Återtåget

Home Forums Dagböcker Återtåget

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Ifrån att varit i min starkaste form i lumpen har jag under de senaste åren försvagats av allt stillasittande med studierna.

När jag var som starkast i lumpen körde jag bänk 3×10 på 80kg. Har aldrig testat att maxa.

Min bakgrund är egentligen löpning. I ett test i lumpen sprang jag 3.4km på 9.34. Gillar inte att springa över en mil. Springer man för lång tid bryter man ner kroppen, se på maratonlöparna.

Jag älskar löpning och kommer köra igång såfort det blir torrt i spåren.
    Benträningen jag får av löpning är dessutom grymt bra. Kommer börja med intervall för att sen ge mig på värre. Konditionen är just nu inte vad den har varit.

Nu har jag köpt en påse gainer pro och lite bars ifrån GG.

Idag den 22/2 kör jag igång (inte exakt nu men i eftermiddag)

Återkommer! :)

Träning 1 22/2

Status: Frisk och taggad

Okej! Tack om nån läser och ger synpunkter på ev. fel jag gör eller tips på förbättringar.

Innan träning:
    Morgon: Drack ca 2 dl gainer pro
    åt frukost vasa sport med ost och dyl. En kopp kaffe

Lunch: havregryns gröt, smörgåsar med ost, mörkt bröd

ca kl 15 en proteinbar

ca 17.15
    1 koffein tablett, 3st yohimbre performance, 1krm MSM löst i varmt vatten.

ca 17.40 drack 1-1,5 dl gainer.

ca 17.45 kom till gymmet

5 min uppvärmning hopprep och fåneri

Set 1:
    4x30kg över bakom huvudet lyft med stång
    4x30kg biceps
    4x60kg triceps
    4x40kg ”enarmsrodd”
    4st dips
    4x65kg ”sitta och dra ner”
    4x50kg bänk

Set 2:
    Samma men ökade
    till 40kg på biceps, bänk 60kg, 60kg på enarmsrodden

Set 3:
    Samma men ökade till 65kg på enarmsrodden.

Efter set 3 med svetten rinnande så började jag känna mig hungrig och beslutade mig för att gå hem.

Drack ca 3dl gainer pro direkt när jag kom innanför dörren.

Ska nu stretcha och duscha, tänkte äta ägg och bacon + pasta typ sen. Eller så lyxar jag till det och äter ute.

roligt att du kommit igång med gymmandet igen! har själv hållt på med löpning en del, fast ett år i gymet har dödat konditionen så se till att springa parallellt med styrketränigen… lycka till!:up:

Tack alle!

Jag märker verkligen det, har urusel kondis nu men är rätt stark.

Jag tänker heller inte träna benen så mycket att de blir ”för tunga” så jag inte kan springa snabbt och bra.

undvik inte att träna benen helt bara, det krävs mycket benträning i många år för att dom blir för tunga… jag upplever bara att benträningen har gett mig ett bättre ”klipp” i steget när ja springer :)

23/2 körde idag igen.

Åt en flottig kebabtallrik till lunch, den utmärkte sig genom kebabrapar genom hela passet.

Uppladdning
    1 koffein tablett, 2st yohimbre performance, 1krm MSM löst i varmt vatten.
    Ca 2-2,5dl gainer pro

5 min uppvärmning

Set 1:
    4x30kg över bakom huvudet lyft med stång
    4x40kg biceps
    4x40kg ”enarmsrodd”
    4x60kg bänk

Set 2:
    Samma men ökade
    bänk till 60kg, 65kg på enarmsrodden

Set 3 och 4: samma, testade att öka biceps med 5 (2×2.5kg) men orkade bara 2 reps

Blev inte hungrig denna gång men koffein är riktigt vätskedrivande så blev ordentlig kissnödig och vattenflaskan räckte kortare tid än vanligt :(
    Blev också kass i magen vet inte om det beror på koffein, kebab eller något annat.

Om det inte blåser kallt ger jag mig ut och kutar imorgon. :)

24/2 hehe har blivit typ träningsberoende. Körde idag igen.

Status: Lite snuvig men taggad

Blev risig i magen förra gången, så nu körde jag bara en halv koffein tablett.

Idag beslutade jag mig för att köra ett kortare pass då en del muskler i t.ex. rygg och axlar kändes lite trötta.

Uppladdning
    1/2 koffein tablett, 2st yohimbre performance, 1krm MSM löst i varmt vatten.
    Ca 2-2,5dl gainer pro

5 min uppvärmning

Set 1:
    4x40kg biceps
    4x50kg bänk
    4xdips
    10xCrumbler (min egen magövning)

Set 2:
    Samma men ökade
    bänk till 60kg,
    Orkade ett helt set på 2×10 + 2×5 +2×2,5kg + stång =45kg? bicepscurl! YES!!!

Set 3: samma, men orkade bara 2 reps på 45kg bicepscurl och tog en extra straffrond med 40kg

Körde ett till set bänk som gick hur lätt som helst!

Fortfarande lite kass i kistan. Är det koffeinet eller Yohimbre? Får testa utan något av dem nästa gång.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.