- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 februari, 2007 at 18:23 #855971Anonym anvandareMemberMarmeladova wrote:Okej, tack för tipsen! då känns det som om det blir mer baksida än framsida? Bänk lät som en bra grej, annars blir man ju så feg… Hur tungt brukar du köra på i knäböjen?
Var i Sundsvall tränar du? Har själv aldrig tränat där, började efter att jag flyttade, men inser att det blir lite för långa uppehåll när jag är hemma på besök ett tag…
Jaaa, bänken är toppen! Jag har inte kört den på ett tag nu, men låg på 95 kg (vikt plus stång).. Jag tränar på EGO kom o träna med oss nästa gång du är hemma!! Trevlig helg! *KRAM*
24 februari, 2007 at 18:24 #855972Anonym anvandareMemberMarmeladova wrote:Bidde ingen chins själv, såklart, men jag var närmare än nånsin, ca 1dm kvar. Okej det räknas ju inte, men jag känner iaf att det går framåt.Huvudsaken att det går framåt ju! Asbra jobbat [/b]:up:
25 februari, 2007 at 12:49 #855973Anonym anvandareMemberHeidi K wrote:Huvudsaken att det går framåt ju! Asbra jobbat [/b]:up:Thanks :emo-thumb Ja det kändes nice, har ont i precis hela baksidan av kroppen idag…. :p
25 februari, 2007 at 12:50 #855974Anonym anvandareMemberSofia wrote:Jaaa, bänken är toppen! Jag har inte kört den på ett tag nu, men låg på 95 kg (vikt plus stång).. Jag tränar på EGO kom o träna med oss nästa gång du är hemma!! Trevlig helg! *KRAM*Absolut, det ska jag!
Shit, du är stark! Jag kör på 50-60kg sammanlagt…. 😮
25 februari, 2007 at 18:06 #855975Anonym anvandareMemberLäste just om detta på fitness magazines hemsida, tänkte på dig (och mig själv såklart) klart man vill vara grym i chins
Grattis också till att du nästan klarade en, nästa gång tar du den!”Du blir bra på chins genom att nöta in dem vecka in och vecka ut. Var konsekvent, hoppa inte över dem någon vecka för att istället köra latsdrag. Även om de två övningarna känns snarlika så gör du dig själv en björntjänst om du tränar upp din chinsstyrka med latsdrag. Det blir liksom inte optimalt! Så här gör du för att bli stark i chins: Hämta en pall eller bänk, ställ den under chinsräcket. När du står på pallen ska din haka vara över räcket. Fatta tag i chinsstången, dra ner skuldrorna, brösta upp dig, spänn magen. Med största försiktighet glider du nu av pallen med en fot i taget. Håll dig kvar i toppläget under två sekunder, sjunk sedan långsamt ned tills du hänger utsträckt. Voilá – en negativ chinsrepetition!
Upp på pallen igen, ta ett nytt grepp och upprepa momentet. Genom att träna negativt, det vill säga när du håller emot rörelsen, blir du starkare snabbare. Du kan också ta hjälp av en chinsmaskin, men se till att du hela tiden ökar svårighetsgraden genom att minska hjälpvikten. Chins och dips involverar fl era olika muskelgrupper, så genom att träna hela kroppen får du muskelstyrkan som du behöver. Ro, gör marklyft, kör bänkpress, hantelpressar, militärpress, frivändningar – allt!
Pauline”
25 februari, 2007 at 19:44 #855976Anonym anvandareMemberCharlotte_ wrote:Läste just om detta på fitness magazines hemsida, tänkte på dig (och mig själv såklart) klart man vill vara grym i chins
Grattis också till att du nästan klarade en, nästa gång tar du den!”Du blir bra på chins genom att nöta in dem vecka in och vecka ut. Var konsekvent, hoppa inte över dem någon vecka för att istället köra latsdrag. Även om de två övningarna känns snarlika så gör du dig själv en björntjänst om du tränar upp din chinsstyrka med latsdrag. Det blir liksom inte optimalt! Så här gör du för att bli stark i chins: Hämta en pall eller bänk, ställ den under chinsräcket. När du står på pallen ska din haka vara över räcket. Fatta tag i chinsstången, dra ner skuldrorna, brösta upp dig, spänn magen. Med största försiktighet glider du nu av pallen med en fot i taget. Håll dig kvar i toppläget under två sekunder, sjunk sedan långsamt ned tills du hänger utsträckt. Voilá – en negativ chinsrepetition!
