bighulken

Home Forums Dagböcker bighulken

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 938 total)
  • Author

Ser ut som ett riktigt bra bröstpass!
    180 kommer nog alldeles snart skulle jag tro :)
    Bänkpress när man kör riktigt tungt tar mest över allt tycker jag hehe
    Jag har på senare tid fått grym kontakt när jag kört bröst så pumpen sitter i långt efter passet är avklarat. Efter det kommer några dagar av träningsvärk!

Ha en skön helg Herr Hulken!

waco3000 wrote:
    Jag hittade igen bilden från fototävlingen. Jag skulle aldrig våga vika ut mig på det där viset, ha ha. Att gå och spänna sig i baddräkt det är ju en helt annan sak;).

jaha!!! där ser man. hur hittade du den? för jag har letat men inte hittat den.iofs är ju lite senil i huvudet…….lol
    kan ju säga :i dagens läge skulle jag nog inte heller ställa upp på bilder,tror jag……jo kanske efter att gått ner i vikt å fått fram magrutorna osv….men som nu…ser mer ut som en valross…….lol
    kanske om hälsostyrelsen el annat ville ha en bild…så här ska man helst inte se ut,övervikt är farligt…..lol…osv.

ja ja ,ha det nu waco.

övre rygg!!
    latsdr bak 5×8=80kg,framf rak st 5×12=80kg,rodd drag i maskin 5×12.
    rowing i t-bar 5×8=75kg.sen rowing m skivst 50kg x15,15 lätt.sen i maskin rodd 3×15=150kg.sen sauna.å styrde iväg till big burger,favvo haket ibland! xxl-burgare,swoopps!!! så var den slut,sen lökringar med Hot cheese dippen,mmmmmmm!!!
    handla lite snus också.å nu hemma :up:

nu lägga mig för en naaaaaaaaapp!!!!!! så jag senare orkar kolla tavlan!!!!!!

ha de alla :up:

då var det sista etappen på helgen då!!!
    rätt nöjd med att kört fre-lör.men idag kör jag den kristna stilen,vilodag.
    denna vecka blev det.Ti:bröst-armar-Fre:bröst-Lö:övre rygg.kvar:ben-vader-axlar-mage.det lägger jag i morgon el så.
    kanske köra.. Ben+sen lite mark efter det…?
    hmmmm,få väl se.i så fall blir det lätta benböj,benspark,bencurl,sen lätta mark också då! kanske 1-1.5 tim.har kollat dagboken igen!!!
    läste från -09,där var kroppsvikt ca:144-146kg,och i dagens läge ca:151kg,samt att jag fått avsevärt mindre mage också.dvs,det som sitter utanpå magen!!!
    ja man kanske skulle försöka sig på biddibolding!!!….men inser medans jag skriver nu,att detta kräver sån oerhörd karaktär/moral,så jag ångrar mig redan!!!!………..lol.lite anteckningar från dagboken-
    2010:26/5 140kg i bänk.-7/6 190kg i böj.-mark 4/12 160kg,första passet i mark på 15 år.dagens stats då!!!!
    2011:4/11 170kg i bänk.-böj 200kg-mark 12/7 210kg.
    mål 2011!!!.. 180kg i bänk-böj?-mark 220kg…….ja ja vi får väl se.
    nähepp…nu dags för en fika sedan ett mellanmål.
    ha det nu alla här på body. beach 2015!!!!!!!…………….lol

Axlar biceps-triceps.

press framf i smith 50kg x 8,8,8.80kg x8,8,8,8,8.100 x 4,4.
    sidolyft 5×12.sen superset på armarna!!
    dips kv x 8,8,8,8./curl m z stång 40kg x 12,12,12,12.
    push downs 45kg x 10,10,10,10./curl m z st 40kg,12,12,12.
    triceps drag över huvud 80kg x 8,8,8,8./curl i maskin,smalt grepp 70kg x 10,10,10,10.sen belöningen,sauna!!! sen tog jag en proteindrink direckt på gymet,50gr,å gott var det också!!!!!
    har fått nån smärta på höger arm vid armbågen,på utsidan,tror det är triceps fäste eller nåt.så därför kunde jag inte köra så tungt i dippen.inte heller i vissa curl moment,märkte jag.antagligen för att jag kört så tungt i bänken senaste passen,sk,luringar.:gå upp på vikter som är max vad man orkar hålla i,å kör väldigt korta reps på det,typ i bänken,sen så går man ner å kör på det man brukar köra på,då brukar det alltid gå lättare!!,för att man lurat muskeln vad gäller vikten.

hej å hå på er alla på body!!! lyckan ler åt den som låter den le………..;)
    PS:ska nog gå på bio i kväll!! jägarna el vad den nu heter!!! rätt så lång såg jag 2t 10 min.

bighulken wrote:

PS:ska nog gå på bio i kväll!! jägarna el vad den nu heter!!! rätt så lång såg jag 2t 10 min.

