- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 juli, 2007 at 14:40 #807556Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Mer dravel och mindre träning menar du?
JA! Det är det jag vill ha. Trött på att bara läsa 5×5 bänkpress 5×5 bicepscurl.
Nu blev det lite fart och fläckt.
Annars kan ni ju flytta in i den seriösa delen… I en dagbok skriver man om sina funderingar över livet.. saker ingen annan ska få ta del av.. förutom de på internet (inte så många)22 juli, 2007 at 14:47 #807557Anonym anvandareMemberBra skrivet:D
Ska nog titta in här oftare.22 juli, 2007 at 18:48 #807558Anonym anvandareMemberBaboom wrote:JA! Det är det jag vill ha. Trött på att bara läsa 5×5 bänkpress 5×5 bicepscurl.
Nu blev det lite fart och fläckt.
Annars kan ni ju flytta in i den seriösa delen… I en dagbok skriver man om sina funderingar över livet.. saker ingen annan ska få ta del av.. förutom de på internet (inte så många)Haha vafan…blir det mer off-topic i den här journalen än det redan är kommer jag bli tvungen att banna mig själv;)
22 juli, 2007 at 18:50 #807559Anonym anvandareMemberJoackim wrote:Bra skrivet:D
Ska nog titta in här oftare.Mi casa es tu casa..eller något sånt;)
23 juli, 2007 at 10:27 #807560Anonym anvandareMembertjena andy! måste säga att du bitvis skriver riktigt underfundigt, kul läsning. ha det gott /gris 1 & gris 2 (jacko och bovens vapendragare)
23 juli, 2007 at 11:50 #807561Anonym anvandareMemberxerxes wrote:tjena andy! måste säga att du bitvis skriver riktigt underfundigt, kul läsning. ha det gott /gris 1 & gris 2 (jacko och bovens vapendragare)Måste bli utgång i Uppsala snart för övrigt. Är trött på Sthlm just nu känner jag..
23 juli, 2007 at 19:43 #807562Anonym anvandareMemberDagens pass (höll inte koll på vikterna)
Böj i smithen:
12
12
12
10
8
7Benspark:
6
8
8Bencurls:
20
15
12Sittande vadpress supersetat med stående vadpress:
12+12
12+12
12+12Sen tvingade Marcell mig till 30 minuters intervaller på cykeln…var jobbigt:(
23 juli, 2007 at 22:16 #807563Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Dagens pass (höll inte koll på vikterna)Böj i smithen:
12
12
12
10
8
7Benspark:
6
8
8Bencurls:
20
15
12Sittande vadpress supersetat med stående vadpress:
12+12
12+12
12+12Sen tvingade Marcell mig till 30 minuters intervaller på cykeln…var jobbigt:(
Bra post… förklarande..
Själv körde jag rygg 3 7 8 5… sen biceps 2 5 723 juli, 2007 at 22:18 #807564Anonym anvandareMemberBaboom wrote:Bra post… förklarande..
Själv körde jag rygg 3 7 8 5… sen biceps 2 5 723 juli, 2007 at 22:24 #807565Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Haha vafan det står ju övningar och antal set och reps:DOch ja…kardion tog bort min lust att leva:cry:
Äsch då, du lät ju pigg när jag ringde. Kul att ni kör hardcoreintervaller iaf. 👿
23 juli, 2007 at 22:29 #807566Anonym anvandareMemberJay wrote:Äsch då, du lät ju pigg när jag ringde. Kul att ni kör hardcoreintervaller iaf. 👿Jag höll skenet uppe för din skull;)
Sen gick jag och grinade en timme.
Vet inte hur hardcore mina var egentligen…räckte för att döda mig dock:D
24 juli, 2007 at 11:28 #807567Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Eftersom det är vilodag idag för min del och Dessan jobbar 16 timmar som vanligt tänkte jag pejsta ett gammalt inlägg från modforumet i vintras så det åtminstone skrivs något i journalen. Det handlar om när jag gick och tog min första massage (notera att texten är skriven med viss ironi – jag har många goda thailändska vänner):Andreas blir av med massageoskulden
Efter att ha väckt upp mitt gamla diskbråck från de döda med hjälp av vadpressar med fullt mag (Bartoll retar mig annars) och blivit tvungen att köra den gamla fina kombon värktabletter plus alkohol för att kunna ta mig runt i lördags bestämde jag mig för att testa Thaimassagehaket som har öppnat på vägen till gymmet. Inte för att jag trodde att det skulle hjälpa så mycket kanske, men det borde åtminstone vara skönt och eftersom det ändå är Thai hoppades man så klart på något slags happy ending.