Upp på pallen igen, ta ett nytt grepp och upprepa momentet. Genom att träna negativt, det vill säga när du håller emot rörelsen, blir du starkare snabbare. Du kan också ta hjälp av en chinsmaskin, men se till att du hela tiden ökar svårighetsgraden genom att minska hjälpvikten. Chins och dips involverar fl era olika muskelgrupper, så genom att träna hela kroppen får du muskelstyrkan som du behöver. Ro, gör marklyft, kör bänkpress, hantelpressar, militärpress, frivändningar – allt!
Pauline”
Oj, tack så mycket!! Jättebra tips, jag visste inte att latsdrag inte var samma grej som chins, så nu ska jag köra chins varje pass. Grymt!! Man måste ju lita på Pauline också…
Hoppas din söndag varit bra, själv har jag slöat hela dagen, förutom sista biten på hemtentan. Gick till Konsum och ville köpa Body men det fick bli Fitness Magazine istället. Ingen träning iaf, har verkligen ont i hela baksidan av kroppen idag :up:
26 februari, 2007 at 09:53 #855977Anonym anvandareMemberMarmeladova wrote:Oj, tack så mycket!! Jättebra tips, jag visste inte att latsdrag inte var samma grej som chins, så nu ska jag köra chins varje pass. Grymt!! Man måste ju lita på Pauline också…Hoppas din söndag varit bra, själv har jag slöat hela dagen, förutom sista biten på hemtentan. Gick till Konsum och ville köpa Body men det fick bli Fitness Magazine istället. Ingen träning iaf, har verkligen ont i hela baksidan av kroppen idag :up:
Intressant läsning! Tur Filip har tjatat sönder sig om att jag skall köra chins istället Läste lite här : [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=89087&highlight=chins+eller+latsdrag] också. Delade åsikter förståss,men intressant ändå!:up:
26 februari, 2007 at 10:16 #855978Anonym anvandareMemberHeidi K wrote:Intressant läsning! Tur Filip har tjatat sönder sig om att jag skall köra chins istället Läste lite här : [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=89087&highlight=chins+eller+latsdrag] också. Delade åsikter förståss,men intressant ändå!:up:Tack! Vad snälla ni är som tipsar mig Jag litar på min träningsvärk tror jag – mina lats brinner dagen efter chinsträning med remmar, men efter lats är det inte alls lika… så jag tror faktiskt på chins! Men latsdrag är ju självklart ett bra komplement!
Kram!
26 februari, 2007 at 18:58 #855979Anonym anvandareMemberArmar idag, skönt pass som gav riiiktigt mycket pump i armarna!
