bighulken

Home Forums Dagböcker bighulken

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 938 total)
  • Author

jaha,nu har jag köpt bottenfärg också…..börjar att närma sig nu…..fasiken längtar verkligen till varmare ljusare väder,ok,är ju kanon redan nu!!!

bänk idag samt vader!

wu,cuffs 4×10,bänk:15x60kg,10x100kg,6x120kg,3x150kg.
    arb set:4×4@0,9. gick inte så bra idag.3,3.sen med stopp,2,2.
    sedan lite extra,150×3,3,6.sista sexan gick ju lätt!!
    handlar mycket om formen för dagen också.
    sedan flyes 3×12=max på viktmag.
    stående vadpress :8x15r=max på vikt mag.
    sittande vadpress: 8x12r=80kg.vaderna tog 30 minuter,bra tempo !!
    sen sauna=belöningen.

sen gick jag å käka lunch,panerad fisk med rösti å gräddfil,sen för en tia till fick jag efterrätt också,pannkakor med grädde å sylt,å kaffe med det också…..nu mår jag sååå braa!!!!…………..;) efter lunchen!

börjar att bli lite segt på bänken känner jag.undrar om detta program kanske inte passar mig? borde väl bero på i vilken utsträckning man har korta resp,långa fibrer i sin kropp!!..

det ryska programmet passade mig i vilket fall!! då var det 3 bänk pass/vecka.fast upplagt på ett annat sätt.typ 2 lätta dgr,sen 1 tung,sen nästa vecka tvärtom.jag börjar att tvivla…hmmm….inte bra!!
    ja ja,jag fortsätter tills det är helt slut,programmet.sen får jag väl göra en utvärdering!

för så borde det också vara.finns ju en uppsjö av program,å detta kan ju inte passa alla olika kroppar! jag menar vi har ju olika antal korta/långa fibrer i kroppen,på vissa ställen,vissa muskler.

men men,kör på ,på detta program i alla fall.handlar ju mycket om dagsformen också!

hej å hå-så kan det gå!:up:

bighulken wrote:
    Yiiihaaa!!!!!!! idag vann jag på lotteri!!!!!………….;).
    inte alltid man vinner något på det minsann. ofta har jag förlorat,som typ i kallori lotteriet.räcker att jag tittar åt burger king eller annat,så har jag gått upp 2 kg!!!
    men idag var det min tur!!!!! var hos tandis,inga hål där inte!!!
    både jag å brorsan min har haft turen att få pansartänder!!!
    fast brorsan min är mycket slarvigare med tänderna,men aldrig några hål!!
    Men det var skööönt,i alla fall!!!
    tandis,fixade bort lite tandsten,med den där djävla apparaten som låter någe för djävligt,ultra ljud.sen var det klarrt!!!!
    ja,utvecklingen har gått framåt i alla fall,vad gäller det tekniiska!!!!
    tur är väl det!!…kom ihåg när röntgen,brukade låta,kabommm….kabommm….sen kom de fram efter 10 minuter!!!….lol.
    Även när de skrapade bort tandstenen,faaan,det kändes verkligen!!!

ja idag vann jag i alla fall,,,,så jag låter den glädjen styra kvällen!!!

trevlig kväll på er body freak………lol.

jaha…där ser man!! då var jag glad!!…men har beställt tid till tandläkaren igen nu!!!…naturligtvis så gick en lagning el tand sönder precis.när jag åt på en chocklad kaka…farliga saker det där……lol.
    i flera avseenden!…men men,hoppas att det inte kostar så mycket bara!!!

jaha,fixar frulle strax,det vanliga 3 äggmackor å kaffe.lite gröt också.
    skrev ett nytt program igår kväll också! som jag skall använda mig av efter Hirvis programmet är avslutat.tror att det passar mig bättre.
    det går på 4 cyckler varav det sista på sk,reload!!
    typ:
    vecka 1.
    P1:Bänk 3×3@9,5-Snebänk 3×8-flyes 3×12.+armar.

P2:Bänk4x4@6.Axlar-vader.

P3:Bänk upp till [mailto:1×1@10.krigar]bänk [mailto:4×8@7.benspa]rk/bencurl 6×10.

