- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 april, 2009 at 10:18 #441312Anonym anvandareMember
Halloj och välkommen!
Jag är 27 år, har tränat hemma i c:a 1½ år. Längd 184 cm, vikt vid postningsögonblicket 82,5 kg. Har hängt runt på Bodyforumet ganska länge, mest för att läsa och lära av andras erfarenheter och inte minst finna inspiration i min egen träning.
Tog tänkta ”före”-kort för snart ett år sedan, men träningsresultaten är liksom fortfarande ganska inbäddade om man så säger… 👿
Yes, så kanske kan en journal vara den lilla push som får, både den tänkta och den högst verkliga, vågskålen att tippa över i rätt riktning!
18 april, 2009 at 10:18 #64252Anonym anvandareMember18 april, 2009 at 10:22 #441313Anonym anvandareMemberJahapp, inledningsvis storyn lite sammanfattat. Började så smått med ett par hantlar som jag köpte på Rusta då formen stagnerat ordentligt senaste 7-8 åren, ja, helt enkelt pga lättja. Körde rätt och slätt ”blandade hantelövningar” varannan dag, som en början.
Andra rycket i hälsoresan blev att sluta snusa, vilket gick mycket bra trots nästan 10 års beroende. Dock följdes detta av starkt ökad hunger och föga förvånande; ordentlig viktökning. Detta gjorde plötsligt att träningen blev lite viktigare…
18 april, 2009 at 10:25 #441314Anonym anvandareMemberÄr i denna stund grymt sugen på att prova DTD. Dels för att jag personligen nog behöver dänga ner svart på vitt exakt vad jag ska äta varje dag. Sen dels för att kanske få behålla de små bulorna som trots allt börjat smyga sig fram fläckvis under fläsket, och ändå förhoppningsvis få lite resultat på relativt kort tid.
Mina orosmoln kretsar främst kring humör/ork/jobb. Dels vore det tråkigt (och smittsamt) att gå omkring och vara förbannad hela tiden hemmavid. Sen har jag ett jobb där man ska vara både alert och trevlig annars skiter det sig nog också.
Men på god tredjeplats i priolistan kommer likafullt f.n. kroppen och visar det sig ohållbart hoppas jag att jag har vett nog att avbryta dieten och chocka kroppen med några Delicatobollar (en livlina som jag ”tursamt” nog när som helst har obegränsad tillgång till i arbetet).
Käk/träningsituationen nu är att jag ligger ganska stabilt på 82-84 kilo, går varken upp eller ner. Min förhoppning är att DTD kunde rippa av 5-8 kilo från dessa och sedan kunde jag satsa på att hålla denna viktnivå på ~77kg istället.
Ska läsa DTD-artikeln igen nu, registrera in skiten. Indoktrinera hjärnan. Kan funka…
18 april, 2009 at 11:06 #441315Anonym anvandareMemberEn bild säger mer än tusen ord…
Har det hänt ett skit på snart ett år!?[img=http://img26.imageshack.us/img26/7121/danu.jpg]Dags att göra nåt nu…
18 april, 2009 at 11:17 #441316Anonym anvandareMemberÖnskar dig lycka till, hoppas det går bra med din DTD.
Kul att du lagt upp lite bilder, man ser skillnaden markant.. Kör hårt!!! Lägg gärna upp lite info hur din träning ser ut. :emo-thumb
Hade gott18 april, 2009 at 15:35 #441317Anonym anvandareMemberStaffan_STB wrote:Önskar dig lycka till, hoppas det går bra med din DTD.
Kul att du lagt upp lite bilder, man ser skillnaden markant.. Kör hårt!!! Lägg gärna upp lite info hur din träning ser ut. :emo-thumb
Hade gottTackar, och tackar!
Ska gärna skriva lite om hur mitt träningsupplägg ser ut!
Har suttit och räknat fram och tillbaka på den där DTD:n, lite klurigt är det allt men det ska nog gå. Får väl sejfa och säga att jag ska köra en variant ”inspirerad” av den termogena dieten då om nån börjar gnälla..
Men om jag inte fattat allting helt åt skogen fel, så ska en dagsdiet under mina förhållanden (83 kg karl och ganska rörliga arbetsdagar) enligt DTD innehålla 410 g protein, 0 g kolhydrater och 52 g fett. Give or take.
Jamenhapp… då är det väl bara att börja komponera lite menyer!
19 april, 2009 at 10:54 #441318Anonym anvandareMemberHar varit å shoppat inför morgondagens tänkta dietstart nu… hittade färdiggrillad kycklingbröstfilé för 60 spänn kilot, värt att testa… räkor och rostbiff… fläskfile… haha, billigt är det ju inte… fast broccoli och spenat kom man ju undan med lite billigare.
Folk snackar om ätardagar.. Börjar typ själv fundera på om jag inte kommer vilja köra med ätartimmar…
Samtidigt är jag så sugen på att bli av med det hatade dallret och fett-pattarna. Det är så inte jag, har själv svårt att respektera tjockon.. Mysko det dära, måste ju respektera sig själv först.
Ska jämföra min ungefärliga tänkta diet med min ”vanliga” dagsdiet och se vilka peppiga differanser detta kan ge i siffror. Hoppas på intressanta resultat iaf. Får se när jag hinner sätta mig ner och räkna dock, ska städa och ha lite grillmysande här i e.m.