Dips
2 (själv) + 6 (m.hj)
3 själv
10 med hjälp
Hmm.. kände mig riktigt tung idag…Pulldown med rep på knä (tunga kablarna)
15kg * 10 * 3 set
Pulldown med stång, omvänt grepp, tunga kablarna
15kg * 10 * 3 set
Tog kanon, har inte kört omvänt på stång förut… naajs!Smal bänk i smith
20kg * 10
30kg * 9
30kg * 7
30kg * 7
Här fick jag mycket tryck i armarna, de kändes helt uppblåsta. Bicepsen fick inte riktigt sitt pga det, men vad gör manHammercurl, hantlar
8,5kg * 10
11kg * 9
11kg * 7
8,5kg * 8
GAH! trött!! bara att kämpa vidare… brukar inte köra hammergreppet.Rak stångcurl
20kg * 6
17,6kg * 7
17,5kg * 6
Oj, svag var jag där efter passet… kanske en idé att låta biceps börja nästa gång.Har nu ätit lax&ris, skönt att ha det gjort
27 februari, 2007 at 07:05 #855980Anonym anvandareMemberMarmeladova wrote:Armar idag, skönt pass som gav riiiktigt mycket pump i armarna!Dips
2 (själv) + 6 (m.hj)
3 själv
10 med hjälp
Hmm.. kände mig riktigt tung idag…Pulldown med rep på knä (tunga kablarna)
15kg * 10 * 3 set
Pulldown med stång, omvänt grepp, tunga kablarna
15kg * 10 * 3 set
Tog kanon, har inte kört omvänt på stång förut… naajs!Smal bänk i smith
20kg * 10
30kg * 9
30kg * 7
30kg * 7
Här fick jag mycket tryck i armarna, de kändes helt uppblåsta. Bicepsen fick inte riktigt sitt pga det, men vad gör manHammercurl, hantlar
8,5kg * 10
11kg * 9
11kg * 7
8,5kg * 8
GAH! trött!! bara att kämpa vidare… brukar inte köra hammergreppet.Rak stångcurl
20kg * 6
17,6kg * 7
17,5kg * 6
Oj, svag var jag där efter passet… kanske en idé att låta biceps börja nästa gång.Har nu ätit lax&ris, skönt att ha det gjort
Grymt pass tjejen!Bra jobbat!
Dipsen kommer sakta men säkert:P
Haha,du måste vara helt slut i armarna idag!??
Ska sj snart ner och pumpa på framsida ben!!
Fortsätt så här,du gör det kanon bra!!
Kram//s*27 februari, 2007 at 07:24 #855981Anonym anvandareMemberBra armpass där tjejen, antar att armarna är lagom trötta idag hur kan det komma sig att du kör 4 tricepsövningar men bara 2 för biceps? Jag gjorde de negativa chinsen igår.. Sjukt jobbigt och ganska svårt också men det ska nog bli bra, du lär ju klara massa chins själv te sommarn!
Kram på dig27 februari, 2007 at 09:15 #855982Anonym anvandareMemberSUSAN wrote:Grymt pass tjejen!Bra jobbat!
Dipsen kommer sakta men säkert:P
Haha,du måste vara helt slut i armarna idag!??
Ska sj snart ner och pumpa på framsida ben!!
Fortsätt så här,du gör det kanon bra!!
Kram//s*Sakta var ordet… Ja jag är rätt trött! men det är skönt. TYvärr har jag också nån form av nackspärr
Piska benen ordentligt!27 februari, 2007 at 09:17 #855983Anonym anvandareMemberCharlotte_ wrote:Bra armpass där tjejen, antar att armarna är lagom trötta idag hur kan det komma sig att du kör 4 tricepsövningar men bara 2 för biceps? Jag gjorde de negativa chinsen igår.. Sjukt jobbigt och ganska svårt också men det ska nog bli bra, du lär ju klara massa chins själv te sommarn!
Kram på digHaha, det beror på att jag var sugen på att kötta lite till på triceps, och sen var jag så sjukt trött i armarna så biceps blev lidande. Meningen var juatt köra 3+3. Nästa gång får jag nog börja med biceps…
Förstår att det var jobbigt! Hoppas hårt på att kunna göra chins i sommar, men jag vågar inte tro på något.
Kram!27 februari, 2007 at 09:32 #855984Anonym anvandareMemberKan tänka mig att dina armar är trötta idag! Starkt jobbat :up: Mina biceps är riktigt hårda idag så jag känner mig som värsta bicepsdrottningen
När blir nästa pass?
27 februari, 2007 at 09:35 #855985Anonym anvandareMemberHeidi K wrote:Kan tänka mig att dina armar är trötta idag! Starkt jobbat :up: Mina biceps är riktigt hårda idag så jag känner mig som värsta bicepsdrottningenNär blir nästa pass?
Tack
Det bör bli ett axel+benpass idag om jag inte har alltför mkt ont i nacken, har typ nackspärr eller nåt… blir en promenad nu för att mjuka upp lite! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.