DET låter väl som en kanonidé!
    Tror inte du blir besviken så ta med dig något gottigt, luta dig tillbaka, njut =)

jaha nu varit på filmen,jägarna.märkte inte att den var över 2 tim lång,få väl vara ett bra betyg det då!!! bokade också plats med extra benplats,så kunde sträcka ut mig!!!sköööönt!! fina filmsekvenser av landskap å annat.själva handlingen var vad den var,inget extraordinärt,men ändå det man kunde vänta sig av en uppföljare.men innan så käkade jag på burger king också,mmmmmmm..hot cheese dippen är bäst!!!!!

Läste lite på en blogg johonny ståhammar,undrar om det var body el kroppsnytt.ja så var det,sist nämda.
    har ju kommit i den åldern då det är roligt att höra gamla historier,för var ju även med på den tiden -80 talet.kom ihåg när jag sprang å tränade på friskis på söder! då jag såg en JÄTTE!!! det var han friberger,han hade otroligt stora ben tyckte jag då!samt att han var rätt lång också.jag var ju bara en chip på den tiden,kanske,17-18.vikt 75-80kg.höll ju på med karate då.sen även lansen,mörkhårig,galning som tränade där.jag brukade ofta vara där å träna NÄR DET VAR STÄNGT PÅ swings,pga,renovering el dylikt,det hände ju.jag var ju en såndär karate galning då!men ibland fick det bli styrketräning.kom ihåg att det låg högt upp i huset.typ högst upp!sen kom jag ihåg ali malla också! när han tränade där på Swings.första gång jag såg en bodybuilder! har var väl rätt så krallig.inte så mycket ännu då.men det var ju typ,79-83.sen så blev han ju proffs!!kom ihåg ingemar också,han tränade bodybuilding tillsammans med keith armstrong ett tag där på swings.sen så öppnade han ett eget gym bredvid på söder,om det hette kraftverket el så,tror jag,inte helt säker,på namnet,minnet sviker…lol.sen så var det pär å harry också,på swings.radarparet.helan å halvan…harry lång å stor,pärre liten å kort å glajjer.träffade pär precis för 4 veckor sedan på gymet jag tränar på nu!hälsoforum.tyckte jag kände igen personen,sen så kom jag på! men han hade inte glajjer längre,därför jag inte kände igen honom direckt.snacka lite me han.han höll till i thailand nu för tiden.hemma på besök bara.men fortfarande lite krallig.han var ju med i landslaget många år i bodybuilding! han hade opererat ögonen,så därför han inte behövde glajjer längre! kom ihåg micke svensson också från swings!!!
    han å nicke var också radarpar.han var ett riktigt monster då,på den tiden.micke.vet inte om han tävlade också.nicke är dessvärre inte kvar längre.var nånting om någon affär vid flaten badet,som gick fel.där på parkeringen,på natten.han sköts till döds där!men så är livet….
    många som vandrat den vägen,nu för tiden.i dödskuggans dal.
    å sen han finnen också!!! vad hette han,hmmm…heiki tror jag!! också stor som ett monster då.men väl placerat var allt!! sen var han någorlunda lång också.till skillnad från ali malla å keith,som var korta i rocken.kom ihåg en gång!!:: kan du lära mig karate,lite.på finsk brytning.han ville lära sig lite,jag vart helt vettskrämd,av tanken att behöva sparras med detta monster då…………lol.vägde ju bara runt 75-80kg då.när jag tävlade i karate,wuko systemet.dvs,poäng-fighting,att bara markera slag å sparkar.men var ju snabb som en blixt också,samt kunde hoppa väldigt högt också!! ja och lelle förstås också!!! han tränade där ett tag också,lelle wilhelmsson! tror han kom på pallplats på junior vm i bodybuilding….el om han vann,kom inte ihåg.han lärde jag känna bättre sen senare i livet,via andra bekanta!! motor intresset!!!
    jag jobbade där på swings också,något år.som städare.var ett rent helvete då!!!!……lol.hade ju då slav drivaren,johnny Grimstål,då som arbetsgivare,å fasiken vad han sprang runt å kollade med förstoringsglaset ,om jag hade städat bra!!!!! ingen rolig tid detta,var det.det var han som startade swings å sthlms karate cai.senare typ 89,så köpte jag vikter av honom,till gymet på fryshuset.som jag var med å drev mellan89-91.men sen flyttade han till las palmas.å öppnade gym där också.såg honom på ett uppslag också,han var i bra form då!!!
    sen så var det PO,som tog över lokalen,å han gjorde om det till nuvarande kedja,S.A.T.S.!!!..
    många som gått den vägen nu,en bekant som öppnat world class gym,ett par stycken,sen även en som öppnat flex.gym,samma system,franchise!!!
    kanske skulle vara nått för mig också…näe,tror inte det.för mycket press från andra då!!! typ,måste uppfylla vissa mål osv.
    vem vet,sa katten som sket!!!…….lol
    ha det nu alla här på body:up:
    hoppas jag inte tröttat ut er med mitt skrivande:up:

Lätt benpass idag.lite känning i höger knä!!

uppv:benspark 4×12.
    Benböj:100×8,8.130×6,160×6,6,190x0fail,160×6,6.
    benspark/bencurl i superset:4×12.
    sen sauna å hem till protte drink!!!
    La på 190 en gång,men kände direckt när jag gick ner att det kändes i knäet,så avbröt,å körde på lite lättare vikter,160.
    ja det var det de!!! nu e re bara bröst-rygg kvar då!!
    blev inte mycket till träning idag,knappt andfådd ens!!! ja ja ,men man ska lyssna på kroppen…..blääää!!!!!…….

bighulken wrote:
    Lätt benpass idag.lite känning i höger knä!!

uppv:benspark 4×12.
    Benböj:100×8,8.130×6,160×6,6,190x0fail,160×6,6.
    benspark/bencurl i superset:4×12.
    sen sauna å hem till protte drink!!!
    La på 190 en gång,men kände direckt när jag gick ner att det kändes i knäet,så avbröt,å körde på lite lättare vikter,160.
    ja det var det de!!! nu e re bara bröst-rygg kvar då!!
    blev inte mycket till träning idag,knappt andfådd ens!!! ja ja ,men man ska lyssna på kroppen…..blääää!!!!!…….

[http://youtu.be/skNIr9WFDu8]
    lite böj idag då!!! ont i knäet också,så fick bli lite småvikter bara!!!

Alltid kul att läsa dina anekdoter bighulken :up:

hehe härlig film, gillade musiken :D

Kul att läsa dina texter Hulken, lägg gärna in några mellanslag i dina längre texter så det blir lite stycken utav det. Inget illa menat men med mitt brytningsfel så blir jag yr att läsa så mycket text utan stycken : )

Instämmer i kören, trevlig ”film-trudilutt” det där. För mig får du gärna skriva hur mycket du vill om vad du vill. Det är dom där utsvävningarna som ger dagboken en extra personlig touch.

idag har det blivit hårdkörning!!!!!!!!!!!
    på vilofronten………..;)

känns i benen idag,alltså var det fullt berättigat att köra benen igår!!!

känns sköönt med lite värk på insidan av låret!!! måste bara stretcha mera nu,lite slarv med det senaste halvåret.då kommer känningarna i knäna,som räkningarna i slutet av månaden!!! börjar att knaka å kneka i de unga lederna!!!!!…………lol
    så alldeles strax ska jag sätta mig ner å stretcha ut på golvet.
    men först ska jag värma upp med en kopp kaffe å äppelkaka,som jag bakade igår!!!..mmmm…gott!!!!

lustigt!!!!!!….jag skrev tidigare om olika tillfällen från förr,bla,om ingemar som öppnade gym på reinstiernasgatan på söder,kraftverket.
    självklart mötte jag honom idag också!!!!….roligt! snackade lite om gamla tider osv,han visade några bilder på sig själv i aktiv ålder,när han vann svealandsmästerskapen,vilken form han hade då!!!!!
    även hår på huvudet………..lol
    jaaa,så har det blivit,snacka om gamla tider å liknande,men men,det kommer nya tider också……lol
    :up: näe nu fika å stretcha,god kväll på er här på body…..

Har du tränat regelbundet sedan 80-talet Hulken?

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 938 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.