Back in town again!

Home Forums Dagböcker Back in town again!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 136 total)
  • Author
    norsk_gadd wrote:
    Redan hört ryktesvägen att du var och gästtränade med jätten. Tråkigt att jag missade det, ser riktigt bitigt ut på dina bilder så det hade varit inspirerande att få snacka och träna lite.
    Haha.. ja Micke fixar och städar hela tiden. Känns riktigt fräscht nu faktiskt! :D
    Önskar dig all lycka till med tävlingssatsningen och stora gratulationer till talangjakten. Bli inte för bra bara, ser fram emot att tävla mot dig framöver. ;)

Ja en posedown oss emellan hade varit kul :) Se till att komma upp till götet i sommar så vi kan köra ett pass…..ben såklart:D

Nico2 wrote:
    Hahaha…fegis :p

Haha.. PR du vet? ;)
    Om man aldrig ställer upp samtidigt som någon bättre så finns det aldrig några bevis på vem som är bäst. :p

Räknar med att du inte ger dig när du fått blodad tand och jag tänker banne mig inte göra det så vi kommer nog få en chans att rocka pose-down style. :up:

Lätt underkropp, 90s vila

Benspark, 4set
    55 x 10

Knäböj, 3 set
    80 x 10
    Första gången sen september förra året jag vågar köra knäböj. Kändes löjligt lätt och jag kunde lastat en hel del mer men jag kände av stelheten i glute, hams och vader. Detta gör att jag krummar ryggen i bottenläget vilket är anledningen att jag skadade ryggen från början.

Sittande lårcurl, 4set
    45 x 10

Stående vadpress, 4set
    10viktplattor x 10

Repcrunches
    40 x 17,13,13,13

Idag kändes det faktiskt riktigt bra, explosiva rörelser utan att jag fick ont någonstans. Fick hjälp av två killar som är duktiga på anatomi och rörelseapparaten. De tittade på mina knäböjar och konstaterade att jag håller ryggen bra ända tills ungefär parallellt, därefter krummas ryggen och det blir väldigt mycket stress på korsryggen. Ska försöka ändra lite saker, bredare stans samt att inte droppa arslet så mycket bakåt som jag gör nu utan lite mer mellan benen. I övrigt är det stretching som gäller så jag får upp smidigheten i hela baksidan. Längtar verkligen efter att kunna köra knäböj igen men var sak har sin tid. :up:

Frukost:
    4st grova smörgåsar med smör och ost

Mellanmål:
    500g keso + en skål med kalaspuffar, så gott!

Pre WO:
    75g vassle isolat

Träning

Post WO:
    Gainer (50g pro, 50g kol)

Middag:
    600g kycklingfilé (baconlindad dessutom ) + 150g pasta

Kvällsmys:
    250ml Ben & Jerry glass :P

Kan hända att det slinker ner lite olivolja innan läggdags, tror inte jag behöver mer kcal iofs men va fan… man kan alltid få i sig lite till! 8)

Vilken Ben&Jerry glass ?????

Coockie Dogue!
    ?, eller hur fan det stavas

Bohemian Raspberry faktiskt.
    Men Cookie Dough är verkligen inte fel!
    Jag kan knappt vara i samma rum som en Ben & Jerry glass utan att äta lite. :D

kör du mer övningar på framsida lår på tunga passet eller ökar du densiteten och vikterna bara?

Johannez wrote:
    kör du mer övningar på framsida lår på tunga passet eller ökar du densiteten och vikterna bara?

Bara en övning på de tunga passen, iaf under den här träningperioden. Om 5 veckor är det ju högvolymsträning då blir det betydligt fler övningar.
    Kör 1 övning, 9 set med bara 50s vila nästa pass. Det är den högsta nivån kan man säga i mitt schema. Det tyngsta passet på fyra veckors perioden. Sen är det nya övningar men samma system, 4 veckor som blir succesivt tyngre hela tiden.

Vissa tycker det är idioti att träna som jag gör, för lite vikt och övningar osv. Men jag har stort förtroende till det här träningssystemet och tack vara att jag ibland slänger in högvolymsperioder på 5-6 veckor så tror jag att jag får ut det bästa av min träning.

norsk_gadd wrote:
    Bara en övning på de tunga passen, iaf under den här träningperioden. Om 5 veckor är det ju högvolymsträning då blir det betydligt fler övningar.
    Kör 1 övning, 9 set med bara 50s vila nästa pass. Det är den högsta nivån kan man säga i mitt schema. Det tyngsta passet på fyra veckors perioden. Sen är det nya övningar men samma system, 4 veckor som blir succesivt tyngre hela tiden.

Vissa tycker det är idioti att träna som jag gör, för lite vikt och övningar osv. Men jag har stort förtroende till det här träningssystemet och tack vara att jag ibland slänger in högvolymsperioder på 5-6 veckor så tror jag att jag får ut det bästa av min träning.

