- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 mars, 2012 at 22:20 #158981Anonym anvandareMember
det där med deppandet är en jäkla farlig godis det,den är både sur,salt och god,det är lätt att suga på den salta pastillen för länge,men det låter som du redan har tagit beslutet om att spotta ut den,och det är ju ännu bättre:-)hoppas du vaknar med ett gott humör imöra nu,och ha en god kväll herr hulk
4 mars, 2012 at 22:57 #158982Anonym anvandareMemberGalten wrote:det där med deppandet är en jäkla farlig godis det,den är både sur,salt och god,det är lätt att suga på den salta pastillen för länge,men det låter som du redan har tagit beslutet om att spotta ut den,och det är ju ännu bättre:-)hoppas du vaknar med ett gott humör imöra nu,och ha en god kväll herr hulksame to you!!!
PS:mår lite bättre nu efter promenixen……….lol.5 mars, 2012 at 17:17 #158983Anonym anvandareMemberBänk-armar.
wu:cuffs 4×10,bänk:10x60kg,10x90kg,6x120kg,3x150kg.
8x1r@0.92. smalbänk:3×3=150kg.smalbänk+FU:8x12r=120kg.dips 3×8/curl med z st 3×8=50kg.
push downs 3×8=60kg/hantelcurl på bräda 3×8=22.5kg.
triceps drag över huvud 3×8=max/smalcurl 3×8=70kg.
sauna.bra tryck i triceps idag,efter bänken!!
men kände mig ändå sliten idag,omotiverad!inge sugen så att säga….
men kommer väl bättre dgr nån gång också……6 mars, 2012 at 19:34 #158984Anonym anvandareMemberIdag tänkte jag gå ner å köra tunga marklyft!! typ på 3x250kg!!!!!
men det hann jag verkligen inte idag,så det blir till att köra i morgon då!!……
men då kommer jag antagligen inte orka dessa vikter då!!!…….lol.
För jag kände det nästan som att jag skulle ha tagit person bästa på allt idag!!!!…men nu är det tillfället förbi….så jag får väl traggla på ,på de vanliga vikterna då…..;(-….
Men i huvet gick det kanon idag på träningen………..he he he.
Jag låg nog minst 3 år före min tid där idag,i tanken!!
körde en massage idag på ryggen också,så nu känns det bra!!men men,får väl se hur morgon dagen kommer att kännas å se ut då!
Det kan man aldrig veta i förväg,innan man börjat att lyfta,då får man besked om det är en bra dag eller mindre bra dag!
men laddar här nu på kvällen,efter maten,fika å kolla burken,å lite häääälso kost till…mmmm…..marabou….lol
god kväll på alla:up:7 mars, 2012 at 16:48 #158985Anonym anvandareMemberben-mark.
benspark5x8=max.bencurl 5×10=60kg.
mark:6x100kg,3x140kg,2×3=170kg,3×5=170kg.sauna.
mer orka jag inte idag.8 mars, 2012 at 18:22 #158986Anonym anvandareMemberbänk-vader.
wu:cuffs 4×10,bänk:10x60kg,10x90kg,10x120kg.
[mailto:5×5@0.85.blev:5,4,4,4,5.med] stopp!!
Snebänk:10x80kg,10x110kg,4×8=140kg,6x160kg.flyes 3×12=max.
stående vadpress 8x15r=max.sittande vadpress 8×12=80kg.framsida vader 2x15r=10kg.sauna.kändes bra i vaderna när jag skulle gå hem 1.5 km….lol.
Har jag tur i genlotteriet kanske jag lyckas få ett par bra vader tills juni månad!!! men det är svårare än vad man tror detta!!!
de är så tåliga,vaderna!!hyffsat i bänken i alla fall.fast börjar att känna mig sliten där….
eller så sover jag oroligt och vänder mig så att jag ligger mera med ena axeln,när jag sover,tror det!! för känner av lite på vänstra axel,å inte är det av träningen! måste fixa fler kuddar,så att huvet kommer upp mera! så att jag avlastar axeln,när jag ligger!!9 mars, 2012 at 15:35 #158987Anonym anvandareMemberIdag blir det inte många knop!!!
på sin höjd lite tvättat då.allmänt rätt så sliten idag!
