- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 december, 2011 at 17:48 #158876Anonym anvandareMember
jaha,idag brast jag i tränings-diciplinen!!!!
wu:cuffs 4×15,bänk_15x50kg,10x80kg,8x110kg.
arb set:skulle ha varit 6x2r@0.8=136kg,men blev:
140kgx 6,8,8.kunde inte hålla mig!!! men iofs så blir det ingen maxning på fredag,skjuter upp det till nästa vecka.har en liten vilo period i helgen,på några dgr!!!
sen körde jag :benspark 5×10=max.bencurl 5×10=140kg. sauna.lugnet hägrar sig över mig……..skööööööönt!!!!idag ringde det kl 13,det var jultomten!!!…han undrade om han var på rätt adress,japp sa jag.jag vinkade till honom genom fönstret,å han såg mig.sen så gick jag ner till hans släde å konstaterade att det var rätt grejer,han fick hjälpa mig bära in det också.lite klappar till bettan min!!!
(hon står där under pressen,så trogen å väntar-på att våren ska komma å klockorna klämtar.)så hon kommer bli glad i vår,å jag i sommar ute i skärgården…..hej å hå på er all body kompanjoner,å glad jul på er:up:
22 december, 2011 at 11:27 #158877Anonym anvandareMemberjaha,lugnet fortsätter,ingen jäkt,lugn å harmonisk,jag njuter…….vad sköööönt det kan vara ibland.klappar klara till dottra min.funderar på…kanske träna rygg idag eller inte……..får väl se.kan ju vara bra innan ätar dagarna,att göra av med lite kalorier så jag har tillgodo…..lol.
22 december, 2011 at 19:49 #158878Anonym anvandareMemberrygg+marklyft.
latsdr bak 4×8=80kg,framf 4×8=90kg,rodd dr böjd stång 4×8=80kg,rodd v-handtag 4×8=100kg.T-bar 4×8=80kg.mark:100×6,140×6,170×6,6,6. sen sauna.1.5tim,rätt bra tempo !!!
man tar inte mycket i vikt i marken,efter att ha kört övre rygg 1 tim innan!!!
men rätt så nöjd i alla fall.mera på kaloribanken tillgodo,vilket betyder att jag kan äta med gott samvete i jul!!!
nu kl 20:00,blir det att kolla fight klubb på eurosport!!!23 december, 2011 at 13:08 #158879Anonym anvandareMemberJaha,då har det snart gått ett år igen då!!!
kollade lite i mina dagböcker.skrivit sedan -07.Förra året vid denna tid.så bestämmde jag mig för att inrikta 2011 på ,marklyft-bänk.efter att ha kört hela 2010 på benen,benböj.jag menar då inte bara,men med mera koncentration på specifika muskelgrupp!läste:jag började marken i december förra året,då orkade jag,160×2,sen provade jag på 170,men orkade inte.släppte i greppet,så då inköpte jag grippers.i bänken körde jag på,130×5,150×1.å benböjen200x6,6,6.
alltid bra att gå tillbaka å kolla in dagböcker lite då å då!!!Marken har jag inte orkat lägga så mycket koncentrerad/energi på detta år,men ändå uppnått resultat.jag har gjort 210kg,12/7.men inte orkat maxa mera på denna övning.har i stället lagt in den i rygg passet,sist,då jag är ordentligt uppvärmd.sista passet,igår,170×6,6,6.å inga problem längre med greppet! vet inte vad jag kan maxa där just nu,om jag kör denna övning först,eller bara.borde vara mer än 210kg i alla fall.
Bänken då!! ja den har jag verkligen gjort ökningar i,detta år!!!
Sista passet där,körde jag på 140kg,åttor!!! å näst sista,gjorde jag 2×2=170kg…..Målet för i år är:180kg!!!! jag hoppas å tror att jag ska göra det nästa vecka!!! eller det kommer jag att göra!!!! om det så ska bli med lite rövlyft!!! märker att jag stärkt upp axlar mycket detta år,eller så har jag förbättrat tekniken,bägge antagligen….märkte också,på sista rygg passet.Att jag blivit mycket starkare i rodden också.det jag orkade förra året,är piece of cake nu!!!!
orkade precis köra på 80kg i rodd drag v-handtag förra året.nu det sista passet provade jag på 100kg,och det gick oförskämt lätt!!!! kunde säkert ha lastat på max på viktmag där! tror det är 120kg.sköönt att man ökar i alla fall…återstår att lägga på extra på T-baren också då!! typ 100-120kg.ska nog börja med stång rodd också,detta nya år 2012.denna övning hjälper till så mycket i bänken också! För kruxet med bänken är ju axlarna!!!
