Ännu en träningsjournal

Home Forums Dagböcker Ännu en träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 637 total)
  • Author

Nepp, det blev vila ikväll. Var kvar på skolan till nyss och jag är ingen fan av sen kvällsträning… jag är en riktig tröttis. Dessutom jag har fortfarande ont i nacken… tur att jag ska få massage på torsdag!

Trevlig kväll på er!!

Guud va skönt med massage, jag har 2 veckor kvar tills min 90minutare.. Ska bli sjukt gött. Förstår att du blev trött i armarna, mina är helt slut efter mina överkroppspass, inte träningsvärk eller så dagen efter men trötta. Ha en fortsatt bra kväll och vila nacken, varför inte till House på tv4 ;)

Charlotte_ wrote:
    Guud va skönt med massage, jag har 2 veckor kvar tills min 90minutare.. Ska bli sjukt gött. Förstår att du blev trött i armarna, mina är helt slut efter mina överkroppspass, inte träningsvärk eller så dagen efter men trötta. Ha en fortsatt bra kväll och vila nacken, varför inte till House på tv4 ;)

Jag ska vila nacken till Desperate Housewifes på femman istället… :|

… men jag misströstar inte för det, jag gick och körde axlar & framsida ben!

Militärpress,stång
    20kg * 10
    25kg * 6
    22,5kg * 8
    20kg * 9

Baksida axlar i maskin
    platta 1 * 8
    platta 2 * 8 – dålig teknik
    platta 1 * 8
    platta 1 * 8

Axelpress i friviktsmaskin
    10/sida * 10
    10/sida * 10
    10/sida * 8

Hantellyft åt sidan
    6kg/sida * 6
    5kg * 8
    5kg * 8

Hacklift
    uppvärmning, utan vikt
    40kg * 10 – djupa
    60kg * 8
    70kg * 9
    60kg * 8

Benpress
    120kg * 10
    160kg * 4 PB! Men inte gick det bra inte…
    120kg * 10
    120kg * 10

Nu har jag ont i axeln.. fan, tror jag ska ta ett hett bad? Har blivit lite lite träning i slutet och det kan bli vila ett tag nu också, ska bort över helgen… hm ;)

Vågar visst bara visa min rygg härinne – men såhär ser dagsformen ut iaf. Försökte ta lite benfoton också efter dagens pass men t.o.m. min pojkvän skrattade – jag har ju inga benmuskler! :(

Marmeladova wrote:
    Vågar visst bara visa min rygg härinne – men såhär ser dagsformen ut iaf. Försökte ta lite benfoton också efter dagens pass men t.o.m. min pojkvän skrattade – jag har ju inga benmuskler! :(

Haha,snäll pojkvän du har! :D Kul med bilder,mera sånt :up:

Schysst form tjejen, och du kan visst lägg aupp benbilder, det har ju tillomed jag gjort! Det kanske är bra att du vilar lite extra om du har ont i axlar och nacke, jag menar dem används ju ganska mkt och det mesta blir inte bra bara av att ignorera det. Men hur känns det då, du kan inte ha inflammation eller så?
    Kram

Charlotte_ wrote:
    Schysst form tjejen, och du kan visst lägg aupp benbilder, det har ju tillomed jag gjort! Det kanske är bra att du vilar lite extra om du har ont i axlar och nacke, jag menar dem används ju ganska mkt och det mesta blir inte bra bara av att ignorera det. Men hur känns det då, du kan inte ha inflammation eller så?
    Kram

Tack, känns bra att höra :) Mjo, får se om det kommer nån bild som jag blir nöjd med nån gång…

Det känns precis som nackspärr, fast det sitter inte så hårt uppe på halsen. Och jag kan ju röra mig, nästan, så det är nog inte nackspärr. Det jobbiga är att jag har haft lite till och från på olika ställen runt nacken i över en vecka.. :|

Heidi K wrote:
    Haha,snäll pojkvän du har! :D Kul med bilder,mera sånt :up:

Hehe, jepp :emo-thumb Blir så efter ett tag antar jag, vi är lite ”överärliga” med varandra ibland. Men det är skönt, då vet man ju hur det ligger till!

Jo, jag gillar också bilder men jag är kass på att vara med på dem… :p Och på gymmet är det ingen som vill fota. Min pojkvän har lovat att han ska fota mig tidigt nån helgmorgon då ingen annan är där (förutom vi som har lessnat på alkohol, haha). Så kanske i framtiden!

Kram!

