- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 mars, 2007 at 16:21 #856031Anonym anvandareMemberSUSAN wrote:Ser bra ut:up:
Som sagt ha inte sååå många övningar på varje muskelgrupp,räcker med typ 3 st!
Sen minst en basövning på varje musskelgrupp!
Fler reps och lite lättare skulle jag rekomendera!!
Det här fixar du tjejen!!!
LYCKA TILL!KRAM//S*[/b]
Tack för dina tips! Egentligen vet jag detta sen förut, jag borde ta det lugnare då jag inte har nån bra grundstyrka, men jag blir väldigt envis när jag stiger in på gymmet, adrenalinet kommer liksom krypande direkt!9 mars, 2007 at 16:24 #856032Anonym anvandareMemberCharlotte_ wrote:Jag tycker att det ser bra ut, hur många reps hade du tänkt dig? Som susan säger så är basövningarna jätteviktiga men skit i marklyften! Och sedan börja på riktigt låga vikter, det är bättre än att du börjar på för höga och sedan får någon eftersläng för då är det lätt att tappa motivationen.
Hade jag varit dig hade jag nog kört 2-3×15 och 2-3 övningar/muskelgrupp!
vad skulle du upp och göra så tidigt förresten? Verkar ohyggligt att gå upp kl 5:|Lycka till tjejen
Hade tänkt typ 12 rep, men jag får se, 15 kanske är bättre? Funderar på om det är bra att köra lite ”lätt” på hela kroppen eller om det är just rygg+axlar jag ska lugna mig med
Jag skulle iväg och jobba imorse, ett tidigt möte och de skulle hämta mig 06.20. Gick kanon första timmarna, men när jag kom hem efter lunch så dråsade jag direkt i säng och nu kan jag liksom inte bli pigg igen!! :sleepy:
Tack för alla tips och snälla ord!!
9 mars, 2007 at 17:06 #856033Anonym anvandareMemberHej! Har nu läst igenom hela..
Känner igen mig mycket i dig, i styrka och allt. tro vi ligger på samma nivå.
Känner mig skit peppad nu här jag har läst din träningsjornal, och måste bara åka och träna nu!
träna och kämpa på med bänken! det gör jag me….9 mars, 2007 at 17:59 #856034Anonym anvandareMemberAnnaP wrote:Hej! Har nu läst igenom hela..
Känner igen mig mycket i dig, i styrka och allt. tro vi ligger på samma nivå.
Känner mig skit peppad nu här jag har läst din träningsjornal, och måste bara åka och träna nu!
träna och kämpa på med bänken! det gör jag me….Vad kul att du är här och läser! 😮 Kul att kunna peppa någon annan också!! JAg blir själv peppad av att ha en journal :nod
Fast just nu är jag lite confused, borde sätta igång nån form av rehabträning men istället latar jag mig bara… hmm…
Lycka till med din träning!:emo-thumb
10 mars, 2007 at 13:32 #856035Anonym anvandareMemberMarmeladova wrote:Oops, du kanske inte ville läsa en hel roman om min rygg, men det är iallafall bakgrunden!Äh, jag tycker om att läsa romaner! :emo-thumb
Hur upptäckte du att du har skolios då? Jag tror själv att jag har olika långa ben. Ena höften ser ut att vara längre upp än den andra. Syns speciellt i tighta klänningar att höftpartiet ser lite snett ut (tycker jag själv iaf). Precis som att jag står och lägger tyngden på ena benet om du förstår vad jag menar? Kanske skulle kunna bero på sned ryggrad det med? Jag har aldrig haft några problem med ryggen eller så iaf så jag har nog inget antagligen. Ta i trä!
Det är nog bara bra att du vilar lite nu som du verkat köra på tidigare! Vila är ju också rehab. :nod
Kram Emelie
10 mars, 2007 at 13:50 #856036Anonym anvandareMemberHade jag varit dig så hade jag nog börjat lätt för hela kroppen eftersom ryggen trots allt medverkar i många övningar och så även axlarna, om det sedan börjar kännas bra akn du ju öka lite i andra muskelgrupper!
