Ännu en träningsjournal

Home Forums Dagböcker Ännu en träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 637 total)
  • Author

Är rätt ledig just nu så det blev eftermiddagsträning med promenad dit och hem (20min i vardera riktningen). Biceps och triceps:

Hantelcurl:
    uppvärmning
    13,5kg * 7 PB!![/b]
    13,5kg * 5
    11kg * 10

Overhead cable curl:
    15kg/sida * 9
    15kg/sida * 9
    15kg/sida * 9

Stångcurl, rak stång:
    20kg * 7
    20kg * 6
    17,5kg * 7
    Sjukt trött här, hantlarna tog all energi…[/b]

Liggande tricepspress med stång:
    uppvärmning
    20kg * 10
    20kg * 10
    20kg * 10
    Kunde mer men var ensam på gymmet – läskigt att öka![/b]

Enarms pushdown i CC, omvänt grepp:
    15kg * 6/arm
    10kg * 9/arm
    10kg * 10/arm

Sen började det hugga lite i ryggen, förmodligen mest inbillning men jag vill inte skada mig igen så jag gick hem, mycket glad över ökningen i hantelcurl!! Hade laddat för en ökning där ett bra tag, kände att det var dags… Har faktiskt inte kört alls på den vikten innan så det gick ju kanon idag :p Det är ju så stora hopp mellan vikterna på hantlarna, lite synd ibland…

Kör hårt!!

Nu har min träningskompis (och all annan typ av kompis också) åkt härifrån och jag kommer inte få träna med henne på minst ett halvår, om ens alls mer :( It brakes my heart, inte bara för träningens skull.. :(

Onsdagen blev en vilodag eftersom jag var borta hela dagen och helt slut sen, samt upptagen. Idag däremot blir det axlar och framsida ben!!

Någon som kan förklara för mig varför journalrubriken ibland är i fetstil och ibland inte, när man står i Träningsjournaler? Jag hajar inte vad jag gör olika när den blir fel/inte fet… :|

Marmeladova wrote:
    Nu har min träningskompis (och all annan typ av kompis också) åkt härifrån och jag kommer inte få träna med henne på minst ett halvår, om ens alls mer :( It brakes my heart, inte bara för träningens skull.. :(

Onsdagen blev en vilodag eftersom jag var borta hela dagen och helt slut sen, samt upptagen. Idag däremot blir det axlar och framsida ben!!

Någon som kan förklara för mig varför journalrubriken ibland är i fetstil och ibland inte, när man står i Träningsjournaler? Jag hajar inte vad jag gör olika när den blir fel/inte fet… :|

Hmm tråkigt att höra.

Fetstil vs inte = oläst vs lästa trådar…..:up:

mr-cave wrote:
    Hmm tråkigt att höra.

Fetstil vs inte = oläst vs lästa trådar…..:up:

Men ofta är de ju i inte feststil så fort man lagt ut dem?

Marmeladova wrote:
    Men ofta är de ju i inte feststil så fort man lagt ut dem?

Antagligen för att du just var inne eller gjorde tråden och har således ”märkt” den som läst. Andra ser tråden som oläst(fet) efter att DU gjort ett inlägg även om inte du gör det :)

Hängde du med?

mr-cave wrote:
    Antagligen för att du just var inne eller gjorde tråden och har således ”märkt” den som läst. Andra ser tråden som oläst(fet) efter att DU gjort ett inlägg även om inte du gör det :)

Hängde du med?

Ahaa.. nu förstår jag! Tack!! Jag får ursäkta att jag är så sjukt oteknisk eller oinsatt… 😮

En kompis åkte, men en annan kom till, på gymmet. Så det fixar sig! Den ”nya” träningskompisen var helt grön inom gymvärden, i princip, men klämde dit med 120kg i benpress ändå. Det är väl ändå rätt bra gjort? :worship:

Dagens pass, axlar & framsida lår:

Axelpress, maskin:
    11,25kg (per axel) * 10 PB på den vikten!!
    11,25kg * 8
    10kg * 6 helt slut där

