Biffen är tillbaka!

Home Forums Dagböcker Biffen är tillbaka!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 218 total)
  • Author

Vikten låg på 63,5kg [/b] imorse, har gått ner grymt sedan min brutala ätardag i lördags :D (gick upp till 68,4kg.. )

Jag kan skriva ner allt jag åt, men det lär inte få plats i ett inlägg :p Var inte meningen att ha ätardagar, men fan jag behöver dem..

I lördags & söndag blev det vila, utöver två promenader på 80 resp 90 minuter.
    Måndag: bröst/triccar. cross 30min och promenad 60.
    Tisdag: rygg/bakaxlar o mage. cross 40min + promenad 30.
    Idag försov jag mig 😮 så det blir vila. Dock en promenad hem från jobbet ikväll.

Ligger lågt i intag just nu, mellan 1200-1400kcal, men det funkar grymt.
    Så allt känns bra!!

Linn wrote:
    Ligger lågt i intag just nu, mellan 1200-1400kcal, men det funkar grymt.
    Så allt känns bra!!

Herregud vad lågt ;) att du orkar jobba och hålla igång på så lite…. Jag hade nog satt tänderna i närmsta ätbara grej…. :D (Hundarna tittar skrämt på mig)[/b]

precious wrote:
    Herregud vad lågt.. att du orkar jobba och hålla igång på så lite…. Jag hade nog satt tänderna i närmsta ätbara grej…. :D (Hundarna tittar skrämt på mig)[/b]

Tuggummi, läkerol, snus och kaffe lever jag på 8)

Skämt åsido äter jag på ganska rejält på lördagar.. och då menar jag inte 5000kcal utan snarare 10.. :D

Vikten vill inte släppa mer den här veckan, utan ligger på 63,5kg. Har gått ner 1kg sedan förra veckan iaf. Legat fortsatt lågt i intag, kring 1300kcal.
    5 pass styrka blir det den här veckan ca 40-50min, promenerat 80-110 min/dag förutom tisdag och lördag då jag halverar promenadtiden och kör ca 30minuter cross. (Kardioupplägget är det mest smidiga med tanke på jobb..)

Igår när jag körde (biccar och axlar) började jag få definition på axlarna, vilket jag inte sett förut. :) Det kändes bra.
    Det var länge sedan jag var i den form jag är i nu, även om jag har bit kvar till tävlingsform. Känns skumt på något sätt att både satsa på jobb OCH tävlande samtidigt, iaf för mig som aldrig haft så tufft schema tidigare. Kanske trodde jag inte att jag skulle klara av det?! Men det är nåt jag tänker bevisa för mig själv att JAG KAN. Har jag tagit mig såhär långt (och plockat nästan 20kg sedan i julas) så har jag inte inte en tanke på att ge upp!!

Även om vägen varit kantad av olust och motivationsbrist så har jag rest mig och tagit mig i kragen ordentligt. Det är ju FÖR MIN SKULL och ingen annans jag gör det här. Inga ord eller tankar kan förändra något som ligger så förankrat i mig som att få uppleva ännu en tävling. ;)

Allt jobb har fått mig att fokusera på det jag ska- när jag ska det. På jobbet är det enbart jobb och på gymmet bara träning. När hjärnan går på högvarv (vilket den gör just nu) och man dessutom blir allt trögare i pallet, blir träningen en slags mental avkoppling.
    Tidsmässigt hade jag just nu önskat mig fler timmar på dygnet, bara för att kunna koppla bort lite.. Men men man kan inte få allt (!)- inte samtidigt iallafall ;)

SÅ nu e det bara att köra på tills det stopp! Och då lägger jag in lite extra vila eller drar ner kcal ännu mer :P

Låter så grymt bra, du är duktigt! och kommer att lyckas!
    Kör så det ryker! KRAM

ps.känner igen ätardagarna, de är så grymma men mina kallas nu mera njutardagar: blir ingen hets då på någe konstigt vis! och yes, jag gick också typ upp dryga 4kg på en dag när de var som värst men oj så gott det är: har min njutardag imorn, något måste man ändå unna sig!.ds

Keep up the good work!

Jösses vad du är biffig!
    Där ligger man verkligen i lä :(
    Du kommer att se riktigt bra ut på scen.
    Lycka till :friends:

J*KLAR!![/b] ;)

såg bilderna från 22a juni :worship:

superberggren wrote:
    Låter så grymt bra, du är duktigt! och kommer att lyckas!
    Kör så det ryker! KRAM

ps.känner igen ätardagarna, de är så grymma men mina kallas nu mera njutardagar: blir ingen hets då på någe konstigt vis! och yes, jag gick också typ upp dryga 4kg på en dag när de var som värst men oj så gott det är: har min njutardag imorn, något måste man ändå unna sig!.ds

Keep up the good work!

