Ännu en träningsjournal

Home Forums Dagböcker Ännu en träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 637 total)
  • Author
    Marmeladova wrote:
    Ja jag är nog lite envis när det gäller grejer jag vill göra, det är bra! lite manisk blir jag också, skulle jag vilja tävla skulle jag nog överdriva allt och vara allt annat än hälsosam : Ja smalbänken gick bra! Skönt att köra den i smith, ska fortsätta med den, helt klart =) Haha, känn dig inte gammal, åldern sitter i huvudet! Ibland känner jag mig som en pensionär (sova tidigt, inte dricka alkohol så mycket, bli glad av att ha nystädat, etc) och jag är ju inte så gammal… Självklart kör vi ett pass efter tävlingen, får se hur mycket massa kolhydrater ger!!
    Kram

Jag tror vi är ganska lika..envisa och maniska :D Och tydligen klassas jag också som pensionär nu! :D

Härligt med träningsvärk! Kämpa på tjejen.

Idag är det framsida ben och axlar.. jag är så bisarrt laddad!! Går och tänkerpå hackliften och axelpressarna hela tiden… ska bli gött!! :bb:

Lycka Till Och Kört Hårt På Ditt Pass Idag!Kötta På benen Rejät,hehe![/b]..Det ska jag göra,tänkte jag:| Har framsida Ben idag!!!
    Aha,det är denna du går och tänker på hehe,på ALLA HJÄRTANS DAG!!Kram//S*

SUSAN wrote:
    Lycka Till Och Kört Hårt På Ditt Pass Idag!Kötta På benen Rejät,hehe![/b]..Det ska jag göra,tänkte jag:| Har framsida Ben idag!!!
    Aha,det är denna du går och tänker på hehe,på ALLA HJÄRTANS DAG!!Kram//S*

Okej, kan hålla med om att det lät skumt :|

Var så laddad när jag kom ner till gymmet idag… :)

Baksida axlar i maskin
    uppvärmning
    Platta nr 1 (vilket eg. är typ platta 6) * 8-10 * 3 set
    Svårt att veta om jag får till denna korrekt – tips?

Stående axelpress m. stång (20kg’s)
    endast stång * 10
    endast stång * 10
    25kg * 6
    Första gången jag körde denna – skön övning! Tungt för framsida, jag var väldigt klen…

90 graders rotation i maskin (blir utsida axlar/bredd)
    2,5/sida * 10
    3,75/sida * 6-8
    2,5/sida * 8
    Tur att jag sett stooora killar köra på 5-10kg i denna, haha

Framåtlutande hantellyft rakt ut för baksida axlar
    3kg/arm * 10 * 3 set
    Gillar inte riktigt denna…

Knäböj
    uppvärmning
    40kg * 10
    50kg * 10
    60kg * 10
    50kg * 10
    Min pojkvän säger åt mig att jag typ faller framåt, eller alltså, böjer knäna framåt istället för att få rumpan bakåt. Följden blir att hälarna lyfter lite och tyngden kommer på trampdynorna och då kan jag slita ut knäna. Själv fattar jag ingenting ;) Nåt tips?? Han tycker jag ska gå ner och köra med bara stång och köra teknik några veckor, men jag är så otålig. Tycker inte det är speciellt tungt! Går iof inte så djupt.

Hacklift äntligen… 8)
    här tänkte vi köra riktigt djupt istället då vi inte körde så djupt i böjen.
    20kg * 10 (20/sida)
    20kg * 10
    20kg * 10
    30kg * 8 mindre djupa. Här var jag så sjuuuukt trött! Skön känsla 8)

Känner att jag skulle behöva lite tips på baksida axlar, vet inte riktigt om jag gör övningarna rätt.. Annars ett mycket skönt pass!! Riktigt trött efteråt, massa tryck i benen!!

Hmm ibland känner jag också att jag ”faller fram” när jag kör knäböj. Brukar försöka titta upp i taket då eller ställa mig på en hm ja vad jag kallar pinne som gör att man belastar lite bättre. Men prova först att titta upp och verkligen försöka sträcka på dig istället för att krympa ihop.

Är det omvänd pec dec du kör för baksida axlar i maskin eller?
    Liggande i CC är för mig en gammal favorit för baksidan, självklart hittar jag ingen bild på denna :/ Iaf så ligger du på rygg på en bänk i cabelcrossen. Du har ahndtagen i den övre trissan också korsar du dessa när du tar dem. När du sen ligger ner ska du pressa ut armarna. precis som den övningen du har gjort med hantlar ovan.. repen till trissorna ska med andra ord se ut som ett X, förstår du något? usch knas det blev..

Lycka till tjejen, det ser riktigt bra ut tycker jag :)

Bra pass,bra jobbat med benen idag:up:
    Baksida axlar rekomenderar jag:Framåtböjda hantellyft(stående)
    och Framåtböjd i kabeldrag,dessa 2 övningar får jag sånt grymt pump i bakre axlar:P
    (du kan även köra liggande kabeldrag baksida axlar)(charlotte beskrev den,såg jag nu)
    Men du får prova dig fram vad som känns bäst för dig!Lycka till!
    KÖR HÅRT DU GÖR DET BRA!//S*[/b]

Charlotte_ wrote:
    Hmm ibland känner jag också att jag ”faller fram” när jag kör knäböj. Brukar försöka titta upp i taket då eller ställa mig på en hm ja vad jag kallar pinne som gör att man belastar lite bättre. Men prova först att titta upp och verkligen försöka sträcka på dig istället för att krympa ihop.