Hmm förstår vad du menar men alla är olika och funkar på olika sätt så vet du att det funkar för dig eller att du känner för å testa det så låter det inte alls idiotiskt i mina öron…

norsk_gadd wrote:
    Lätt överkropp, 90s vila

Pec-deck maskin (en speciell gammal variant där man har armarna raka)
    2 set
    50 x 10

Bänkpress maskin (cybex plate loaded), 4 set
    45 (per sida, alltså 90 totalt för den som har svårt med matten ) x 10

Chins, 4 set
    Reps 6,6,5,5
    (AF är nog inte min grej)

EZ-curl (vet inte vad stången väger så skriver bara vikten på stången), 4set
    20×10

Dips, 4 set
    kv x 10

+ baksida axlar, rotator samt 15minuter stretching

Riktigt fint pass idag, bra pump och inga onda känningar någonstans! Nu måste jag tyvärr spendera resten av dagen med att studera revisorsjuridik, ett väldigt kul ämne men väldigt stooort! Tenta på Måndag…

Bjuder på två bilder, även om den ena är lite ”can´t-see-shit-captain”… den får duga. Mer bilder kommer. Journal utan bilder är trist.

Revisorsjuridik? Är det för att avlägga revisorsexamen?

Carl-Gustav wrote:
    Revisorsjuridik? Är det för att avlägga revisorsexamen?

Stämmer. Det är en del av de teoretiska grundkraven som finns för att ha rätt att avlägga revisorsexamen. Kanske skall tillägga att det även krävs minst 3års praktiskt arbete.
    Revisorsjuridiken handlar i stora drag om aktiebolags bildande och förvaltning, lite fördjupning i handelsbolag, obeståndsrätt, sakrätt, krediträtt och annat sånt där kul! Faktiskt en väldigt intressant kurs. Mycket bättre än statistik tentan som jag har imorgon… :(

Johannez wrote:
    Hmm förstår vad du menar men alla är olika och funkar på olika sätt så vet du att det funkar för dig eller att du känner för å testa det så låter det inte alls idiotiskt i mina öron…

Nej, det har fungerat bra innan och jag räknar med att det ska fungera ännu bättre nu när jag har fått bättre koll på hur jag kan progressivt höja belastningen. Sen att Jocke Batroll har utformat det hela gör ju inte saken sämre. :D

norsk_gadd wrote:
    Stämmer. Det är en del av de teoretiska grundkraven som finns för att ha rätt att avlägga revisorsexamen. Kanske skall tillägga att det även krävs minst 3års praktiskt arbete.
    Revisorsjuridiken handlar i stora drag om aktiebolags bildande och förvaltning, lite fördjupning i handelsbolag, obeståndsrätt, sakrätt, krediträtt och annat sånt där kul! Faktiskt en väldigt intressant kurs. Mycket bättre än statistik tentan som jag har imorgon… :(

Antog att du var i den praktiska fasen just nu och bättrade på kunskapen inför revisorsexamen. M a o så läser du fortfarande på högskola/universitet, får man fråga vilket? Är målet att bli revisor?

Carl-Gustav wrote:
    Antog att du var i den praktiska fasen just nu. M a o så läser du fortfarande på högskola/universitet, får man fråga vilket? Är målet att bli revisor?

Japp, snart färdig med mitt fjärde år, ska bara läsa en termin till för att få den sista kursen som saknas tills jag har alla de behörighetsgivande kurserna.
    Läser på Högskolan i Halmstad, helt ok skola faktiskt men hade i ärlighetens namn hellre läst i Lund. Har generellt fått höra bättre saker från folk som går där än från folk på min egen skola, men nu är man snart klar så ingen idé att älta det. :)

Revisor är väl ett av målen, jag har också en kandidatexamen i ekonomi med inriktning bygg- och fastighetsekonomi så det är inte bara en bransch som lockar. Flertalet ekonomi områden men även arbete inom fastighetsförvaltning eller bygg lockar. Som du förstår så är jag allmänt förvirrad, som de flesta som ska ut på arbetsmarknaden efter att ha levt det skyddade högskolelivet, haha. ;)

norsk_gadd wrote:
    Japp, snart färdig med mitt fjärde år, ska bara läsa en termin till för att få den sista kursen som saknas tills jag har alla de behörighetsgivande kurserna.
    Läser på Högskolan i Halmstad, helt ok skola faktiskt men hade i ärlighetens namn hellre läst i Lund. Har generellt fått höra bättre saker från folk som går där än från folk på min egen skola, men nu är man snart klar så ingen idé att älta det. :)

Revisor är väl ett av målen, jag har också en kandidatexamen i ekonomi med inriktning bygg- och fastighetsekonomi så det är inte bara en bransch som lockar. Flertalet ekonomi områden men även arbete inom fastighetsförvaltning eller bygg lockar. Som du förstår så är jag allmänt förvirrad, som de flesta som ska ut på arbetsmarknaden efter att ha levt det skyddade högskolelivet, haha. ;)

Alla de behörighetsgivande kurserna för att kunna avlägga högsta revisorsexamen också? Själv har jag stött på en del lärare som inte varit helt imponerade av Lunds Universitet.

På tal om Högskolan i Halmstad så läste jag rektor Romulo Enmark jämförelser av ”högskole-rankingen”, där bl.a. Högskolan Kristianstad placerade sig väl. Tycker nog att Romulo Enmark jämförelse är lite mer pålitliga, vid val av lärosäte.

Då får man gratulera till examen! Har du något jobb på gång?

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 136 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.