- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 februari, 2012 at 20:24 #256649Anonym anvandareMember
Tjenare alla träningsintresserade!
Efter endel velande om man ska börja skriva träningsdagbok eller inte så har jag nu bestämt mig för att göra det, mesta dels pga peppande av en kompis! Det kan ju vara kul att se hur man utvecklas och hur man började det hela!
Har tränat lite oseriöst under ca 4 månaders tid men är nu sugen och taggad på att ta tag i det hela seriöst, dels för att lägga på mig några kilon och för att det är kul och peppande när man märker att man utvecklas!
Ålder: 19
Längd: 170cm
Vikt: 59 kg morgonvägdHoppas de finns någon/några som hittar hit och följer mig litegrann och ni får gärna komma med tips och råd om allt inom kost och träning!
20 februari, 2012 at 20:24 #56531Anonym anvandareMember20 februari, 2012 at 20:33 #256650Anonym anvandareMemberIdag kan man säga att startskottet gick för mer seriös träning!
Kokade ihop ett 4-split schema på förmiddagen idag som känns riktigt bra.
Så här ser det ut:
Måndag: Rygg/mage
Onsdag: Axlar/armar
Fredag: Ben
Söndag: Bröst/Trapz (nacke)Schemat tänkte jag skulle räcka 4-5 veckor om det känns bra, sedan skriva ihop ett nytt för omväxlingens skull!
Har ni några synpunkter/tips angående schemat så får ni gärna kommentera!
20 februari, 2012 at 20:34 #256651Anonym anvandareMemberTjenare mannen! Äntligen tagit tag i detta :up:
Btw, grymt bra jobbat idag på gymmet!
20 februari, 2012 at 21:02 #256652Anonym anvandareMemberDagens pass kändes riktigt bra och provade även på en hel del nya övningar. Antecknade inte hela passet men det såg ut ungefär så här!
Uppvärmning: rodd
Rygg
Chins:
ca 4 setMarklyft:
ca 5 setT-bar rodd:
3-4 setLändryggsmaskin:
4 setMage
Cablecrunches:
4 setVridmagmaskin:
2 setChinsen gick över förväntan och fick rätt bra känning i den! har provat chins typ 2 ggr tidigare men inte tyckt det varit en övning för mig så den har iprincip uteblivit men idag peppade en träningskompis mig till det och det gick hyffsat bra.
Marklyft har jag också bara provat på typ 2 ggr tidigare men inte fått till tekninken o den uteblev även, synd för en sån bra övning… men min polare taggade mig än en gång o hjälpte mig med tekniken o det gick riktigt bra och helt sjukt vilken svettig övning o bra känning man fick!
T-bar rodd var en helt ny övning för mig o min kompis och även den kändes som en bra övning faktiskt :emo-thumb
Och Cablecrunches måste ju vara den absolut bästa magövningen, där får man känning något utöver det vanliga!
Återkommer efter nästa pass eller när något nytt hänt!
20 februari, 2012 at 21:04 #256653Anonym anvandareMemberbellman wrote:Tjenare mannen! Äntligen tagit tag i detta :up:Btw, grymt bra jobbat idag på gymmet!
Jajjemen! jag får tacka så mycket för peppandet till detta :emo-thumb
Tack desamma du, kan nästan säga att det blev ett grymt bra pass, man får tacka för teknik-hjälpen med marklyften också
20 februari, 2012 at 21:19 #256654Anonym anvandareMemberBellman Junior wrote:Tjenare alla träningsintresserade!Efter endel velande om man ska börja skriva träningsdagbok eller inte så har jag nu bestämt mig för att göra det, mesta dels pga peppande av en kompis! Det kan ju vara kul att se hur man utvecklas och hur man började det hela!
Har tränat lite oseriöst under ca 4 månaders tid men är nu sugen och taggad på att ta tag i det hela seriöst, dels för att lägga på mig några kilon och för att det är kul och peppande när man märker att man utvecklas!
Ålder: 19
Längd: 170cm
Vikt: 59 kg morgonvägdHoppas de finns någon/några som hittar hit och följer mig litegrann och ni får gärna komma med tips och råd om allt inom kost och träning!
Måste ändra min längd till 171 såg jag, rätt ska va rätt:o
21 februari, 2012 at 01:05 #256655Anonym anvandareMemberMål är en viktig del inom träningen! Utan mål kommer man inte långt!