övre rygg får vänta lite,kanske i morron då!
träningen tuffar på! inga större förändringar de senaste 10 åren!
de första 5-10 åren var det mycket ökningar,men sen planar det ut.tror jag max,kan lägga på mig en 2-3kg/år nu för tiden,i muskler.men har ju blivit en del kg i alla fall.beroende på tiden….-80talet var jag lättviktare,alltså under 100kg.sen på -90 talet kom jag över den gränsen till mellanvikten,100-150 kg.kom ihåg att jag lyckades träna hårt i början av 90-talet,så mars -94 vägde jag drygt 120kg,i relativt bra form.sen så gick jag stadigt uppåt i vikt,pga träningen.runt år 2000,så vägde jag en 137kg på ett ungefär.höll sig så tills -07!
i juli/Augusti -07,kom jag ihåg att jag vägde mig ,å fick en chock!!!!! 124kg…..hujedamej,det var inget roligt besked!!! så hade det blivit efter över 1.5 månads sängliggande.utan fast föda,bara dropp hela tiden.men men,gick relativt fort tillbaka i vikt igen,fast då bara massa fett i stället.sen så började jag träna igen -08,på våren igen.vikten var väl en 134kg,tror jag.räknar inte detta år som speciellt seriöst ang träningen,mera rehab träning….
börja om från början…la la laaa…..!!
så de senaste åren,2009-2012,kört på hårt hela tiden!!
Alltså 3 år av seriös träning,ingenting egentligen!!!
men ändock gjort bra framsteg!!! var bara att slå på autopiloten å köra på igen då!! enligt de gamla inövade normerna,typ på 80-90-talet.men har faktiskt blivit lite seriösare nu,på gamla dgr!! kör mycket på beprövade program,nu för tiden!! sk,periodisering av träningen!
Härligt att det nu för tiden finns internet,har haft såå mycket hjälp utav detta!!Jag menar,förr fick man lyssna på den som var störst å bäst tränad,i tron att han visste mest osv… vilket inte alltid var fallet……lol.
ofta var det så att de visste mest,men i en del fall så visste de ingenting om träning!! de hade gjort som bamse då,nallat i dunderhonungen!!!…………..vägde väl en 143 kg typ, 2009-2010.sen stadigt ökat på i vikt.vet att jag i vilket fall väger 150+ idag.tycker vikten blivit ointresant nu för tiden!
och detta gäller då kroppsvikten.men vikterna på stången har blivit desto mera intresant! speciellt då i marklyft-bänkpress av någon outgrundlig anledning,gör väl som andra då,följer efter modet!!……lolMen verkar vara min akilleshäl,detta ,marklyft! ok,ligger ju efter där många år också.egentligen det enda jag inte kört under hela min träningsperiod på över 25år!! visst prövade väl lite då å då,men inget seriöst å varaktigt!
konstigt…det enda man egentligen har en riktig nytta av i det vardagliga livet! å benen då ,förstås!men jag menar,bänkpress…när har man nytta av denna konstiga sak?
egentligen bara när det gäller tävling eller när lekmannen frågar:vad tar du i bänkpress då?……lol.
Just därför den är så rolig!!! för finns ju egentligen ingen nytta med denna övning,förutom visa styrkan osv…
gör ibland el ofta mer skada än nytta också,tänker på alla skador den åsamkat mäniskor som kört för tungt osv…i axlar å armbågslederna.nog om det nu! tänker på alla mäniskor på gymet…
det är inte många seriösa som tränar där jag tränar.då menar jag på längre sikt alltså,inte 1-2 år osv,eller sommaren,el nyårstränande…som förvirrat stirrar sig omkring i blindo! iofs många som håller på med andra idrotter,såsom hockey el annat.trevligt…jag menar att det finns vissa som har lite diciplin å träna,å inte bara stå å snacka osv.näe nu orka jag int skriva mer,skrivit av mig för denna gång……lol.
