Ännu en träningsjournal

Home Forums Dagböcker Ännu en träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 637 total)
  • Author

Kul att du är tillbaka! Hur har du haft det?

Det var ju ett bra pass du hade. Tycker inte alls att du är svag! Det bor en krutgumma i dig också :bb:

SUSAN wrote:
    :up: Härligt att du är tillbaka tjejen!:up:
    Ja,50 kg,det tar du snart,kommer sakta men säkert!
    Håller med dig!Inte värt den smärtan man får i huvudet haha!Och ångesten dagen efter av allt man bälljt i sig,hehe!!Hoppas du känner dig något utvilad efter den här veckan?
    Åhhh,du har köppt en pilates boll!:up: Dom är roliga!Jag har sj nyligen bara `provat´,jäkligt sköna att ligga och göra crunches på!
    Lycka till med träningen den här veckan!
    KÖR HÅRT!KRAM//S*[/b]

Hehe, jo, de är roliga! Jag upptäckte att man kan stretcha ut ryggen på dem också, riktigt nice! Känner mig rätt utvilad, men ändå inte. Dålig mat och för mycket stillasittande + alkohol, känns inte som ultimat för kroppen direkt ;)
    Ha det bra! Kram

Heidi K wrote:
    Kul att du är tillbaka! Hur har du haft det?

Det var ju ett bra pass du hade. Tycker inte alls att du är svag! Det bor en krutgumma i dig också :bb:

Tack! Jag har haft det bra, min svärmor är bra, det är som semester att vara där, avslappnande på nåt vis. Men lite för mkt skräpmat och alkohol dock, och för lite motion… Men ändå, härligt att vara tillbaka!

Skönt att höra att du tror på mig, det behövs ju ibland 😮
    Kram!

Tusan vad jag vilar 😮

Klev upp, åt frukost, och åkte ner till gymmet. Rätt laddad för rygg och så tidigt är man ju i princip ensam på gymmet också :)

Chins
    6 (m.hj.)
    4 negativa – sjukt jobbigt!
    3 m.hj.
    6 m.hj.

Marklyft
    50kg * 8
    50kg * 10
    60kg * 6
    här svajade jag till på sista reppen, inte mkt men det räckte för att jag inte kan röra mig just nu. Ryggen är alltså paj igen!![/b] :(

Jag blir så jäkla less, jag började nästan gråta inne på gymmet. Fick lägga ner resten av passet, och låg på golvet och funderade på vad jag skulle hitta på nu, medan min pojkvän körde vidare, smått orolig…

Jag vill ju bara ha en kropp som funkar och gör som jag vill!!

Så nu har jag tänkt lite, och insett att jag inte kan fortsätta såhär, jag måste bygga upp mig lite mer långsiktigt så att jag inte pajar för minsta grej. Jag har två alternativ:

a) ta hjälp av henne som brukar massera mig, hon vet mina problem. Få ett schema av henne som hjälper mig. Det kostar skjortan.

b) fixa schema själv enligt:
    Ett konditionspass / vecka (springa/simma)
    + Ett bollpass / vecka (dvs. bålstabilitet hemma)
    + Två/tre gympass / vecka, sluta med marklyft och istället köra rygglyft, och gå ner lite i vikt (10-12 rep) i alla övningar.

Någon som har förslag? Skulle vara jättetacksam för det, känner mig lite ynklig och kinkig just nu :(

Usch va tråkigt att höra tjejen.. :( Du har ju verkligen problem så det bästa kanske vore om du kontaktade någon som har utbildning inom området. O andra sidan ser jag inget hinder för att du kan prova ett eget schema först och om det inte funkar så kan du ju kontakta någon annan. Det borde ju inte kunna bli så mkt sämre tycker man..
    Ta hand om dig tjejen
    kram

Charlotte_ wrote:
    Usch va tråkigt att höra tjejen.. :( Du har ju verkligen problem så det bästa kanske vore om du kontaktade någon som har utbildning inom området. O andra sidan ser jag inget hinder för att du kan prova ett eget schema först och om det inte funkar så kan du ju kontakta någon annan. Det borde ju inte kunna bli så mkt sämre tycker man..
    Ta hand om dig tjejen
    kram

Åh, tack, skönt att höra lite omtänksamma ord! 😮
    Jo, jag ska nog testa ett tag.. skulle dock vilja hitta ultimata bålövningar, och var gör man det?

Det är oftast olika ställen på ryggen som det gör ont, nu är det enbart vänstra sidan av ländryggen, förut var det högra sidan av nacken, innan det mellan skulderbladen… Suck!! :(

Jag tycker precis som Charlotte. Det är inte kul då något krånglar…Ta hand om dig bruden, det är inte lönt att träna sönder sig :friends:

Heidi K wrote:
    Jag tycker precis som Charlotte. Det är inte kul då något krånglar…Ta hand om dig bruden, det är inte lönt att träna sönder sig :friends:

Tack!! Åh ni är så snälla ;) Jag ska absolut ta hand om mig nu, har bara inte riktigt bestämt hur. Vägrar bli en förtidspensionerad, bitter kvinna i framtiden, jag ska minsann vara frisk och stark!

