Ännu en träningsjournal

Home Forums Dagböcker Ännu en träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 637 total)
  • Author

Idag har jag endast promenerad fram & tillbaka till stan :o, hade tänkt simma men hann inte. Mamma & svärmor kommer på besök idag, tills på måndag, så vi ville städa lite i lägenheten och så, läskigt ju!!

Trevlig helg på er!

Idag har vi promenerat i typ 3h… men jag skulle vilja träna lite istället!

Tjena bruden. Härligt pass! Hur tycker du det börjar kännas med chinsen?

Herregud att gå i 3 timmar!:D

Heidi K wrote:
    Tjena bruden. Härligt pass! Hur tycker du det börjar kännas med chinsen?

Herregud att gå i 3 timmar!:D

Ja det var ingen powerwalk utan mer en turist-visa mamma stan-promenad 8) I snö/regnoväder…

Jo den här gången tyckte jag att jag höll ryggen i bättre ställning liksom, oftast så svajar jag så mycket, eller svanken åker fram så långt liksom, och nu blev det stadigare och det kändes bra! Men själv fixar jag det inte än… 😮 Fast jag blir peppad av dig och tänker fortsätta försöka!!

Marmeladova wrote:
    Ja det var ingen powerwalk utan mer en turist-visa mamma stan-promenad 8) I snö/regnoväder…

Jo den här gången tyckte jag att jag höll ryggen i bättre ställning liksom, oftast så svajar jag så mycket, eller svanken åker fram så långt liksom, och nu blev det stadigare och det kändes bra! Men själv fixar jag det inte än… 😮 Fast jag blir peppad av dig och tänker fortsätta försöka!!

3 tim…:| ..Bra Guidning!Hehe!
    Bra att chinsen går/känns bättre!Dom kommer sakta men säkert!:up:
    Grymt bra jobbat på ditt rygg/biceps pass!!!
    Men du vännen?!!!Du får inte skriva så här i journalen:
    Tryckte i mig massa lasagne (med standardmjölk + grädde i såsen…) och våfflor sen
    Man börjar ju dreggla,haha…..
    Take care!Kram//S*

SUSAN wrote:
    3 tim…:| ..Bra Guidning!Hehe!
    Bra att chinsen går/känns bättre!Dom kommer sakta men säkert!:up:
    Grymt bra jobbat på ditt rygg/biceps pass!!!
    Men du vännen?!!!Du får inte skriva så här i journalen:
    Tryckte i mig massa lasagne (med standardmjölk + grädde i såsen…) och våfflor sen
    Man börjar ju dreggla,haha…..
    Take care!Kram//S*

Sorry! Men du får tänka på att vi som äter så inte har din mage eller dina ådror!! Vi ser rätt fluffiga ut i jämförelse, kan man säga…

Marmeladova wrote:

Jag håller fortfarande på att lära mig tekniken i chinsen. Filip säger till vad jag skall tänka på innan osv, så bara det blir rätt så kanske det blir lite lättare också :)

Heidi K wrote:
    Jag håller fortfarande på att lära mig tekniken i chinsen. Filip säger till vad jag skall tänka på innan osv, så bara det blir rätt så kanske det blir lite lättare också :)

Ja, det är ju mer teknik än man tror! Bara att nöta, och som du säger, bra när man har nån som tittar och rättar till när man kör, det hjälper verkligen!

Kram :friends:

Idag körde vi rätt sent, efter middagen. Skönt på nåt vis, för då har man massor av mat i magen!

Bröst, triceps och mage var det…

Bänk
    uppvärmning
    30kg * 12 * 3 set
    Skönt att jag ändå klarade så pass många, utan hjälp, har nån form av uthållighet iaf! :p

Supersettade mellan lutande flies i CC och raka flies med armarna framåt i CC
    10kg / sida 😮
    10 * 3 på båda övningarna

Pushdown med rep i CC
    30kg * 12 * 3 set
    Ok, jag ska köra lätt ett tag nu men detta var lite för lätt…

stångpress på bänk
    17,5kg * 12
    17,5kg * 15
    20kg * 15
    Hm, rätt lätt?

Enarms pulldown i kabel (den tröga varianten)
    5kg
    12 * 3 set /arm

Situps:
    15 * 4 set

Hm, det är svårt att veta hur mkt man ska ta när man helt plötsligt ska köra lättare :|

Mamma såg en film när jag gjorde chins (eller försökte göra). Hon tyckte jag såg alldeles för ”bullig” ut på ryggen :D Iof, så har hon lite fel för jag är rätt klen, men ändå!

Du lär dig snart tjejen, man måste ju få ha en inväjningstid också även när det gäller vikter på gymmet. Ser ut att ha gått grymt bra annars, högrepsträning är ju också effektivt. Bra med chinsen där, sjukt start att du klarar så många. Gör du fortfarande negativa? Usch o jag sitter här och är hungrig och läser att du har ätit lasagne, suck. Livet är inte rättvist! Kram på dig

Charlotte_ wrote:
    Du lär dig snart tjejen, man måste ju få ha en inväjningstid också även när det gäller vikter på gymmet. Ser ut att ha gått grymt bra annars, högrepsträning är ju också effektivt. Bra med chinsen där, sjukt start att du klarar så många. Gör du fortfarande negativa? Usch o jag sitter här och är hungrig och läser att du har ätit lasagne, suck. Livet är inte rättvist! Kram på dig

Nej sist gjorde jag vanliga ”med hjälp”, negativa är ju jobbigare dock! Bra grej om man kör själv nån gång… Ja det känns faktiskt helt okej med högrepsträning! Jag är glad :D

Man ska inte lägga sig och sova hungrig vet du väl, ta lite proteinpulver, det blir man mätt av!!
    Kram o gonatt

Marmeladova wrote:
    Mamma såg en film när jag gjorde chins (eller försökte göra). Hon tyckte jag såg alldeles för ”bullig” ut på ryggen :D Iof, så har hon lite fel för jag är rätt klen, men ändå!

Hehe…Ja mammor är ju mammor!!!(jag är ju det själv*ler*
    Du ska bara veta vad min mamma säger och tänker/tycker (nu under dieten)
    Har försökt förklara för henne på bästa sätt hur det här går till och att jag måste göra som jag gör!!Nu som först är hon mer förstående…Men hon tycker jag äter alldeles för lite(jag med haha) och att jag blivit sååå smal+hon tycker det ser:| när ådror börjar träda fram,hehe…..
    Kör På,Du Är Jätte Duktig!Kram//s*[/b]

SUSAN wrote:
    Hehe…Ja mammor är ju mammor!!!(jag är ju det själv*ler*
    Du ska bara veta vad min mamma säger och tänker/tycker (nu under dieten)
    Har försökt förklara för henne på bästa sätt hur det här går till och att jag måste göra som jag gör!!Nu som först är hon mer förstående…Men hon tycker jag äter alldeles för lite(jag med haha) och att jag blivit sååå smal+hon tycker det ser:| när ådror börjar träda fram,hehe…..
    Kör På,Du Är Jätte Duktig!Kram//s*[/b]

Haha, förstår att ådror inte direkt är mammornas favorit!! Men jag är ju långt därifrån, tycker själv knappt det syns att jag tränar…

Ont i halsen=lite ofrivillig vila :(

Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 637 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.