bighulken

Home Forums Dagböcker bighulken

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 938 total)
  • Author
    Gober wrote:
    Hur smalt håller du hulken, vilket finger har du på ringen?

Håller själv på att experimentera lite med det där och bara att flytta ett finger gör en jädra skillnad har jag märkt.

när jag körde smalt denna vecka som var,så körde jag alla fingar innan för ringarna.
    men denna vecka som kommer så kör jag långfingret på ringen!!!

men jag är också 190cm.i rocken.

bighulken wrote:
    när jag körde smalt denna vecka som var,så körde jag alla fingar innan för ringarna.
    men denna vecka som kommer så kör jag långfingret på ringen!!!

men jag är också 190cm.i rocken.

En annan som endast mäter 170cm kör med ringfingret på ringen.
    Testat lite olika, känns som jag är starkast just med den fattningen.

Hmm bighulken tycker du inte det känns mer i axlarna när du håller smalt? Brukar vara mer skonsamt ju bredare man håller. Men men man har ju olika vinklar osv.

Själv kör jag pekfinger på ringen alt långfingret.

bänk [mailto:5×5@0.82.drygt].
    wu:15x50kg,10x80kg,8x110kg.
    arb.set:140 x5,5,5,5,7! kunde inte hålla mig i det sista set,så blev en sjua i stället.svårt när man måste hålla sig till program,mao,självdiciplinen!!!

snebänk:4×10=110kg,relativt lätt.känns ungefär som förr i tiden,när man körde på typ 50kg.lite som uppvärmning.
    flyes:4×10=max.mag.
    axlar,sidolyft hantlar,12.5kg:s 6x8r,långsamma å stanna uppe 1 sek.
    sen sauna å lunch,blev pannbiffar mycket lök,råstekta potatisar å brunsås.

blev faktiskt lite överraskad idag,trodde nästan inte på att jag skulle orka köra femmor,men vart ju mycket lättare än jag trodde!!! hade nog klarat å göra än 8-10:a i första set.men höll mig,men sen så blev jag så sugen att pröva i sista set.men då var jag ju redan lite tröttad av de set innan. där ser man!!!!! kanske det kan funka ,i alla fall,programmet jag kör.trodde inte så mycket på det,men efter idag,så ändrar jag mig nog.

fortsätter året ut nu!

jo,magnus,det stämmer nog det du skriver,vi alla har olika vinklar!!!
    så blir det ju,när vi har olika längd på överarm,underarm,osv…
    och för mig känns det mindre i mina axlar på olika ställen,men speciellt där jag förut varit skadad,när jag håller in armbågar mot kroppen samt kör med smalt grepp.
    men idag körde jag med brett grepp.långfinger på ring.samt in med benen så långt det går,samt axlarna också,sk,brygga.körde också relativt långsamt,för min ,mening med detta är ju att träna upp mig,inte att ta maxvikt,just nu.

ha det nu alla här:up:

Gött pass!
    Härligt att vikterna känns lätta och fina med.
    Fortsätt på samma sätt så kommer 170kg innan året är slut, helt enligt din plan :up:

i0janki wrote:
    Gött pass!
    Härligt att vikterna känns lätta och fina med.
    Fortsätt på samma sätt så kommer 170kg innan året är slut, helt enligt din plan :up:

hmmmmmm!!!!……..180kg…………….lol.
    så var delmålet…….;)
    men men,sak samma.

fasiken vad fyrkantig du såg ut på bilden från festivalen…..lol

ha de nu:up:

bighulken wrote:
    hmmmmmm!!!!……..180kg…………….lol.
    så var delmålet…….;)
    men men,sak samma.

fasiken vad fyrkantig du såg ut på bilden från festivalen…..lol

ha de nu:up:

Sorry! 170kg är ju småpotatis för dig!
    180kg ska det självklart vara!

102kg på mina 170cm hehe
    Bättre att vara fyrkantig än rund ;)

he he he ,håller med där!! bred å fyrkantig…..lol
    välfördelade 102kg!!! måste jag säga…du borde ju ha en bra vinkel i marklyften,å benböjen,sen så vet jag inte i bänken…där ska man helst ha korta armar å kraftig bringa,som kenta Sandvik från åland.han e också kort i rocken,typ 170cm,men vilken bringa!!! å sen vikten också 138kg.var förbi där i sommras på åland,å kollade på deras sommar tävling.ove letho å andra var där å körde.såg han nyss på kollo,han hade tydligen tävlat precis,mycket bra vikter där.han hade bantat ner sig nu.

nja,170kg,är inte direckt småpotatis,för mig,men har ju redan tagit det.
    det är det jag utgår ifrån när jag skriver vilken belastning jag kör på,typ 0.77 el dylikt.
    och enligt schemat också då för den delen.100%=170kg.osv….

