Ännu en träningsjournal

Home Forums Dagböcker Ännu en träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 637 total)
  • Author

Tränade idag, trots lite halsont. Alltså, väldigt lite ont i halsen.. :nod Funderar på om det är inbillning, det har liksom inte blivit varken bättre eller sämre på 3dar och det är knappt så det stör, så idag ignorerade jag det.

Rygg & (lite) biceps

Chins
    10 m hj
    ca 8 negativa
    10 m hj
    Hoppet om att lyckas med egna börjar kännas avlägset… men men, jag kämpar på, det är roligt!

T-bar-rodd
    30kg * 12, 12, 10

Smala latsdrag (V-handle)
    40kg * 10
    35kg * 12
    35kg * 12

Hammcurl med hantel
    – båda armarna samtidigt av nån anledning
    10kg/arm * 8
    8kg/arm * 12
    8kg/arm * 8

Herregud, tanken är ju att köra lätt ett tag nu och orka 12 rep, men det är lite trist om man är såhär svag! ;) Kändes helt plötsligt som om jag hade kört ett helt armpass redan. Min träningskompis fick väldigt bråttom också, så här lämnade vi och gick hem. Kände mig svag!

Tror att jag har hamnat i en mindre, mental svacka. Är jättetrött hela tiden och vill inte alls träna, eller umgås med nån, eller promenera, eller nåt. Bara sova eller mysa i soffan. Det har nog varit lite mycket de senaste 2v runt mig, så jag kanske borde passa på att bara vila mig då. Det kanske kan förklara varför jag har tränat 2ggr/vecka istället för 4ggr, och inte promenerat, typ glömt bort bollträningen, etc. Jag gillar att ha rutiner i min vardag och att leva lite ”strikt” men det funkar inte riktigt just nu har jag märkt. Men men, jag kommer tillbaka, behöver nog lite solljus, lite vila och lite ”vanlig vardag” utan massa grejer som händer…

Kram på er och trevlig kväll!:friends:

Marmeladova wrote:
    Tränade idag, trots lite halsont. Alltså, väldigt lite ont i halsen.. :nod Funderar på om det är inbillning, det har liksom inte blivit varken bättre eller sämre på 3dar och det är knappt så det stör, så idag ignorerade jag det.

Rygg & (lite) biceps

Chins
    10 m hj
    ca 8 negativa
    10 m hj
    Hoppet om att lyckas med egna börjar kännas avlägset… men men, jag kämpar på, det är roligt!

T-bar-rodd
    30kg * 12, 12, 10

Smala latsdrag (V-handle)
    40kg * 10
    35kg * 12
    35kg * 12

Hammcurl med hantel
    – båda armarna samtidigt av nån anledning
    10kg/arm * 8
    8kg/arm * 12
    8kg/arm * 8

Herregud, tanken är ju att köra lätt ett tag nu och orka 12 rep, men det är lite trist om man är såhär svag! ;) Kändes helt plötsligt som om jag hade kört ett helt armpass redan. Min träningskompis fick väldigt bråttom också, så här lämnade vi och gick hem. Kände mig svag!

Tror att jag har hamnat i en mindre, mental svacka. Är jättetrött hela tiden och vill inte alls träna, eller umgås med nån, eller promenera, eller nåt. Bara sova eller mysa i soffan. Det har nog varit lite mycket de senaste 2v runt mig, så jag kanske borde passa på att bara vila mig då. Det kanske kan förklara varför jag har tränat 2ggr/vecka istället för 4ggr, och inte promenerat, typ glömt bort bollträningen, etc. Jag gillar att ha rutiner i min vardag och att leva lite ”strikt” men det funkar inte riktigt just nu har jag märkt. Men men, jag kommer tillbaka, behöver nog lite solljus, lite vila och lite ”vanlig vardag” utan massa grejer som händer…

Kram på er och trevlig kväll!:friends:

Hammercurl kör jag också med båda samtidigt:up:
    Hmmm,låter som att du är lite överansträngd*nästan som att du går på diet,ler*
    Förnuftigt av dig att vila ett tag nu så du får upp träningsgnistan igen!Du kommer snart längta tillbaka till gymmet!
    Och du,det syns visst att du tränar,,lägga av..du bara inbillar dig!
    Vila nu vännen och ta bara dagen som den kommer!Solen kommer skina på dig nu i helgen!!Hör av dig om du vill träna ihop snart igen!Jag finns här!Ha en undebar helg med vila!Varma kramar//s*