Tack!! Jag kör på :emo-thumb

Kram

Ulrika Johansson wrote:
    Jösses vad du är biffig!
    Där ligger man verkligen i lä :(
    Du kommer att se riktigt bra ut på scen.
    Lycka till :friends:

Tack Ulrika!
    Men ligger i lä är väl lite fel å säga ;) du e ju större än mig.. gick inte du i – 57kg´s klassen? ;)

lovelysmile wrote:
    J*KLAR!![/b] ;)

såg bilderna från 22a juni :worship:

Tackar o bugar… men är lite hårdare nu! :)

Jag kommer nöja mig med slutvikt på 63,5kg[/b] denna vecka. Har svultit mig hela veckan, så kroppen skriker efter energi. Kan inte hålla mig till imorrn 😮 börjar äta lite gott efter jobbet ikväll. Inga överdrivna mängder under morgondagen (ska försöka :| )

I Lördags blev det lite väl mycket… måste bara skriva ner vad jag fick i mig.. 8) (Ja, jag dokumenterar ALLT jag äter under ätardagen- för skojs skull) Har lite dötid på jobbet just nu (eller MKT..)

Sån här ätardag har jag dock inte haft på över 4 månader.

Lördag 14/7[/b] Enjoy :D

Frukost o förmiddags gott:
    2 twix white, 1 brejk
    150g cashews
    3 mcdonald pannkakor m sylt
    en stor cappucino
    8-pack chokladbollar
    3 lyx wienerbröd
    1 risifrutti

lunch och eftermiddagsgott:
    1 halv vitlöksbaguette
    1/2 pastasallad
    2 bars
    2 hembakade mackor
    1 magnum white strawberry
    3 lyxwienerbröd

kvällsmat o nattmål:
    Kyckling med extra cashewnötter
    friterad banan o glass
    Valnötsglass 500ml
    chockladbit 100g

Måttbandet åker fram nästa helg, fredag eller lördag! Jag vet bara att jag tappat midja för inte ens storlek 36 sitter bra i midjan..

Bra jobbat baby!
    Hahahaa…. nästan lika groteska NJUTARDAGAR som mina!
    Keep up the good work: ME LOVE njutardagarna till fullo!
    Strax dags för lite godis för min del!
    Ha en grym helg! /J.

Linn wrote:
    KALIPERMÄTNINGEN[/b] idag gick dock över förväntan! :emo-thumb

Jag mätte mig för ca 3 veckor sedan och då låg jag på 15,8%. Idag: 12,5%[/b]

_____20juni -13 juli
    Vikt: 66kg – 64kg
    Muskelvikt: 56kg – 56kg
    Fett i %: 15,8 – 12,5
    Triceps: 12 -11 mm
    Bröst: 7 – 4 mm
    armveck: 9 – 4 mm
    höftben: 7 – 4 mm
    mage: 8 – 7 mm
    rygg: 9 -7 mm
    Ben: 23 – 17 mm

Totalt: 73 – 54 mm (-19mm)

NU E DET BARA ATT GASA VIDARE!![/b] :bb:

På bilderna ser du snarare ut att ligga på gött över 20 %.
    Och att ett kilo ner skulle få dig att landa på 12,5% känns ju knappast troligt ?! Jag rekomenderar varmt en ny kaliper.

Med vänliga lyckoönskningar. Eddie.

Eddie The Monster wrote:
    På bilderna ser du snarare ut att ligga på gött över 20 %.
    Och att ett kilo ner skulle få dig att landa på 12,5% känns ju knappast troligt ?! Jag rekomenderar varmt en ny kaliper.

Med vänliga lyckoönskningar. Eddie.

3kg ner och inte 1. Och det faktum att jag mätte jag mig under andra förhållanden, gör att minskningen inte är exakt.
    Att jag ligger över 20 är en ren gissning från din sida, kanske med utgångspunkt på dig själv..

Vem har sagt att en kalipermätning är exakt?? Jag använder den som referens, inget annat. Sedan tycker jag du borde ta reda på fakta eller se mig i verkligheten innan du kommer med såna här påhopp.

I fredags blev det morgonpromenad 80min.
    8.50-9.35 Ben, vader, mage + promenad 30min.

Jobbade 05.45-19.15

Igår lördag blev det 30 minuter cross + bröst/triccar i 60min. Sedan massa käk :emo-thumb
    Idag: morgonpromenad 50min (försov mig lite..) Jobb 11-17, promenad hem (vad det nu tar?)

Ligger lågt idag, har ingen aptit heller efter igår.

Totalt idag

Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 218 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.