Ännu en träningsjournal

Home Forums Dagböcker Ännu en träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 637 total)
  • Author
    IQA wrote:
    (ett litet tips: de brukar ha gåstavar i raid på Ica. Jättebilligt[/b]) :D

Haha, okej, då ska jag släppa min aviga inställning, jag lovar :| Tack för tipset!

Wohooo, grattis till PB, Alltid gött i bänk, jag är själv toksvag i den övningen och gör därför allt jag kan för att hoppa över den 😮
    Kör hårt tjejen, jag står vi sidan om och hejjar på : !

Charlotte_ wrote:
    Wohooo, grattis till PB, Alltid gött i bänk, jag är själv toksvag i den övningen och gör därför allt jag kan för att hoppa över den 😮
    Kör hårt tjejen, jag står vi sidan om och hejjar på : !

Åh tack😮 ibland behöver man lite peppning!! Bänken känns som om den går i vågor, ibland står man still och ibland rycker man ifrån. Skoj när det går bra!!

Helgen innebar vila. Förutom en lång promenad igår, dock i lagom tempo. Skönt men lite kli i kroppen :)

Kommer precis från gymmet och ett Rygg & Baksida ben-pass!! Adrenalinet och pumpen är på topp :emo-thumb och underarmarna är tjocka..[/b]

Friviktsrodd
    uppvärmning
    40kg * 6
    35kg * 10
    37,5kg * 10
    Första gången i den här maskinen, svårt att hitta rätt vikt. Tyngre än annan rodd?

Hantelrodd
    19kg * 6 PB
    16kg * 10
    19kg * 8 PB igen ;)

Latsdrag med smalare och omvänt grepp
    40kg * 10
    50kg * 9
    55kg * 6
    Första gången med detta grepp, kändes bra!

Baksida lår
    Stela marklyft

uppvärmning
    40kg * 10
    50kg * 10 PB!!
    50kg * 8

Sittande vader
    20kg * 10
    40kg * 10
    50kg * 8
    50kg * 6

Liggande lårcurl
    20kg * 10
    40kg * 4 – trött efter marklyften
    30kg * 8
    30kg * 8

Avslutade med rygglyft och en massa stretch…

Rätt bra pass, en del nya övningar vilket såklart är kul och lite PB’n. Men baksida ben går dåligt, jag ligger långt efter i benen överhuvudtaget… :(

Jag och en kompis hade skoj och mätte oss för ett tag sen:

Vad: 39,5 cm
    Lår: 56,6 cm
    midja: 74 cm
    rygg (precis under armarna alltså) 91 cm i avslappnat tillstånd, 102 cm i spänt
    Biceps: 30,5 cm Inte stort för att vara så lång som jag, men hade iaf ökat en cm sen i höstas! 😮

Alla mått mäts där jag är som störst, förutom midja då… ryggen hade ökat tre centimeter sen i höstas också, riktigt nöjd! 8)

Oj, jag inser att detta var ett högst geeky inlägg eftersom jag inte tänker tävla, men men… :nerd:

Marmeladova wrote:
    Jag och en kompis hade skoj och mätte oss för ett tag sen:

Vad: 39,5 cm
    Lår: 56,6 cm
    midja: 74 cm
    rygg (precis under armarna alltså) 91 cm i avslappnat tillstånd, 102 cm i spänt
    Biceps: 30,5 cm Inte stort för att vara så lång som jag, men hade iaf ökat en cm sen i höstas! 😮

Alla mått mäts där jag är som störst, förutom midja då… ryggen hade ökat tre centimeter sen i höstas också, riktigt nöjd! 8)

Oj, jag inser att detta var ett högst geeky inlägg eftersom jag inte tänker tävla, men men… :nerd:

Äh,jag mäter också och lägger upp det i journalen. Kul då man ser resultat ju!:up:

Heidi K wrote:
    Äh,jag mäter också och lägger upp det i journalen. Kul då man ser resultat ju!:up:

Skönt att höra att man inte är ensam… :P

… att sitta hemma och jobba/plugga! Allt annat lockar, framför allt skafferiet och internet.

Senare idag blir det iallafall armar som ska tränas.
    Snart har jag tränat upp min nya träningskompis Ankan på alla typer av pass, hon kommer snart blir grymt stark, det är jag säker på…

Hejsan..

Det är ju jättekul med mått även om du inte ska tävla. Då har du ju svart på vitt vilka förändringar & framsteg du gör.

Hoppas armpasset går bra sedan (om du nu inte redan kört) :)

:|

IQA wrote:
    Hejsan..

Det är ju jättekul med mått även om du inte ska tävla. Då har du ju svart på vitt vilka förändringar & framsteg du gör.

Ja visst är det skoj med lite mått och statistik? Känner mig lite nördig bara… haha :nerd: Armpasset är inte kört ännu, det blir runt 19 ikväll tror jag. Ska bli skönt att komma iväg, hittills har jag mest suttit och pluggat framför datorn – får ont i axlarna av att sitta still (ryggpasset igår gör väl sitt antar jag)..

IQA wrote:
    Hejsan..

Håller med här:up:
    Kör hårt på ditt pass senare ikväll!Sitt inte för länge vid datorn,ta korta pauser,tänker på din rygg!:rtfm:
    Kör Hårt!!//S*

IQA wrote:
    Hejsan..

Håller med här!!!! Alltid kul att titta tillbaka på!!!
    Kör hårt på ditt pass senare ikväll!Sitt inte för länge vid datorn,ta korta pauser,tänker på din rygg!
    Kör Hårt!!//S*

SUSAN wrote:
    Håller med här!!!! Alltid kul att titta tillbaka på!!!
    Kör hårt på ditt pass senare ikväll!Sitt inte för länge vid datorn,ta korta pauser,tänker på din rygg!
    Kör Hårt!!//S*

Snällt att du tänker på mig 😮 Ja det är nog många korta pauser som gäller. Jag brukar ta små pauser och dansa/hoppa runt i lägenheten, haha :D Tur att man är lite koko och även min sambo är lite koko annars hade jag nog skrämt bort honom :P

Idag har det snöat massor. Man ser ingenting när man cyklar, jag har varit sjukt nära att vurpa på cykeln.. Men det ser mysigt ut från insidan av fönstret!

Blev sen träning, efter middagen. Armar var det!

Dips
    3 set * 7 rep – varav 2-3 själv per set (hade hjälp resten)
    När ska jag lyckas göra ett helt set själv??

Sittande stångpress
    15kg * 10
    20kg * 7
    20kg * 7
    Inte så säker på att jag gillar den övningen, det blev kanske lite axlar, svårt att ha kontroll på armbågarna. Bättre att köra liggande, det blir mer isolerat.

Enarms pulldown, omvänt grepp
    15kg * 8
    15kg * 9
    15kg * 10 PB här!

Hantelcurl
    13,5kg * 8 PB på den vikten!
    13,5kg * 5
    10kg * 10 lugnt och fint här…

Parallellstång
    20kg * 8
    20kg * 8
    20kg * 6 Trött….

Concentrationscurl i CC
    15kg * 10 /arm
    15kg * 10 /arm
    15kg * 10 /arm
    Skön övning. Hade nog klarat mer men jag var slut efter passet…

Sen var jag sjukt trött! Hade mycket bra pump i armarna, kul att kolla sig i spegeln… :P

Wohoo inget dåligt pass det dära höddu.. Ökningar för både triceps och biceps ju. Kört hårt tjejen, du är sjukt bra!

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 637 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.