SUSAN wrote:
    Hammercurl kör jag också med båda samtidigt:up:
    Hmmm,låter som att du är lite överansträngd*nästan som att du går på diet,ler*
    Förnuftigt av dig att vila ett tag nu så du får upp träningsgnistan igen!Du kommer snart längta tillbaka till gymmet!
    Och du,det syns visst att du tränar,,lägga av..du bara inbillar dig!
    Vila nu vännen och ta bara dagen som den kommer!Solen kommer skina på dig nu i helgen!!Hör av dig om du vill träna ihop snart igen!Jag finns här!Ha en undebar helg med vila!Varma kramar//s*

Så snäll du är 😮 Faktum är att jag redan idag känner mig sugen på att träna, har ett benpass att ta igen så jag är lite sugn på att piska dem! Känns som om insikten att jag är lite trött just nu hjälpte mig att bli lite piggare (+ 10h sömn också… :p ). Tror jag ska träna eftersom jag är sugen på det, helt enkelt göra det jag känner för!

Låter som en bra sak att vila sig lite. Jag tränar när jag har lust till det och förösker skita i det annars, man tröttnar så lätt och till slut känns allt tungt. Varför inte ta en vilovecka och vara riktigt laddad sen? Jaja du gör som du vill, vare sig det blir benträning eller inte idag :) Ha en helt underbar helg tjejen och njut i det fina vädret! Kramar

Charlotte_ wrote:
    Låter som en bra sak att vila sig lite. Jag tränar när jag har lust till det och förösker skita i det annars, man tröttnar så lätt och till slut känns allt tungt. Varför inte ta en vilovecka och vara riktigt laddad sen? Jaja du gör som du vill, vare sig det blir benträning eller inte idag :) Ha en helt underbar helg tjejen och njut i det fina vädret! Kramar

Jag njuter som f*n av vädret 8) Här är det vår! Och det blev träning idag, jag vaknade upp och var laddad och sugen på benträning, så jag körde på det. Tror lite av frustrationen som funnits har berott på att träningen har varit så slumpmässig, att det har blivit så mkt ofrivillig vila i slutet. Jag vill liksom ha rutiner… *fyrkantig*

Hoppas din helg också blir fantastisk och att du blir iallafall lite ledig från skolan!
    Kram

Vaknade alltså upp med ett sug efter benträning så jag fick med mig min pojkvän och så åkte vi ner, jätteskoj!!

Benpress
    Supersettade
    benpress med brett/vanligt mellan fötterna på 110kg och med fötterna ihop, långt ner på plattan på 80kg.
    12rep * 3 set på varje vikt/fotgrepp
    Jag såg stjärnor här, det svartnar alltid lite efter benpressen men nu var det sjukt, 12rep är ju rätt många och 6 set är en hel del, jag fick ruskig kramp efter ett tag! Men skönt var det… :D Gick djupt, helst på de seten när fötterna var ihop.[/b]

Liggande bencurl
    20kg * 12
    25kg * 12
    25kg * 12
    Körde lite olika tekniker här, otroligt hur man kan variera sig[/b]

Sittande axelpress i smith
    Stången (20kg) * 12, 10, 7
    haha :D jag är ju toksvag, hur kan vissa tjejer köra på 40kg??[/b]

Baksida axlar i maskin
    Vet inte vikten då det är plattor i denna, men jag körde lättare än vanligt enligt massagetjejens ordination[/b]
    14, 14, 12 repetitioner – kändes kanon! bra kontakt :bb:

Baksida axlar med hantlar
    2kg’s :D 12rep * 3
    Det där kändes nästan löjligt, men vad gör man. Och jag borde nog inte inbilla mig att någon på gymmet ens funderar på vilka vikter jag använder…

Tänkte försöka köra mycket rodd och baksida axlar ett tag då jag känner att jag har lite framåtroterad hållning. Och stretcha bröst förstås.

Idag blev det 40min bollträning, kändes riktigt skönt för både kropp och själ :) Inga knakningar i ryggraden denna gång, men det kanske är ett gott tecken!

Har rejäl träningsvärk i benen, mest runt rumpa och ljumskar dock. Fast rätt stel i resten också! Och mina traps är trötta efter axelträningen igår… :S

Marmeladova wrote:
    Idag blev det 40min bollträning, kändes riktigt skönt för både kropp och själ :) Inga knakningar i ryggraden denna gång, men det kanske är ett gott tecken!