hej svejs…:up:
9 mars, 2012 at 18:57 #158988Anonym anvandareMemberQuote:nog om det nu! tänker på alla mäniskor på gymet…
det är inte många seriösa som tränar där jag tränar.då menar jag på längre sikt alltså,inte 1-2 år osv,eller sommaren,el nyårstränande…som förvirrat stirrar sig omkring i blindo! iofs många som håller på med andra idrotter,såsom hockey el annat.trevligt…jag menar att det finns vissa som har lite diciplin å träna,å inte bara stå å snacka osv.Jag är ju iofs en sådan som roar mig fantastiskt bra på egen hand då jag tränar men ibland när man ser en grupp (vanligtvis är det yngre killar) som peppar varandra och står och skrattar och skojar mellen seten, allvarligt talat så ser dom ut att ha förbannat roligt.
Jag kan med glädje tänka tillbaka på min tid som simmare, då hade jag en tjejkompis som sparringpartner och helvete vad roligt jag hade. Hon var superstark så jag fick ofta däng , särskilt i benövningar där jag var helt chanslös men hur sjukt det än må låta, man hade någon sorts tävlingsdjävul som tog ens kropp i besittning och det är inte kul att vara sämre än den andra så vi jagade varandra med någon sorts hatkärlek hela tiden och jag är rätt säker på att det var ömsesidigt:|.
Det jag ville ha sagt var egentligen att det optimala måste ju vara att ha en sparringpartner (eller flera) som man kan både snacka/skoja med samtidigt som man tränar hårt.9 mars, 2012 at 19:14 #158989Anonym anvandareMemberhåller helt med……...
10 mars, 2012 at 13:54 #158990Anonym anvandareMemberkört rygg-mark.
latsdrag bak 3×8.framf 3×8.rodd 3×8.T-bar 3×8.
mark:wu 110×8,8.3×140. 5×3=180kg.200×1.sen orka jag inge mer idag.sauna.
hej hopp…….11 mars, 2012 at 16:13 #158991Anonym anvandareMemberHääärligt!!!!!! fått massage flera gånger idag.dottra min som knallat på ryggen min,häääääääääääärligt…..varit så slut efter veckans markande……... men nu känns det bättre…
11 mars, 2012 at 18:54 #158992Anonym anvandareMemberjaha,idag blev det inte så mycket gjort….men varit en skööön dag i avslappningens tecken.dottra min var här å hälsa på också.fick massage 2 ggr,hon knalla på min rygg,guuuud vad sköööönt det är när man är lite slutkörd i ländryggen!!sen var vi ute å knalla i solen också,hääärligt,nu börjar det komma lite vår!!!
vi var nere i källaren också,å rota runt bland allsköns saker! hitta massa gamla foton å sånt också,det var roligt att gå igenom å kolla på.nån gång ska jag ta mig tid å släpa upp hela kartongen med foton. sen skanna in dem så att jag får dem på data,sen göra en massa backuper på det osv.
hittade massa gamla träningsbilder också…..lol…på den tiden jag trodde jag var jätte krallig osv……men då vägde jag inte mycket inte! typ -92 var det,kan väl ha vägt en runt 95kg då,sen så körde jag på ordentligt tills -94,då vägde jag i alla fall typ 120kg.men var ju smärt å smidig då också,till skillnad från nu då,mera modell pansar vagn nu!! men beror ju på den ändrade inriktningen också!
Då var det biddiboulding som gällde…lol. och nu är det mera åt styrkelyfts hållet.och mera med marklyft samt bänkpress,på ålderns höst!!!
Jaha,återstår att ladda idag då,för kommande vecka.kommer in på vecka 5 i Hirvis program då.morgon dagen blir det 8x1r@0.92. vilket var rätt så bekvämt förra veckan.sen det vanliga ,snebänk-flyes.sen armar då,biceps-triceps.
nu har det ändrats,nu är det första passet det lugna passet,det med 8x1r! sen det mera jobbiga passet där jag alltid funderar på om jag verkligen skall orka detta,är denna vecka,4×4@0,9. Men ska nog funka bra,hoppas jag! men näst nästa vecka å veckan därefter blir intresant att se på.2×2@1=100%.och efter det 1×1@1,05=105%,hå hå jaja!!!
enligt detta schema ska jag då vara uppe på typ 194kg å köra då…….
