Ännu en träningsjournal

Home Forums Dagböcker Ännu en träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 637 total)
  • Author

Promenerade 40min (till skolan) idag i så snabbt tempo man kan i vanliga kläder. Hade mina nya sneakers på mig och det gav en stor blåsa på ena hälen. Smart tänkt, verkligen, att inviga skor med en lång promenad. Tur att jag fick skjuts hem!!

Marmeladova wrote:
    Låter kanon att du känner efter och lyssnar på din kropp!

Och grattis i efterskott :pop:

Tar du med dig bollen in i gymmet eller lånar du där, eller hur funkar det när du kör med boll? Har köpt en nu då ryggen krånglar titt som tätt, men jag är inte helt hundra på hur jag ska använda den ännu :| Än så länge så leker jag mest på den, samt lite situps o rygglyft etc… Några tips?

Kram och välkommen tillbaka efter vilan!!

Hejsan.. Kul att ni fortsätter hålla kollen:)

Jag bytte ju gym för ett tag sedan & det var mycket för att de har så mycket att komma med. Så det finns en hörna för stretch, bollar & annat i hörnet av gymet med mjuka mattor. Så bollen finns där redan.

Du kan ju prova stålmannen. Ligg mitt på bollen, tår & händer i golvet. Händerna under axlarna så sträcker du ut vänster arm rakt fram O höger ben rakt bak. Gör dig så lång du kan. Jätteskön övning.. plankan är också toppen. rygglyft på boll som du redan gör blev jag rekommenderad också. Får se om jag kommer på något mer..

Nu ska jag iväg till skolan. Tjoo..

:|

IQA wrote:
    Hejsan.. Kul att ni fortsätter hålla kollen:)

Jag bytte ju gym för ett tag sedan & det var mycket för att de har så mycket att komma med. Så det finns en hörna för stretch, bollar & annat i hörnet av gymet med mjuka mattor. Så bollen finns där redan.

Du kan ju prova stålmannen. Ligg mitt på bollen, tår & händer i golvet. Händerna under axlarna så sträcker du ut vänster arm rakt fram O höger ben rakt bak. Gör dig så lång du kan. Jätteskön övning.. plankan är också toppen. rygglyft på boll som du redan gör blev jag rekommenderad också. Får se om jag kommer på något mer..

Nu ska jag iväg till skolan. Tjoo..

:|

Tack för tipsen :D

Marmeladova wrote:
    Promenerade 40min (till skolan) idag i så snabbt tempo man kan i vanliga kläder. Hade mina nya sneakers på mig och det gav en stor blåsa på ena hälen. Smart tänkt, verkligen, att inviga skor med en lång promenad. Tur att jag fick skjuts hem!!

Duktig du är vännen!:up:
    Hmmm,inte smart med långpromenad med nya skor Men skönt att du fick lift hem!!
    Hoppas allt flyter på som det ska nu och att du mår bättre!Jag mailar dig nr till massören på Gymbolaget!Han är kanon duktig!!!
    Ha en skön dag!Och du,ta inte dom nya skorna idag!!hehe!!Kram//S*

SUSAN wrote:
    Duktig du är vännen!:up:
    Hmmm,inte smart med långpromenad med nya skor Men skönt att du fick lift hem!!
    Hoppas allt flyter på som det ska nu och att du mår bättre!Jag mailar dig nr till massören på Gymbolaget!Han är kanon duktig!!!
    Ha en skön dag!Och du,ta inte dom nya skorna idag!!hehe!!Kram//S*

Haha, ja jag har inte alltid huvudet med mig, i fortsättningen tar jag dem bara på korta svängar!

Maila gärna numret! Idag har jag fått massage på worldsclass men det kan alltid bli aktuellt att byta, man vet aldrig!

Kram!!

Hihihi inte lätt med skovskav, jag är lite annorlunda, får oftast skoskav efter ett tag när jag gått ut skorna typ. Knasknas. Hur går bollträningen? Jag är självurkass på bollträning men du borde ju kunna göra de flesta övningar på den och få med lite extra balans då. Annars borde man väl kunna googla på bollträning :)
    Kram på dig tjejen

Promenerade en halvtimme till massagen. Cyklade/promenede hem.
    Fick lite skäll där, jag sköter mig (uppenbarligen) inte som jag ska, trots att jag vet vad jag ska göra. Hela högra sidan av ryggen var helspänd, tog stryk av det taskiga marklyftet förra veckan… Så, backa 25 % i vikter, kör skonsamma övningar, komplettera med mycket bollträning. Simma. Det är mina order, och nu är det dags att börja följa dem!!

Charlotte_ wrote:
    Hihihi inte lätt med skovskav, jag är lite annorlunda, får oftast skoskav efter ett tag när jag gått ut skorna typ. Knasknas. Hur går bollträningen? Jag är självurkass på bollträning men du borde ju kunna göra de flesta övningar på den och få med lite extra balans då. Annars borde man väl kunna googla på bollträning :)
    Kram på dig tjejen

Bollträningen går lite segt, jag borde fixa mig ett schema, funderar på att köpa mig en bok ”Bålstabilitet” som massage-tjejen tipsade om… Men jag stretchar och leker på den iallafall!

