Biffa upp sig!

Home Forums Dagböcker Biffa upp sig!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 77 total)
  • Author
    jnorberg wrote:
    Härligt, bara att kämpa på! ;D
    kommer följa!

Tackartackar, ja de ska jag;) desamma du!:D
    Kommer kolla in dina anteckningar också!

Anatom wrote:
    Härligt, bara o fortsätta kötta så kommer du slå PB många gånger :)

Tack detsamma du! :)

Nedre kropp idag, ben, ländrygg och mage!!
    Uppvärmning: 1 o ½ min rodd.

Marklyft[/b]
    Uppvärmning 60 kg*5
    70 kg*5
    80 kg*5 PB
    75 kg*6
    75 kg*6
    72,5 kg*7

(På sidan av stången såg jag idag att det stod 1000 lb, vet inte hur många kilo det är, har kollat en massa olika konverterare och dom säger att 1000 lb = ungefär 453 kg om jag fattar det rätt men det kan inte stämma och 45,3 kg = ca 100 lb är också för tungt för att bara vara stången, jag skulle tippa på att stången väger runt 20 kg, jag förstår som inte)
    fast jag tror att 1 kg = ca 0,5 lb är vad man brukar räkna??

Ländryggmaskin[/b] – 5 set
    (5-7 reps)

Lårcurl[/b] – 5 set
    (5-7 reps)

Benspark[/b] – 5 set
    (5-7 reps)

Benpress[/b] – 5 set
    (5-6 reps)

Knäböj/Box-böj[/b]
    3 set knäböj
    40 kg*5
    45 kg*5
    42.5 kg*5
    (vet inte om jag går fördjupt ner eller lagomt här, hade ingen polare med mig idag som kunde hjälpa mig)
    2 set box-böj
    50 kg*5
    50 kg*5
    (tror inte jag hade ”pallen”/”kudden” eller va man ska kalla det på rätt kant men antingen var den för hög eller för låg, tog den på högkant iaf. Är det 90 grader på knäna som gäller??)

Stående vadpress i maskin[/b] – 5 set
    (5 reps)

Magmaskin[/b] – 5 set
    (5-6 reps)

Kommentar
    Bra pass idag med bra känning i dom flesta övningarna:) jag gillar det nya schemat!
    Ruskig träningsvärk sen gårdagens pass:up: och väntar nu på en kommande träningvärk i nedre kroppen imorrn;)

Tror standard är att stången ska väga 20kg? Vore konstigt att bara ändra :D Ser ut att vara ett bra pass, försök klämma in fler övningar för vaderna bara! :)

Jo jag tror att de är så också, kan inte tänka mig så mycket annat, jag håller med dig:)
    Tack så mycket:) o tack för tipset:) alla tips är välkomna!:D

Jag har riktigt dåliga vader själv och försöker piska dom rejält med många set och många övningar, avslutar ibland med hopprep till och med haha

Jag tror maxvikten på den stången är 1000 lb. Har själv läst de och blev själv lite fundersam…kom fram till att de borde vara maxvikterna på stången:)

Passet såg skönt ut! Fortsätt kötta, medans jag ligger hemma i sängen med en jobbigt förkylning…
    Kör hårt!

BigH wrote:
    Jag har riktigt dåliga vader själv och försöker piska dom rejält med många set och många övningar, avslutar ibland med hopprep till och med haha

Okej, är ”hemligheten” att köra många övningar med mycke sets o få reps??;) okej, hopprep är ju bra hehe:)

bellman wrote:
    Jag tror maxvikten på den stången är 1000 lb. Har själv läst de och blev själv lite fundersam…kom fram till att de borde vara maxvikterna på stången:)

Passet såg skönt ut! Fortsätt kötta, medans jag ligger hemma i sängen med en jobbigt förkylning…
    Kör hårt!

Ja det kan nog stämma att man får lasta på 1000 lb = 453 kg på stången men inte mer. Haha okej;)
    Det var ett riktigt skönt pass, sitter här med världens träningsvärk sen i söndag och igår:O du skulle varit med o taggat till lite, jag fegade lite med vikterna, tror de är för jag är osäker på hur mycket man kan köra men jag provade mig fram som man måste göra för o få nå ”svar”. Det ska jag göra;) stackare, du får krya på dig!!:D när är du tillbaka ”på banan” igen tror du?:)

jag vet tyvärr ingen ”hemlighet”, om jag gjorde det så skulle jag inte ha dom vader jag har! :( Men vadmuskeln är så stryktålig så jag tror man måste ösa satan för att dom ska växa, många set, många reps, få reps, många övningar i olika former, kanske till och med springa. men har samtidigt läst att ”har man vader så har man” och att styrketräning ibland inte gör nånting för vaderna i volym hur man än tränar. Vet inte vad jag ska lyssna på men jag hoppas att jag inte ska behöva använda Synthol eller liknande skit i dom för att de ska bli större! Haha

Men kör stående och sittande vadpress med mycket vikter, sen hopprep sa min thaiboxningstränare att det var riktigt bra för vadmusklerna. Där av tjejskuttandet! ;D

BigH wrote:
    jag vet tyvärr ingen ”hemlighet”, om jag gjorde det så skulle jag inte ha dom vader jag har! :( Men vadmuskeln är så stryktålig så jag tror man måste ösa satan för att dom ska växa, många set, många reps, få reps, många övningar i olika former, kanske till och med springa. men har samtidigt läst att ”har man vader så har man” och att styrketräning ibland inte gör nånting för vaderna i volym hur man än tränar. Vet inte vad jag ska lyssna på men jag hoppas att jag inte ska behöva använda Synthol eller liknande skit i dom för att de ska bli större! Haha

Okejokej, ja men de är bara o ge dom stryk då o träna som bara den o se om något händer;)

BigH wrote:
    Men kör stående och sittande vadpress med mycket vikter, sen hopprep sa min thaiboxningstränare att det var riktigt bra för vadmusklerna. Där av tjejskuttandet! ;D

Okej, jo jag har också hört att hopprep är bra;) Haha klockren:D Tackartackar för tipsen, det uppskattas verkligen! :D

Bellman Junior wrote:
    Ja det kan nog stämma att man får lasta på 1000 lb = 453 kg på stången men inte mer. Haha okej;)
    Det var ett riktigt skönt pass, sitter här med världens träningsvärk sen i söndag och igår:O du skulle varit med o taggat till lite, jag fegade lite med vikterna, tror de är för jag är osäker på hur mycket man kan köra men jag provade mig fram som man måste göra för o få nå ”svar”. Det ska jag göra;) stackare, du får krya på dig!!:D när är du tillbaka ”på banan” igen tror du?:)

Siktar på att vara tillbaka på torsdag!:)
    Måste fråga, har du fått hem beställningen?

låter bra:D men då har vi ju inget pass:$ jajjemen paketet kom idag o jag har hämtat hem det:D

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 77 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.