Andreas och Dessan bygger med <3

Home Forums Dagböcker Andreas och Dessan bygger med <3

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 861 total)
  • Author
    Andreas Guiance wrote:
    Kan slänga upp kosten idag lite ungefärligt för att visa hur olika det kan va:

08.00 Lättfil och müsli
    12.00 Lättfil och müsli + omega-3
    21.00 Lättfil och müsli
    22.45 Två tonfiskmackor
    00.30 Två tonfiskmackor
    01.20 Lättkesella med funlight och lite müsli
    04.00 Två kesomackor

Rätt flummig dag kostmässigt, men den illustrerar som sagt att min kosthållning inte är helt konsekvent.

Du är all about varierad kost ser jag! :up:

Fed up wrote:
    Du är all about varierad kost ser jag! :up:

You know it8)

Nej men i vanliga fall när mina föräldrar inte är ute på vift brukar jag springa hem dit och sno mat; då blir det mer varierat:|

Kul att du trænar på Andreas.

överlåter tränandet åt andreas då jag inte hinner träna något.
    går halv 6 på morgonen och kommer hem halv 11, så det finns inte så mycket tid till träningen. Men andreas får köra åt oss båda :)

Andreas Guiance wrote:
    You know it8)

Nej men i vanliga fall när mina föräldrar inte är ute på vift brukar jag springa hem dit och sno mat; då blir det mer varierat:|

Skönt att ha föräldrar i närheten att springa hem till önskar jag hade det, själv har jag blivit riktigt duktig på att tillaga köttfärs på hundra olika sätt efter dieten. :D
    Fast bäst är självklart att komma hem till farmor, finns inget som slår sydländsk mat:P

Dessan wrote:
    överlåter tränandet åt andreas då jag inte hinner träna något.
    går halv 6 på morgonen och kommer hem halv 11, så det finns inte så mycket tid till träningen. Men andreas får köra åt oss båda :)

Synd bara att det är den av oss med den usla genetiken som ska stå för tränandet; det är typ in vain men vafan:D

Mantus wrote:
    Skönt att ha föräldrar i närheten att springa hem till önskar jag hade det, själv har jag blivit riktigt duktig på att tillaga köttfärs på hundra olika sätt efter dieten. :D
    Fast bäst är självklart att komma hem till farmor, finns inget som slår sydländsk mat:P

Ja shit…farmor ringde och ville ha dit mig imorgon. Hade varit en bra fyllnadsdag men hmm kan inte missa Bajen-Utrecht:wazzup:

Eftersom det är vilodag idag för min del och Dessan jobbar 16 timmar som vanligt tänkte jag pejsta ett gammalt inlägg från modforumet i vintras så det åtminstone skrivs något i journalen. Det handlar om när jag gick och tog min första massage (notera att texten är skriven med viss ironi – jag har många goda thailändska vänner):

Andreas blir av med massageoskulden

Efter att ha väckt upp mitt gamla diskbråck från de döda med hjälp av vadpressar med fullt mag (Bartoll retar mig annars) och blivit tvungen att köra den gamla fina kombon värktabletter plus alkohol för att kunna ta mig runt i lördags bestämde jag mig för att testa Thaimassagehaket som har öppnat på vägen till gymmet. Inte för att jag trodde att det skulle hjälpa så mycket kanske, men det borde åtminstone vara skönt och eftersom det ändå är Thai hoppades man så klart på något slags happy ending.

Sagt och gjort pallrar jag mig dit och förklarar min situation: Korsryggen är helt trasig – någon form av ryggmassage måste till. Ägarinnan (som påminde mig lite om en bordellmamma) förklarade, på något som skulle kunna liknas vid svenska, att en ryggmassage endast skulle ha temporära effekter och att en helkroppsmassage måste till för att det ska bli bra. Inte för att jag trodde på det här mumbo-jumbot – självklart ville hon bara sälja den dyra 400 kronors massagen men ja…helkropp lät ju ändå som det skulle smaka fågel så jag accepterade.