å kör man brett grepp,vilket kopplar in mycket axlar,så gäller det att dra in axlar,och där kommer då rodden in,krävs mycket för att orka dra in axlarna länge/långt.(tycker jag)…….för det är ju själva huvud muskel grupperna i denna övning,bänk,:triceps-bröst-axlar.2012:Mycket träning för vaderna!-lite mera magträning/bålträning-kanske lite mera armträning,iofs,tycker jag det är en tråkig muskelgrupp!!! även fast de flesta andra prioriterar den,för att de syns så mycket,armarna.jag har ju redan nu 55cm där.ok,skulle väl behöva en lite bula på biceps där,den lilla delen av biceps muskeln.får väl köra mycket med smal fattning hädan efter.
Jaha….då har jag fläkt ut mig igen då!!! känns så ibland….vet inte om det är så smart att skriva alla dessa saker å mål,officiellt som jag gör.kanske borde hålla det för mig själv,,,,,hmmmm…..
ja ja,det märker ni…om det börjar att gå för bra så kommer jag antagligen skriva mindre här.bara kommentera å så.näe nu har jag skrivit av mig för denna gång.
PS:allt som jag skrivit här idag,är min egen uppfattning om saker.samt vad jag tror,och vet.vilket inte betyder att det är en exakt kunskap jag förmedlar……bara min egen syn på saker.:up:
23 december, 2011 at 17:51 #158880Anonym anvandareMemberdet ser då i mina ögon ut, som att du gjort stabila och fina ökningar,well done mr hulk och ha nu en riktigt god jul!
24 december, 2011 at 12:27 #158881Anonym anvandareMemberGalten wrote:det ser då i mina ögon ut, som att du gjort stabila och fina ökningar,well done mr hulk och ha nu en riktigt god jul!Instämmer till fullo!
God jul Herr Hulken
Snart är det ett nytt år min vän, dags för sätta ditt pers i bänken nu hehe
Stabila ökningar har du gjort i vilket fall som helst.Keep up the good work!!
24 december, 2011 at 12:43 #158882Anonym anvandareMemberGod Jul på dig Hulken! Nu ska vi njuta lite och sen är det nya tag 2012
26 december, 2011 at 16:10 #158883Anonym anvandareMemberi helgen har jag tränat underarmarna!!!!!
först körde jag 10 set knapptryckningar.datan.3tim.
å sedan lite handskrift också…..2 set.underskrifter.
sen i helgen körde jag 3tim,guitarr spel,å det kändes i underarmarna verkligen!!!!!! märktes att jag inte spelat så mycket det senaste halvåret… Var hemma hos brorsan med morsan å fira jul.
fick värk i båda underarmarna också,vänstra för ackorden,den högra för fingerspelandet,plockandet.å lät någe för djävligt,tyckte jag,men inte brosrsan å morsan,de sjöng med osv….
lite klassiska låtar körde jag,sen mina egna också.
kör:cornelius-lundell-ledin-osv….som man känner igen å kan sjunga med på.berghagen också.
ja,håller på å laddar för morgon dagen….då ska det ske!!!!! undret….lol.
hoppas att formen är bra bara!!! det kan man aldrig veta innan.oavsett hur man känner sig.har varit med då jag känt mig kanonladdad,å tagit med kameran å allt,sen har det bara blivit rappakalja av hela passet.å sen tvärtom då,funderat om jag verkligen ska träna….gäspat mig ner till gymet,å då!!!!!…blivit ett kanon pass!!!!!!!
Med många Pb å annat!!! sensmoralen är:du vet aldrig innan du börjat att träna hur det kommer att gå!!trevlig fortsättning nu alla body kompanjoner:up:
26 december, 2011 at 16:45 #158884Anonym anvandareMemberbighulken wrote:i helgen har jag tränat underarmarna!!!!!
först körde jag 10 set knapptryckningar.datan.3tim.
å sedan lite handskrift också…..2 set.underskrifter.
sen i helgen körde jag 3tim,guitarr spel,å det kändes i underarmarna verkligen!!!!!! märktes att jag inte spelat så mycket det senaste halvåret… Var hemma hos brorsan med morsan å fira jul.
fick värk i båda underarmarna också,vänstra för ackorden,den högra för fingerspelandet,plockandet.å lät någe för djävligt,tyckte jag,men inte brosrsan å morsan,de sjöng med osv….
lite klassiska låtar körde jag,sen mina egna också.
kör:cornelius-lundell-ledin-osv….som man känner igen å kan sjunga med på.berghagen också.
ja,håller på å laddar för morgon dagen….då ska det ske!!!!! undret….lol.
hoppas att formen är bra bara!!! det kan man aldrig veta innan.oavsett hur man känner sig.har varit med då jag känt mig kanonladdad,å tagit med kameran å allt,sen har det bara blivit rappakalja av hela passet.å sen tvärtom då,funderat om jag verkligen ska träna….gäspat mig ner till gymet,å då!!!!!…blivit ett kanon pass!!!!!!!
