- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 oktober, 2007 at 00:37 #808081Anonym anvandareMember
Blev lite oseriös ryggträning idag eftersom axeln uppenbarligen inte ville vara med och köra bröst (gjorde ont redan när jag värmde med 34orna):
Smala latsdrag:
8 x 70
8 x 80
5 x 9017 oktober, 2007 at 00:56 #808082Anonym anvandareMemberÄh, du behöver väl vila lite. Svårt att komma tillbaka on track så snabbt som du gjort efter så lång vila pga. skadan.
Sjung de lugna noterna, så går det nog suveränt kompis!
:up:
MVH
17 oktober, 2007 at 14:04 #808083Anonym anvandareMemberMarcus Syvertsen wrote:Äh, du behöver väl vila lite. Svårt att komma tillbaka on track så snabbt som du gjort efter så lång vila pga. skadan.Sjung de lugna noterna, så går det nog suveränt kompis!
:up:
MVH
Jo du har nog rätt:) Får lugna mig lite med bröstträningen ett tag…men det är frustrerande.. Framför allt eftersom jag känner ett stort behov av att spöa Marcell i våra tävlingar:|
17 oktober, 2007 at 14:46 #808084Anonym anvandareMemberhmpf! Hammarbyhamnen om jag får be!
Annars är det som vanligt optimal träning på er båda!17 oktober, 2007 at 15:04 #808085Anonym anvandareMemberprimo wrote:hmpf! Hammarbyhamnen om jag får be!Såg du reservlagsmatchen igår? Det var riktigt skönt. Stor fest när Charlie hängde sitt andra för kvällen och avgjorde i 90:e:happy:
17 oktober, 2007 at 15:13 #808086Anonym anvandareMemberNej, tyvärr så hade jag andra åtaganden men så fort jag fick höra om Charlies sköna målkavalkad så korkades det upp!
17 oktober, 2007 at 15:18 #808087Anonym anvandareMemberprimo wrote:Nej, tyvärr så hade jag andra åtaganden men så fort jag fick höra om Charlies sköna målkavalkad så korkades det upp!Haha rätt!
Matchen i sig var väl inte mycket att hurra för (även om de nya anfallare såg ut att ha viss potential), men när Charlie avgjorde firade han som om det var SM-guldet som hade bärgats:D
I helgen ska jag för övrigt ner och kolla på lite sämre fotboll (man måste se sådan ibland också för att inse hur bra Bajen är) i form av Atletico Madrid – Zaragoza. Sedan om tågen går som de ska kanske det blir Espanyol – Real Madrid eller Villareal – Barcelona på lördagen också…
18 oktober, 2007 at 16:55 #808088Anonym anvandareMemberVar egentligen inte så träningssugen men kände ändå att jag åtminstone behövde få något slags blodgenomströmning i de estetiskt viktigaste muskelgrupperna inför Spanien-vistelsen… Axeln bråkar fortfarande, men ska inte tråka ut er med mer tjat om det:D
Arnoldpressar:
8 x 21
7 x 21
10 x 16Hantelcurls:
10 x 14
10 x 14
10 x 14Hantelpullovers:
12 x 26
12 x 26
12 x 2618 oktober, 2007 at 17:09 #808089Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Var egentligen inte så träningssugen men kände ändå att jag åtminstone behövde få något slags blodgenomströmning i de estetiskt viktigaste muskelgrupperna inför Spanien-vistelsen… Axeln bråkar fortfarande, men ska inte tråka ut er med mer tjat om det:DArnoldpressar:
8 x 21
7 x 21
10 x 16Hantelcurls:
10 x 14
10 x 14
10 x 14Hantelpullovers:
12 x 26
12 x 26
12 x 26Ta det lugnt med axeln bara Andreas. Själv körda jag bara på när min axel började bli kass eftersom det onda försvann på uppvärmningen. Nu har jag haft axel problem till & från i 5 års tid tack vare att jag inte vilade ordentligt.:yikes:
18 oktober, 2007 at 17:42 #808090Anonym anvandareMemberAndreasP wrote:Ta det lugnt med axeln bara Andreas. Själv körda jag bara på när min axel började bli kass eftersom det onda försvann på uppvärmningen. Nu har jag haft axel problem till & från i 5 års tid tack vare att jag inte vilade ordentligt.:yikes:Tyvärr är det samma visa för mig. Drog upp vänsteraxeln för massor av år sedan och sedan har den aldrig blivit helt bra igen (men den har ändå fungerat under tiden). Nu i somras började den gnälla på allvar – så går det när man försöker öka i bänken:D
