Back in town again!

Home Forums Dagböcker Back in town again!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 136 total)
  • Author
    Carl-Gustav wrote:
    Alla de behörighetsgivande kurserna för att kunna avlägga högsta revisorsexamen också? Själv har jag stött på en del lärare som inte varit helt imponerade av Lunds Universitet.

På tal om Högskolan i Halmstad så läste jag rektor Romulo Enmark jämförelser av ”högskole-rankingen”, där bl.a. Högskolan Kristianstad placerade sig väl. Tycker nog att Romulo Enmark jämförelse är lite mer pålitliga, vid val av lärosäte.

Då får man gratulera till examen! Har du något jobb på gång?

Japp, alla behörighetskurser. Om inte jag missat nått, haha. :|
    Har inte läst den artikeln du pratar om, länk?

Jobb.. I wish! Det var ett år sen jag fick min kandidat men eftersom jag pluggat vidare så har jag inte sökt några jobb. Dock en hel del från klassen som lyckats landa lite olika intressanta jobb så man får hålla tummarna för att det går lika bra när man själv ger sig ut i djungeln. :)

norsk_gadd wrote:
    Japp, alla behörighetskurser. Om inte jag missat nått, haha. :|
    Har inte läst den artikeln du pratar om, länk?

Jobb.. I wish! Det var ett år sen jag fick min kandidat men eftersom jag pluggat vidare så har jag inte sökt några jobb. Dock en hel del från klassen som lyckats landa lite olika intressanta jobb så man får hålla tummarna för att det går lika bra när man själv ger sig ut i djungeln. :)

Härligt, har du hört av någon som avlaggt revisorsexamen? Har bara hört lösa rykten om att det skulle vara rätt svårt men aldrig hört från någon som verkligen gjort det, så att säga.

Tyvärr har jag ingen länk på det, fick det själv i pappersform. Känns lite märkligt att du missat det eftersom du ändå läser där. Hur som helst så gör han en omräkning av rankingen och väger in hur väl skolan ifråga presterar efter dess resurser mm. Rätt intressant, Högskolan i Halmstad placerade sig också ganska bra, om jag inte minns fel tvåa, efter Kristianstad.

Kunde sett bättre ut på arbetsmarknaden, de flesta undersökningar visar på att det är ett överskott på ekonomer. Samtidigt känns det som om det finns mycket jobb där ute, dock många som konkurrerar om de.

Får åtminstone gratulera i förskott till din Magisterexamen(?), har två år kvar tills jag själv är där, känns som en evighet.

Btw. Grymt arbete med din fysik, verkligen tilltalande. Född -85?

Carl-Gustav wrote:
    Btw. Grymt arbete med din fysik, verkligen tilltalande. Född -85?

Tack så mycket!
    Nope, 84:a.

Lätt överkropp, 90s vila

Bänkpressmaskin (cybex, plateloaded), anger vikt per sida, inte total vikt
    3set
    50×10
    1set
    55×10
    Jag vet att det är den lätta dagen och så.. men jag ville höja vikterna om än så bara litegrann 😮

Chins, 4set
    7,8,7,6

EZ-curl (anger bara vikterna på stången)
    4 set
    30 x 10

Sen tog egot över och jag frångick schemat lite… ;)

Smalbänk i smith supersettad med bänkdips
    80kg x 10,10,10

> 15 reps, 12 reps, 10 reps

+ baksida axlar, rotator samt stretching

Kändes riktig bra idag, kroppen ville verkligen mer men det är bara tecken på att nervsystemet är fräscht och jag vill inte ändra på det genom att börja ta ut mig helt på de lätta dagarna, sparar det till de tunga dagarna.