Baksida axlar i maskin som inte anger kilo utan det är nummerplattor[/b]
    uppvärmning, 2 små plattor
    4 små plattor * 10
    Platta nr1 * 10
    Platta nr2 * 8
    Skulle tro att de fyra små väger 20kg tillsammans och sen väger resten 10kg styck så att jag tog 40 som max, men jag vet inte alls…
    [/b]
    Hantellyft åt sidan en arm i taget:
    6kg * 6
    5kg * 9
    5kg * 9
    Sjukt svag i denna övning…[/b] :(

Knäböj:
    uppvärmning
    40kg * 10
    40kg * 10
    40kg * 10
    Rätt lätt, men ville spara mig till andra övningar :)[/b]

Hacklift:
    70kg * 7
    70kg * 7
    60kg * 8

Benpress:
    120kg * 10
    120kg * 10
    120kg * 10
    Tusan, här måste jag börja öka lite snart!! Har tagit 130 men målet är 160kg innan sommaren…

Skönt pass överlag, gillar maskinen för baksida axlar. Heter den omvänd pec dec? :|

Ser bra ut :up:
    Kämpa på tjejen!

Hejsan tjejen..

Nu har jag haft tid att läsa igenom hela din journal.
    Jag ville vänta med inlägg tills det hanns med..

Du kör ordentligt märker jag.. Ökar vikter & tränar på..

Varför vill du inte köpa stavar? :p (toppenträning juh) Sen att man känner sig som Gammel-Asta när man kommer svängande runt spåret är en annan sak..
    Sådan skillnad på träning med eller utan så det finns inte..

Grattis till 2-årsdagen!! :P
    Jag var tvungen att kommentera då jag & sambon firade dylik dag igår.. (fast utan rosa bubbel) Loka fick duga men god mat & lite mys blev det iaf..

Ha en trevlig helg..

:|

Dan_The_Man wrote:
    Ser bra ut :up:
    Kämpa på tjejen!

Tack! 😮 Jag lovar att jag ska kämpa på allt vad jag kan… =)

IQA wrote:
    Hejsan tjejen..

Nu har jag haft tid att läsa igenom hela din journal.
    Jag ville vänta med inlägg tills det hanns med..

Du kör ordentligt märker jag.. Ökar vikter & tränar på..

Varför vill du inte köpa stavar? :p (toppenträning juh) Sen att man känner sig som Gammel-Asta när man kommer svängande runt spåret är en annan sak..
    Sådan skillnad på träning med eller utan så det finns inte..

Grattis till 2-årsdagen!! :P
    Jag var tvungen att kommentera då jag & sambon firade dylik dag igår.. (fast utan rosa bubbel) Loka fick duga men god mat & lite mys blev det iaf..

Ha en trevlig helg..

:|

Åh vad kul med en läsare!! ja jag försöker köra på allt jag kan…

Kan tänka mig att stavar är bra, men jag är lite snål, kör med svängande armar istället. Sen är jag lat överlag vad gäller konditionsträning, beror nog mycket på det!

Grattis själv till 2-årsdagen!! Mysigt att känna att man har varit tillsammans ett tag tycker jag, det börjar bli stabilt ;)

Trevlig helg till dig också! Kram

Idag fick det bli ett snabbt pass. Ingen att köra med och lite bråttom hem så jag var därinne ca 30min, skönt att jag ändå hann med! :)

Bänk
    uppvärmning
    45kg * 1 PB!![/b] Okej bara en gång men ändå, sjukt nöjd, och utan passning![/b]:yahoo:
    40kg * 3, 2 set Tuuungt
    36kg * 6, 2 set

Lutande flies med hantlar
    6kg * 10
    7kg * 10
    8kg * 8
    Nu vet jag iaf vad jag ska börja på nästa gång…

Maskin för övre bröst
    10kg/sida * 6
    10kg/sida * 6
    7,5kg/sida * 8

Sen hem.. Svärmor är här över helgen så det blir vila. Förhoppningsvis mycket mat och lite vin :p Är så jäkla nöjd med ökningen i bänken!! Trots att jag körde axlar igår… det var iof dagens första övning, men ändå!!

grattis, kul med pb i bänken. :)

(ett litet tips: de brukar ha gåstavar i raid på Ica. Jättebilligt[/b]) :D

viggee wrote:
    grattis, kul med pb i bänken. :)

Tack!! 😮 Ja det var jättekul, gav en ordentlig kick =)

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 637 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.