Ännu en träningsjournal

Home Forums Dagböcker Ännu en träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 466 through 480 (of 637 total)
  • Author

Har tokig träningsvärk i sidan av magen/revbenen plus hela bröstet idag… Lite vila gör en så otränad att man känner av varje pass! Gött :D

Marmeladova wrote:
    Har tokig träningsvärk i sidan av magen/revbenen plus hela bröstet idag… Lite vila gör en så otränad att man känner av varje pass! Gött :D

Träningsvärk,Mmmmmm gött!Då vet man att man jobbat hårt.hehe!!:emo-thumb .
    Keep It Upp Girl!:aggresiv:
    Hoppas du får en skön helg!!Kram//s*

Barca var helt underbart fantastiskt, precis som jag kunde drömma om innan!! Vädret är ju inte så illa här hemma heller :) Har dock inte återhämtat mig alls, känner mig fullständigt utslagen och mer sugen på öl än på träning. Måste bli ändring på det, annars kommer jag ju gå in i väggen alternativt få ölmage =)

Tanken är att åka och träna strax, ska bara peppa mig lite först… försöker fundera ut nytt träningsschema också, har ju blivit så oinspirerad på slutet så jag tänkte försöka ändra lite. Tips från min darling är mer löpning (eftersom det är så roligt just nu) samt mindre styrka men att köra inriktat på basövningar. Läste nånstans om att utgå ifrån rörelsemönster istället för muskelgrupper, dvs köra drag mot kroppen, press från kroppen, etc. Tål att tänka på…

Helloooooooooo!Härligt att höra ifrån dig igen:up: Hoppas du haft det underbart,och badat lite med!
    Hmmmm,näää nu får du skärpa till dig,ingen Öl mage här inte:nono:
    Låter som en mycket bra ide`att ändra ditt schema lite så du får tillbaka din motivation!
    Kom igen nu bruden,det här fixar du!!
    Lägg nu på ditt krut,fram med villjan+motivationen!så kan du unna dig en öl på lördagen *lördags belöning*
    Kör på nu..Jag har koll på dig!Kram//s*

SUSAN wrote:
    Helloooooooooo!Härligt att höra ifrån dig igen
    Hoppas du haft det underbart,och badat lite med!
    Hmmmm,näää nu får du skärpa till dig,ingen Öl mage här inte
    Låter som en mycket bra ide`att ändra ditt schema lite så du får tillbaka din motivation!
    Kom igen nu bruden,det här fixar du!!
    Lägg nu på ditt krut,fram med villjan+motivationen!så kan du unna dig en öl på lördagen *lördags belöning*
    Kör på nu..Jag har koll på dig!Kram//s*

UNDERBART att någon håller lite koll! :friends:

Nej jag vill aldrig ha ölmage, här ska tränas!! Om inte annat så svettas man ju bort allting nu… 8)

Hade tänkt köra både ben och armar för att testa lite nytt, i kampen om motivationen. Men det gick sådär, svårt att helt plötsligt köra halva kroppen!

Knäböj:
    6 set, gick från 20kg till 60kg och neråt igen. 60 kg med kasst utförande, kände på vikten. Klen är jag, skyller på att jag har besökt gymmet max 5 ggr senaste månaden, typ.

Hacklift:
    40kg * 14, 12, 10 reps

Bicepscurl med stång, parallellt grepp:
    4 set, 12 reps i varje och 20 kg, sen 15 kg

Bamsecurl i CC:
    15kg/arm, 3 set med 12-10 i varje

Värmen tog totalt kol på mig, orkade inte triceps helt enkelt. Svettades floder trots att jag i princip var själv på gymmet, drack dryga litern :emo-thumb

Marmeladova wrote:
    Hade tänkt köra både ben och armar för att testa lite nytt, i kampen om motivationen. Men det gick sådär, svårt att helt plötsligt köra halva kroppen!

Knäböj:
    6 set, gick från 20kg till 60kg och neråt igen. 60 kg med kasst utförande, kände på vikten. Klen är jag, skyller på att jag har besökt gymmet max 5 ggr senaste månaden, typ.