Vad tråkigt att höra om din rygg!! Är det från marklyften eller är det något du haft tidigare som kom tillbaka? (står säkert någonstans, men kommer inte ihåg från att jag sträckläste din journal igår..) Du får vara rädd om dig som sagt!! Så du håller mååånga år till. :bb: Jag skulle nog gå för alternativ b som du skrev. Men om det inte blir bättre så är väl alternativ a tyvärr oundvikligt. Fy för att vara fattig student! ;)

Kanske inte är till så mycket glädje nu med en ond rygg, men jag tycker det såg bra ut med en massa pb:n o tunga vikter i din journal!! :emo-thumb

Emelie wrote:
    Vad tråkigt att höra om din rygg!! Är det från marklyften eller är det något du haft tidigare som kom tillbaka? (står säkert någonstans, men kommer inte ihåg från att jag sträckläste din journal igår..) Du får vara rädd om dig som sagt!! Så du håller mååånga år till. :bb: Jag skulle nog gå för alternativ b som du skrev. Men om det inte blir bättre så är väl alternativ a tyvärr oundvikligt. Fy för att vara fattig student!

Kanske inte är till så mycket glädje nu med en ond rygg, men jag tycker det såg bra ut med en massa pb:n o tunga vikter i din journal!! :emo-thumb

Tack! Vad kul att du är här och läser 😮 Ska inte du också starta journal? Det är väldigt peppande!!

Ja visst är det tråkigt med ryggen, jag blir så himla less! Det var nog marklyften som utlöste det idag men det är mycket annat som ligger bakom. Jag är lite sned i ryggen, dvs. nån centimeter skolios vilket gör att det lätt blir lite snett belastat när jag tränar. Resten av ryggen måste liksom kompensera för ryggradens krök. Sen är jag nog rätt svag i ”grunden”, jag har ju i princip aldrig tränat som yngre utan började träna smått när jag var runt 20. Sitter mycket stilla (student du vet, näsan i boken/framför datorn) så att ryggen är i ett ”statiskt” läge hela tiden. Och sen kanske lite för tunga vikter ibland.. jag vill så mycket! Blir så peppad av att få öka ibland, men det verkar inte som nån bra idé faktiskt… :(

Oops, du kanske inte ville läsa en hel roman om min rygg, men det är iallafall bakgrunden!

Kram!

Har funderat lite över nytt schema, allt medan jag försöker tänka bort ryggontet… :(

Måndag
    Axlar + Ben

Tisdag
    Balansbollträning

Onsdag
    Vila

Torsdag
    Rygg, biceps, vader

Fredag
    Bröst, triceps, mage

Lördag
    Kondition (jogga/simma)

Söndag
    Vila

Vad tror ni?
    Vill gymma mindre intensivt ett tag så att jag kan bygga upp kroppen lite bättre. Därför fler repetitioner och fler muskelgrupper/pass. Kanske blir färre övningar, alternativt färre set per övning. Det blir basövningar, men lätta sådana, ett tag framöver. Trist men tydligen nödvändigt…!

Meen, det blir nog inte nåt gym imorgon om jag har såhär ont fortfarande. Dessutom ska jag upp 05.00 imorgon, kan innebära att jag inte riktigt är mig själv sen :D

Charlotte_ wrote:
    Ta hand om dig tjejen
    kram

Näääääääääää,stackare,INTE bra!
    *Jag tycker som ovan:gör ett eget schema.
    *Ge fa´n i marklyften ett tag famöver
    *Gå regelbundet till massören(ring/maila mig.har en som är både bra billig och vet vad han snackar om/vad han gör.Han kan även tippsa dig om övningar du ska göra & inte göra(han har sj tävlat)
    *Testa detta ett par månader(givetvis gå till ett proffs om det verkligen fuckar sig)
    *Du ska se att det snart blir bra igen!
    VAR RÄDD OM DIG!KRAM//S*[/b]:friends:

Marmeladova wrote:
    Har funderat lite över nytt schema, allt medan jag försöker tänka bort ryggontet… :(

Måndag
    Axlar + Ben

Tisdag
    Balansbollträning

Onsdag
    Vila

Torsdag
    Rygg, biceps, vader

Fredag
    Bröst, triceps, mage

Lördag
    Kondition (jogga/simma)

Söndag
    Vila

Vad tror ni?
    Vill gymma mindre intensivt ett tag så att jag kan bygga upp kroppen lite bättre. Därför fler repetitioner och fler muskelgrupper/pass. Kanske blir färre övningar, alternativt färre set per övning. Det blir basövningar, men lätta sådana, ett tag framöver. Trist men tydligen nödvändigt…!

Meen, det blir nog inte nåt gym imorgon om jag har såhär ont fortfarande. Dessutom ska jag upp 05.00 imorgon, kan innebära att jag inte riktigt är mig själv sen :D

Ser bra ut:up:
    Som sagt ha inte sååå många övningar på varje muskelgrupp,räcker med typ 3 st!
    Sen minst en basövning på varje musskelgrupp!
    Fler reps och lite lättare skulle jag rekomendera!!
    Det här fixar du tjejen!!!
    LYCKA TILL!KRAM//S*[/b]

Jag tycker att det ser bra ut, hur många reps hade du tänkt dig? Som susan säger så är basövningarna jätteviktiga men skit i marklyften! Och sedan börja på riktigt låga vikter, det är bättre än att du börjar på för höga och sedan får någon eftersläng för då är det lätt att tappa motivationen.
    Hade jag varit dig hade jag nog kört 2-3×15 och 2-3 övningar/muskelgrupp!
    vad skulle du upp och göra så tidigt förresten? Verkar ohyggligt att gå upp kl 5:|

Lycka till tjejen

Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 637 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.