har jag svårt att tro,men men,dessa program brukar alltid förvåna mig!!!
men kommer i vilket fall,vara mera än i början!! och sedan gå ner lite på vikter å reppa lite mera igen ! gå på något allmänt program för offseason träning då,typ 1-2 månader.så att man inte sliter för mycket på senor å ligament,som ju tar mycket längre tid att bygga upp styrkan på än musklerna.jaha,det var det!!
trevlig kväll på er alla här på body:up:12 mars, 2012 at 18:16 #158993Anonym anvandareMemberBänk-armar.
wu:cuffs 4×10.Bänk:20x20kg.10x60kg.10x90kg.6x120kg.3x150kg.
8×1@0,92. Med stopp!! gick bra!!bra tempo mellan seten också,drygt 1.5 min vila mellan set.Snebänk:8x110kg.8x140kg.6x160kg.140×10,8.
flyes 3×12=max.Armar i super set!!
dips 3×8=kv/curl m z st 8x40kg,8x60kg,8x70kg.
push downs 3×8=60kg/koncent hantel curl 3×8=22.5kg.
triceps drag ö huvud 3×8=max/smalcurl 3×10=70kg.sauna.bra tempo idag,drygt 1 timma tog det!!
13 mars, 2012 at 20:09 #158994Anonym anvandareMemberidag bidde det ingen träning…sköööönt,ibland!!
blev lite grundarbeten i stället. samt åka in till SKV å lämna in dekl.papper.har stretchat 1.5 tim,här hemma nu på kvällen,vilket är nödvändigt för att kunna utöka sin styrka.samt bibehålla sin vighet också.stretchade först ben,baksida-framsida-insida-utsida.sen bröst-biceps.sen triceps-samt latsen.samt nacke.även ländrygg.underarmar.vader.
man blir svettig av detta pass.anspänning-slappna av-sen ligga i stretch minst 30-45sek.på varje moment.spagaten går ju bra efter att jag är uppvärmd,nu för tiden.förr kunde jag göra det ouppvärmd.spliten är bara nästan fullt ut,men men,man blir ju äldre….lol.
Vig som ett kassaskåp,men detta kassaskåp är lite vig i alla fall.men folk tänker ofta bara på att sköta kosten-sömnen-träningen,då kommer skadorna snart som brev på posten!!
iom den minskade rörelseförmågan i leder samt muskler/ligament!Det bästa och mest effektiva sättet att korta ner senor/ligament,muskler är att träna dessa.dvs,korta ner utan operation!!
ja ja nog om detta nu,,,ha en trevlig kväll nu här på body.:up:
14 mars, 2012 at 10:18 #158995Anonym anvandareMembervila idag med.bara arbete blir det.
Ändrade lite på programmet.så i morgon kör jag som vanligt bänk-vader.
men förut körde jag ben-mark-vader på tisdagen.vilket inte visat sig vara optimalt för mig.för ryggen är så pass trött då på nästa bänk pass.vilket innebär att jag inte orkar att dra in axlarna ordentligt.
så jag kör detta efter det 2:a bänkpasset nu,dvs ryggen-mark.får väl bli på fredag el lördag då.blir läskigare å läskigare nu,bänk programmet…..lol.Hirvis style..
gäller att tro på det!…i morgon kör jag 4×4@0,9. sen lite flyes-sen vader då.kan låta lite för den som inte förstår upplägg å annat.men först så inleds passet med uppvärmning där även rotator cuffs ingår 4×10.sen börjas det stegas upp tills att arbetsset blir.brukar vara,typ :15x20kg,10x60kg,10x90kg,6-8x120kg,3-6x150kg. sen arb set!
efter det brukar det bli snebänk ca:4-8 set.sen sist flyes 3×12.det var bröstet det…sen beroende vilket bänk pass det är,1 eller 2,brukar det bli vader eller armar.funkar bra för mig.sen nu då!..blir det rygg-mark efter bänk passen också.likaså ben.det enda jag inte kör just nu är:knäböj pga haft smärta i vänster knä! men snart måste jag börja stressa på lite med det också.kolla hur det står till osv…
jahapp,det var det de´!!!
näe nu vidare å jobba sig lite……..:up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.