Biffen är tillbaka!

Home Forums Dagböcker Biffen är tillbaka!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 218 total)
  • Author

Ryggen är bred, ja:)

Dessan och Silvia: Tack! :)

Nu blir det nog ett ryggpass ikväll ändå.. haha

Blev ingen styrka under gårdagen, var lite seg i det tråkiga vädret…. satt hemma och fixade på hemsidan. Tog dock en timmes kvällspromenad.
    Har inte vilat 2dagar i sträck från styrkan på jag vet inte hur länge.. så det var nog bra för kroppen kanske..!!

Veckans slutvikt: 69,5kg– ett kilo upp sen förra måndagen. Mer vätska i kroppen skulle jag gissa på. Har bara haft tonfisk hemma… I don´t mind men det är lite för salt (även om man sköjer den i tio minuter )

Idag blev en morgonpromenad på 60minuter och snart ska jag iväg och köra dagens styrka, skulle behöva köra ben men det beror helt på axeln.. Lite rygg blir det garanterat ;)

Blev ett mixpass idag.
    Rygg, bröst, bakaxlar, lårcurl o mage.[/b] 60min.
    Dragövningar för rygg och bröst idag (5 övningar) samt baksida axlar
    (2 övningar), liggande lårcurl 5set + mycket mage. :emo-thumb

20min trappmaskin och 15 min crosstrainer, tot 430kcal.

Edit:
    Får se om filmklippet funkar nu då..
    [youtube=xodPPf8cyv8]

EDIT av Magnus Branzén: Hur man länkar YouTube.com-videos står i denna post: [http://forum.body.se/showthread.php?t=6492]

Åh gud vilka minnen jag får av att se Videon . Visst var den en enorm skön känsla? Saknar hemma matcher .

Vanessa, det var grymt häftigt!! Har aldrig varit på en Livematch i Italien tidigare.

Idag blev det 450kcal cardio + bröst ca 25 minuter. Körde nästan bara pressövningar m smalt grepp (pga axlarna) och kompletterade med en pecdecmaskin.

Lutande bröstpress 3*8-10
    Bröstpress 5*10
    Lutande bröstpress 3*10
    Pecdec 3*10-12

Tog grymt bra!!! :emo-thumb

Uppdate kardio: promenad till och från slussen ca 70minuter :emo-thumb

Var och lämnade tillbaks nyckeln i butiken jag jobbade i i lördags och gissa vad- de tyckte jag skötte mig så bra i lördags att jag blev erbjuden heltid i sommar! kul!! (aldrig jobbat i butiken förut)
    Undrar om jag fick pluspoäng av att jag städade butiken ;)

Nu blir det solariet- även om det inte syns på mig 👿 men jag gillar att sova i solariet 8)

Ikväll är en ”högkardiodag” och det blir nog ytterligare en promenad ikväll.

Onsdagens träning:

Crosstrainer 300kcal som uppvärmning
    Rygg 45 minuter
    Sitt rodd maskin 84kg/arm 3*10 typ
    Latsdrag m halvbrett v-grepp: 64kg 3*8-10
    Breda latsdrag bakom nacken: 50kg 3*10
    Chins i ass maskin 3*max
    Pullover maskin 55kg 4* max

Avslutade med uppförsbacke på löpbandet (150kcal)

Dagens vikt:
    69kg
    Inte riktigt den viktnedgång jag räknat med.. men å andra sidan har jag lärt mig att lita mer på spegeln än på vågen.

Jag har inte haft någon riktigt ätardag och planerar inte ha det heller.
    Istället höjer jag intaget en gång i veckan eller tex om det kommer nåt tillfälle då jag inte kan ha koll på vad jag äter.

Höjde intaget för 9 dagar sedan och planerar äta lite gott nu på fredag eller lördag. Jag kommer väga mig till helgen igen och även mäta lite, då jag VET att vågen har fel! ;)

En långpromenad är inplanerad ikväll.

Linn wrote:

En långpromenad är inplanerad ikväll.

Och trevligt var det!
    Tack för idag! :friends:

Aroha wrote:
    Och trevligt var det!
    Tack för idag! :friends:

Tack själv Anna! Kul att ses.
    Hör av dig om du ska till stockholm nåt mer nu, annars är hela hösten inplanerad för träning och powerwalks ;)

Dagen inleddes med cross och trappmaskin 450kcal.