Har rejäl träningsvärk i benen, mest runt rumpa och ljumskar dock. Fast rätt stel i resten också! Och mina traps är trötta efter axelträningen igår… :S

Bra jobbat på dina sissta pass här!:up: [/b]
    Härligt att du fått tillbaka gnistan och mår bättre!
    Såååå härligt med träningsvärk i benen!!
    Mina ben har skakat,vibrerat i nästan 1 vecka nu:( Hehe…
    ha en skön kväll!Kram//s*

SUSAN wrote:
    Bra jobbat på dina sissta pass här!:up: [/b]
    Härligt att du fått tillbaka gnistan och mår bättre!
    Såååå härligt med träningsvärk i benen!!
    Mina ben har skakat,vibrerat i nästan 1 vecka nu:( Hehe…
    ha en skön kväll!Kram//s*

Ja visst är det nice med lite värk? I lagom dos kanske… :P

Ja det är skönt, får hoppas att den håller i sig nu! Annars är det ju inte så jobbigt att vila heller, förutom att jag blir så stel.
    Ha en trevlig kväll själv!
    Kram

Haha inga knakningar vid bollträningen, skönt :) Själv hade jag blivit jätterädd om det hade hänt 😮 Schysst benpass och axelpass också! hur blir det nu framöver då, du skiter i att vila eller?
    kram

Charlotte_ wrote:
    Haha inga knakningar vid bollträningen, skönt :) Själv hade jag blivit jätterädd om det hade hänt 😮 Schysst benpass och axelpass också! hur blir det nu framöver då, du skiter i att vila eller?
    kram

Ja, med risk för att låta lite korkad 😮 så kör jag på om jag är sugen liksom, det finns ju inget roligare än att gå ner i gymmet om man har lust till det! Men jag tänker att om det blir så att jag tappar sugen så kan jag ju vila då, det är ju liksom ingen större fara att vila en vecka då och då, även om det är trist.

Knakningar i min kropp är jag van vid, så det är lugnt :D

Körde bröst och triceps med min sambo idag, för ovanlighetens skull bråkade vi inte om utförande eller nåt ;) Det var jättekul och jag tog totalt slut!!

Raka hantelpressar
    11kg * 12, 12, 12

Lutande hantelpressar
    11kg * 12, 12 med hjälp
    10kg * 9 *trött*[/b]

Ett set för övre bröst i maskin, 12 rep

Flies i maskin
    Platta no 2, 12 rep * 3 set

Smal bänk i smith
    Endast stången :o, 12 rep * 3 set

Pushdown i CC med böjd stång
    30kg * 13, 14, 14 *brände sjukt bra!!*
    [/b]
    Pushdown med rep i CC – långt utförande
    20kg * 12, 10
    10kg * 15 – hade bisarr mjölksyra här, flugvikt kändes som ton!! :P

4 set sittande vadpress också,
    20kg * 15
    30kg * 15 * 3 set

Jag är helt sjukt trött i bröst&triceps (tyvärr även lite i axlarna, men det får man ju på köpet). Alltså, det är skönt att se att man fixar lite uthållighetsträning men det är helt stört jobbigt! Känner mig klen, men det är kul ändå 8)

Skönt att se att allt flyter på här! :)

Marmeladova wrote:
    Tror lite av frustrationen som funnits har berott på att träningen har varit så slumpmässig, att det har blivit så mkt ofrivillig vila i slutet. Jag vill liksom ha rutiner… *fyrkantig*

Här är en till som vill ha rutiner!! Jag är inte alls lika motiverad under perioder då träningen har blivit slumpmässig pga plugg, festande, förkylning etc. Tacka vet jag planering o ’inrutat’ schema! :nod

Hur går det med din rygg?

Kram kram

Emelie wrote:
    Här är en till som vill ha rutiner!! Jag är inte alls lika motiverad under perioder då träningen har blivit slumpmässig pga plugg, festande, förkylning etc. Tacka vet jag planering o ’inrutat’ schema! :nod

Hur går det med din rygg?

Kram kram

Kul att du tittar in! Japp, rutiner funkar bäst för mig, helt klart :nerd:

Ryggen går bättre, jag har ju köpt boll och en bok om bollträning och så, och så har jag ju sänkt vikterna på gymmet. Men man vet aldrig, innan de här åtgärderna så var det ju också upp och ner så det kanske kommer en smäll igen snart! Hoppas inte dock… :)

Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 637 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.