- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 oktober, 2007 at 23:34 #808036Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:BJJ-matchen på asfalten mot Boven var en höjdpunkt
Och hur avlöpte detta submission-krig?
Boven ser ut att ha rätt långa ben så jag chansar på att han fångade dig i en triangel?
Å andra sidan är ju du moderator och möjligen känslomässigt avtrubbad av allt bannande, vilket alltså föder en misstanke om en heel-hook, som du naturligtvis inte släppte trots att han klappade.:whistle:
Eller?
Jag inser att det för mycket begärt att begära en film på detta (säkerligen) underhållande skådespel men ett kort referat duger gott.
7 oktober, 2007 at 23:57 #808037Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Och hur avlöpte detta submission-krig?Boven ser ut att ha rätt långa ben så jag chansar på att han fångade dig i en triangel?
Å andra sidan är ju du moderator och möjligen känslomässigt avtrubbad av allt bannande, vilket alltså föder en misstanke om en heel-hook, som du naturligtvis inte släppte trots att han klappade.:whistle:
Eller?
Jag inser att det för mycket begärt att begära en film på detta (säkerligen) underhållande skådespel men ett kort referat duger gott.
Som du mycket riktigt misstänker försökte han med en triangel med sina spindelben. Jag vet inte om det är alkoholen som förskönar storyn för mig, men jag vill minnas att jag undkom den rätt snyggt. I sanningens namn blev det rätt mycket försvar för min del, men jag var ändå nöjd med mitt jobb i hans guard. Nu ska man ju betänka att det inte var mma det var frågan om, varför jag inte kunde ta till min patenterade ground and pound;) Hann väl aldrig direkt försöka mig på något glassigt armlås eller liknande från min position; men jag vill ändå ge mig vissa poäng för octagon control eller något liknande svårbedömt kriterium:whistle:
Men iaf…matchen varade väl bortåt en minut innan jag med min sedvanligt gudomliga kondis flämtade fram ”äh fan…nu skiter vi i det här”. Sedan reste vi oss upp och konstaterade nöjt att vi båda hade klarat oss med kvällens outfitar i helt skick.
8 oktober, 2007 at 00:28 #808038Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Som du mycket riktigt misstänker försökte han med en triangel med sina spindelben. Jag vet inte om det är alkoholen som förskönar storyn för mig, men jag vill minnas att jag undkom den rätt snyggt. I sanningens namn blev det rätt mycket försvar för min del, men jag var ändå nöjd med mitt jobb i hans guard. Nu ska man ju betänka att det inte var mma det var frågan om, varför jag inte kunde ta till min patenterade ground and pound;) Hann väl aldrig direkt försöka mig på något glassigt armlås eller liknande från min position; men jag vill ändå ge mig vissa poäng för octagon control eller något liknande svårbedömt kriteriumMen iaf…matchen varade väl bortåt en minut innan jag med min sedvanligt gudomliga kondis flämtade fram ”äh fan…nu skiter vi i det här”. Sedan reste vi oss upp och konstaterade nöjt att vi båda hade klarat oss med kvällens outfitar i helt skick.
Ahh, du körde det gamla brottartricket: ”om-jag-ser-till-att-han-ligger-på-rygg-i-X-ronder-så-måste-jag-fan-vinna”?
Funkar alltid.Om du ska ner på Luciapokalen ska jag omedelbart leta upp dig bland massorna.
Sen går vi bakom någon monter eller liknande så ska jag inviga dig i The Secret Art of Leg Locks From Within The Guard.
Eftersom jag själv är värdelös på att passera guard så har jag förfinat detta till en konstart så vacker att Jesus själv skulle erigera vid blotta åsynen av mitt patenterade toe-hold ifrån nämnda position.Eller också tar du med dig en elpistol nästa gång och när ingen ser så zappar du valfri testikel för att sedan tvärsäkert hävda att kan klappade pga strypning, vilken du inte specifierar närmare.