Jag kan tydligen köra i princip varje dag, 20 min/gång, fast kanske varannan dag i början. Så det kommer nog bli av… :|

Marmeladova wrote:
    Så, backa 25 % i vikter, kör skonsamma övningar, komplettera med mycket bollträning. Simma. Det är mina order, och nu är det dags att börja följa dem!!

Segt att backa med vikterna…Men man vill ju ändå bara må bra så det finns inget annat val. Hoppas det går bra :friends:

Heidi K wrote:
    Segt att backa med vikterna…Men man vill ju ändå bara må bra så det finns inget annat val. Hoppas det går bra :friends:

Jättesegt! Men jag får tänka att det kommer ge resultat…

40 minuters bollträning nu på morgonen, vid en övning kändes det som om jag var hos naprapaten – ryggraden small till, säkert 3-4 knak!! :D Skön start på dagen (okej, jag vet att jag inte är uppe tidigt…).

Senare i eftermiddag blir det benträning. Benpress, Benspark och Lårcurl, misstänker jag. Lite lättare vikter, får satsa på pump och uthållighet!!

Idag invigde jag min lågintensiva träning. Lägre vikter, fler rep., hoppas på att bygga upp kroppen ordentligt istället för att få ont hela tiden.

Benpress
    uppvärmning
    100 kg, 3 * 12 rep

Benspark
    20 kg * 15
    35 kg * 12
    35kg * 10
    35kg * 10
    20kg * 20 PUMP!!

Liggande lårcurl
    20kg, 3* 12 långsamma, fina där jag lyfte hela benen…
    Lite yr här :| Skumt då det inte var så jobbigt…

Drag mot hakan
    uppvärmning
    20kg * 12, 10, 10

Axelpress i friviktsmaskin vikt/sida
    5kg * 12
    7,5 * 12
    7,5 * 9
    5 * 10 Hallå? Supersvag. Mina armar brände, jag fattade ingenting :(

Sen gick jag hem. Kom fram till att det inte är lika kul att träna såhär. Fast kul är det förstås ändå.. :P Kom också fram till att jag bara blivit svagare av att vila, samt att det är för mycket kidz på gymmet mellan 15-17….

Lågrepsträning är riktigt jobbigt det med, är man van vid att ligga på runt 6 reps så bränner de sjukt när man kommer upp till 12. Vid 15 tror man att man ska dö och vid 20 skriker musklerna..! Men det är väl så det ska vara ;) Oj, knak lät inte bra, men det verkade ju inte som att det gjorde ont.
    Starkt jobbat iaf tjejen, du är jätteduktig!!

Charlotte_ wrote:
    Lågrepsträning är riktigt jobbigt det med, är man van vid att ligga på runt 6 reps så bränner de sjukt när man kommer upp till 12. Vid 15 tror man att man ska dö och vid 20 skriker musklerna..! Men det är väl så det ska vara ;) Oj, knak lät inte bra, men det verkade ju inte som att det gjorde ont.
    Starkt jobbat iaf tjejen, du är jätteduktig!!

Tack!! Vad snäll du är 😮 Tror faktiskt knaket var bra dock, jag träffade en kiropraktor i höstas som sa att det bara är vakuum som går ur lederna, ingen fara alltså!

Igår tränade jag med min ”gamla” träningskompis, som är tillfälligt hemma igen, jättekul!

Rygg, biceps & vader på schemat…

Chins (koncentrerade mig på att dra upp kroppen rakt och stabilt, inte svaja så mycket, spände magen och så)
    8
    10
    6

Sittande rodd på bänk framför CC (ska ge bra kontakt, men jag är osäker…)
    46kg * 15
    55kg * 15
    60kg * 15
    60kg * 15
    Försöker hela tiden jobba på att släppa ner axlarna och hålla ryggen rak, så att jag inte drar med fel muskel och så, är livrädd för att få ont igen!!

Rygglyft
    3 * max, typ 20, 15, 15

Bicepscurl med rak stång
    17,5 * 12
    17,5 * 12
    15kg * 10
    jobbigare än jag trodde, brukar ju köra på minst 20. Men, fick koncentrera mig på att inte lyfta med axlar och rygg och då blir det ju faktiskt jobbigare!

Koncentrationscurl i CC vikt/sida
    10kg * 10
    10kg * 12
    10kg * 12

Sittande vadpress
    20kg * 15
    40kg * 7
    35kg * 8?
    35kg * 8?
    35kg * 8?

Mycket stretch…

Idag känns det i biceps! Men fortfarande mest i benen sen i förrgår, är mkt besviken på att jag inte känner nåt i mina lats ännu…

Tryckte i mig massa lasagne (med standardmjölk + grädde i såsen…) och våfflor sen

Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 637 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.