Andreas och Dessan bygger med <3

Home Forums Dagböcker Andreas och Dessan bygger med <3

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 861 total)
  • Author

Dagens benpass kommer nog va signifikativt för hur de kommer att se ut framöver. Pallar inte skada ryggen för att få upp benen till vettig storlek när jag ändå aldrig kommer tävla eller något sånt (ska jag skada mig ska det fan va i bänkpressen åtminstone;)). Därför får det bli riktiga fjantövningar.

Unilateral benspark:
    12+12
    12+12
    12+12
    12+12
    12+12

Sittande bencurls:
    12
    12
    12
    12

Sittande vadpress:
    12
    12
    12
    12

Fällkniven med 11 kg-hantel:
    12
    12
    12
    12

Hängande benlyft:
    10
    10

Tog rätt bra i magen iaf…inte för att det syns under fläsket..men ändå:D

Andreas Guiance wrote:
    Dagens benpass kommer nog va signifikativt för hur de kommer att se ut framöver. Pallar inte skada ryggen för att få upp benen till vettig storlek när jag ändå aldrig kommer tävla eller något sånt (ska jag skada mig ska det fan va i bänkpressen åtminstone;)). Därför får det bli riktiga fjantövningar.

Unilateral benspark:
    12+12
    12+12
    12+12
    12+12
    12+12

Sittande bencurls:
    12
    12
    12
    12

Sittande vadpress:
    12
    12
    12
    12

Fällkniven med 11 kg-hantel:
    12
    12
    12
    12

Hängande benlyft:
    10
    10

Tog rätt bra i magen iaf…inte för att det syns under fläsket..men ändå:D

Oroa dig inte, det finns gott om plats i vassen. Och med det vädret vi har nu behöver du inte ens ta av dig till shorts utomhus.

Mantus wrote:
    Oroa dig inte, det finns gott om plats i vassen. Och med det vädret vi har nu behöver du inte ens ta av dig till shorts utomhus.

Eller så gör man som när jag var och badade idag – klipper av bilden på hälften:D

Det räddar iofs inte övriga fysiken, men slipper åtminstone visa benen;)

Ja, allt handlar om känsla. Det säger ju alla seriösa byggare.
    Det är mer känsla än hur man ser ut. Det viktigaste är ju ändå att du vet att du har rutor under allt….

Dagens pass var helt ok. Försökte hålla nere belastningen på korsryggen genom att köra långsamma repetitioner på de stående grejerna. Löjligt hur snabbt man blir trött då.

Chins:
    10
    10
    10

Smala latsdrag:
    10 x 60
    10 x 70
    8 x 90
    15 x 50

Stående hantelcurls:
    10 x 16

Baboom wrote:
    Ja, allt handlar om känsla. Det säger ju alla seriösa byggare.
    Det är mer känsla än hur man ser ut. Det viktigaste är ju ändå att du vet att du har rutor under allt….

Om jag trycker riktigt hårt på magen tror jag nästan att jag känner dem!!1:D

Hahahaha shit Andreas vem ändrarde texten under din avatar . Den Var riktig bra:D

Vanessa Frykman wrote:
    Hahahaha shit Andreas vem ändrarde texten under din avatar . Den Var riktig bra:D

Hehe någon elak mod antar jag;)

Bänkpresstävling på SATS Söder idag mot Glufsglufs från Fitness Magazines forum (Turbomädchen tror jag hon heter här). Vi skulle köra på 50% av bw, men eftersom jag är en sån gentleman rundade jag upp och hon fick runda ner så vi båda körde på 35 kg. Trodde jag skulle kunna köra hur många som helst…men naturligtvis visade mjölksyran sitt smutsiga tryne mer eller mindre omgående. 54 reps blev det sorgliga resultatet i första setet. Hon gjorde 38. Det sjuka är dock att hon sedan lägger sig och trycker ut 38 även i andra setet. Jag är ju så klart ett kolli vid det laget och gör bara 37. Hon gör sedan 33 i tredje. Jag avbryter efter 20 och börjar grina av smärta typ.

Men men; naturligtvis var det första som räknades:D Filmade spektaklet men kameran dog under hennes första set… Så istället fick hon filma mitt första med mobilen och jag fick bara med hennes andra (vilket iofs spelar mindre roll eftersom hon löjligt nog gjorde lika många igen).

Mitt första:

[youtube=eBN-UqsYRi4]

Hennes andra:

[youtube=XL1PP7QO2TQ]

Sedan är passet en enda stor dimma av mjölksyra typ. Tror det blev militärpressar, pushdowns med rep och lite dips för min del. Gick mest runt och gnällde.

Sammanfattningsvis: Andreas är numera pinsamt icke-repstålig. Glufsglufs har världens snabbaste återhämtningsförmåga och är läskigt stark:(

Edit: En liten parentes är att hennes första set var mycket striktare…och iom att även hennes andra var striktare än mitt första så ja…

Inte för att vara elak men jag blev mer imponerad av tjejen….

Sen tycker jag att det är lite fusk… att bara ditt första blev filmat… och att du råkade glömma bort att ladda batterierna till hennes första…

Baboom wrote:
    Inte för att vara elak men jag blev mer imponerad av tjejen….

Haha you and me both;)

Baboom wrote:
    Sen tycker jag att det är lite fusk… att bara ditt första blev filmat… och att du råkade glömma bort att ladda batterierna till hennes första…

Man får inte va dum:|

Det gäller ju att välja lämpligt motstånd…
    Strongt att du vann första setet…
    Jag vet själv hur det är med mjölksyra och uthållighet (lite medlidande där)[/b].

Jonas Lundberg wrote:
    Det gäller ju att välja lämpligt motstånd…
    Strongt att du vann första setet…
    Jag vet själv hur det är med mjölksyra och uthållighet (lite medlidande där)[/b].

Hehe ja…hennes 38 var iofs striktare än mina 54 så vann var väl en sanning med viss modifikation, men iaf;) Tack:D

Andreas Guiance wrote:
    Eller så gör man som när jag var och badade idag – klipper av bilden på hälften:D

Det räddar iofs inte övriga fysiken, men slipper åtminstone visa benen;)

Alla passar inte i stubb, du är ett levande bevis :D :emo-thumb

Be någon annonsör att de sponsrar med ett pack billiga rakhyvlar och lite raklödder

Dwag wrote:
    Alla passar inte i stubb, du är ett levande bevis :D :emo-thumb

Be någon annonsör att de sponsrar med ett pack billiga rakhyvlar och lite raklödder

Haha syftar du på skägget, bröstet…eller båda?:D

Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 861 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.