Biffa upp sig!

Home Forums Dagböcker Biffa upp sig!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 77 total)
  • Author

Inget pass igår, vilade då ist, men de var egentligen inte träningsdag heller!
    Idag pressade jag axlar, triceps och biceps!

Rodd 2 min uppvärmning, rätt högt tempo.

Axlar[/b]
    Sittande hantelpress
    10 kg
    15 kg
    15 kg
    15 kg
    15 kg
    15 kg
    (10 reps)

”Hantellyft åt sidan men i Cable” – 4 set
    (10-14 reps)

Lyft med vikt frammåt
    10 kg
    10 kg
    (6-9 reps)

Omvänd Pec-dec – 3 set
    (10 reps)

Triceps[/b]
    Cable pushdown – 4 set
    (8-10 reps)

”Frenchpress i cable” – 5 set
    (8-10 reps)

Tricepsmaskin – 1 set
    (10 reps)

Smal bänkpress
    Stång (17-20kg)
    Stång + 10 kg
    Stång + 10 kg
    (10 reps)

Kickback – 2 set på varje arm
    7 kg
    6 kg
    (7 reps)

Biceps[/b]
    Stångcurl men med rak stång utan vikter (17-20 kg) – 4 set
    (10 reps)

Stående konentrationscurl
    10kgs hantel – 2 set på varje arm
    (10 reps)

Kommentar:
    Blev ett riktigt långt pass idag, kanske lite för långt. Men alla övningar tog kontakt o fick riktigt bra tryck i musklerna! Ett av dom bättre passen hittils!

Looking good! Detta ska följas :)

Tackar tackar! :)
    Ska kolla in din dagbok!

civictoe wrote:
    Looking good! Detta ska följas :)

Tackar tackar!
    Ska kolla in din dagbok!

Har varit dåligt me träning sen i onsdags, aja baja:nono:
    Skyller på att bilen är trasig även om man kan träna hemma litegrann, men de är inte lika peppande som o träna på gym med polare..

Dagens pass:[/b]
    Uppvärmning 2 min roddmaskin

Rygg[/b]
    Chins med kroppsvikt:
    4 st
    Negativa: hjälp upp me ett ben – hålla emot sakta ner
    10 st
    8 st
    Hjälp upp av kompis – tyngre än hjälp med ben
    5 st

Sittande rodd i cable – 4 set
    (9-12 reps)

Smalt latsdrag – 2 set
    (10 reps)

Marklyft
    40 kg
    60 kg
    50 kg
    50 kg
    60 kg
    (7-11 reps)

T-bar row
    Stången + 15 kg
    + 25 kg
    + 20 kg
    + 15 kg
    (5-10 reps)

Mage[/b]
    Cable-crunches – 5-6 set
    (9-14 reps)

Situps med 5 kg på bröstet – 2 set
    (8-10 reps)

Plankan en gång, nästan så länge jag orkade

Kommentar
    Ett riktigt härligt och givande pass idag med känning i rygg o mage:emo-thumb Inte fullt nöjd med T-bar row o marklyften men inte missnöjd heller.

Mycket dåligt med träning sedan i måndags… har haft dåligt om möjligheter att ta mig in till gymmet i stan.. sedan har jag så svårt för att tagga till o träna själv hemma :/
    Men ikväll så taggade jag o en kompis till och tog ett pass hemma hos mig bland dom få sakerna man har ;) det gick faktiskt långt över förväntan!

Egentligen stod bröst och trapz på schemat men vi körde bröst och triceps[/b] ist och det blev så här ungefär:

Bröst[/b]
    Bänkpress
    ~40 kg
    ~40 kg
    ~45 kg
    ~45 kg
    (10-12 rätt enkla reps)

Lutande Hantelpress
    ~14,5 kg
    ~17,5 kg
    ~19,5 kg (tappade balansen efter 3 reps o slutade där)
    ~17,5 kg
    (9-10 reps annars)

Lutande flyes första gången
    ~11,5 kg (3-4 reps men var för tungt)
    ~9,5 kg
    ~9,5 kg
    ~9,5 kg
    (9-10 reps)

Triceps[/b]
    Frenchpress med rak stång
    5 set ~17 kg
    1 set ~22 kg
    (10-15 reps riktigt enkelt men orkade inte höja vikterna mellan varje set o gång det blev min tur)

Smal bänkpress tryckte jag in som ett superset, 3 set tillsammans med french pressen
    3 set ~17 kg
    (10-14 reps)

Sittande tricepsextensions – 2 set typ 8 kg
    (8-10 reps) här var man helt slut

Kommentar
    Det känns som att vikterna hemma är tyngre än på gymmet av någon anledning…
    Men dock så blev det ett riktigt bra pass för triceps som är rejält slut och brösten känns inte så mycket som vanligt, men får se imorgon om någon träningsvärk i dom dyker upp ;)
    Frechpress med rak stång tar mycket bättre på musklerna än curlstången gör kände jag idag:)

