- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 juli, 2009 at 22:06 #441356Anonym anvandareMember
Ja, den sista satsningen gick väl sådär… Ganska svårt på sommaren överlag med alla grillkalas, semestervisiter hos släkt och allmänna slödagar…
Men gett upp har man ju inte, bara skiftat fokus en aning… ja, i tiden så att säga
Här kommer en dagsformsbild för att sådana är så spännande och underhållande.
[img=http://i26.tinypic.com/2dj44r5.jpg]Som ni kanske noterar, kära läsare, delar hemmagymmet numera adress med kattens baj-låda, såväl som godsets bibliotek. Detta är inget jag rekommenderar då man under varma dagar vill ha frisk och fräsch luft att frusta in under passen…. Ja, näe, det kommer nog inte att hålla i längden siar jag…
Menee… ha de bra så läng så hörs vi dårå!
22 september, 2009 at 17:18 #441357Anonym anvandareMemberDags för en lägesrapport kanske..
Kör numera fyra styrkepass i veckan, plus i princip dagliga promenader.
Primära målet just nu är att bli av med de sista kilona hängfläsk, därefter ska jag fokusera på att bygga muskler.Fortsätter på samma sätt som tidigare, med långsiktigt tänk. Har börjat springa då och då istället för att gå. Dels har jag dålig kondis som bör ökas upp till en rimlig nivå, sen är som sagt mål nummer ett att bli av med daller så löpningen känns helt klart som ett rätt val i nuläget.
Styrkepassen är uppdelade på fyra pass i veckan, i princip på detta sätt:
Pass 1:
Rygg tungt
Bröst tungt
Triceps lätt
MagePass 2:
Biceps lätt
Axlar lättPass 3:
Rygg lätt
Bröst lätt
Triceps tungtPass 4:
Biceps tungt
Axlar tungtMed (främst lågintensiv) cardio sex av sju dagar i veckan.
Viloperioderna mellan styrkepassen varierar mellan noll, en och två dagar mycket beroende på hur jag känner mig.Tar numera kreatin och omega 3, samt 2 proteinshakes om dagen.
Ja ungefär så, kommer posta bild när jag tycker att det syns nån skillnad värd namnet…Tills dess, kämpa på!
27 september, 2009 at 18:15 #441358Anonym anvandareMemberHar precis testat att köra ett HIIT-pass för första gången, på motionscykeln.
Kändes grymt bra. Värmde upp i fem minuter, varvade sedan med 30 sekunder intensivt cyklande kontra 30 sekunder långsam/vilotakt i 15 minuter.Velar som vanligt mellan att köra styrka mest – eftersom det är roligast – eller att köra cardio mest – eftersom jag behöver tappa underhudsfett i första hand. Har läst lite om HIIT innan och tyckt att det verkar intressant. Men på sistone har det blivit högintressant inte minst i och med TIDEN man ”sparar”. Jag kan gå raska promenader i timmar, känns det som, och cykla på motionscykeln i en dryg timme i konstant takt. Ok, visst har man blivit svett, men.. har det blivit så mycket mer? Eftersom jag inte är fullkomligt kanonnöjd med resultaten känner jag att jag inte begår några moraliska grundlagsförbrytelser mot mig själv om jag väljer att testa en ny träningsform (ähum, igen!).
Men den här gången skiter jag i att säga nåt i stil med att ”nu jädrar ska det köras HIIT i ett halvår tills jag är fit som Bruce Lee!”… Jag bara säger att jag ska testa nån mer gång att köra ett sånt här pass. Ja det är iaf högst sannolikt..
[http://sv.wikipedia.org/wiki/HIIT]
Jag tar gärna emot era erfarenheter av HIIT, om ni testat. Likaså tips på program med grundövningar för att köra typ 2-3 underhållsstyrkepass i veckan.
28 september, 2009 at 20:40 #441359Anonym anvandareMemberIdag damp nya Body ner i brevinkastet, alltid en källa till inspiration!
Dagens träning bestod i först 15 min intervallcykling på motionscykeln och därefter promenad i en knapp timme.Nu ska jag läsa tidnings-artikeln om chins, passar ju utmärkt eftersom jag för inte alls länge sedan köpte en chin-up bar som jag inte kommit igång riktigt med.. det var ju AP-TUNGT! Men det grymma (positivt) är att man när man är helt nollad i början så märks alla förbättringar så tydligt. Pallade knappt 3 chin-ups med handflatorna framåt första gången och det är i alla fall dubblat nu på några veckor bara.
Vad är det man ska ha för att passera Franska Främlingslegionens fys-test med chinsen? Tror det är 8 eller 10 st.. får väl sikta på det, ifall man måste fly landet nån gång kan det ju vara bra att vara prepared liksom..
29 september, 2009 at 19:35 #441360Anonym anvandareMemberDagen innehöll:
30 minuters rask promenad
pull-ups 3*6
chin-ups, reversed 2*7
18 minuter intervaller på motionscykeln
30 minuter promenix igenJa, sen innehöll ju dagen iofs även:
1 st pizza
5 delicatobollarHmm.. ja, det gäller väl att hitta balansen där i mitten nånstans mellan de där två sidorna……. i guess.
29 september, 2009 at 22:52 #441361Anonym anvandareMemberDu verkar slita hårt med mat och träning. Bra jobbat! Jag har det motsatta problemet. Jag måste proppa i mig kolhydrater för att gå upp i vikt.
