Babysteps i rätt riktning…?

Home Forums Dagböcker Babysteps i rätt riktning…?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 80 total)
  • Author

Pinnar på i lagom takt här… Börjar så sakteliga komma fram till två insikter:

1) 77 kg kommer inte räcka, måste ner mer. (….74 kg nästa delmål?)
    2) 8 Maj kommer inte vara slutdatumet för min diet. (15 maj nästa delmål?)

Har blivit mer skärpt sista dagarna; no slip-ups med godsakerna + motionscykel ist.f. promenix.

Nuvarande vikt vid postningögonblicket är 79,9 kg (längd 184cm)

Lite matbilder, igår blev det:

[img=http://img232.imageshack.us/img232/7906/imag0185.jpg]kycklingbröstfile med ost och oregano/gräslök

Och idag en omgång:[img=http://img232.imageshack.us/img232/2888/imag0186.jpg]tonfisksallad med nötter och fetaost

Vad kan man säga mer. Man kunde ju önska att det hela processandet med att bli av med fett gick fortare, men det gör det inte.. Tog förvisso 4 år att gå upp all vikt. Än så länge går det i alla fall åt rätt håll, sakta men säkert.

Annars då… jäsingens vad det är surt att jobba med delicatokakor när man är en kak-freak på diet… Känner mig som en kleptoman, på en hittegodsavdelning… om det nu blir logiskt på nåt vis…

So long

Break time

Ok, 8 maj är imorgon. Det är snart ett år sedan jag tog en objektiv titt i spegeln och insåg att det gick att genomföra vissa förbättringar…

Målet var satt till 77 kg, har varit nere på 78 och vänt lite fram och tillbaka. Detta ser jag som ett grymt bra resultat. Dock är det inte tillfredsställande. För skiter man i kilogramen så inser man snart att det hela fortfarande är ganska inbäddat.

Imorrn är det After Work med döskallegänget (=arbetskamraterna) och det vill jag inte missa. Därför tar jag en break från dieten nu i helgen, inte för att sabotera allt jag gjort, men för att ha kul! =)

Min älskade fru bakade drömmar idag (för att våra drömmar är på väg att slå in..?) ;) Aja, passade i alla fall på att testa min nya diggi-kameras funktion med stop motion:

[youtube=rOvzZXL55fY]

(Kvaliten blev verkligen skit på tuben, men nu när jag lagt upp filen och allt så får det duga…) SCHMARRIGT vare! :emo-thumb

Bilder på dagsformen ska komma imorrn som planerat, men ”slutdatumet” om man nu kan ha ett sånt flyttas fram tills vidare.

Och imorrnkväll… ska det PARTAJAS! Seeya!! :P

77,1 kg!

Kom hem och drog en sista vägning nu innan diet-brejken, och minsann jag hade nått fram till mina 77 kg. Gott det!

Bilder då, jag idag och för ett år sedan:

[img=http://img24.imageshack.us/img24/9682/danu2.jpg]Har sammanfattningsvis tappat 5-6 kg på knappt(!) tre veckor.
    Ett år har gått av hemträning, men operation kom-i-form har bara börjat…

Nu blir det till att formulera och fundera fram nya mål!

Ok, så för att markera rent fysiskt här i journalen då:

SEX VECKORS BREAK TIME!

[/b]

Jepp, ett hyfsat tidshopp sedan dietperioden. En kort sammanfattning av dessa veckor.

Några kilon kröp tillbaks, helt väntat eftersom 77:an var en lägstanotering. Dock har vikten ICKE smygit sig tillbaka hela vägen upp utan ligger ganska stabilt på 80-strecket. (Jag är 184,5 cm)

Under de sex veckorna har jag ätit kolhydrater, ja, men inte alls i samma mängd som tidigare. Helt klart har jag fixat att ändra mina kostvanor och fått in mer naturligt protein i vardagskäket. Det jag fortfarande får ångest av är kakorna dock…. they have to go.