Liggande i CC är för mig en gammal favorit för baksidan, självklart hittar jag ingen bild på denna :/ Iaf så ligger du på rygg på en bänk i cabelcrossen. Du har ahndtagen i den övre trissan också korsar du dessa när du tar dem. När du sen ligger ner ska du pressa ut armarna. precis som den övningen du har gjort med hantlar ovan.. repen till trissorna ska med andra ord se ut som ett X, förstår du något? usch knas det blev..

Jepp, har kört den nån gång, du förklarar den bra! Men tycker den tar lite i triceps ibland? Eller så känner jag efter för mycket… :| Hur som, tack för tipsen! Ska tänka efter och känna efter…

SUSAN wrote:
    Bra pass,bra jobbat med benen idag:up:
    Baksida axlar rekomenderar jag:Framåtböjda hantellyft(stående)
    och Framåtböjd i kabeldrag,dessa 2 övningar får jag sånt grymt pump i bakre axlar:P
    (du kan även köra liggande kabeldrag baksida axlar)(charlotte beskrev den,såg jag nu)
    Men du får prova dig fram vad som känns bäst för dig!Lycka till!
    KÖR HÅRT DU GÖR DET BRA!//S*[/b]

Tack för tipsen!! Och tack, jag vet inte om jag gör det så bra men jag försöker! Kände mig väldigt icke-fit under vårt pass tillsammans.. :(

Charlotte_ wrote:

GLömde din fråga också, jag tror inte det är omvänd pec dec, fast näst intill! I denna så håller man i handtag och drar bakåt, tror inte vi har pec dec på vårt gym… men jag vet inte riktigt? Pec dec är mer som kuddar va?

Marmeladova wrote:
    Tack för tipsen!! Och tack, jag vet inte om jag gör det så bra men jag försöker! Kände mig väldigt icke-fit under vårt pass tillsammans.. :(

Så lite såååå!:|
    Det gör du VISST!!!:up: Den tiden/timmen på gymmet han jag se att du är både envis/stark och har villja,Så det så!!!
    Du kommer snart känna dig FIT!!!Kör på bara,du är jätte duktig!
    Ang inlägget ovan sänder jag med en bild här!Du har sååå rätt så ang PECDEC!!
    Ha en bra dag!Kör hårt på gymmet idag!!!Kram//S*

SUSAN wrote:
    Så lite såååå!:|
    Det gör du VISST!!!:up: Den tiden/timmen på gymmet han jag se att du är både envis/stark och har villja,Så det så!!!
    Du kommer snart känna dig FIT!!!Kör på bara,du är jätte duktig!
    Ang inlägget ovan sänder jag med en bild här!Du har sååå rätt så ang PECDEC!!
    Ha en bra dag!Kör hårt på gymmet idag!!!Kram//S*

Åh tack, dina ord värmer 😮

Ah, tack för bilden, en sån har vi inte! men jag gissar att min maskin funkar lite som en omvänd sådan, fast det är nog lättare att det blir fel… ;)

Charlotte_ wrote:

Japp, det menar hon, (näst intill dvs)! :emo-thumb

Idag var det ett bra pass :) Det har gått väldigt bra på sista tiden känns det som..

Plana hantelpressar på bänk
    16kg * 7
    16kg * 8
    16kg * 6
    Aldrig kört på denna vikt så detta blev ett jättePB!!

Lutande flies på bänk
    8kg /arm * 10
    9kg * 9 PB!!
    9kg * 9

Bakåtlutande hantelpressar
    11kg * 12
    13,5kg * 10
    16kg * 6
    Trodde jag skulle vara trött här, och dessutom borde man väl vara mycket svagare i undersida bröst? Kändes bra iaf…

Crunches på knä på bänk
    40kg * 8 kändes för tungt
    35kg * 10
    35kg * 10

Lutade situps hela vägen ner, mycket långsamma
    3 * 10

Vrid på lutande underlag med 5kg i händerna
    ca 20

:yahoo: Jätteglad över mina framsteg i bröst idag!! Imorn blir det rygg & baksida ben om vi orkar, benen är riktigt tunga efter framsidepasset igår, så det kanske blir bara rygg också. I helgen blir det vila, jag och min pojkvän ska iväg och ta in på hotell, lite spontant sådär. Vila och mys, gos mat och vin!! ;) ;)

Marmeladova wrote:
    Idag var det ett bra pass :) Det har gått väldigt bra på sista tiden känns det som..

Plana hantelpressar på bänk
    16kg * 7
    16kg * 8
    16kg * 6
    Aldrig kört på denna vikt så detta blev ett jättePB!!

Lutande flies på bänk
    8kg /arm * 10
    9kg * 9 PB!!
    9kg * 9

Bakåtlutande hantelpressar
    11kg * 12
    13,5kg * 10
    16kg * 6
    Trodde jag skulle vara trött här, och dessutom borde man väl vara mycket svagare i undersida bröst? Kändes bra iaf…

Crunches på knä på bänk
    40kg * 8 kändes för tungt
    35kg * 10
    35kg * 10

Lutade situps hela vägen ner, mycket långsamma
    3 * 10

Vrid på lutande underlag med 5kg i händerna
    ca 20

:yahoo: Jätteglad över mina framsteg i bröst idag!! Imorn blir det rygg & baksida ben om vi orkar, benen är riktigt tunga efter framsidepasset igår, så det kanske blir bara rygg också. I helgen blir det vila, jag och min pojkvän ska iväg och ta in på hotell, lite spontant sådär. Vila och mys, gos mat och vin!! ;) ;)

GRATTIS till dina PB.N!!
    Du ser,du kan!!!Jäkligt BRA jobbat av dig tjejen!!*envis Hehe*
    Du är verkligen värd en helg på hotel med mys!!! Härligt för dig!!!
    Bra jobbat!Och ha det såååååå underbart i helgen!Kram//s*

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 637 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.