Fast jag håller ändå på Lucia-alternativet.
8 oktober, 2007 at 00:51 #808039Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Ahh, du körde det gamla brottartricket: ”om-jag-ser-till-att-han-ligger-på-rygg-i-X-ronder-så-måste-jag-fan-vinna”?
Funkar alltid.Om du ska ner på Luciapokalen ska jag omedelbart leta upp dig bland massorna.
Sen går vi bakom någon monter eller liknande så ska jag inviga dig i The Secret Art of Leg Locks From Within The Guard.
Eftersom jag själv är värdelös på att passera guard så har jag förfinat detta till en konstart så vacker att Jesus själv skulle erigera vid blotta åsynen av mitt patenterade toe-hold ifrån nämnda position.Eller också tar du med dig en elpistol nästa gång och när ingen ser så zappar du valfri testikel för att sedan tvärsäkert hävda att kan klappade pga strypning, vilken du inte specifierar närmare.
Fast jag håller ändå på Lucia-alternativet.
Jag tror vi ska slå våra påsar ihop på FF och sätta Jay i det greppet som en polare till mig åkte på för något år sedan på en fest: En dubbel armbar. Och då menar jag inte det dubbla armlåset från guarden som jag minns att någon gammal wrestler satte i Pride för många år sedan, utan en armbar från varje håll så personen i fråga finner sig själv korsfäst. Vi kan göra det som pausunderhållning på scenen på Luciapokalen. Suffice to say blir det fråga om tapout i dess mest förnedrande form: Den verbala (eftersom båda händerna smidigt nog är upplåsta:D).
8 oktober, 2007 at 01:08 #808040Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Jag tror vi ska slå våra påsar ihop på FF och sätta Jay i det greppet som en polare till mig åkte på för något år sedan på en fest: En dubbel armbar. Och då menar jag inte det dubbla armlåset från guarden som jag minns att någon gammal wrestler satte i Pride för många år sedan, utan en armbar från varje håll så personen i fråga finner sig själv korsfäst. Vi kan göra det som pausunderhållning på scenen på Luciapokalen. Suffice to say blir det fråga om tapout i dess mest förnedrande form: Den verbala (eftersom båda händerna smidigt nog är upplåsta:.😀 Ett ypperligt inlägg.
Jag garvade högt när jag såg det hela framför mig: Du och jag på scenen, med en stackars försvarslös Herr Höglund som morrar ur mungipan att jag är bannad i samma sekund han får tag på en laptop.
Finns det en gud så är Ove Rytter speaker:
”Och här ser vi alltså en svettig farbror och Andreas som provar på en förfinad variant av ett crucifix-move. Inom judon kallade vi det låset för juji-gatame och appropå det så minns jag fortfarande när vi tog bilderna till Effektiv Bodybuilding, jag körde säkert 1000 set chins på två dagar och Gunnar Rösbö hade en muskel i käken som ingen kände till tidigare och..”
Du måste i så fall lova mig att du ger mig bannings-immunitet före, annars vete fan om jag vågar mig på detta spektakulära lås.
8 oktober, 2007 at 01:13 #808041Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Ett ypperligt inlägg.Jag garvade högt när jag såg det hela framför mig: Du och jag på scenen, med en stackars försvarslös Herr Höglund som morrar ur mungipan att jag är bannad i samma sekund han får tag på en laptop.
Finns det en gud så är Ove Rytter speaker:
”Och här ser vi alltså en svettig farbror och Andreas som provar på en förfinad variant av ett crucifix-move. Inom judon kallade vi det låset för juji-gatame och appropå det så minns jag fortfarande när vi tog bilderna till Effektiv Bodybuilding, jag körde säkert 1000 set chins på två dagar och Gunnar Rösbö hade en muskel i käken som ingen kände till tidigare och..”
Du måste i så fall lova mig att du ger mig bannings-immunitet före, annars vete fan om jag vågar mig på detta spektakulära lås.