Skrev tenta idag också, statistisk slutledning, gick över förväntan och jag är 90% säker på att jag klarade den. Kontentan av detta blir då att denna termin är avklarad och alla tentor avklarade, känns göööött!! :D

Hittade en jäkligt rolig bild i arkivet också. Den visar tydligt hur det känns när man är tömd på vätska och inte druckit på ett dygn och någon kommer och viftar med en läsk framför ögonen på en. Mamma förstod inte varför jag såg så besatt ut, haha. :D

Dagens käk:
    Frukost: 4st grova brödskivor med ost och smör
    Skulle ha varit en proteindrink också men jag hade bråttom till tentan

Tenta

Lunch: Thaibuffé med myyyycket kycklingfilé

Åka iväg och storhandla

Pre WO:
    Gainer

Träning

Post WO:
    4dl havregryn, 1äpple, mjölk och äppelmos

Kvällsmål:
    500g keso, 1banan + några matskedar olivolja

Helt ok mat idag men dåligt med protein, sånt som händer när man sitter och skriver tenta i 3-4 timmar och sen åker och storhandlar. Blev många timmar där det var svårt att hinna med maten men på det stora hela är jag nöjd ändå. :)

Robin U wrote:
    Hur gick tentan då?

Nästan 100% säker på att jag klarade den! :)
    Så då har man tagit alla poäng det här året, skööönt! :emo-thumb

Idag har jag inte tränat utan spenderat dagen med min underbara flickvän i den intellektuella staden Lund. Det var väldigt fint där, första gången jag vågar mig dit. 😮
    Vi vandrade runt lite i stan och hon visade mig runt på campusområdet (som för övrigt var sååå mycket roligare än Halmstads dåliga ursäkt för ett campusområde..). Tog lite bilder också, ska lägga upp de alldeles strax.

Dagens käk:

Frukost:
    3st stora grova skivor bröd med ost och skinka, 75g vassle isolat

Tåg till Lund

Pasta med kycklingfilé på saluhallen i Lund

Ben & Jerry cookie (som sandwich men Ben & Jerrys version, sjuukt gott!:P )
    Tågresa hem

Havregrynspannkaka + äppelmos och 6dl lättmjölk
    (receptet tror jag är King Grubs, iaf 8 ägg, 1 banan, några dl mjölk och en jäkla massa havregryn)

En lite mindre havregrynspannkaka + äppelmos och 3dl mjölk

500g keso

Hade varit en utmärkt dag om inte proteinpulvret tagit slut, ska fixa nytt från Optimum Nutrition, är så jäkla glad att jag har tillgång till deras kvalitetsprodukter till förmånligare priser :up:

Njuter av en vacker fontän i Lund

Njuter ännu mer av en puss från en vacker flicka (absolut inte min flickvän utan bara en random skönhet som inte kunde hålla fingrarna borta :|)

Efter kyssen förföljde jag samma tjej hela dagen och fotograferade henne i tid och otid:

Till slut stal hon kameran och började fotografera mig istället.
    (tyvärr måste jag säga att hon missade lite, ser ju mycket mindre ut på vänstersidan!! Vill bara förtydliga att det är för att jag är mitt i ett steg! :o)

ha ha skön snubbe du:D

Tung underkropp

Benpress, 9set, 80s vila
    220 x 6

GH´s, 3set
    5 reps
    (här kände jag att baksidan var jäkligt trött sen benpressen samt en lätt smärta i högerknät så jag bytte övning och körde tre tunga set sittande lårcurl istället, skrev dock inte upp dessa

Stående vadpress, 9 set, 30s vila
    10 plattor x 5

Ett bra pass idag med en sjuk pump i framsida lår. :D
    Kändes som om framsida lår kämpade mot mig när jag körde mina lårcurls, sköön känsla! Magträningen utgick idag pga att jag inte hade lust helt enkelt.
    Stretchade noggrant och länge som alltid. :emo-thumb
    För att bevisa att jag, trots mitt frikostiga kcalintag, inte blivit för fet än så lägger jag in en bild på en magposevariant.
    Bjussar på en most också. :)

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 136 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.