Ännu en träningsjournal

Home Forums Dagböcker Ännu en träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 271 through 285 (of 637 total)
  • Author
    ~Frida~ wrote:
    Oh vilket pass! Jag skulle ha dött halvägs igenom det 😮
    Du är duktig!!!
    Jag passar oxå på att njuta i det underbara vädret nu och på teven sa de att det förmodligen skulle hålla sej nästan hela veckan

Kram på dej tjejen, sov gott!!

Roligt att du är här hos mig!!
    Ja det var hårt! Men jag har ju sänkt vikterna för ryggens skull, det är därför jag orkar köra så många reps, inte van vid 12-14 repetitioner direkt! Mjölksyra… :P

Ja visst är vädret underbart, man blir så glad av det:D

Kram! :friends:

Marmeladova wrote:
    Kul att du tittar in! Japp, rutiner funkar bäst för mig, helt klart :nerd:

Ryggen går bättre, jag har ju köpt boll och en bok om bollträning och så, och så har jag ju sänkt vikterna på gymmet. Men man vet aldrig, innan de här åtgärderna så var det ju också upp och ner så det kanske kommer en smäll igen snart! Hoppas inte dock… :)

Hoppas att ryggen blir bra nu efter dina kloka åtgärder. Håller tummarna!! :)

Inte konstigt att du är trött i bröst, triceps och axlar efter det där passet höddu! :D Jag ska nog också börja med lite mer uthållighetsträning nästa vecka när jag har mindre i skolan igen, ska bli skönt. Hur ser veckan annars ut? kram

Charlotte_ wrote:
    Inte konstigt att du är trött i bröst, triceps och axlar efter det där passet höddu! :D Jag ska nog också börja med lite mer uthållighetsträning nästa vecka när jag har mindre i skolan igen, ska bli skönt. Hur ser veckan annars ut? kram

Det blir nog rygg+biceps i eftermiddag, vila imorgon och sen vet jag inte… Ska köra lite boll också efter instruktioner i boken som jag köpt. Ja uthållighetsträning är bättre än jag hade kunnat tro, jag brukar liksom alltid köra lite tyngre än vad jag tror att jag klarar av, men det här är ju också en utmaning!
    När är din tenta?

Skönt att du kom ur din ”svacka” alla har vi den nån gång mer lr mindre:(
    Du kämpar på :emo-thumb
    Jag & sambon har en vilovecka nu och de känns gött men jag längtar så efter ett tungt pass :D

Ha de gott
    Krams

//Therese

Bra bröst pass! Hur går det i bänken då?

AnnaP wrote:
    Bra bröst pass! Hur går det i bänken då?

Tack! 😮 Har inte höjt vikten nåt mer utan kör på lågintensivt nu och försöker klara 12 rep i varje set, så inte mycket skoj att rapportera där! :frust:

ATBexter wrote:
    Skönt att du kom ur din ”svacka” alla har vi den nån gång mer lr mindre:(
    Du kämpar på :emo-thumb
    Jag & sambon har en vilovecka nu och de känns gött men jag längtar så efter ett tungt pass :D

Ha de gott
    Krams

//Therese

Kul att du tittar in!
    Ja visst är det så, det kommer och går för alla! Det var bara en liten svacka också, men man blir ju orolig att det är nåt större!
    Skönt med vilovecka! När det är planerad vila är det grymt :) Men visst längtar man efter vikterna… själv är jag sugen på att köra tungt hela tiden, men det är bara att bita ihop och köra sina 12 rep…
    Kram!

Rygg & biceps idag, de passen tar alltid lång tid men det är skoj med rygg :)

Chins med hjälp
    10 rep * 3 set
    uff, jobbigt redan där!

Sittande rodd
    40kg * 12 rep * 3 set

Stående rodd i smith

30kg * 12 rep * 2 set
    25kg * 14 rep
    Körde nog på typ 40kg här i höstas, men jag vågar inte…. 😮

Bicepscurl med Z-stång, smalt grepp
    Stång + 7,5kg * 12 rep * 3 set

Koncentrationscurl med hantel
    Olika lätta vikter * 4 set, ca 10-12 rep i varje

Fortfarande trött i ryggen :P
    Trevlig kväll!

Skönt pass det där. uhh 10 reps på chinsen, det är nog bara jag här som har dålig uthållighet :( icepscurl med EZ stången är så skönt, ahh. Bränner bra den :D Scottcurl är med nice.
    Hoppas att du har lagom träningsvärk idag hehe ;)
    Kör hårt bruden

Charlotte_ wrote:
    Skönt pass det där. uhh 10 reps på chinsen, det är nog bara jag här som har dålig uthållighet :( icepscurl med EZ stången är så skönt, ahh. Bränner bra den. Scottcurl är med nice.
    Hoppas att du har lagom träningsvärk idag hehe. Kör hårt bruden

Japp, jag gillar också Z-stången, men jag är svag :( Såg att du hade lagt på 12,5kg förutom stången i ditt sista pass, det är tungt! jag brukar lägga på 10 har jag för mig, men inte om jag ska köra såhär många…
    Har lite träningsvärk, men mest i triceps efter i förrgår. Det kommer nog :P

Marmeladova wrote:
    Rygg & biceps idag, de passen tar alltid lång tid men det är skoj med rygg :)

Bra jobbat med chinsen! Rygg är ju så kul att träna, bränner skönt :P Hur känns det i kroppen annars nudå?

Heidi K wrote:
    Bra jobbat med chinsen! Rygg är ju så kul att träna, bränner skönt :P Hur känns det i kroppen annars nudå?

Rygg är absolut roligast just nu :)

Kroppen känns bra just nu, men jag räknar med att det går upp och ner….:|

Marmeladova wrote:
    Japp, jag gillar också Z-stången, men jag är svag :( Såg att du hade lagt på 12,5kg förutom stången i ditt sista pass, det är tungt! jag brukar lägga på 10 har jag för mig, men inte om jag ska köra såhär många…
    Har lite träningsvärk, men mest i triceps efter i förrgår. Det kommer nog :P

Men det är ju inte säkert att dem väger lika mkt, tror att vår baa väger 7 kg så det är inte så mkt. Dessutom gör jag ju bara hälften så många reps som dig, hade nog inte ens klarat 10 kg lägre vikt om jag högreppat. suger på det.

Kramar :D

Charlotte_ wrote:
    Men det är ju inte säkert att dem väger lika mkt, tror att vår baa väger 7 kg så det är inte så mkt. Dessutom gör jag ju bara hälften så många reps som dig, hade nog inte ens klarat 10 kg lägre vikt om jag högreppat. suger på det.

Kramar :D

Hur vet man hur mycket stången väger? Irriterande tycker jag, alla har olika svar på den frågan också… :|

Viewing 15 posts - 271 through 285 (of 637 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.