- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 april, 2007 at 09:49 #856151Anonym anvandareMember
Igår var jag på EGO igen, med Charlotte här på forumet. Jättekul var det, Charlotte är en jättego tjej!
Vi körde bröst & axlar, jag kommer inte riktigt ihåg alla vikterna… 😮
Lutande hantelpressar, 14kg som mest och då ca 9 reps.
Flies i maskin, ingen aning om vikt!
Bänkpress, 40kg som mest, runt 6-8 reps i 2 set.
Axelpress med hantel, 8kg, 8 reps typ. Läskigt med min rygg, rädd att snedbelasta.
Hantellyft utåt med armen i 90 graders vinkel, 7kg, 10reps * 3 set
Omvänd pec dec, 2 set
Liggande i cc för baksida, 20 kg i 3 set, 8-10 reps?Kändes bra, kul att köra med nån ”ny” och idag har jag rejäl träningsvärk i bröstet. Wiieee :bb:
13 april, 2007 at 14:22 #856152Anonym anvandareMemberJag fick fundera rejält igår när jag skulle skriva in vikterna, vi pratade väl och skrattade för mkt för att tänka på vad det stod på hantlarna Men kul hade jag och lite måste vi ju ha tränat förjag har träningsvärk idag. Mkt bra! Ska du träna något mer här i Sunkan innan du åker hem? kram
13 april, 2007 at 14:30 #856153Anonym anvandareMemberCharlotte_ wrote:Jag fick fundera rejält igår när jag skulle skriva in vikterna, vi pratade väl och skrattade för mkt för att tänka på vad det stod på hantlarna Men kul hade jag och lite måste vi ju ha tränat förjag har träningsvärk idag. Mkt bra! Ska du träna något mer här i Sunkan innan du åker hem? kramJa det var skoj!! Jo det kan nog bli ett pass imorgon bitti, pappa ska simma i sporthallen så jag funderar på att slinka ner på deras gym under tiden, tror jag ska få med mig killen denna gång också Kom dit om du har lust! Blir kl 09…
14 april, 2007 at 16:32 #856154Anonym anvandareMemberTränade med pojkvännen på Friskvårdskällan imorse. Inte så hardcore kanske, vi fick vara lite innovativa istället. Men det var ju gratis!! Det blev rygg mest.
Stångrodd, 50kg som mest men det var för tungt tror jag, 40 kändes bättre 😮
Drag för latsarna i CC’n, en övning jag hittat i Body, 25kg/sida – kändes bra!
Stående rodd med rep i CC’n, nedre trissan, 40kg
Stående rodd med rep i CC’n, övre trissan, 40 kg
Testade nån av ryggmaskinerna också men de var inte så sköna.
2 set rygglyft.Testade sittande hantelpress för axlarna men med ryggstöd istället för utan som i förrgår. Orkade lite mer nu…
Lite tungt att träna så tidigt men skönt ändå. Blev sugen på att börja simma dock, men den idén kommer jag nog inte förverkliga om jag känner mig själv rätt
15 april, 2007 at 10:05 #856155Anonym anvandareMemberMarmeladova wrote:Ja det var skoj!! Jo det kan nog bli ett pass imorgon bitti, pappa ska simma i sporthallen så jag funderar på att slinka ner på deras gym under tiden, tror jag ska få med mig killen denna gång också Kom dit om du har lust! Blir kl 09…Men, jag lyckas då alltid läsa i fel journal.. Jaja jag hade sjuk skallebank igår med så det hade ändå inte gått, menmen.. Ser ut som att det blev ett bra pass iaf för dig. Känns det bättre i ryggen när du gör roddövningar? Ha det bra, kraaam
15 april, 2007 at 20:09 #856156Anonym anvandareMemberCharlotte_ wrote:Men, jag lyckas då alltid läsa i fel journal.. Jaja jag hade sjuk skallebank igår med så det hade ändå inte gått, menmen.. Ser ut som att det blev ett bra pass iaf för dig. Känns det bättre i ryggen när du gör roddövningar? Ha det bra, kraaamBättre med smärtan, eller överlag? Ingen aning oavsett Jag gillar det iallafall, gillar att inte ta supertungt utan att köra lugnt och fint istället
Imorgon bär det av neråt igen, skönt att komma hem men tiden har gått fort…
16 april, 2007 at 06:45 #856157Anonym anvandareMemberMarmeladova wrote:Bättre med smärtan, eller överlag? Ingen aning oavsett Jag gillar det iallafall, gillar att inte ta supertungt utan att köra lugnt och fint iställetImorgon bär det av neråt igen, skönt att komma hem men tiden har gått fort…
Du verkar ha haft det bra!