Sagt och gjort pallrar jag mig dit och förklarar min situation: Korsryggen är helt trasig – någon form av ryggmassage måste till. Ägarinnan (som påminde mig lite om en bordellmamma) förklarade, på något som skulle kunna liknas vid svenska, att en ryggmassage endast skulle ha temporära effekter och att en helkroppsmassage måste till för att det ska bli bra. Inte för att jag trodde på det här mumbo-jumbot – självklart ville hon bara sälja den dyra 400 kronors massagen men ja…helkropp lät ju ändå som det skulle smaka fågel så jag accepterade.
Bordellmamman..ehh jag menar ägarinnan..ropade ut en liten smal thailändska som uppenbarligen inte kunde någon svenska alls men visade mig in i ett litet rum. ”Ta av sig i kalsong!” ropade ägarinnan in och who am I to argue. Redan när jag började klä av mig upptäckte jag vilken kass belysning det var i rummet. Jag letade febrilt efter något som skulle kunna liknas vid downlight men icke! ”Utslätande skitljus” svor jag för mig själv och la mig ner. Den lilla thailändskan började omedelbart att jobba på ryggen. Här skulle man kunnat tänka sig att jag skulle gått in i något slags njutningsfas men istället låg jag och irriterade mig på att jag inte hade varit på gymmet innan jag gick dit så jag åtminstone kunde haft lite pump. Latsen har väl förvisso aldrig varit min starka sida men nu tyckte jag ändå att den kändes osedvanligt liten, och det rådde inga tvivel för mig om att massörskan också måste notera detta. Jag svor att göra chins till förbannelse framöver!
Precis när irritationen över den uteblivna latsen hade lagt sig börjar hon helt plötsligt jobba på ben/vader. Vid det här laget börjar jag fundera på om hon medvetet är ute efter att håna mig för alla mina sämsta muskelgrupper. Jag hade långtgående planer på att inleda en utläggning om hur mina reumatiska knän effektivt förhindrat ben- och vadträning och att jag själv var oskyldig till det hela. Språkförbistringarna gjorde dock att jag insåg att det skulle vara ett omöjligt företag. Det var bara att bita i det sura äpplet och inse att brallorna stannar på i alla mina encounters med tjejer framöver.
När hon sen kommenderar mig att vända på mig och jag kollar ner på mitt icke-existerande sexpack slår det mig plötsligt att hon kanske inte ens är familjär med koncepten bulk och deff? Förstår hon vilken adonis jag kommer se ut som i sommar jämfört med nuvarande sälform? Direkt går det upp för mig hur briljanta skönhetsoperationer egentligen är. Hade någon erbjudit mig en fettsugning där och då hade jag kört direkt och never looked back.
Resten av massagen blir mest en obekväm resa där jag tycker att jag ser ut som en säl samtidigt som det börjar gå upp för mig att det inte kommer bli något happy ending. När tiden är slut sätter jag hastighetsrekord i påklädnad och funderar på om jag borde be massörskan om ursäkt för att jag inte kom in i bättre form. Hon säger några kryptiska ord till ägarinnan på thailändska som jag inser måste vara någon besviken harang om min säluppenbarelse.
”Hon säga du trena trena micket. Micket micket stora (drar upp en arm och visar biceps)” förklarar ägarinnan. Under tiden det tar för mig att svara hinner jag fundera på huruvida jag borde fria till massörskan på plats eller slita av mig tröjan och riva av mitt fria program. Det slutar ändå med att jag får ur mig ett väldigt generat tack och säger hej då. Needless to say gick jag raka spåret till gymmet och pangade rygg.
R U Talkning abput my momma?!
HEhe.. Kul att du testat thaimassage iaf.. Hoppas allt är bra och träningen och kroppen flyter på..!
Ciao!24 juli, 2007 at 12:12 #807568Anonym anvandareMemberHar sagt det innan, du är en sanslöst bra diktare.
(alla versioner )24 juli, 2007 at 12:14 #807569Anonym anvandareMembersh0w wrote:R U Talkning abput my momma?!
HEhe.. Kul att du testat thaimassage iaf.. Hoppas allt är bra och träningen och kroppen flyter på..!
Ciao!Träningen flyter på bra…kroppen däremot består typ enbart av en sorglig samling skador (troligtvis just för att träningen flyter på bra; då går jag alltid sönder;)).
Men men…det är synd att klaga.
24 juli, 2007 at 12:19 #807570Anonym anvandareMemberPaula wrote:Har sagt det innan, du är en sanslöst bra diktare.
(alla versioner )Haha tack;)
Man blir tvungen att censurera lite ibland:|
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.