Sen kan man säga att en annan grej också påverkat och skiftat fokus lite. Om man säger såhär så har jag två böcker som ligger på mitt nattduksbord numera… En av dem var ett ganska planerat inköp, medan den andra kom hyfsat oväntat. Den ena är manualen till ”Red Alert 3” för ps3an, ett inköp som jag tänkt göra ganska länge. Den andra är ”Vänta Barn” från BVC, som även blivit högst aktuell lektyr här hemma i tvåsamheten. Jag kommer att studera de båda med entusiasm! :)

Men samtidigt, DAMN, om jag ska hinna lägga massa tid och ork på att bli av med mitt egna fläsk så är det ju NU som gäller! Känns som att SEN kommer vara aningen fullbokat med andra prios….

Så, vart befinner vi oss…? Jo, det hänger här och var där det inte ska hänga, så jag är inne på att köra ett DTD-varv till sista 4 veckorna innan semestern börjar. Rätt och slätt.

Med början från och med måndag. Bild kanske kommer… vi får se.
    Hare najs i midsommar nu alla!! :emo-thumb

Är det inte typiskt…? Sista midsommarhelgen såhär innan den tänkta dieten så får jag idén att jag ska ”tömma baren”. Ja, dvs att ta mina två bärs som jag har haft i skafferiet sedan i våras..

Iaf, hittar även nån slags drinkmixardryck och börjar parta lite smått framför tvn och ps3an med det hela.

Vad händer dårå, enda gången man är lite dragen och fin? Jo, vår nya lilla katt-skrutt, Pyris, som vi räddat från en övergiven tillvaro i vildmarken via djurens vänner kommer lunkandes från sin långa dagssömn i sovrummet.

Om ni är känsliga för kött och blod så kan ni skippa att läsa resten, men bara fatta att det blev lite jobbigt, allra mest för lillkissen…

I alla fall, igår eftermiddag var vi och steriliserade Pyris. En akt av barmhärtighet, tro mig. För när den damen inte får det hon vill ha i karl-väg så att säga, ja då är hon icke en glad skit.. Hur som helst, kort sagt hade kissen nu lyckas slita upp jacket efter ingreppet och ja, det släpade grejer i backen vilket lämnade ett blodspår från våran dubbelsäng (som vi typiskt nog skulle bädda rent i och därför tagit ur alla lakan och påslakan..) vidare fram till mig i vardagsrumssoffan…

Ok… jag är ärligt talat en smula snurrig i skallen när jag ser kissen och något obestämt rödaktigt på magen hennes. Går fram och fattar rätt snabbt att hon måste in akut och fixas till. Ringer eniro, lyckas via djursjukhuset som på midsommarafton självklart har extra exklusiv jourpersonal i alla fall få tag på en veterinär som säger att vi kan komma in. Ok, vem ska köra nu då när jag e onykter… Ringer frugan som turligt nog är i kvarteret i jobbet och lovar komma förbi och fixa skjutsen, men om jag kan komma ner illa kvickt är det ju en fördel.

Ok, steg två blir att få in kisse-stackarn i sin transportbur. NU! Något hon å det grövsta ICKE uppskattar. Detta efter dels gårdagens säkerligen mindre behagliga upplevelse vilken innefattade bajs och kräk på väg hem från ingreppet som säkert inte heller var någon nöjsam upplevelse. Samt övriga bilresor som inte heller skett utan incidenter.

Så, föreställ er en fylle-lullig halvkorpulent lirare som ska få in en liten och panikskrämd kisse i en bur samtidigt som han snickrar ihop en krage av papptallrikar för att förhindra mer skador. Drattade rätt på baken två gånger under jakten och har för övrigt ganska ont i den delen ännu i denna stund..

Nu e vi i alla fall hemma igen och ihoplappade. Snacka om två tuffa och uppstressade dagar för kissmissen alltså… Hmm.. hoppas att jag någon gång kan återvinna den lilla pluttens förtroende. Stackarn asså. Phew….

Vad lär vi oss av detta då… ja, stay off the booze typ..! :frust:

Ok, sorry för det sanslöst irrelevanta tidigare inlägget, here goes!