Med många Pb å annat!!! sensmoralen är:du vet aldrig innan du börjat att träna hur det kommer att gå!!trevlig fortsättning nu alla body kompanjoner:up:
Det där lät som en kanon helg det där med allsång och gitarrlirande:emo-thumblycka till imorgon och som jänkarna borde säga-don´t break a leg:up:
26 december, 2011 at 16:50 #158885Anonym anvandareMemberNä men vad kul, är du en sådan där musikalisk kille som bara kan dra iväg en liten trudilutt el två. Det hade ju varit riktigt kul att kunna,,, Jag spelade gitarr då jag gick i skolan men någon Yngwie Malmsteen blev jag inte, jag har fullt sjå att hålla ordning på fingrarna och att överhuvud taget träffa rätt strängar då jag ska spela ackord. Nu lät det ju nästan som att jag sitter hemma och klinkar lite då och då men så är icke fallet, jag har en akustisk gitarr men den saknar en sträng och hänger där mest på väggen som dammig prydnad eller som en leksak/bongotrumma då barn hälsar på…
Lycka till imorgon då…
26 december, 2011 at 17:28 #158886Anonym anvandareMemberwaco3000 wrote:Nä men vad kul, är du en sådan där musikalisk kille som bara kan dra iväg en liten trudilutt el två. Det hade ju varit riktigt kul att kunna,,, Jag spelade gitarr då jag gick i skolan men någon Yngwie Malmsteen blev jag inte, jag har fullt sjå att hålla ordning på fingrarna och att överhuvud taget träffa rätt strängar då jag ska spela ackord. Nu lät det ju nästan som att jag sitter hemma och klinkar lite då och då men så är icke fallet, jag har en akustisk gitarr men den saknar en sträng och hänger där mest på väggen som dammig prydnad eller som en leksak/bongotrumma då barn hälsar på…Lycka till imorgon då…
jo,tackar.he he he ,roligt att du skrev malmsten.kommer ihåg när jag jobbade på en väns rockklubb på odenplan i sthlm.då kom det ett helt knippe me folk från en van,som ville in där.å de såg ut som golvmoppar hela bunten….lol.men jag sa,ni får vänta som alla andra…ja men jag är polare med lasse,sa ena killen.jaha,sa jag å gick in å kollade,lasse kom ut,å sa ja välkommna alla osv,sen sa han,det är yngve malmsten det där å de är polare till mig,jaha sa jag.senare förstod jag att de är världskända!!! men de såg i alla fall ut som golvmoppar……lol
det blev ju lite tumult därinne också,massa folk som ville till dem hela tiden osv…så jag fick hålla bort folket från dem!!!jorå,har spelat sen jag var liten,typ 7-8 år gammal.även i band osv…
men numera bara på min akustiska.27 december, 2011 at 14:22 #158887Anonym anvandareMemberÅrets delmål uppnått!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bänk,wu:15x60kg,10x90kg,8x120kg,3x150kg.
arb set:170×1.180×1 jihaaaa!!!! 150×6.
snebänk,wu:15×50,10×80,8×110.
arb set:140×6,160×1,110×40.
sen kunde jag inte köra mera!!! sauna.
pga.den psykiska urladdningen gick det inte att köra mer!
så nu har jag tagit 180kg i bänken.och det alldeles själv också!!
ingen pass hade jag heller,inga folk där nästan,på gymet.så fick fixa iordning ställningen å ribborna,som pass ,om jag inte skulle orka.en stor seger känns det som,att vinna över sina egna demoner som begränsar en!
170kg gick ju,men att sedan lasta på 10kg till…å försöka peppa sig att ,jag ska faan orka detta!!! det gick bra till halva lyftet,sen tänkte jag ,i helvete heller jag ska stanna här,för stången stannade på halva lyftet,uppbådade ilska å annat å tryckte upp den!!!jaha,nu är det nya mål igen då!!!
hej svejs…….:up:27 december, 2011 at 14:27 #158888Anonym anvandareMemberGRATTIS till ditt PB och avklarat delmål!
Riktigt bra jobbat Hulken!27 december, 2011 at 15:24 #158889Anonym anvandareMember:up:
27 december, 2011 at 18:16 #158890Anonym anvandareMemberHulken, hulken… du ska filma sådana där bedrifter!
Men bra jobbat. Den dagen jag pressar 180 kommer vara en bra dag.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.