage. Sen ska jag köra mitt benpass o mage på lördag.

peace

Hej. Igår passade jag Martin i gymmet. Han körde 27 repetitioner 4-2-4 på 100kg benspark, och utan vila(standard) direkt på benpressen och körde 340kg 12 repetioner (4-4) riktigt snyggt pass. Vaderna gick också bra för honom. Men magen blev en smula lidande vilket jag förstår med tanke på hans andra ökningar.

Så jävla mycket mer mjölksyretålighet än mig han har. På måndag ska jag köra boxning, sen ska jag bara köra maxningar i gymmet kommande vecka. Sen blir det 5dagar boxning i rad på spaniensemestern.

jag ska träna Irene i boxning om en dryg timme. Skitkul. Jag ska verkligen inte träna. Kanske lite hoppep på sin höjd.

jaja. Fred ut!

Hej! Så jävla underbart. För en månad sedan slutade jag med kreatinet. Jag har varit i spanien i två veckor och provade max contraction, mycket intressant upplägg! jävligt annorlunda, min kompis hade provat det under 4 månader utan några som helst resultat utseendemässigt enligt honom själv, men han ökade som fan på den statiska styrkan. Jaja, det var inte det jag skulle berätta.
    under dessa två veckor körde jag boxningsträning 3 gånger+ 1 gång sparring samt gymmade två gånger. jag kom hem igår,

Jag hade ett pruttgrymt pass idag. Testade crack3d för första gången, säkerligen placebo, men hur som helst, skitsamma.

Benspark(med ett ben) 4-2-4
    60kg 11 reps

benpress: 340kg 11 rep

stående vadpress(1ben)
    hantel 40kg 11 repetitioner.

sittande vadpress
    90kg 10 repetioner

situpmaskin 75kg 10 reps
    80 kg 8 reps (negativa)

Plankan + sneda situps.

stretchade hela skiten.

Frukost: 2 smörgåsar med sallad och skinka och ost
    halvliter vatten + Udo´s choice(fettolja)

Lunch. 150g tonfisk
    vätsketablett(bakistablett) + c-vitaminbrus
    + Crack3d

Träningen

Lunch 2: tonfisksallad 150g tonfisk, och isbergssallad
    samt 3dl apelsinjuice + liten knäckebröd utan pålägg

mellanmål: 2 koppar kaffe.

Jag mår som en kung just nu. Helt jävla speedad, benen är helt åt helvete. sprudlar av energi, läste på Cracked skiten att dom varnade för att man skulle ta det om man hade en släng av AdHd. vilket jag förmodligen har. Nåväl. Dunderskönt.

fred och kärlek!

Det där underbara passet i, förrgår var sannerligen underbart, jag hade tappat bort mitt anteckningsblock med vikterna och chockhöjde i både bensparken och benpressen. 10kg på bensparken och 20kg på benpressen, lite för mycket höjning efter 3 veckors boxningsträning och traditionell styrketräning. Jag har så sjukt ont i låren. Det ser ut som att jag har skitit ner mig när jag går, påpekade glada kamrater igår, och sitter jag still någon timme är det svårt att ta sig upp. Har stretchat som en dåre och masserat, tveksamt om det hjälper. Om något är överträning, dvs överansträngning så var det detta pass. Men skitsamma, nästa vecka kommer bli fan så mycket bättre!

Min träningskollega kommer hem från spanien ikväll, och jag hoppas att vi kan köra ett pass i helgen.

aj aj, benhelveten. Jag ska vill ha min maxning på 400kg i juli i benpressen för helvete.

Fred och kärlek

Tja!

senaste benpasset:

Benspark 1ben (4-2-4s) (isolation
    60kg 10 rep

Benpress (4-4s) (superset)
    350kg 10rep

vadpress stående ett ben hantel

40kg 12 rep, + sittande 90kg 10rep

situpsmaskin 75kg 10 rep (4-2-4)

Har inte kört rygg/bröst passet på länge har varit mycket boxningsträning senaste tiden faktiskt, boxning och heavydutyträningen går ju inte direkt hand i hand om man säger så. Går det bättre i gymmet så resulterar det i att jag blir sämre inom boxning och tvärtom. Men älskar både och för mycket för att sluta motarbeta min egen utveckling.
    Såhär såg i alla fall dagens bröst och ryggpass ut.

Pectoral Fly Machine (isolation) 4-2-4
    70kg 10 rep

Sned bänkpress smithmaskin (nära grepp för att ta axlar också)
    90kg (stång ej inräknad;20kg) 4 rep + 110kg på stång, 3 negativa reps

lat pulldown (tajt grepp)-Lats och biceps
    85kg 8 rep

deadlift: 180kg(på stång) m stång 200kg
    reps: 2st =(

Rackpull(deadlift)
    200kg (på stång) totalt 220
    reps: 6 st

Jag blev så jävla förbannad på deadliften för sist så fick jag upp 190kg på stång 3 reps, nu bara 2 reps på 180, jag har gjort 4 reps på 180 dessutom för två månader sen. Men när jag gjorde deadliften på 190kg så körde jag den innan lats-dragen. Det ska jag fanimej göra nästa gång också, det här var inte alls roligt, längtar redan tills nästa pass, vi har fått en ny polare i gymmet som hakade på och testade metoden vi kör efter idag, han krigade på bra. Hur som helst så ska vi på benen igen på lördag, ska bli riktigt nice, då går både jag och martin upp till 360kg och martin får köra 80kg (1ben) i bensparken förmodligen, 4 sekunder och 2 statisk som vanligt.

ja, det var verkligen jätteskönt att träna idag, lite tråkig skit som händer för övrigt i livet, träningen är det bästa som finns, inte snacket runtomkring, utan själva träningen, känslan, pressandet, utmaningen, upploppet för känslor.

peace

Dagens pass: BEN/MAGE

En kompis som följde med idag, han kaskadspydde efter situpsmaskinen.
    Hur som helst, så här gick det för mig.

Benspark 1 ben (isolation) (sänker för att förbättra utförande) 4-2-4
    55kg 11repetioner ***

Benpress 4-4
    360kg 12 repetitioner ***

Vadpress 4-2-4 stående 1hantel
    40kg 15repetioner

situps maskin:4-2-4 (sänker för att förbättra utförande)
    65kg 11 rep

Låren börjar se lite bättre ut än i början på året. Det som är lite tråkigt är att vaderna inte känns så mycket större, däremot börjar dom fyllas med ådror. Nåväl, om några år så kommer nog vaderna vara i bättre skick.

Det kommer inte vara några problem att maxa 400kg nu. Såhär såg de två senaste benpassen ut. =)

BENSPARK (4-2-4) -1 ben
    55kg 13rep ][ 55kg 13rep (samma=(

Benböj/benpress
    110kg 13rep ][ 370kg 6+6rep (5sek vila)

Vadpress hantel(1ben) 4-2-4
    40kg 7+5+5rep ][ 40kg 10+7+2rep

situp: 65kg 8rep || 65kg 9rep

Magen släntrar lite efter, har kommit underfunt med att jag pressar lite fel och aktiverar någon pissmuskel i låren istället för att göra korrekta crunches, ska se om det förbättras dom närmsta passen när jag skärper till mig.

Tränade precis Benji(passade), det nya tillskottet i heavy-duty truppen. det här var 6e passet för honom, han har lysande framsteg och är väldigt dedikerad.

hursomhelst, ska dra iväg å köra boxning med irene.! =D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.