Ja, men nu har jag i alla fall dietinnehållet i kylen/frysen, en ruta till att bocka av…
19 april, 2009 at 14:08 #441319Anonym anvandareMemberOm du inte vill ha hela dagar så kanske en måltid räcker. Ät vad du vill där och kanske någon god efterrätt. Kalorierna behöver ju inte skena iväg så fruktansvärt, men tänk på att det är svårt att sluta äta när man väl börjat:p
19 april, 2009 at 20:16 #441320Anonym anvandareMemberanders172 wrote:Om du inte vill ha hela dagar så kanske en måltid räcker. Ät vad du vill där och kanske någon god efterrätt. Kalorierna behöver ju inte skena iväg så fruktansvärt, men tänk på att det är svårt att sluta äta när man väl börjat:pJa, det kan helt klart bli ett alternativ att köra så om detta inte visar sig funka för mig! Men tanken inledningsvis måste dock vara att sikta på att fixa dieten. Typ ”sikta mot stjärnorna så kanske du når trädtopparna”-tänket. :emo-thumb
Hmm.. tänker för stunden ganska positivt kring det här. (Är väl kanske rätt lätt efter massa grillat käk med pommes + glass idag iofs..) Har dock alltid gillat utmaningar, särskilt då förutsättningarna givit att jag personligen haft något att vinna på dem.
Jepp, imorrn kör jag igång med den termogena dieten iaf!
Har tjuvstartat med 300g kotlettrad och ett kokt ägg till kvällsmat nyss.Vore så coolt om jag fixade detta ända fram till 8 maj… ska hälsa på morsan och resten av familjen då och det vore kul om man hade lite synliga resultat… MEN det är förbaskat långt tills dess! Får se om jag pallar dag ett till att börja med…
20 april, 2009 at 19:40 #441321Anonym anvandareMemberDag ett avklarad
DTD har inletts, inte med pompa och ståt men ändock med blygsam nyfikenhet. Har gått bra. Känns bra eftersom måndagen är den överlägset tyngsta dagen på jobbet, å andra sidan pallar man ju en dag utan att äta ett skit liksom… Men så tänker vi inte nu! Framåt, uppåt!
Här lite bilder, dels på dagens lunch:
[img=http://img209.imageshack.us/img209/2216/imag0142.jpg]På dagens kvällsmat:[img=http://img406.imageshack.us/img406/3117/imag0145.jpg]Och morgondagens första mellanmål:[img=http://img253.imageshack.us/img253/3755/imag0143.jpg]Harinte ätit den mängd som jag räknat fram, känner mig mätt ändå. Det faktumet känns också bra. Uppskattar att jag skippat åtminstone 10-15% av dagsmängden.Dagens cardio har bestått i en promenad runt en sjö. C:a 40 min.
So far so good…
20 april, 2009 at 19:55 #441322Anonym anvandareMemberTycker de ser kanon ut….Kör hårt rushen:emo-thumb
21 april, 2009 at 14:16 #441323Anonym anvandareMemberPanos wrote:Tycker de ser kanon ut….Kör hårt rushen:emo-thumbJättetack för uppmuntran Panos!
Dag två är mer än halvvägs och inga brott mot mina nya ätarlagar än så länge. Kan vara som så, grunnar jag på i bakgrunden, att jag överskattat hur pass energikrävande arbete jag har när jag räknade ut mitt intag. Men det är ju inte värre än att jag bara drar av lite överlag på intaget. Får såklart sträva efter att hålla fördelningen prot/fett konstant dock.
Tyckte det kändes extra segt att gå upp imorse, men det kan precis lika gärna har varit lite psycological inbillnings-shit också…
Ja samtidigt är jag bara glad över att jag inte mosat i mig tre-fyra kakor till dagens alla kaffekoppar. Är ju lätt att bli kaxig och bröla om att man är på diet, bla bla bla till alla som inte bryr sig i sin omgivning. Sen sabbar man upp skiten och får höra det i 3-4 år sen… Heh, så därför håller jag en rätt så low profile med det hela än så länge. Sneakar fram, sen attackerar jag ur underläge liksom. Gjorde likadant när jag slutade snusa och det funkade helt kanon.
Såg för övrigt en video från förra sommarens semester häromdagen. Så fet var jag.. Många hakor. Både skrämmande och lite av en eye-opener. Det är liksom först när man ser det på kort eller video som man riktigt ser hur tjock man är/var, tycker jag..
Tänkte köra ett träningspass idag också, få antal reps samt grundövningar ska det vara som gäller. Brukar köra 10-12 reps * 4, får väl typ köra med som 6-7 reps * 2-3 då.
Dagens mat-bild föreställer min lunch:
[img=http://img19.imageshack.us/img19/3269/imag0148k.jpg]Kalkon, grönisar och en skvätt krossade tomater.
Kryddades med mycket örtagård, lite salt, peppar och en gnutta vitlök i pomodorerna.Ja, näe, färdigbabblat för stunden!
21 april, 2009 at 19:25 #441324Anonym anvandareMemberNäe, bidde ingen träning idag… shejvade skallen istället och sträckkollade på två morden i midsomer med frugan. Kvällsmaten till detta var tämligen identisk med gårdagens dito, så ingen spännande bild.
Skippar sista målet idag i utbyte mot den uteblivna träningen. Imorrn eftermiddag är det badminton inbokat.. ..skit också skulle ju läst på lite regler tills dess! Jahupp, får bli nästa uppgift det.. Kommer att ange lite mer exakt vadi träningen ska bestå av. Ser mest fram emot mina snabba kolhydrater efteråt…
Nu dänger jag i mig en proteinshake och lite omega power pills, sen får det vara bra för idag! Ha de fint
22 april, 2009 at 14:34 #441325Anonym anvandareMember[img=http://img10.imageshack.us/img10/9858/imag0155g.jpg]Dagens käk, fick inte mig all kycklingen. Två komma fem filebitar får hoppa in i en kommande sallad. Unnade mig några sesamfrön på kycklingarna.
Snart badminton-hoppande i en timme. Denna gången kan jag/vi förhoppnigsvis lite regler också.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.