Dag 1[/b]

Starvikt: 80 kg
    Mål med dieten: 76 kg/magrutor/noll procent hängtuttar

Idag har följande intagits:
    – En matsked keso
    – 140 g rostbiff
    – 1 proteinshake
    – 200 g gravad lax
    – 3 kvadratcentimetrar fetaost (20g?)
    – 2 kokta ägg

+ vatten & kaffe

Dagens rörelse-aktiviteter bestod i:
    – 40 minuter shoppingcentrum (ja det LÄR ju räknas!)
    – 40 minuter basketlattjande i solen (skitskoj, men lite ensamt)

Obs!
    Tillägg: Jag stekte även upp typ 200 gram kebabkött och käkade idag, med en halv rödlök och lite kebabsås till! Glömde det innan. Rätt ska va rätt dårå.

(F.ö. Varför är det så skit-tajt tidsfönster på redigeringsfunktionen?)

Dag 2[/b]

Mål med dieten: 74 kg/tendens till magrutor/noll procent hängtutt-tendens!

– En matsked jordnötssmör
    – ett ägg
    – 1 proteinshake
    – 150 g gravad lax
    – en burk sill
    – 325 g köttfärsbiffar
    – en näve räkor
    – 2 kokta ägg
    – en skvätt keso

+ vatten & kaffe

Dagens extra rörelse-aktiviteter bestod i:
    – 50 minuter promenad

Dag 3[/b]

Mål med dieten: 72 kg!?/tendens till magrutor/noll procent hängtutt-tendens!

– En matsked jordnötssmör
    – en matsked keso
    – ett ägg
    – en rejäl tonfisksallad
    – 1 proteindrink
    – 3/4 flintastek
    – några färskpotatisar och tre rutor choklad efter styrkepasset

+ vatten & kaffe

– hantelövningar; axlar, rygg, armar, ben.

Fy fasen vad illa det ser ut, men här har vi dagsformen…

[img=http://img140.imageshack.us/img140/6211/foton090625003.jpg]Tur jag hittade mina Borgisar, så jag kvalificerar mig för att posta en kalsong-bild!

Näe, men det är ju kul med bilder iaf..

rushen wrote:
    Fy fasen vad illa det ser ut, men här har vi dagsformen…

[img=http://img140.imageshack.us/img140/6211/foton090625003.jpg]Tur jag hittade mina Borgisar, så jag kvalificerar mig för att posta en kalsong-bild!

Näe, men det är ju kul med bilder iaf..

kungliga boxer, grym mat du kör btw!

goba wrote:
    kungliga boxer, grym mat du kör btw!

Hehe, tackar! Möjligen lite vaga måttangivelser, om man ska vara självkritisk, men ”en rejäl” och ”en skvätt” är ju vad det är imo. :D

Kör en annan skön drink nu, protteshake med krossad is. Fin-fint efter lite basket i värmen!

Dag 4[/b]

Starvikt: Fortfarande 80 kg sherlock..! =)
    Mål med dieten: 72-73 kg/tendens till magrutor/noll procent hängtutt-tendens!

– En multivitamin + omega3-piller
    – 80 g rostbiff
    – 170 g skinka + 1 burk champinjoner, ihopstekt
    – 2 dl av en hemmagjord tzatsikivariant med gräddfil som bas
    – halv grillad kyckling, utan skinn dårå
    – kanske 100 g keso allt som allt under dagen
    – 1 proteindrink (med krossad is!)

+ vatten & kaffe

– 45 minuter på basketplanen, inte NBA-tempo men i konstant rörelse iaf.

Dag 5[/b]

Ca-Vikt: 79 kg

– En multivitamin + omega3-piller
    – 80 g rostbiff
    – halv grillad kyckling, utan skinn

Ja, sen blev det även:
    – 1 st pizza
    – 2 st rejäla kakor

+ vatten & kaffe

– KNAPPT INTE ETT NÅGE!

Dag 6-7[/b]

Ca-Vikt: ?? kg

Följande har intagits:
    – 150g Keso
    – 100g nöt- och frömix
    – 1½ grillad kyckling
    – korv-, köttfärs-, potatis- och rotsakslåda
    – 3-4 kakor & bullar
    – några glas lightcider
    – milkshake med banan
    – proteindrink
    – 2 ägg

+ vatten & kaffe, typ

Helgens extra rörelse-aktiviteter bestod i:
    – Riva och bygga byggnadsställning
    – Måla ett halvt hus
    – Promenad 50 min
    – Styrkepass bröst/mage

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 80 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.