1 oktober, 2009 at 17:38 #441362Anonym anvandareMemberIgår: biceps, triceps
Idag: axlar, intervaller på motionscykeln samt 30 min promenad3 oktober, 2009 at 12:23 #441363Anonym anvandareMemberIgår: pizza och några öl samt bowling
Idag: än så länge, 62 minuter rask promenixKänner mig lite snuvig, så jag tar det nog lugnt i helgen.
Hittade en najs snack på Netto i veckan, 50gramspåsar med risenta sojabönor, 2 för 10 kr. Smakar säkert skit, tänkte jag, men hade hög mängd protein så varför inte testa. Och minsann, de var riktigt smaskiga! Blir till att glida förbi och bunkra upp med några påsar tror jag.
[img=http://img223.imageshack.us/img223/9421/risenta.jpg]Och kolla näringsvärdet. Jämför man med t.ex. Optinuten som jag käkar ofta som mellis på jobbet så ter sig sojabönorna som ett i alla fall hyfsat alternativ att hälla i sig då och då för variationens skull.[img=http://img18.imageshack.us/img18/9614/optinut.jpg]
8 oktober, 2009 at 12:48 #441364Anonym anvandareMemberEnligt frugan har hennes morsa käkat Sojabönor i hundra år, så det kanske inte var någon direkt världsupptäckt jag gjorde där. Däremot var det ju lagom bra reklam för effekterna av Risenta-produkter.. Ähum.
Fortsätter med nya köret annars, dvs. 1-2 muskelgrupper per dag plus 15 minuter intervallcykling. Vissa dagar enbart promenader, vissa dagar vila.
Ska pränta ner det lite mer ordentligt och uppstrukturerat när jag fått ordning på det. Snart helg nu…. gööööött….
3 januari, 2010 at 20:55 #441365Anonym anvandareMemberDags för nytt ryck för mig.
Planen: 2 månader med prioritet att bygga, sen 3 månader med prioritet att bränna.
Har lagt en order hos grossisten på lite super gainer pro och t-boost, ska bli kul att testa. Men mest är det kanske för att jag tvingar mig själv att träna ordentligt när jag köpt massa dyra tillskott.
Tänkte köra Gainern och T-boosten under de första 2 månaderna.
Sen hoppas jag kunna köra mer förbränning och pimpla lite whey100. Längtar ut till skogen. Men motionscyklen funnkar också, har några säsonger mythbusters och true blood att gå igenom..
Känner mig taggad, har hittat ”mentala knappar” som jag kan trycka på för att tagga till som fasen. Låter det psycho så ta det med en nypa salt.. ;P
Då kör vi.. hörs!
7 januari, 2010 at 20:27 #441366Anonym anvandareMemberJahapp, har haft sanslöst ont i halsen, men kört igång enligt planen ändå. Om än lite softare och kortare pass.
Igår: Biceps o Triceps
Skönt nog kändes förkylningen bättre imorse, så jag körde idag med. Dock efter att ha sovit lite middag då jag hade sketaont i huvudet efter arbetsdagen. Tvekade på att ta en ibumetin eftersom jag läste att tillskotten inte ska blandas med något läkemedel men jag bedömde att jag jag sket i det.
Idag: Rygg
Gick OK idag med, rygg är seeegt dock. Känner mig dock lite hostig nu, hoppas lungorna inte får nåt skit bara.. En arbetsdag till sen helg. Varit en riktig skitvecka ärligt talat, på jobbet alltså, inte minst på grund av vårt härliga svenska väder.
Ska dänga upp lite bilder snart, för att piffa upp lite i tråden. Nästa pass blir bröst.
Tjingeling.19 januari, 2010 at 19:58 #441367Anonym anvandareMemberKör på med följande schema nuförtin:
måndag: motionssport
tisdag: biceps triceps
onsdag: rygg
torsdag: vila
fredag: vila
lördag: bröst
söndag: axlarFick dock inte träna klart idag, då min lilla lilla dotter blev skitarg och bajsade och spydde och bajsade igen och åt och kräktes, sen hade det gått en dryg timme och träningsgeisten var borta.. Blev lite sur, inte på skruttan såklart, men för att jag missade passet. T-boosten i kombo med kreatin och rapid pump är hursomhelst grym. Känner utan tvekan att reptilhjärnan har fått en mer framträdande roll, mer aggro i träningen, och kanske lite utanför också.. Inbillar jag mig eller får man ökade andra manliga drifter också…? Hmm..
Nu är det vila som gäller, andra fram till nästa pass. Ha de!
15 februari, 2010 at 21:33 #441368Anonym anvandareMemberT-boosten är slut, då var det sagt att jag skulle börja fokusera på att bli av med oönskade tuttar och annat skit som skymmer sikten.
Har ju med lyckat resultat tidigare kört den enkla men givande metoden ”en timme motionscykel varje dag”. Metoden går i korthet ut på att man kör en timme på motionscykeln, varje dag. Kan man säga. :ike:
Jaja, om jag dessutom tänker en smula mer på vad jag käkar så kan det bli bra. Antingen kör jag igång med början nästa vecka eller så väntar jag tills februari är slut, det är än så länge öppet. Kommer dock lägga ut bilder här som markerar startformen.
Känner mig laddad.
17 februari, 2010 at 18:45 #441369Anonym anvandareMemberVill sova… men ska träna säger schemat… hmmmmm…. e ju så trööttt……..
23 februari, 2010 at 21:02 #441370Anonym anvandareMemberHär är vi idag… vet inte vikten eftersom batteriet e slut på vågen.
Men där syns ju tydligt vad som ska skalas av iaf…. då kör vi![img=http://img94.imageshack.us/img94/285/dagsformen100223.jpg]Ska väl ta nåt midjemått också tänkte jag.. återkommer med det!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.