Blev ett gött, kort och effektivtBiceps, nack och magpass igår men hann aldrig skriva in det här då så jag gör det nu;)

Biceps[/b]
    Sittande lutande hantelcurl
    10 kg
    10 kg
    10 kg
    (10 reps)

Stångcurl med curl-stång
    Stång (7-10 kg) + 10 kg
    + 10 kg
    + 10 kg
    (10 reps)

Stångcurl med rak stång
    Stång (17-20 kg)
    (10 reps)

Cablecurl – 1 set
    (10 reps)

Bicepsmaskin – 3 set
    (10 reps)

Nacke[/b]
    Raka shrugs
    10 kgs hantlar
    10 kg
    10 kg
    (10 reps)

Shrugs, rulla axlar
    10 kgs hantlar
    10 kg
    10 kg
    (10 reps)

Mage[/b]
    Cablecurls – 6 set
    (10-15 reps)
    Höjde en vikt-platta här från 130 till 145, vet ej om det är kg eller lbs eller vilken räknesak dom använder.

Kommentar
    Det blev ett kort och effektivt pass som gjorde slut på biceps;) nacken kunde jag dock kört mer men hade för dåligt om tid.. magen fick ingen känning förän jag höjde vikten så de måste ju betyda något bra :D kunde dock ha kört någon till magövning men jag hann inte!

Nu är jag vråltaggad på träning efter 3 pass på 3 dagar, och bilen gick igenom besiktningen utan problem, det var en bra bit över förväntan:D Rygg idag! Körde lite bänk för skojs skull ett litet tag i början.

Uppvärmining: Rodd

Bänkpress
    40 kg*10
    50 kg*5
    60 kg*1
    PB-försök 62,5 kg, gick nästan:o men tyvärr fick jag ge mig.
    60 kg*1
    50 kg*5

Rygg[/b]
    Marklyft
    50 kg*10
    70 kg*10 PB
    80 kg*2 PB igen sänkte vikten till 70 o fortsatte 8 st på samma set
    70 kg*8
    65 kg*10

T-bar rodd
    15 kg på stången*10
    20 kg*10
    25 kg*10
    20 kg*10
    15 kg*10

Sittande rodd – 4 set

Chins
    2 st kv
    8 st negativa

Latsdrag till bröstet – 3 set, 2 breda o 1 smalt

Ländryggsmaskin – 3 set

Kommentar
    Ett klart godkänt pass. Motivationen försvann dock helt och hållet under sittande rodd, chins och latsdrag, vet ej varför. Bänken är jag inte helt nöjd över men inte deppig heller eftersom jag inte kört den på 3 veckor? typ om man bortser från passet hemma i söndags. Marklyften gick riktigt bra med god känning i rygg o vågade nu prova på lite högre vikter. Ländrygsmaskinen på slutet gick dock superbra:) Ett arm och axelpass står på schemat imorgon innan slutspelshockeyn, ses fram emot:)

När jag sitter o läser o funderar på målen som var satta till 1:a Maj så känns det i detta läge svårt att uppnå dom med det schemat jag har, tränar ju bara rygg (marklyften syftar jag främst på då) 1 gång i veckan, armarna 1 gång i veckan, o brösten (bänken syftar jag på där) en gång i veckan. Tränar igenom hela kroppen en gång varje vecka alltså!
    Skulle nog ha satsat mest på att inrikta mig mot en sak för att klara åtminstonde en sak, alltså köra typ marklyft 2-3 ggr i veckan, eller bänkpress 2-3 ggr i veckan.

Marklyften som jag sa att jag skulle klara 95 kg på känns ändå rimligt i dagens läge, om jag skulle lägga till så att jag får träna marklyft åtminstone 2 ggr/vecka.

Bänkpressen som jag sa att jag skulle klara 70 kg i, känns hyffsat rimligt om jag skulle göra likadant där som jag beskrev i marklyften ovanför.

Armmåtten skiter jag i för tillfället o satsar mer på något annat.

Kroppsvikten tror jag var lite och ”ta i” också, men jag käkar fördåligt. De ska det bli ändring på.

Slutsats: Får väl göra någon specialare i schemat o lägga in 2 st marklyft eller bänkpress varje vecka.
    Kroppsvolymen struntar jag i och satsar på att bli starkar istället för volymen kommer väl så småningom med tränandet.
    Måste börja äta ännu mera också, då kommer volym, muskler ock styrka också med tiden.

Blev ett axel o tricepspass igår, inga biccar som också var med på schemat egentligen, för dom blev enskilt tränade i måndags och blev samtidigt tränade som ryggen igår.