Jag är lite dålig på att komma på mål för det är svårt att hitta s.k rimliga mål när man är så oerfaren inom träning tycker jag, men här är några stycken kortsiktigare inom träningen som jag klurat fram som ska vara nådda 1:a Maj: (Drygt 2 månader dit (ca 10 veckor))
Kroppsvikt: ska nå 64 kg (väger nu ca 59kg)
Arm-omkrets ospänd: 31 cm (ligger just nu på 28,5 cm)
Bänkpress: ska upp med 70 kg (max klarat 60 kg 3 ggr för några veckor sen)
Marklyft: klara 95 kg (klarade 60 kg 10 ggr, 2 set idag hyffsat strikt, vågade aldrig maxa)De är som det jag kommer på just nu,åter kommer med fler mål om det dyker upp något, har egentligen ingen större aning om detta är rimligt men ingenting är omöjligt och det känns inte alltför omöjligt.
Om det är något ni funderar över så kom gärna med kommentarer!
21 februari, 2012 at 23:15 #256656Anonym anvandareMemberOjojoj alltså idag har har jag haft sådan träningsvärk som jag aldrig varit med om tidigare:emo-thumb Har värk i bakre lår, skinkorna, hela ryggen, ”vingarna”, trapzen, biccarna och t o m brösten Speciellt marklyften måste ha gjort sitt:up: men säkert dom andra övningarna också.
Kötta axlar och armar imorgon då! ses framemot!
22 februari, 2012 at 21:51 #256657Anonym anvandareMemberBlev tyvärr inget pass idag! Men träningsvärken sedan måndagen sitter i än;) Men imorgon ska armar och axlar pumpas hårt.
Keep up the good mood!
24 februari, 2012 at 01:16 #256658Anonym anvandareMemberBlev ett rätt så hårt axel- och arm-pass idag.
Såg ut ungefär som följande:Crosstrainer ca 2 min
Axlar[/b]
Superset: sittande militärpress varvat med hantellyft åt sidan
Uppvärmning militär med stång utan vikt (20 kg) 12 reps
Militär: 30 kg –> Hantel: 8 kg
30 kg –> 8 kg
25 kg –> 7 kg
25 kg –> 6 kgOmvänd Pec-Dec: 4 set
Typ Pec-Dec i cable: 3 set
Triceps[/b]
Frenchpress:
10 kg + stången
10 kg + stången
10 kg + stången
5 kg + stången
(stångens vikt ca 7-10 kg gissar jag på)Cable-pushdown: 5-6 set
Tricepspress i kabel ovanför huvudet: 2 set
Biceps[/b]
Sittande hantelcurl:
9 kg
9 kg
9 kg
9 kgBicepsmaskin: 2 set
Kommentar:
Blev ett lite okoncentrerat pass från mig, jag hade ingen riktig fokus på det jag gjorde, därav fick jag dåligt med känning, men blev inte helt utan känning i musklerna för hyffsat slut var jag i musklerna efter passet.Blir ett rejält benpass imorgon då!
26 februari, 2012 at 16:38 #256659Anonym anvandareMemberDålig uppdatering av mig men benen tränades i fredags enligt följande:
Har knappt kört knäböj innan detta men ( Bellman ) visade o hjälpte mig till tekniken.
Knäböj
Stången (20 kg) * 14 reps
40 kg
40 kg
50 kg
60 kg
50 kg(9-10 reps)
Provade raka marklyft men varken jag eller (Bellman) lyckades med tekniken.
Benspark
4 set(10 reps)
Sittande lårcurl
4 set(10 reps)
Stående vadpress i maskin
5 set(8-12 reps)
Nu efter middagen måste jag slå till med ett bröst/trapz-pass för att inte smita från schemat. Blir ett hårt pass i mitt egna gym här hemma ist för att he sig iväg till stan. Återkommer sen med hur passet såg ut!
28 februari, 2012 at 14:08 #256660Anonym anvandareMemberDåligt av mig!
I söndagskväll när trapz/bröst stod på schemat så fastnade jag vid telefonen ist, höll på med att flytta över grejjer från mobilen till datorn för att göra en systemåterställning i mobilen. Så inget pass denna kväll.Igår/Måndags så var jag kräk- o febersjuk så blev inget pass då heller, idag känns det mycket bättre om än jag kanske inte är helt frisk. Är sugen på ett lite lättare pass här hemma idag, kanske blir lite bröst o trapz men vi får se.
28 februari, 2012 at 15:45 #256661Anonym anvandareMemberSkönt att höra de är bättre idag!
Lycka till med dagens pass, men ta de lungt. De får inte bli sämre med sjukdomen..28 februari, 2012 at 18:44 #256662Anonym anvandareMemberbellman wrote:Skönt att höra de är bättre idag!
Lycka till med dagens pass, men ta de lungt. De får inte bli sämre med sjukdomen..Tacktack:) jo, nä de hoppas jag inte de blir…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.