Marmeladova wrote:
    Tack, känns bra att höra :) Mjo, får se om det kommer nån bild som jag blir nöjd med nån gång…

Det känns precis som nackspärr, fast det sitter inte så hårt uppe på halsen. Och jag kan ju röra mig, nästan, så det är nog inte nackspärr. Det jobbiga är att jag har haft lite till och från på olika ställen runt nacken i över en vecka.. :|

Och det funkar inte med värktabletter eller antiinflammatoriskt?
    Känns det mer när du spänner axlarna och/eller musklerna i axlarna eller så?

Charlotte_ wrote:
    Och det funkar inte med värktabletter eller antiinflammatoriskt?
    Känns det mer när du spänner axlarna och/eller musklerna i axlarna eller så?

Nej det blir inte särskilt mkt värre av att spänna axlarna… Däremot är det ofta jobbigare på kvällen/natten/morgonen, typ när jag sitter mycket stilla och så tror jag? Jobbigt att sova, ingen ställning är bekväm förutom typ en – trist.. Har inte ätit så mkt tabletter förutom i början då jag hade svårt att sova nån natt för att det gjorde ont. :( Ska ju på massage imorgon och kommer säääkert få skäll för att jag sitter stilla för mycket och bara tränar styrke. Men men…

Borde iof bli bättre om jag inte gnällde så mycket…

Gah, blir tokig på min axel!! Det blev marginellt bättre av Ipren, mer så att jag slappnade av mer i musklerna runt omkring, men det var fortfarande väldigt ont i axeln…
    Får se om det blir nån träning idag, bröst+mage på schemat, får se….

HEjsan..

Inge skoj att ha ont:evil:
    Hoppas det blir bättre för dig snart!!

Stålmannen är ett djävulskt påfund till övning som jag fick för min ländrygg..
    Du ligger på mage på boll och växlar mellan att sträcka ut ben & händer vxäelvis. I kors liksom höger ben O vänster han sen byter du. Samtidigt som du ska hålla balansen. Jag ser rätt rolig ut när jag kör den..

Jag har ju fått ett nytts chema av en tjej på gymet med massa bålstabilitet.. *PUH* svag som ett barn i dessa övningar men det är så nyttigt.

Kör lugnt & ”krya på axeln”

KRam

Marmeladova wrote:
    Gah, blir tokig på min axel!! Det blev marginellt bättre av Ipren, mer så att jag slappnade av mer i musklerna runt omkring, men det var fortfarande väldigt ont i axeln…
    Får se om det blir nån träning idag, bröst+mage på schemat, får se….

Jag har ju haft ont i vänster axel i några veckor nu. Men det är bara då jag gör vissa rörelser, t.ex. dips gör svinont, märkte det igår också då jag skulle ta mig upp ur badkaret..lite samma rörelse :D Massören sa till mig att det beror på att den muskeln aktiveras så sällan, typ bara vid träningen. Men jag håller inte med! Hoppas du hittar någon lösning på det så det blir bättre! :friends:

IQA wrote:
    HEjsan..

Inge skoj att ha ont
    Hoppas det blir bättre för dig snart!!

Stålmannen är ett djävulskt påfund till övning som jag fick för min ländrygg..
    Du ligger på mage på boll och växlar mellan att sträcka ut ben & händer vxäelvis. I kors liksom höger ben O vänster han sen byter du. Samtidigt som du ska hålla balansen. Jag ser rätt rolig ut när jag kör den..

Jag har ju fått ett nytts chema av en tjej på gymet med massa bålstabilitet.. *PUH* svag som ett barn i dessa övningar men det är så nyttigt.

Kör lugnt & ”krya på axeln”

Mm, jag fick nyss råd om bålstabilitetsträning jag med, för att komplettera gymträningen och få lite styrka i de djupt sittande musklerna. Ska nog köpa mig en boll ändå… Misstänker att jag kommer ramla i golvet några ggr innan jag får till det dock! Stålmannen låter som en bra övning… :)
    Kram och tack!

Heidi K wrote:
    Jag har ju haft ont i vänster axel i några veckor nu. Men det är bara då jag gör vissa rörelser, t.ex. dips gör svinont, märkte det igår också då jag skulle ta mig upp ur badkaret..lite samma rörelse :D Massören sa till mig att det beror på att den muskeln aktiveras så sällan, typ bara vid träningen. Men jag håller inte med! Hoppas du hittar någon lösning på det så det blir bättre! :friends:

Var precis också hos massören, borde nog gå dit oftare, så skönt! jag är lite sned i ryggen till att börja med, och så är det väl hållningen då osm gör sitt. Pilater/bålstabilitet med boll, det verkar vara vad jag behöver! Men ja, jag skulle inte vilja göra dips just nu – bara tanken smärtar! :(
    Kram!!

Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 637 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.