Back in town again!

Home Forums Dagböcker Back in town again!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 136 total)
  • Author

Frukost:
    500g keso + 1 banan + 3matskedar olivolja

Lunch:
    450g kycklingfilé, 70g fullkornsris + 1,5dl lättfraiche blandat med thai sweet chili sås

Träning

Middag:
    450g kycklingfilé, 70g fullkornsris + 1,5dl lättfraiche blandat med thai sweet chili sås

Mellanmål:
    100g cashewnötter

Kvällsmål:
    3dl havregryn + 1 äpple + äppelmos, 5dl lättmjölk
    + ev. några skedar olivolja

Fortfarande varken kvarg eller proteinpulver, det gör det hela mycket svårare när det gäller proteinintaget. Men snart så vänder det, ska köpa kvarg imorgon och sen kommer det nog proteinpulver i slutet av veckan! :up:

Du ser i alla fall ut att ha en nice hekg……

Ha det!!!!!!

Fan maten ser coolt ut, är det gott?? :)

norsk_gadd wrote:
    Idag har jag inte tränat utan spenderat dagen med min underbara flickvän i den intellektuella staden Lund. Det var väldigt fint där, första gången jag vågar mig dit. 😮
    Vi vandrade runt lite i stan och hon visade mig runt på campusområdet (som för övrigt var sååå mycket roligare än Halmstads dåliga ursäkt för ett campusområde..). Tog lite bilder också, ska lägga upp de alldeles strax.

Dagens käk:

Frukost:
    3st stora grova skivor bröd med ost och skinka, 75g vassle isolat

Tåg till Lund

Pasta med kycklingfilé på saluhallen i Lund

Ben & Jerry cookie (som sandwich men Ben & Jerrys version, sjuukt gott!:P )
    Tågresa hem

Havregrynspannkaka + äppelmos och 6dl lättmjölk
    (receptet tror jag är King Grubs, iaf 8 ägg, 1 banan, några dl mjölk och en jäkla massa havregryn)

En lite mindre havregrynspannkaka + äppelmos och 3dl mjölk

500g keso

Hade varit en utmärkt dag om inte proteinpulvret tagit slut, ska fixa nytt från Optimum Nutrition, är så jäkla glad att jag har tillgång till deras kvalitetsprodukter till förmånligare priser :up:

Coolman wrote:
    Fan maten ser coolt ut, är det gott?? :)

Ja, jag tycker faktiskt det är väldigt gott! Den blir dock väldigt tjock så pannkakor är kanske missvisande. De blir väl typ 2cm tjocka. Men en av mina favoriträtter när jag vill hålla maten ren och nyttig.

FAN MANNEN! så är du 1 mil härifrån och inte kommer o hälsar på mig jävla sett va 👿

Martin.P wrote:
    FAN MANNEN! så är du 1 mil härifrån och inte kommer o hälsar på mig jävla sett va 👿

Haha, ledsen kompis, det var faktiskt min flickvän som planerat dagen och eftersom det var något vi skulle göra tillsammans så var det ju viktigt att vi båda tyckte att det vi gjorde var roligt. Även om jag inte frågat henne så misstänker jag att ett besök på X-act i Lödde inte hade varit någon höjdare. :D Ska se till att hinna med både ett och två besök i sommar, det lovar jag.

06.00 Frukost: 3dl havregryn, 1äpple + äppelmos

Jobba, 07.00 – 19.00

09.00 Frukost 2: 4grova brödskivor med ost och kalkon

12.00 Lunch: Liten portion kotlett och potatis + en stor tallrik blandade grönsaker

15:00 Mellanmål: 75g cashewnötter

17.30 Mellanmål: 500g kvarg, 2dl lättmjölk + fun light

Slutar jobbet, hem och halvsova innan hungern gör sig påmind. Pallar inte att laga mat då jag är akut hungrig så det blev McD!! :P

20.15 Middag: McDonalds (1Big tasty bacon, 1stor pommes, 1 stor milkshake, 1st cheddar dip, 2st cheese burgare)

22.30 Kvällsmat: 500g kvarg, 2dl lättmjölk, 1 banan och hemlagad müsli

Imorgon är det samma igen, brukar vanligtvis jobba 7-16 men tack vare lite dataproblem så blev det lite övertid den här veckan. Bra pengar men lite tråkigt att köra truck i 12 timmar… :(

klarade du inte mer på McD ?
    Riktigt klent :)

Hur går det, Gadden?