Sj tycker jag det är sååå roligt att träna på nya gym,man får en kick likssom,allt nytt+anorlunda1
men sen är det ju ändå skönast att få komma hem,+hem till sitt eget gym:P
Bra tänkt:att du kör lugnt/fint!!
Skönt att vara hemma i Linköping igen va?*ler*
Hoppas din helg varit bra!Kram//s*17 april, 2007 at 09:00 #856158Anonym anvandareMemberSUSAN wrote:Du verkar ha haft det bra!
Sj tycker jag det är sååå roligt att träna på nya gym,man får en kick likssom,allt nytt+anorlunda1
men sen är det ju ändå skönast att få komma hem,+hem till sitt eget gym:P
Bra tänkt:att du kör lugnt/fint!!
Skönt att vara hemma i Linköping igen va?*ler*
Hoppas din helg varit bra!Kram//s*Ja det är skönt att vara hemma igen! sundsvall var varmt men här är det ju sommar, grönt gräs och blommor liksom
Senare idag blir det ben… äntligen!!
17 april, 2007 at 12:24 #856159Anonym anvandareMemberSkönt att vara hemma igen? Det är ju klart bättre att köra med bra teknik framför att ha höga vikter. Har du provat att gålla emot i den negativa fasen (mer än vid chins vill säga)? En kompis tipsa mig om det så ikväll när jag ska köra ben ska jag prova det.
Ha en bra solig dag
Kram17 april, 2007 at 12:38 #856160Anonym anvandareMemberCharlotte_ wrote:Skönt att vara hemma igen? Det är ju klart bättre att köra med bra teknik framför att ha höga vikter. Har du provat att gålla emot i den negativa fasen (mer än vid chins vill säga)? En kompis tipsa mig om det så ikväll när jag ska köra ben ska jag prova det.
Ha en bra solig dag
KramHar testat det i vissa övningar, sjukt jobbigt Ska också köra ben idag – nice!!
Det är skönt att vara hemma, här är det grönt och blommor på marken Men det var bra att vara i Sundsvall också, kul att träffa dig! och sofia.
Kram!
18 april, 2007 at 08:56 #856161Anonym anvandareMemberBlev ett rätt så mediokert pass igår kväll, jag kände mig rätt mosig redan efter några set, men vi körde på ändå.
Började med baksida enligt modellen ”sitt bakvänd i latsdragsställningen med vaderna fastlåsta, fall framåt”. Endast ett set, försöker lära mig övningen helt enkelt.
Utfall i smith
40kg * 10 rep/ben * 3 setBenspark
35kg * 10, 8, 8
Kasst…Liggande lårcurl
25kg * 15
30kg * 10 * 2 set
25kg * 12Sittande vadpress
40kg * 10 * 3 setRätt kasst alltså, men det känns idag ändå, mest i rumpan. Jag gillar inte mina ben, de ser inte alls ut som jag vill Skönt att vara tillbaka iaf, idag blir det nog lugnt eftersom jag ska på massage kl 14.30, dumt att förstöra med träning efteråt.