Latar o latar dig, du vilar dig heter det Och muskler växer ju i vila så det är bra..
Vad jobbar du med så dags på mörnen?? jisses, jag klagar när jag går upp 5:45..Emelie Vid höftfel så brukar benen bli olika långa och det ser ut som att man går och drar upp det ena benet mer än det andra. Ungefär som du beskriver att det ser ut som att du belastar mer på den ena sidan. Hade jag varit dig hade jag gått och försökt få en röntgentid så att du iaf vet att det inte är något farligt och något som kommer påverka dig i framtiden!
Sorry, nu lånade jag din journal 😮
Kram på er
10 mars, 2007 at 14:06 #856037Anonym anvandareMemberEmelie wrote:Äh, jag tycker om att läsa romaner! :emo-thumbHur upptäckte du att du har skolios då? Jag tror själv att jag har olika långa ben. Ena höften ser ut att vara längre upp än den andra. Syns speciellt i tighta klänningar att höftpartiet ser lite snett ut (tycker jag själv iaf). Precis som att jag står och lägger tyngden på ena benet om du förstår vad jag menar? Kanske skulle kunna bero på sned ryggrad det med? Jag har aldrig haft några problem med ryggen eller så iaf så jag har nog inget antagligen. Ta i trä!
Det är nog bara bra att du vilar lite nu som du verkat köra på tidigare! Vila är ju också rehab. :nod
Kram Emelie
Du har rätt, jag vilar mig stark
Skolios sa de åt mig att jag hade redan när jag var 14, men det är inget som syns om man inte vet hur man ska titta, så det är väldigt lite. Att benen är olika långa brukar bero på att bäckenet är snett, eller hur man nu ska säga, det kommer nog inte från ryggen. JAg är iof ingen expert, men jag får för mig att problemen kommer nerifrån och går uppåt, liksom.
Kram!
10 mars, 2007 at 14:08 #856038Anonym anvandareMemberCharlotte_ wrote:Hade jag varit dig så hade jag nog börjat lätt för hela kroppen eftersom ryggen trots allt medverkar i många övningar och så även axlarna, om det sedan börjar kännas bra akn du ju öka lite i andra muskelgrupper!
Latar o latar dig, du vilar dig heter det Och muskler växer ju i vila så det är bra..
Vad jobbar du med så dags på mörnen?? jisses, jag klagar när jag går upp 5:45..Emelie Vid höftfel så brukar benen bli olika långa och det ser ut som att man går och drar upp det ena benet mer än det andra. Ungefär som du beskriver att det ser ut som att du belastar mer på den ena sidan. Hade jag varit dig hade jag gått och försökt få en röntgentid så att du iaf vet att det inte är något farligt och något som kommer påverka dig i framtiden!
Sorry, nu lånade jag din journal 😮
Kram på er
Det är lugnt, låna på du!
Jo, jag ska nog börja lite lugnt. Tänkte köra lite bollträning idag, orkar ingen konditionsträning (som jag skrev att jag skulle göra på lördagar). Had etänkt gå på långpromenad ju eftersom det var så fint väder imorse, men så fort vi kom ut så försvann solen och det började blåsa en massa, skittrist. Så det blev en kort tur, och nu är humöret inte alls sådär på topp som det var imorse :frust:
Jaja, lite bollträning är nog bra också..!
11 mars, 2007 at 17:00 #856039Anonym anvandareMemberIgår tränade jag på bollen. Seriöst denna gång, inte bara lekte :p
Körde i ca en halvtimme, blev rätt svettig (!) och det var kul. Fick en dvd med bollen så jag följde den i princip och så lite till efteråt. SKa köra på tisdag igen!
Är det meningen att man ska få träningsvärk? För det fick jag inte…Hur ofta kan man köra?
Hur länge ska man köra?
Är vissa övningar bättre än andra eller är det bra oavsett, bara för att man ligger på en boll?
Känner att jag kommer ha svårt att köra igång nån konditionsträning, jag haaaatar att träna kondition!!