DSQUARED wrote:
    Hur går det, Gadden?

Allt går bara bra, har bara så jäkla mycket att göra just nu att jag inte har tid att uppdatera journalen. Den är lite vilande för tillfället, för mycket jobb helt enkelt. Försöker få lite bättre form skall väl erkännas. 😮

Nu är det dags för en period med journalskrivande igen!
    Kör numera en variant av German volume (ni vet, 10×10)

Gårdagens benpass
    Knäböj, 90s vila, 10 set
    82,5 x 10
    Japp, det stämmer! Jag kör numera böj igen! Ryggen känns hundra men tar det vääääldigt långsamt med vikterna.

Raka mark, 90s vila, 2 set
    80 x 10

Älskar det här sättet att träna, så basic och tungt! Älska!

Dagens presspass
    Bänkpress, 90s vila, 10set
    105 x 6

Flyesmaskin, 60s vila, 2set
    60 x 10

Frenchpress med rak stång (runt huvudet Arne style), 60s vila, 3 set
    30 x 10, 10, 7
    PUMP!!
    Riktigt nöjd med bänkarna då jag fortfarande har mer att ge, kul att bli starkare ibland

Dragpass

Latsdrag, 90s, 10set
    80 x 4

Hantelcurl, sittande med supinerat grepp, 60s vila, 3set
    15 x 8

Baksida axlar, framåtlutat hantellyft åt sidan, sittande, 60s vila
    7,5 x 15,15,12

Rep-crunches, 60s vila
    40 x 10,10,10,8

Stående vadpress, 60s vila, DC-style med 5s topp och bottenläge
    10 plattor x 10,8,6

Bra pass idag med bra styrka i latsdragen. Jag har alltid haft väldigt svårt att öka i styrka i den övningen så jag hoppas att det släpper snart.
    Bjussar ju självfallet på två bilder:

Ben
    Knäböj, 90s vila, 10 set
    85 x 10
    Nu börjar det faktiskt bli riktigt jobbigt, håller strikt form på övningen och går så djupt det går, blir väldigt jobbigt efter ett par set ;)

Raka marklyft, 90s vila, 2 set
    80 x 10

Ett riktigt bra benpass utan känningar i ryggen och fint pump i benen, bådar gott för benutvecklingen! :nod
    Tyvärr inga bilder idag, var för trött för att orka be någon fota.

Trots att magen varit katastrof i två dagar (huvudmisstänkt är en skum kebab ) vågade jag mig iväg till gymmet idag. Passet gick väldigt bra trots detta.

Pressar

Bänkpress, 90s vila, 10 set
    110 x 5

Flyesmaskin, 60s vila, 2 set
    60 x 10

Frenchpress, 60s vila, 3 set
    30 x 10, 10, 7

Sittande lat-raise, 60s vila, 3 set
    10 x 15, 10, 12
    Anledning till att det blev lite fler reps i sista setet är att jag var en gentleman och hjälpte en dam med lite axelträningstips :D

Jag bjuder på något bättre än vanligt idag, FILM!!! Slänger in en bild också bara för att ingen ska bli besviken
    Filmen är på det sista setet av 10 i bänken, 110kg på stången, 5 reps! 8)

[youtube=0TVdA5I4IRs]

Och bilden.. laddar inför sista setet lat-raise
    (och ja, det är big mike i bakgrunden! :D )

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 136 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.