Hacklift:
    40kg * 14, 12, 10 reps

Bicepscurl med stång, parallellt grepp:
    4 set, 12 reps i varje och 20 kg, sen 15 kg

Bamsecurl i CC:
    15kg/arm, 3 set med 12-10 i varje

Värmen tog totalt kol på mig, orkade inte triceps helt enkelt. Svettades floder trots att jag i princip var själv på gymmet, drack dryga litern :emo-thumb

Bra jobbat tjejen,bra att du tog dig dit!:up:
    Jag vet hur jobbigt det var igår på gymmet,såååå varmt.Därför försöker jag dom dagar som går att åka ner tidigt på morgonen innan värsta värmen kommer!
    Som sagt,bra att du kommit igång,fortsätt nu så ska du se att allt blir bra igen*kan ju ta ett tag*Ha en skön helg!Kram//S*

Susan: tack! ska försöka hålla uppe, men samtidigt lyssna på motivationen =)

Jag har bisarr träningsvärk i låren idag. Började redan igår kväll! Känns gööööött!!

Jag körde överkropp idag i typ 40-gradig hetta. Fy tusan. Synd att jag inte har nåt kaloriöverflöd att svettas bort – isf hade jag varit nöjd =)

Enligt ”rörelsemönstermetoden”:

Axelpress – push
    4 set, 2 i smith och två med hantlar. Gick skit som vanligt, alldeles för svag där!
    Latsdrag – pull
    6 set varav två var lite lättare och tre tyngre än vanligt 8)
    Plana hantelpressar – push
    4 set, sjukt svag var jag 👿
    Sittande rodd – pull
    3 set – jobbish nu!!

Sen två övningar till. Den första, ”svinga bänkstången från ena sidan till andra med raka armar”, stången står på golvet alltså. Bra för hela överkroppen känns det som. Sen Shrugs där jag försökte att även dra bak axlarna i toppläget för trapsen.

Sjukt svettig! Har tryckt elva sushibitar nu iallafall

Daah, jag har sån sjuk träningsvärk i benen, kan knappt böja mig ner!! Ser roligt ut misstänker jag :)

Marmeladova wrote:
    Daah, jag har sån sjuk träningsvärk i benen, kan knappt böja mig ner!! Ser roligt ut misstänker jag :)

Så skall det låta :up: ett perfekt tecken på att man tagit i hårt på gymmet :emo-thumb

Lycka till med allt :)

sebbeboy wrote:
    Så skall det låta :up: ett perfekt tecken på att man tagit i hårt på gymmet :emo-thumb

+1:P Exakt!
    Bra jobbat!Hoppas du får en skön helg//S*

SUSAN wrote:
    +1:P Exakt!
    Bra jobbat!Hoppas du får en skön helg//S*

Haha, ja helgen blir nog fin – en aning slö med tanke på värmen men det är skönt också :)

sebbeboy wrote:

Haha, ja verkligen, den har inte släppt kan jag säga (iof bara 2 dar sen så det kan ju säkert sitta i två dagar till!). Jobbigt när man är på affärer och liknande bland folk och inte kan ta nåt ur nedersta hyllan utan att stånka lite :p

Tränade idag på förmiddagen. Har tänkt träna några dagar nu utan att orka alls, det är för varmt för mig. Jag svettas konstant, och det är minst lika varmt inne som ute. Skönt men inte träningsoptimalt – för mig. Masade mig iväg idag iaf som sagt, och det var skoj!

Triceps
    Stångpress, liggande

2 set uppv.
    5 set, från 20-25 kg, 25kg*9 reps = PB!

1 set dips mellan bänkar

3 set pulldown med rep i cc, stående på knä – lätta vikter

Baksida lår
    Finnen, 3 set

Liggande lårcurl, 3 set

Mage och stretch

Hade jag haft ett privat gym hade jag tränat i underkläder – svett!!!!!!!!

Viewing 15 posts - 466 through 480 (of 637 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.