Ännu en träningsjournal

Home Forums Dagböcker Ännu en träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 637 total)
  • Author

Hallilå Malin!

Nöjd med din hemmavistelse? Själv tycker jag att det brukar vara jätteroligt att vara hemhemma o hälsa på, men det brukar inte kännas som någon semester direkt. Flänga fram och tillbaka och hit och dit för att hinna träffa alla i familjen och kompisar så mycket som det bara är möjligt. Blir lätt så intensivt eftersom man inte är hemma så ofta. Hur känner du? Delar av din familj har flyttat efter dig eller hur var det?

Skönt med massage!! Jag vill också ha. :)

Kram Emelie

Emelie wrote:
    Hallilå Malin!

Nöjd med din hemmavistelse? Själv tycker jag att det brukar vara jätteroligt att vara hemhemma o hälsa på, men det brukar inte kännas som någon semester direkt. Flänga fram och tillbaka och hit och dit för att hinna träffa alla i familjen och kompisar så mycket som det bara är möjligt. Blir lätt så intensivt eftersom man inte är hemma så ofta. Hur känner du? Delar av din familj har flyttat efter dig eller hur var det?

Skönt med massage!! Jag vill också ha. :)

Kram Emelie

Jo det är kul men inte så där att jag vill flytta hem, känner mig mindre och mindre hemma där faktiskt. Mkt nöjd med att bo söder om Dalälven… ;) Men självklart är det roligt med alla man får träffa även om man känner sig lite ”pressad” att hinna med alla!
    Kram

Charlotte_ wrote:
    Nu är jag i Skåne, här är också helt sjukt grönt. Nästan som sommar, jag som gillar våren :( Bra att massören är nöjd över dig hon/han har ju haft sina kommentarer innan om vi säger så. Kul också när du trivs med att köra lite fler reps. Jag tyckte då inte det va något dåligt benpass men jag kan ha fel.. :/
    Låter konstigt att dina axlar lyfter sådär i pec decen.. Det är väl någon omedveten rörelse som kroppen gör för att det inte ska göra ont eller så…? Ha en bra dag, kramar

Jag tog tyngre vikter förut ju :( Skittråkigt, men jag får träningsvärk så det spelar väl inte så stor roll med vikterna kanske :|

Min pojkvän höll ner mina axlar för att testa en gång när jag körde (utan vitker) och det gjorde inte ont, däremot var det nästan omöjligt att dra bak armen! Skitkonstigt, haha =)

Låter fint i Skåne tycker jag… här hade vi snöstorm igår kväll!

Hade tänkt träna armar idag men var så trött och snurrig efter jobbet kl 17 att jag åkte hem istället. Somnade framåt 18 och sov till 19. SKyller på blåsten, jag hatar blåsväder, blir så arg och trött! :(

För en byggare finns inga blåsiga väder, bara blåsta människor som stör en på gymmet…eller nåt…

danjl wrote:
    För en byggare finns inga blåsiga väder, bara blåsta människor som stör en på gymmet…eller nåt…

Inne på gymmet blir jag ju sällan störd av folk, blir glad när jag kommer dit :) Utanför dock, herregud vilka konstiga människor det finns. Igår var jag arg på vädret men mest trött kanske, gick i säng före 23… :nerd:

Solen skiner och jag vaknar tidigt. Skitdåligt humör precis som min kära sambo, ingen bra kombo. Sjukt uttråkad efter ett tag och behövde vara själv. Gick till gymmet med musik i öronen, gött :D Tränade själv mao, och rätt glest på gymmet. Härliga tider!

Jobbar hela tiden på att hålla skulderbladen nere, allt blir mycket tyngre men det ser bättre ut, vanlgitvis flyger ju min vänstra axel upp nästan en decimeter.

Hammercurl – 4 set. Först 11kg sen 8,5kg.
    Sittande bamsecurl – 3 set. 15-10kg varvades.
    Sittande conc.curl i CC – 3 set. Lätta vikter, massa reps.

Liggande stångpress 20kg – 12 reps – 3 set
    Stångpress (vinklad) i CC 30kg – 12-14 reps – 3 set
    Kickback i CC 10kg-5 kg 😮 – 15-20 reps – 3 set

Var på mkt bättre humör när jag kom hem! Måste fortsätta jobba på axlarna dock… inte lätt!

Marmeladova wrote:
    Solen skiner och jag vaknar tidigt. Skitdåligt humör precis som min kära sambo, ingen bra kombo. Sjukt uttråkad efter ett tag och behövde vara själv. Gick till gymmet med musik i öronen, gött :D Tränade själv mao, och rätt glest på gymmet. Härliga tider!

Jobbar hela tiden på att hålla skulderbladen nere, allt blir mycket tyngre men det ser bättre ut, vanlgitvis flyger ju min vänstra axel upp nästan en decimeter.

Hammercurl – 4 set. Först 11kg sen 8,5kg.
    Sittande bamsecurl – 3 set. 15-10kg varvades.
    Sittande conc.curl i CC – 3 set. Lätta vikter, massa reps.