Sen körde jag ARMAR[/b] med Megabiffen ;) här på forumet.
    Ca 45min, 4 övn. för biceps och 2 övn. för triceps, totalt 13 resp 8 set.
    Vikter har jag ingen koll på, vi tog det lungt idag.. känner mig lite sliten efter en tuff träningsvecka.

En kvällspromenad blir det lite senare.

Imorrn börjar jag 05.45.. toktidigt :| för mig som brukar börja vid 11-12 tiden. Blir nog VILA imorrn, lite sova efter jobbet blir det garanterat!

Såg lite fler detaljer på ryggen idag så jag var tvungen fota.. 😮 Det går sakta men säkert framåt. Biffen e på G nu!!

:emo-thumb

Linn wrote:
    Idag körde jag RYGG[/b] med Magnus och Janne. Lite ont med fan vi körde på och det gick bra idag! Värmde upp baksida axlar så det kändes bättre..

Körde morgonkardion på gymmet, crosstrainer totalt 450kcal, därefter en proteindrink och vitaminer, tribulus mm före styrkan.

Maskinrodd, sitt 84kg 3*10
    Latsdrag fram, breda 55kg 3*12
    Latsdrag v-grepp: 68kg 3*8-10 (m ass. två sista repsen)
    Stående rodd, fri stång: 70kg 3*10
    Fria Chins m assist 3*max
    Pullovermaskin 55kg 3*max
    + 2 set mage efteråt (orkade inte mer, var tokslut!!)

Kände mig hyfsat stark med endast en prottedrink i magen :)

Direkt efter passet en vitargo-drink och lite senare grötfrukost :emo-thumb

Shit vad biff du är ! Och stark satan :emo-thumb

Idda: tack!

Idag tänkte jag inte träna, men eftersom jag blev inringd på jobb imorrn så beslöt jag att bränna av ett pass ändå!

Axlar med fokus baksida + och hamstrings, lite vader.[/b]

Liggande baksida på bänk 4*10
    Framåtlyft 2*10
    Sidolyft 4*10
    Framåtlyft i cc: 2*12
    Drag med stång för baksida 3*12
    Drag bakom nacken, fokus skuldrar/baksida 3*12
    Avslutade med 3 set rehab samt 2 set lätta pressar i maskin.

Kör UTESLUTANDE lätt för axlarna nu.. får prova mig fram vilka övningar som funkar. Jag kompenserar de lätta vikterna med ett tuff tempo och har inte märkt av någon minskad styrka eller muskelmassa.
    Axlarna är vana att bli behandlade varsamt och jag tycker de svarat bra på den sortens träning hittills. Målet är ju att gå ner i vikt och inte att bli större och starkare för tillfället.
    Likadant där är en skada som spökar.. men jag kör på så gott jag kan. Ofta blir det enbens lårcurl, idag körde jag både och.

Avslutade med vader som var riktigt trötta idag, efter all kardio på senaste tiden. Körde högreppare 3*30-35 reps och det
    brände!! Blev en 30minuters promenad efteråt.

Drar ner på kardion och höjer intaget idag lite av en ätardag (inga överdrivna mängder) då det känns som kroppen behöver det. Var 10 dagar sen jag fyllde nu.

Imorgon ska jag jobba på The Phone House på Nybrogatan, kom gärna in och handla (smygreklam) ;) Kan hända att det blir ett pass på nya jobbet efteråt, för att bränna lite energi från idag!!

Promenad 60min.

Jobb 12-17. Hur dött som helst. Kan ingen bara komma in och köpa nåt av mig?! :(

Blir en timmes kardio efter jobbet ikväll!!

Igår kväll körde jag kardio 30 minuter efter jobbet.

Kollade även in maskiner på gymmet där jag ska börja jobba i sommar. Gillar många av dem (hammer strenght) men vissa är alldeles för tröga som tex ryggmaskinerna..

Kom fram till att det funkar bäst att köra armar, axlar, baksida lår o vader där. Det är iaf där jag kommer köra i samband med jobbet framöver. Det går väl att köra det mesta, med lite fantasi iofs. Fria vikter finns det ju!

Idag blev det 45 minuter styrka
    Framsida ben och bröst.[/b]
    ca 3 övningar/muskelgrupp och repsantal mellan 8-12.

Kardio 30min efteråt + kvällsprom 60min lite senare ikväll.

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 218 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.