Andreas och Dessan bygger med <3

Home Forums Dagböcker Andreas och Dessan bygger med <3

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 861 total)
  • Author

Ah, kul med journal Guiance. Ska följas.

kör hårt

GymTT wrote:
    Ah, kul med journal Guiance. Ska följas.

kör hårt

Förhoppningsvis lite hårdare än jag körde när vi tränade på SATS Söder:D

Till mitt försvar var jag faktiskt sjuk hela veckan efter det…tror det hämmade mig lite..kände mig osedvanligt tunn:|

Kan slänga upp kosten idag lite ungefärligt för att visa hur olika det kan va:

08.00 Lättfil och müsli
    12.00 Lättfil och müsli + omega-3
    21.00 Lättfil och müsli
    22.45 Två tonfiskmackor
    00.30 Två tonfiskmackor
    01.20 Lättkesella med funlight och lite müsli
    04.00 Två kesomackor

Rätt flummig dag kostmässigt, men den illustrerar som sagt att min kosthållning inte är helt konsekvent.

vilodagar är det enda rätta när det är sånt här trevligt väder. bara att passa på ;)

Andreas Guiance wrote:

08.00 Lättfil och müsli
    21.00 Lättfil och müsli
    22.45 Två tonfiskmackor
    00.30 Två tonfiskmackor
    04.00 Två kesomackor

Rätt flummig dag kostmässigt, men den illustrerar som sagt att min kosthållning inte är helt konsekvent.

Det där såg iaf sjukt äckligt ut. Fan, om du kan vänja dig vid sån mat, tråkig och äcklig, kan du ju bli snorhård på två månader.

Andreas Guiance wrote:

08.00 Lättfil och müsli
    21.00 Lättfil och müsli
    22.45 Två tonfiskmackor
    00.30 Två tonfiskmackor
    04.00 Två kesomackor

Det här måste vara bland det sämsta jag sett ;)
    Du får nog be Dessan att göra några matlådor i fortsättningen, så att du får i dig lite riktig mat.

Baboom wrote:
    Det här måste vara 1. bland det sämsta jag sett ;)
    Du får nog 2. be Dessan att göra några matlådor i fortsättningen, så att du får i dig lite riktig mat.

1. +1
    2. Eller mormor/farmor/syrran/annan valfri kvinna med moderskänslor.
    3. Jag måste ändå ge Andy en eloge för hans underbara konsekvens i inkonsekvensen. Lika förvirrat rakt av – kost eller träning spelar ingen roll – helförvirrat och inkonsekvent. Konsekvent, som sagt.

Haha era concerns för mig är rörande, men oroa er inte. Jag äter inte så där varje dag. Men jag har inga problem med att äta samma sak hela tiden. Det beror inte på att jag inte gillar mat, utan på att jag gillar all mat så mycket att jag fortfarande tycker att den är god den femtioelfte gången i rad:D

Andreas Guiance wrote:
    Haha era concerns för mig är rörande, men oroa er inte. Jag äter inte så där varje dag. Men jag har inga problem med att äta samma sak hela tiden. Det beror inte på att jag inte gillar mat, utan på att jag gillar all mat så mycket att jag fortfarande tycker att den är god den femtioelfte gången i rad:D

Du menar så som det är för ALLA som går på diet? Dock har du missat det viktiga. Om man nu äter samma måltider flera gånger per dag bör de vara smart sammansatta med t.ex. en proteinkälla från kött, bra fetter och en hög med blandade färska grönsaker. Lättfil och müsli (och mackor!!!) är fan bland det sämsta jag sett på länge.
    Dags att ta en tur till STHLM och hålla föreläsning om kost ser jag…
    :p

Joachim Bartoll wrote:
    Du menar så som det är för ALLA som går på diet? Dock har du missat det viktiga. Om man nu äter samma måltider flera gånger per dag bör de vara smart sammansatta med t.ex. en proteinkälla från kött, bra fetter och en hög med blandade färska grönsaker. Lättfil och müsli (och mackor!!!) är fan bland det sämsta jag sett på länge.
    Dags att ta en tur till STHLM och hålla föreläsning om kost ser jag…
    :p

Haha jag vet att det inte var 100% optimalt; skrev ju att det var en flummig dag. Dock bör det tilläggas att tonfiskmackorna tex innehåller olivolja osv. Ska jag gör en mer seriös kommentar om dagen som sådan hade jag idealt velat ha aningen mindre carbs, lite mer protte, lite mer fett och framför allt grönsaker. Men makrofördelningen och kalorimängden är annars inte HELT åt skogen för en träningsfri dag (och det var högvärdigt protein och åtminstone en del näringsrika kolhydrater under dagen).

Andreas Guiance wrote:
    Men makrofördelningen och kalorimängden är annars inte HELT åt skogen för en träningsfri dag

Men antioxidanter, vitaminer, mineraler, fytonutrienter samt basiska livsmedel som behövs för att kunna tillgodogöra sig makronutrienterna och hålla god hälsa skiter vi i? :p

Bland det bästa som finns är att jävlas med lilla fröken Guiance. Eller vad säger du JP?

God hälsa är inte hardkår:nono:

Andreas Guiance wrote:
    God hälsa är inte hardkår:nono:

Och det är tonfiskmackor och fil menar du?;)

:D Mycket underhållande läsning :emo-thumb

Hahaha, garvar lika mycket varje gång jag går in här.
    Tack för att ni förgyller dagen åt mig :p

Stå på dig Andreas, lev livet…

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 861 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.