19 april, 2007 at 15:57 #856162Anonym anvandareMemberMarmeladova wrote:Blev ett rätt så mediokert pass igår kväll, jag kände mig rätt mosig redan efter några set, men vi körde på ändå.Började med baksida enligt modellen ”sitt bakvänd i latsdragsställningen med vaderna fastlåsta, fall framåt”. Endast ett set, försöker lära mig övningen helt enkelt.
Utfall i smith
40kg * 10 rep/ben * 3 setBenspark
35kg * 10, 8, 8
Kasst…Liggande lårcurl
25kg * 15
30kg * 10 * 2 set
25kg * 12Sittande vadpress
40kg * 10 * 3 setRätt kasst alltså, men det känns idag ändå, mest i rumpan. Jag gillar inte mina ben, de ser inte alls ut som jag vill Skönt att vara tillbaka iaf, idag blir det nog lugnt eftersom jag ska på massage kl 14.30, dumt att förstöra med träning efteråt.
Sitta bakvänd i latsdragsställningen med vaderna fastlåsta, fall framåt”.
Den övningen har jag hört kallas Finnen*varför vet jag inte*Men den ska jag också testa/lära mig.Den ska ta grymt bra!!:up:
Du är inte ensam,jag gillar inte heller mina ben..Så nu ska dom pisskas rejält framöver!
Mmm,skönt med massage!!Träning efter orkar man ju inte,och är inte så bra heller!Så bra tänkt!!
ha det sååå skönt på massagen!Kram//s*19 april, 2007 at 23:25 #856163Anonym anvandareMemberSUSAN wrote:Sitta bakvänd i latsdragsställningen med vaderna fastlåsta, fall framåt”.
Den övningen har jag hört kallas Finnen*varför vet jag inte*Men den ska jag också testa/lära mig.Den ska ta grymt bra!!:up:
Du är inte ensam,jag gillar inte heller mina ben..Så nu ska dom pisskas rejält framöver!
Mmm,skönt med massage!!Träning efter orkar man ju inte,och är inte så bra heller!Så bra tänkt!!
ha det sååå skönt på massagen!Kram//s*Finnen? haha…
19 april, 2007 at 23:31 #856164Anonym anvandareMemberMassage igår – störtskönt! Men den onda knuten är kvar, tror jag ska testa koppmassage nästa gång. Fast nu var det iaf inga stora problem, hon var nöjd med min högreppsträning och bollinvestering
Tränade rygg&baksida axlar idag…
sittande rodd:
35kg * 12 reps * 3 set
Latsdrag:
35kg * 12-15 reps * 3 set
Sjukt mycket jobbigare när man fokuserar på hur skulderbladen rör sig!! Men viktigt för mig…
Stående rodd i CC, nedre trissan:
45kf * många reps * 3 set
Baksida axlar, liggande i CC
15kg/sida * 12 reps * 3 set
Axelpress i friviktsmaskin
Jättelätta vikter * 10-12 reps * 3 set – svag… 😮
Baksida axlar i maskin
många reps * 3 setJobbigt trots de lätta vikterna. Mina axlar rör sig i mkt konstiga banor, jag måste helt enkelt jobba på det. När jag kör den omvända pecdec-maskinen så lyfter helt plötsligt vänster axel, helt utan att jag vill det. Även om jag kör utan vikter, jag är helt enkelt konstig Men kul var det ändå!!
20 april, 2007 at 07:53 #856165Anonym anvandareMemberNu är jag i Skåne, här är också helt sjukt grönt. Nästan som sommar, jag som gillar våren Bra att massören är nöjd över dig hon/han har ju haft sina kommentarer innan om vi säger så. Kul också när du trivs med att köra lite fler reps. Jag tyckte då inte det va något dåligt benpass men jag kan ha fel..
Låter konstigt att dina axlar lyfter sådär i pec decen.. Det är väl någon omedveten rörelse som kroppen gör för att det inte ska göra ont eller så…? Ha en bra dag, kramar -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.