Andreas och Dessan bygger med <3

Home Forums Dagböcker Andreas och Dessan bygger med <3

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 736 through 750 (of 861 total)
  • Author
    Andreas Guiance wrote:
    Som du mycket riktigt misstänker försökte han med en triangel med sina spindelben. Jag vet inte om det är alkoholen som förskönar storyn för mig, men jag vill minnas att jag undkom den rätt snyggt. I sanningens namn blev det rätt mycket försvar för min del, men jag var ändå nöjd med mitt jobb i hans guard. Nu ska man ju betänka att det inte var mma det var frågan om, varför jag inte kunde ta till min patenterade ground and pound;) Hann väl aldrig direkt försöka mig på något glassigt armlås eller liknande från min position; men jag vill ändå ge mig vissa poäng för octagon control eller något liknande svårbedömt kriterium:whistle:

Men iaf…matchen varade väl bortåt en minut innan jag med min sedvanligt gudomliga kondis flämtade fram ”äh fan…nu skiter vi i det här”. Sedan reste vi oss upp och konstaterade nöjt att vi båda hade klarat oss med kvällens outfitar i helt skick.

Jag ser att min tekniskt fulländade dubble leg nertagning, mitt gogoplata- och kragstrypsförsök utelämnades helt. Sen gjorde jag även några taffliga försöka på omoplata i dimman, men tekniken var snällt sagt bristfällig. Men min tekniska överlägsenhet beror till stor del på att Andreas är mer av en pro-wrestler än grappler, vilket utmynnar sig favorittekinker som ”bostan crab” och ”elbow drop”, vilket hans minsta syster allt för ofta får erfara.

Som den thug jag är så ser jag framför mig ett gäng instruktionsvideos där jag tar grapplingen ”to the streets” och gör den ”street lethal”, allt i Bas Rutten stil såklart. Ni kan förstås förboka en limited edition av street-grappling där jag tar upp användbara tekniker beroende på graden av berusning, bara att PM:a.

mvh Boven

Det är en jäkla tur att inte denna finns under seriösa träningournaler… :D

Men det är alltid lika kul att gå in o läsa om era upptåg, garvar varje gång.

Keep up the good work!

Boven wrote:
    Jag ser att min tekniskt fulländade dubble leg nertagning, mitt gogoplata- och kragstrypsförsök[/b] utelämnades helt. Sen gjorde jag även några taffliga försök[/b]a på omoplata i dimman, men tekniken var snällt sagt bristfällig. Men min tekniska överlägsenhet beror till stor del på att Andreas är mer av en pro-wrestler än grappler, vilket utmynnar sig favorittekinker som ”bostan crab” och ”elbow drop”, vilket hans minsta syster allt för ofta får erfara.

Som den thug jag är så ser jag framför mig ett gäng instruktionsvideos där jag tar grapplingen ”to the streets” och gör den ”street lethal”, allt i Bas Rutten stil såklart. Ni kan förstås förboka en limited edition av street-grappling där jag tar upp användbara tekniker beroende på graden av berusning, bara att PM:a.

mvh Boven

Jag vet inte om ni, liksom jag, noterar vilket nyckelord som är frekvent förekommande i texten. Sedan får ni dra era egna slutsatser kring den ”tekniska överlägsenheten”…

;)

Martin. wrote:
    Det är en jäkla tur att inte denna finns under seriösa träningournaler… :D

Men det är alltid lika kul att gå in o läsa om era upptåg, garvar varje gång.

Keep up the good work!

Seriös träning får folk med talang ägna sig åt;)

Dagens andra pass:

Ett ryggpass på 20 minuter bestående av två lättare (chins och t-bar) och två tyngre (sittande rodd och smala latsdrag) övningar.

Chins:
    8
    8

Sittande rodd:
    8 x 80
    8 x 80

T-bar (djupa långsamma):
    10 x 40
    10 x 40

Smala latsdrag:
    8 x 80
    8 x 80

Bra pass Guiance vad ska du träna idag?

Vanessa Frykman wrote:
    Bra pass Guiance vad ska du träna idag?

Hmm ja du…egentligen borde jag jobba idag istället;)

Men om jag känner mig riktigt energisk kanske jag drar och tränar med Dessan när hon har slutat jobbet. Isf blir det kanske ben:)

Andreas Guiance wrote:
    Hmm ja du…egentligen borde jag jobba idag istället;)

Men om jag känner mig riktigt energisk kanske jag drar och tränar med Dessan när hon har slutat jobbet. Isf blir det kanske ben:)

Ben? hm.. kanske då

Andreas
    Vad kör du för tränings upplägg?

Vanessa Frykman wrote:
    Andreas
    Vad kör du för tränings upplägg?

Ja du…just nu har jag mest tränat runt olika skador:)

Men hmm upplägg som jag gillar personligen är annars 2- eller 3-split. Antingen ren push-pull eller push-pull-ben. Troligtvis kommer jag börja köra så snart igen och försöka variera varannan gång lätt och varannan gång tungt.

Var lat och körde på ett pass på SATS Globen med Marcell istället eftersom jag fick skjuts:|

Vår nya policy är att alla pass är pubertala styrketävlingar i relation till egen kroppsvikt (Marcell väger knappt 50% mer än jag give or take). Därför såg dagens pass ut som följer (tyvärr har jag glömt de exakta repsen för de var så många; ni får ha överseende med mina gissningar):

A=Andreas
    M=Marcell

Hantelpressar:
    M: 32 x 30
    A: 31 x 20

Ska vi köra imorn? Jag börjar 16 :) jag tänkte köra axlar eller ben..

Dessan wrote:
    Ska vi köra imorn? Jag börjar 16 :) jag tänkte köra axlar eller ben..

It’s a date – jag kan köra både ben och axlar så du får välja! Ring när du vaknar:)

Blev lite axlar med Dessan idag. Tar det fortfarande lugnt eftersom axeln är allt annat än hel…men den börjar funka lite iaf.

Arnoldpressar:
    8 x 19
    8 x 19
    8 x 19
    8 x 19
    8 x 19
    Var väldigt lätt, vilket kändes skönt. Dock inte lika lätt som när Dessan satt och bollade med 16-kilos hantlarna i axelpress

Rotatorcuff i kabel:
    15
    15

Drag till hakan:
    12 x 20
    10 x 40
    10 x 30
    10 x 30

Kryssdrag:
    15
    15
    15

Hade ingen tid för träning idag så jag körde lite chins på skoj hemma med 60 sek vila mellan seten:

5 x bw
    5 x bw
    5 x bw
    5 x bw
    5 x bw
    5 x bw
    5 x bw
    10 x bw

Viewing 15 posts - 736 through 750 (of 861 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.