Rygg.
    latsdr bak 4×8=80kg.framf 4×8=90kg.rodd drag m böjd st 4×8=80kg.rodd drag v-handtag 4×8=90kg.T-bar 4×8=80kg.rodd i maskin 4×10=15.på vikt mag.sen sauna.å hem å protte drink sen invänta hungern.bra tryck i armarna efteråt!!!

bröst-mage.
    bänk,wu:15x50kg,10x80kg,8x110kg.
    arbs:6×2@0.77. snebänk:5×8=110kg.flyes 7×10.crunches 3×15.sauna.

idag har jag varit upp i min dottras skola.
    det var ju roligt!!!
    var med på matrasten,å kollade vilket skit käk de fick.de frågade om jag skulle äta,matkopung kostade 40kr.men jag sa nej tack.ris och någon soppa/tunn sörja med minimala små kyckling bitar i.typ 1-3 mm.
    och en del tog väldigt små portioner också.förstår jag det,smakade tydligen inte bra heller,enl.barnen.Hur fasiken kan de servera undermålig mat i skolan? och sammtidigt kräva att eleverna ska prestera…..
    Det som ska bli våran framtid,de som ska ta hand om oss när vi blir gamla… fy fasen,säger jag!!!

jag påpekade även det för läraren,jag sa att jag aldrig skulle käka detta på ett lunch hak,och betala för det.är det nåt man ska ta hand om är det ,de gamla som byggt upp landet,samt de som kommer att vara verksamma i landet,dvs,ungarna.framtiden.
    ja ja ,sen gick jag å lekte med ungarna på rasten,vi åkte isbana,de hade tydligen spolat på en backe där,roligt faktiskt!!! de kollade lite konstigt på mig först,men sen så släppte det,när de såg att jag också lekte å åkte på isbanan stående…….lol.min dottra går i 5:an.

jag träffade också på grabben som ställt till med problem ,i matsalen.de presenterade sig när jag kom.han sa :jag heter alexander,vad heter du,vem är du osv… jag berättade att jag var dottra mins pappa.men påpekade lite snyggt,att han nog fick passa sig lite,å vara snällare framutöver.när jag hörde hans namn.joo,sa han,å hängde lite med huvudet.sen lät jag det bero.

sen så blev det lektion i bild,där jag givetvis hängde med in.de gjorde julkalendrar,de små liven.och jag tecknade en fantasigrej.lustigt,det kom sig så att det fanns en plats kvar,å den var bredvid grabben.å bredvid min dotter.jag märkte att han pockade på uppmärksamhet,så jag hjälpte honom med julkalendern,lite tips osv…vilket han upp skattade väldigt mycket.vi etablerade en bra kontakt,vilket jag tycker är viktigt! jag hjälpte även dottra min med tips å andra ideer.sen så var lektionen slut.jag sa hejdå till dottra min å en kram.sen när jag gick mot bilen ropade alla i hela klassen ,hejdå…och jag fick lova att komma tillbaka igen,vilket jag lovade också.tror nog det gick rätt så bra,denna första kontakt.

men märker att de/ungarna,saknar vuxenkontakt!!! ok lärarna,men men,andra vuxna också.
    nog om detta nu.
    vila idag för mig,ang träningen.
    i morgon ,bröst-armar-mage.bänken:4×4@0,9=153kg.

såg att magnus snart har premiär,med sin skådis karriär också!!!
    nya deckar avsnitt!!!
    fasiken!,många som slagit sig på denna sorts arbeten…
    en annan vän,micke spreitz,har också kört den visan.
    gamla dörrvakter hela bunten……lol

även paolo,han hade ju dörren på kafèt förut,för många år sedan.även brorsan hans jobbade i dörren,Ian. men de har ju fått en guldkontakt via robban aschberg också.men han har blivit höjdare nu,paolo.promotor å alla andra projekt,driftiga personer!!! de sliter som djur alltså!!!

sen har jag en annan god vän,han åker runt i landet å föreläser för ungdomar,sk,värstingar å allt.han skrev tydligen en bok för några år sedan,Jiddra inte! heter den.han har även nu,en stiftelse som hjälper utsatta ungdomar,men snackade med han förra veckan,då hade han å bolaget hans,Inblikk,sålt någe koncept till tv.som de hade nappat på!!! så snart kommer jag se hans nuna i tv:en också då.
    å jag då….en sketen lastbilschaufför,de bidde de av mig!!!!!……:(

ja ja,nog nu ….nu har jag skrivit av mig för denna gången….;)

Men det är ju lastbilschaufförerna som får Sverige att gå runt. Utan er hade vi inte fått
    några varor. :-)

Gettodachoppa wrote:
    Men det är ju lastbilschaufförerna som får Sverige att gå runt. Utan er hade vi inte fått
    några varor. :-)

Det plus att du verkar vara en riktigt bra far, det räcker väl långt det : )

Borde finnas lite sådana ”skolfarsor” i plugget, hade nog jag själv uppskattat som liten buse i skolan (utan egen farsa).
    Kanske något för dig, extraknäck Hulken :emo-thumb

he he he ,tackar getto å gober!!!!

ja fick lite kommentarer på facebook senare idag.dottra min som skrev att alla hennes klasskompisar hade gillat att jag hade varit där.
    samt dottra också då,hon skrev.att jag var världens bästa pappa,osv…..
    detta känns väldigt bra i hjärtat,att höra från sin egen dotter……………..;)
    nu ska jag sova gott å ladda inför morgon passet då!!!

god natt på er alla body kompanjoner………………;)

bröst-armar-mage.
    bänk,wu:15×50.10×90.8×120.
    arbs:4×4=150kg.@0.88.
    snebänk,wu:10×80.8×110.
    3×4=140kg.flyes,3×12=max.vmag.

biceps: curl m z st med stöd 4x6r=50kg.stående curl i maskin,smal stång 3×10=60.hantelcurl.alt.22kg:s 3×8.
    crunches 3×15.

triceps: push downs:9×12=max.vmag.
    armar i super set.ingen vila.

kändes bra i armarna!!! sen lunch på christers.panerad spätta med rösti å skagen röra….mmmmm,,,sen äppelpaj med vanilj sås,å kaffe…..nu mår jag !!!!!!:up: nu blire en naap,………;)

Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 938 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.