Att bli stark.

Home Forums Dagböcker Att bli stark.

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author

Att vara stark har ända sedan stenåldern varit den viktigaste egenskapen hos en man, att se stor ut lockar till sig kvinnor, skrämmer bort hanar och bygger upp en bra känsla hos mannen.

Nu för tiden handlar träning i den största utsträckning om tävling och estetik, för mig kommer träningen handla om att hålla mig stadig, bekämpa min ömmande rygg samt att finna en väg att följa i livet.

Mina tidigare erfarenheter har varit fotboll samt hockey från barndomsdagarna fram tills mitten av tonåren. Tränade även på gym under litet mer än ett halvår för ca. ett och ett halvt år sedan med mer än goda resultat.

Träningen avbröt jag då sommaren kom och kvinnor och alkoholbruk kändes mer passande för tillfället, inget jag ångrar då det också var riktigt roliga tider. Nu känner jag dock att det är dags att börja bygga mig en kropp värdig en karl.

Jag kommer följa principerna enligt MAX-OT då jag finner att programupplägget passar mig mycket bra samt att jag har goda erfarenheter utav det.

Mitt största hinder i träningen tror jag kommer vara en utav mina axlar som fick någon mystisk skada under en fyllestyrning på en gammal damcykel tidigare denna sommar. Läkarna röntgade och undersökte axeln men kunde självklart inte finna något fel trots att jag saknade aktiv rörlighet i axeln samt hela armen under två veckors tid och ett halvår senare så kan jag fortfarande vakna om nätterna om jag råkar sova på just fel sida.

Dieten kommer att gå väldigt bra då jag har bra koll på mat samt att jag har en familjemedlem som är chef på ett storkök vilket betyder i princip fri tillgång till all sorts mat som kött, kyckling, mjölkprodukter etc.

Denna dagbok är främst för att jag ska kunna kartlägga, jämföra och hålla koll på mina framsteg, givetvis är det kul om någon kikar in ibland eller kanske till och med följer upp min väg mot mitt mål.

Med dessa ord sagda så kan jag bara säga att min träning börjar från och med Måndag. Den nuvarande kroppsformen ligger på ca. 175cm och 78kg med ett bf på ögonmåttade 15-18% av en vän som arbetar som är personlig tränare.

Mvh, Bronson

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.