11 mars, 2007 at 20:52 #856040Anonym anvandareMemberFy jäklar så synd att kroppen krånglar! Men vad kan man göra…Bra att du håller igång ändå! Vad tyckte du annars om bollen då? Kram
11 mars, 2007 at 22:37 #856041Anonym anvandareMemberHeidi K wrote:Fy jäklar så synd att kroppen krånglar! Men vad kan man göra…Bra att du håller igång ändå! Vad tyckte du annars om bollen då? KramJa det är skittrist Har tyvärr inte hållt igång så bra sen i torsdags då ryggen small. Musten gick liksom ur mig… Men men imorgon är det en ny vecka…
Bollen är rolig! fast jag har inte kläm på vilka övningar som är bra och så, men den används flitigt iallafall! Ska bli bollproffs så småningom
Kram!
11 mars, 2007 at 22:53 #856042Anonym anvandareMemberJag tror nog det är bra att du har vilat sedan i torsdags! Nu är du redo att köra på igen.. Träningsvärk måste man ju inte få av all träning, men vev vet det kommer kanske lycka till nu så ska du se att detta kommer gå bra bara du har lite tålamod!
12 mars, 2007 at 00:00 #856043Anonym anvandareMemberCharlotte_ wrote:Jag tror nog det är bra att du har vilat sedan i torsdags! Nu är du redo att köra på igen.. Träningsvärk måste man ju inte få av all träning, men vev vet det kommer kanske lycka till nu så ska du se att detta kommer gå bra bara du har lite tålamod!Schysst bild :emo-thumb
Ja tålamod är nog nåt jag måste skaffa mig! :p
12 mars, 2007 at 06:16 #856044Anonym anvandareMemberMarmeladova wrote:Ja det är skittrist Har tyvärr inte hållt igång så bra sen i torsdags då ryggen small. Musten gick liksom ur mig… Men men imorgon är det en ny vecka…Bollen är rolig! fast jag har inte kläm på vilka övningar som är bra och så, men den används flitigt iallafall! Ska bli bollproffs så småningom
Kram!
Har inte varit inne på hela helgen och läst(bara slängt in min egen blog)Har haft håd träningen med coachen:(
Hoppas din rygg blivit bättre!Har du varit hos massören?
Bra att du kör hårt med bollen!:up: Övningar som funkar för dig + bollen kommer ju så småningom när du övat & kännt där du fått bäst kontakt!
Bra mål du har tycker jag,hehe!PILATESBOLL PROFFS!!
KEEP UPP THE GOOD WORK!!KRAM//S*[/b]12 mars, 2007 at 09:07 #856045Anonym anvandareMemberSUSAN wrote:Har inte varit inne på hela helgen och läst(bara slängt in min egen blog)Har haft håd träningen med coachen:(
Hoppas din rygg blivit bättre!Har du varit hos massören?
Bra att du kör hårt med bollen!:up: Övningar som funkar för dig + bollen kommer ju så småningom när du övat & kännt där du fått bäst kontakt!
Bra mål du har tycker jag,hehe!PILATESBOLL PROFFS!!
KEEP UPP THE GOOD WORK!!KRAM//S*[/b]Nja, jag var på massage för 10 dagar sen ungefär, tänkte gå denna vecka också. Än så länge går jag hos henne på Worldclass som jag pratade om, men vad heter din? Tänkte om jag vill byta nån gång i framtiden…
Ryggen är bättre, det som högg till i ländryggen i torsdags gick över rätt fort, men jag ser det lite som en varningssignal. Det känns som om det alltid är nåt som krånglar liksom… Idag har jag ont mellan skulderbladen igen (vilket säkert beror på att jag sträckte mig i ländryggen iochfördsig..). Så, jag vilar och funderar på hur jag ska gå vidare. Tänkte träna ben idag, men inga övningar som lägger tyngd på ryggen, dvs inga böj. Kan bli benpress, benspark och curl…
Såg ut som om din helg var givande! Din coach borde verkligen vara nöjd med dig!! :up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.