Jag har försökt vila den så gott det går nu ett tag, men uppenbarligen har det inte varit tillräckligt. Det blir mer vila framöver (aktiv sådan):emo-thumb
Tack för omtanken:)
18 oktober, 2007 at 17:49 #808091Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Tyvärr är det samma visa för mig. Drog upp vänsteraxeln för massor av år sedan och sedan har den aldrig blivit helt bra igen (men den har ändå fungerat under tiden). Nu i somras började den gnälla på allvar – så går det när man försöker öka i bänkenJag har försökt vila den så gott det går nu ett tag, men uppenbarligen har det inte varit tillräckligt. Det blir mer vila framöver (aktiv sådan):emo-thumb
Tack för omtanken:)
Ja man är ju alltid så jävla smart & tränar RUNT skadan……… Tror man.:frust:
18 oktober, 2007 at 19:37 #808092Anonym anvandareMemberAndreasP wrote:Ja man är ju alltid så jävla smart & tränar RUNT skadan……… Tror man.:frust:Haha ja självklart:D
23 oktober, 2007 at 23:40 #808093Anonym anvandareMemberTillbaka igen efter en helg i Madrid. Jag lyckades mirakulöst nog hålla viktuppgången till ett ynka kg, vilket jag är rätt stolt över. Den enda träningen bestod dock i 75 armhävningar för att få lite pump inför matchen Atletico-Zaragoza;) Men idag blev det ett pass – dock utan min journalpartner eftersom Marcus fräckt nog lurat med henne på ett kvällspass istället (som krockade med Hammarbys reservlagsmatch mot Örebro; ni inser säkert att situationen blev ohållbar). Det är helt enkelt svårt att tävla med ungdomlig fägring:(
Jag körde iaf lite rygg och biceps:
Latsdrag:
10 x 50
10 x 70
8 x 80
8 x 90Sittande rodd:
8 x 60
8 x 60
8 x 60Latsdrag i kablar:
10
10
10Sittande incline fullt supinerade simultana hantelcurls:
10 x 11
10 x 11
10 x 11Scottcurlmaskin:
10
10
10Lugnt pass där jag väl egentligen bara ansträngde mig i sista setet latsdrag och möjligtvis sista setet latsdrag i kablar…
24 oktober, 2007 at 00:02 #808094Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Tillbaka igen efter en helg i Madrid. Jag lyckades mirakulöst nog hålla viktuppgången till ett ynka kg, vilket jag är rätt stolt över. Den enda träningen bestod dock i 75 armhävningar för att få lite pump inför matchen Atletico-Zaragoza;) Men idag blev det ett pass – dock utan min journalpartner eftersom Marcus fräckt nog lurat med henne på ett kvällspass istället (som krockade med Hammarbys reservlagsmatch mot Örebro; ni inser säkert att situationen blev ohållbar). Det är helt enkelt svårt att tävla med ungdomlig fägring:(Det är bara till att pensionera sig på en gång. Du vet hur det är, snorisarna kommer och överglänser en och sedan dör man. Lifes a bitch.
Jag kommer för övrigt aldrig att förlåta varken dig eller Markus för att vara 20kg bättre än mig i bänkpress trots lägre kroppsvikt. Men ja e int bitter.24 oktober, 2007 at 00:07 #808095Anonym anvandareMemberMantus wrote:Det är bara till att pensionera sig på en gång. Du vet hur det är, snorisarna kommer och överglänser en och sedan dör man. Lifes a bitch.
Jag kommer för övrigt aldrig att förlåta varken dig eller Markus för att vara 20kg bättre än mig i bänkpress trots lägre kroppsvikt. Men ja e int bitter.Snorisarna är vidriga. Jag funderar på att skriva en ny punkt bland reglerna att om man snor Andreas träningspartner ett pass är det lika med 20% warn (och sen naturligtvis varna Marcus retroaktivt:whistle:).
Jag tror att du har illusioner om min bänkpress – i dagsläget är jag glad om jag pressar bw utan att fälla tårar:D
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.