Haha ja givetvis; jag tror inte att Ove ska vara alltför svårflörtad:D
Bannings-immuniteten åtnjuter man för övrigt i samma stund man allierar sig med mig i kampen mot Jay (han tillfogade mig ett rivsår vid förra SM när han försökte sig på en doubleleg takedown – en skuld jag ämnar återbetala med ränta i år:whistle:).
8 oktober, 2007 at 01:25 #808042Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Haha ja givetvis; jag tror inte att Ove ska vara alltför svårflörtad:DBannings-immuniteten åtnjuter man för övrigt i samma stund man allierar sig med mig i kampen mot Jay (han tillfogade mig ett rivsår vid förra SM när han försökte sig på en doubleleg takedown – en skuld jag ämnar återbetala med ränta i år:whistle:).
Jag är fostrad i den engelska skolan av gentemannamässig sportslighet så jag har förvarnat objektet om våra planer.
Segern betyder ingenting om det bara blir ett ambush av det hela.
Han ska veta att vi kommer och han ska ha möjligheten att förbereda sig.
Inte för att detta kommer att hjälpa honom när stunden är inne, men ändå..:happy:8 oktober, 2007 at 01:46 #808043Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Han ska veta att vi kommer och han ska ha möjligheten att förbereda sig.Oh he’ll know alright;)
8 oktober, 2007 at 01:48 #808044Anonym anvandareMemberFrizzo wrote:Haha, ja du Andreas. Vi hade ett skönt fyllesamtal igår i alla fall!
Glöm inte att du lovade att jag skulle få ditt Xbox 360.. för det kommer du väl ihåg att du lovade?!Mvh
Full, moi? Jag vet inte vad du pratar om…det där måste vara något du drömt ihop på fyllan:whistle:
(Underminera inte min auktoritet på forumet ffs!)[/b]
8 oktober, 2007 at 02:03 #808045Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Haha ja givetvis; jag tror inte att Ove ska vara alltför svårflörtad:DBannings-immuniteten åtnjuter man för övrigt i samma stund man allierar sig med mig i kampen mot Jay (han tillfogade mig ett rivsår vid förra SM när han försökte sig på en doubleleg takedown – en skuld jag ämnar återbetala med ränta i år:whistle:).
Jay, han är väl längre än mig om jag inte missminner mig? Jag undrar om ni två når upp till armarna ens;).
8 oktober, 2007 at 02:05 #808046Anonym anvandareMemberMantus wrote:Jay, han är väl längre än mig om jag inte missminner mig? Jag undrar om ni två når upp till armarna ens;).Långa armar är lätta att rycka tag i;)
8 oktober, 2007 at 02:08 #808047Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Långa armar är lätta att rycka tag i;)Och lätta personer är enkla att lyfta, du vet ju hur Jays armar ser ut. Om du och Jon fortsätter deffa fram till FF bicepscurlar han väl bara upp er och ger er varsin dansk skalle om ni griper tag.
8 oktober, 2007 at 02:10 #808048Anonym anvandareMemberMantus wrote:Och lätta personer är enkla att lyfta, du vet ju hur Jays armar ser ut. Om du och Jon fortsätter deffa fram till FF bicepscurlar han väl bara upp er och ger er varsin dansk skalle om ni griper tag.Har du inte läst hans journal? De där armarna duger inte mycket till – jag misstänker synthol:whistle:
8 oktober, 2007 at 02:16 #808049Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Har du inte läst hans journal? De där armarna duger inte mycket till – jag misstänker synthol:whistle:Det misstänkte du ju även när mina armar kom på tal så det låter mest som allmäna bortförklaringar.
8 oktober, 2007 at 02:18 #808050Anonym anvandareMemberMantus wrote:Det misstänkte du ju även när mina armar kom på tal så det låter mest som allmäna bortförklaringar.Alla som har större armar än jag är per automatik misstänkta för något slags fusk – hur skulle det annars gå till?:what:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.