Liggande stångpress 20kg – 12 reps – 3 set
    Stångpress (vinklad) i CC 30kg – 12-14 reps – 3 set
    Kickback i CC 10kg-5 kg 😮 – 15-20 reps – 3 set

Var på mkt bättre humör när jag kom hem! Måste fortsätta jobba på axlarna dock… inte lätt!

Bra jobbat vännen!
    Perfekt att gå ner till gymmet och pumpa när man är på det humöret:P och att få vara för sig sj en stund och pumpa ut det dåliga humöret!!
    Hmm,myssko med din axel???Du kanske skulle ta ock kolla upp det där!!
    Prova även några andra övningar nästa gång,variera lite!!
    Keep It Upp Tjejen!Kram//s*

SUSAN wrote:
    Bra jobbat vännen!
    Perfekt att gå ner till gymmet och pumpa när man är på det humöret:P och att få vara för sig sj en stund och pumpa ut det dåliga humöret!!
    Hmm,myssko med din axel???Du kanske skulle ta ock kolla upp det där!!
    Prova även några andra övningar nästa gång,variera lite!!
    Keep It Upp Tjejen!Kram//s*

Min axel gör så i de flesta övningar men nu har jag fått tips på hur jag ska kunna jobba med den, så nu känner jag att jag har lite mer kontroll. Ja, det gick kanon att pumpa på det humöret, haha :D
    Du är alltid här inne så tidigt, du imponerar… :)

Marmeladova wrote:
    Min axel gör så i de flesta övningar men nu har jag fått tips på hur jag ska kunna jobba med den, så nu känner jag att jag har lite mer kontroll. Ja, det gick kanon att pumpa på det humöret, haha :D
    Du är alltid här inne så tidigt, du imponerar… :)

:up: Härligt att höra!!Bra att du tog tag i problemet innan det blev värre!
    Jag jobbade natt fr+lör,gick av 07,30 imorse! och nätterna+morgonen fram till 09,00 är såååå lugna så vad ska man göra?Hehe!!!!När jag inte jobbar måste jag ändå upp senast 07,00 ock väcka mina ungdomar som ska upp till skolan!Denice är hopplös,sover som en stock!Sen kan inte jag somna om så jag går ut och går morgonpromenader,hehe!!!Ha en skön kväll!Sj börjar jag jobba 16,30-21,30 …Kram//s*

Tänkte på dig när jag hittade den här texten + bilden i en journal!!Hehe!!
    Den ska jag verkligen testa i veckan!!!//S*

”Finnen” är en övning för baksida lår. Du låser fast anklarna på något sätt, jag använder mig av ryggstödet på benpressen eller av fotstödet på en snedbänk. Sedan lutar man sig framåt så långt man pallar, och drar sig sedan uppåt med baksidan. Jag använder mig även av en bänk som jag tar emot mig med armarna så orkar jag några extra set.

Och du kämpar på, kan väl vara skönt att träna själv då och då. Särskilt när man är på dåligt humör, då är det helt klart säkrast att vara själv. úsch alltså jag tycker så synd om dig med dina axel och ryggproblem. Men det är iaf skönt att det känns bättre för dig.
    kämpa på!

Tack för att ni är omtänksamma och tänker på mig! 😮 Men just nu känns det faktiskt bättre, axeln gör inte ont när den rör sig sådär… =)

Körde ett bröst+baksida axel-pass idag. Gick sådär, trött och lite seg i lederna efter armpasset igår, plus att gårdagen var aningens konstig så det var nog lite mentalt också.

Bänk
    32,5 * 11, 8
    30 * 10
    👿

Flies i maskin
    2 plattor * 12 * 3 set.
    Lätt, men vad gör man…

Lutande hantelpress
    11kg * 11, 10
    10kg * 8
    what? ;) skitdåligt

Hantellyft framåt för framsida axlar, vikt/arm
    4kg * 12 * 3 set

Hantellyft utåt, armen i 90’s vinkel
    6kg * 12 * 3 tungt… trött här!

Jaja… så kan det va. SKa nog vila imorn…

SUSAN wrote:
    Tänkte på dig när jag hittade den här texten + bilden i en journal!!Hehe!!
    Den ska jag verkligen testa i veckan!!!//S*

”Finnen” är en övning för baksida lår. Du låser fast anklarna på något sätt, jag använder mig av ryggstödet på benpressen eller av fotstödet på en snedbänk. Sedan lutar man sig framåt så långt man pallar, och drar sig sedan uppåt med baksidan. Jag använder mig även av en bänk som jag tar emot mig med armarna så orkar jag några extra set.

Ehh.. sådär långt ner går inte direkt jag! haha :p

Marmeladova wrote:
    Körde ett bröst+baksida axel-pass idag. Gick sådär, trött och lite seg i lederna efter armpasset igår, plus att gårdagen var aningens konstig så det var nog lite mentalt också.

Du måste ju planera lite bruden, kör inte bröst dagen efter ett armpass :D Bra kämpat ändå tycker jag,inte kul att träna då man inte är helt 100 i kroppen. Fortsätt kämpa! Kram

Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 637 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.