Axlar[/b]
    Hantelpress
    10 kg *10
    10 kg *10
    15 kg *10
    15 kg *9
    12.5 kg*9

Hantellyft åt sidan
    6 kg*10
    6 kg*10

Hantellyft åt sidan fast med cables – 2 set
    (10 reps)

Rulla vikt runt huvudet typ mjölksyreövning
    10 kgs vikt, 10 varv åt båda hållen
    10 kgs vikt, 10 varv åt båda hållen
    10 kgs vikt, 5 varv åt båda hållen
    10 kgs vikt, 5 varv åt båda hållen

Baksida axlar i kabel – 2 set
    (10-14 reps)

Omvänd Pec-Dec – 2 set
    (10 reps)

Triceps[/b]
    Frenchpress
    20 kg*10
    30 kg*4
    20 kg*10

Pushdown med v-formad stång – 5 set
    (10-15 reps)

Smal bänkpress
    40 kg*8
    40 kg*7
    30 kg*10

Helt okej pass, fick inte riktigt bra känning i triceps tyvärr. Axlarna tog bra känning. Idag var vilodag.
    Imorgon funderar jag på ett marklyftpass om träningsvärken sen tisdags släppt något sånär, annars kanske ett bänkpresspass:) aja får se hur de blir, nu väntar sängen.

Nytt schema provades på att börja följa idag! Bellman här på forumet ”ligger bakom” detta:) här är schemat [http://imageshack.us/photo/my-images/9/mittschema.jpg/]
    Man ska köra me så pass tunga vikter att man orkar göra max 5 reps är tanken.
    Uppvärmning: 1½ min roddmaskin

Bänkpress[/b]
    Uppvärmning med stången (20 kg)*10-15
    Uppvärmning 40 kg*8
    Uppvärmning 50 kg*7
    60 kg*3 Tangering av PB, flög lätt upp till skillnad från förra gången, men på fjärde repset tog det tvärstopp
    62,5 kg*1 PB
    55 kg*5
    52.5 kg*5
    52.5 kg*5

Flies med hantlar[/b]
    9 kg*5
    9 kg*6
    9 kg*6
    10 kg*6
    10 kg*7

Chins[/b]
    2 st med kv, 5 st negativa
    2 st med kv, 4 st negativa
    1 st med kv, 4 st negativa
    6 st negativa
    5 st negativa

T-bar rodd[/b]
    40 kg på stången*5
    45 kg*6
    45 kg*5
    45 kg*7
    50 kg*6

Hantelpress, axlar[/b]
    12.5 kg*5
    12.5 kg*5
    12.5 kg*5
    12.5 kg*5
    12.5 kg*5

Hantellyft åt sidan med hantlar[/b]
    8 kg*8
    7 kg*10
    7 kg*10

Hantelcurl[/b]
    12,5 kg*5
    10 kg*5
    10 kg*5
    10 kg*5
    10 kg*5

Triceps push-down med v-formad stång[/b] -5 set
    (5 reps)

Kommentar:
    Helt otroligt vilket BRA pass detta var. Jag är supernöjd. Först och främst bänkpressen gick toppen för mig, aldrig gått så här bra tidigare, hade massor av energi i kroppen och kände mig riktigt taggad. Fliesen gav fin känning i främst i brösten men även i främre axlarna. Chinsen är jag dålig på… men får ändå grym känning av dem när jag gör negativa, var så slut så jag orkade knappt hålla emot på vägen ner i sista setet. T-baren gick fint idag. Axel-hantelpressen: här var man nästan slut i axlar när man gjorde denna övning, därav orkade man bara lägre vikt. Hantellyft åt sidan var bra tung i detta skede den också, men gav grym känning. Biccarna tog hyffsad känning. Tricepserna fick lite känning men blev ändå slut. Var riktigt slut i överkroppen direkt efter passet.

fortsätt kämpa! :)
    Jag har också precis börjat med journal, kändes värt o testa. Men nu är jag sjuk och har bara lyckats lägga upp lite pics, hoppas på att whiskeyn som slinker ner nu ska bota min hals och att jag kan lägga upp ett bröstpass imorn! (: Du kör rätt övningar, en nybörjare lär få en bra start på det där!

Härligt, bara att kämpa på! ;D
    kommer följa!

Härligt, bara o fortsätta kötta så kommer du slå PB många gånger :)

BigH wrote:
    fortsätt kämpa! :)
    Jag har också precis börjat med journal, kändes värt o testa. Men nu är jag sjuk och har bara lyckats lägga upp lite pics, hoppas på att whiskeyn som slinker ner nu ska bota min hals och att jag kan lägga upp ett bröstpass imorn! (: Du kör rätt övningar, en nybörjare lär få en bra start på det där!

Låter bra, jo de är värt det, jag som skrivit litegrann taggar ju nästan varje gång man får skriva upp ett nytt pass här:$ sen ser man hur man förbättrs o utvecklas lite mer också o kan hålla ordning och reda:) Ajaj krya på dig, ja de hoppas vi på! Du har ”varit med ett tag” om jag förstår dig rätt då eller?:) Ja de är det jag hoppas på att få:) Ska kika in på din journal!:)

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 77 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.