Bordellmamman..ehh jag menar ägarinnan..ropade ut en liten smal thailändska som uppenbarligen inte kunde någon svenska alls men visade mig in i ett litet rum. ”Ta av sig i kalsong!” ropade ägarinnan in och who am I to argue. Redan när jag började klä av mig upptäckte jag vilken kass belysning det var i rummet. Jag letade febrilt efter något som skulle kunna liknas vid downlight men icke! ”Utslätande skitljus” svor jag för mig själv och la mig ner. Den lilla thailändskan började omedelbart att jobba på ryggen. Här skulle man kunnat tänka sig att jag skulle gått in i något slags njutningsfas men istället låg jag och irriterade mig på att jag inte hade varit på gymmet innan jag gick dit så jag åtminstone kunde haft lite pump. Latsen har väl förvisso aldrig varit min starka sida men nu tyckte jag ändå att den kändes osedvanligt liten, och det rådde inga tvivel för mig om att massörskan också måste notera detta. Jag svor att göra chins till förbannelse framöver!

Precis när irritationen över den uteblivna latsen hade lagt sig börjar hon helt plötsligt jobba på ben/vader. Vid det här laget börjar jag fundera på om hon medvetet är ute efter att håna mig för alla mina sämsta muskelgrupper. Jag hade långtgående planer på att inleda en utläggning om hur mina reumatiska knän effektivt förhindrat ben- och vadträning och att jag själv var oskyldig till det hela. Språkförbistringarna gjorde dock att jag insåg att det skulle vara ett omöjligt företag. Det var bara att bita i det sura äpplet och inse att brallorna stannar på i alla mina encounters med tjejer framöver.

När hon sen kommenderar mig att vända på mig och jag kollar ner på mitt icke-existerande sexpack slår det mig plötsligt att hon kanske inte ens är familjär med koncepten bulk och deff? Förstår hon vilken adonis jag kommer se ut som i sommar jämfört med nuvarande sälform? Direkt går det upp för mig hur briljanta skönhetsoperationer egentligen är. Hade någon erbjudit mig en fettsugning där och då hade jag kört direkt och never looked back.

Resten av massagen blir mest en obekväm resa där jag tycker att jag ser ut som en säl samtidigt som det börjar gå upp för mig att det inte kommer bli något happy ending. När tiden är slut sätter jag hastighetsrekord i påklädnad och funderar på om jag borde be massörskan om ursäkt för att jag inte kom in i bättre form. Hon säger några kryptiska ord till ägarinnan på thailändska som jag inser måste vara någon besviken harang om min säluppenbarelse.

”Hon säga du trena trena micket. Micket micket stora (drar upp en arm och visar biceps)” förklarar ägarinnan. Under tiden det tar för mig att svara hinner jag fundera på huruvida jag borde fria till massörskan på plats eller slita av mig tröjan och riva av mitt fria program. Det slutar ändå med att jag får ur mig ett väldigt generat tack och säger hej då. Needless to say gick jag raka spåret till gymmet och pangade rygg.

Årets inlägg, alla kategorier.:D

confusions of the spotless mind minst sagt :D

MERA MERA!!

Skönt att du börjar göra kvalitetinlägg!

Jon Larsson wrote:
    Årets inlägg, alla kategorier.:D

:D

lovelysmile wrote:
    confusions of the spotless mind minst sagt :D

MERA MERA!!

Haha jag måste skriva lite normala inlägg emellan bara så inte folk tror att jag är helt vrickad;)

Baboom wrote:
    Skönt att du börjar göra kvalitetinlägg!

Mer dravel och mindre träning menar du?:D

Andreas Guiance wrote:
    Haha jag måste skriva lite normala inlägg emellan bara så inte folk tror att jag är helt vrickad;)

Hm… … … JO absoluuut!! ;) Viii säger så… ”lite normala inlägg emellan”… Japp! ;) … …

:D

Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 861 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.