P4: lö/sön:varannan helg växlas mellan:övre rygg/mark.

vecka 2.

vecka 3.

vecka 4.Reload pass!

de andra passen vill jag inte heller skriva ned här innan jag provat dem,därav strecken…..lol. men blir nog bra detta.tror jag…och då ska man ta placebo effekten i beaktande!!!

Nähepp,,frulle tajm nu…..;)

bighulken wrote:
    Snebänk:8x110kg.8x140kg.6x160kg.140×10

Helvete vilka vikter i snebänken!?! Grymt

Johan.S wrote:
    Helvete vilka vikter i snebänken!?! Grymt

jaha,jaa,så har det väl blivit genom åren!!
    fast egentligen strävar jag efter att köra på så lite vikter som möjligt,med tillräcklig belastning för att bygga styrka.på träning!
    sen så småningom så vill jag nog kunna lyfta stora vikter,om jag nu ska mig på att tävla osv…

då i styrkelyft,med koncentration på bänken,verkar det som.pga ett knä som börjar bli slitet,igen!!
    dammsög det någon gång i början på -90 talet!! då var det lite brosk flisor å annat i det.sen var det bra igen,men har börjat att komma tillbaka igen,phuuu.

vad jag vill ha sagt är,vikterna är inte väsentliga i träningen!! utan endast belastningen!! därför jag bara skriver,typ i bänken,% dvs,vilken belastning för mig det är.typ 3×3@9……
    jag menar även att det inte är av godo att använda mig av stora vikter! risken för skador ökar osv…
    samt att jag även fått problem med att hitta vikter,på gymet jag tränar på.börjar väl att växa ur det,misstänker jag!! tror att jag kan träna detta år ut 2012, sen måste jag antingen byta gym,eller snacka med kompisen om att han nu måste köpa in 25kg:s vikter!! och helst då färgkodade också,helst gummi vikter också!….lol.ser så ynkligt ut annars…..ha ha ha ,ja okej då…lite pryd är jag väl………;)

för 90% för mig är ju samma för andra,dvs 90%! oavsett vikten!!
    men men,nu är det helg!!!
    härligt…ska nu ner å käka lunch strax!

blev lite kort jobb idag,06:00-10:00.så kan det bli ibland…..lol.

Men tack i alla fall johan.s!!! jag tolkar det som att du menade väl,med uttrycket:helvete vilka vikter i snebänken!! grymt!!……..;) ha det nu å fortsätt kötta på johan.s.jag är inne å kollar på dig också,med jämna mellanrum!!!!!……mvh:bighulken!

Det var helt klart välmening. Kör hårt!

Vad är krigarbänk? :-)

Gober wrote:
    Vad är krigarbänk? :-)

smalbänk+FU!……;)

jepp!!…idag blir det inga bullar gjorda…
    hade en matlagnings session igår. som alltid varje vecka.
    det var ingen som sade detta när jag började att träna,att jag skulle få spendera åtskilliga timmar/vecka framför spisen/matlagning osv….

Den lättaste biten är ju egentligen själva träningen!! sen kommer allt merjobb också!!..extra tvätt,extra mat,extra allt mm……..lol.
    stärka upp sängen med 2 tum 4!!… gjorde det förra året,då sängen brakat ihop ett par gånger nu.

men idag mår jag ytterst bra psykiskt,i skallen alltså!! fick eller rättare sagt, tog mig friheten igår i samband med matlagningen,att sammtidigt som maten puttrade ta mig några matlagnings öl!!!!!!!……
    jaa,några….hmmm…typ en 15st eller så.fast små burkar som jag hade kvar sen förra året!!…seg i kroppen…javisst!!….men det själsliga balsammet uppväger detta!!….bara ytterst sällan,nu för tiden!! jag intar denna främmande substans i min kropp!!…..lol.

men jag kalkylerade som så: körde i torsdags..inte alltför hårt heller,så kroppen hade hunnit att återhämmta sig ganska bra ändå! i alla fall minst 1 dygn hade gått,igår.

men ibland behövs det också,för att lätta på trycket!..inte bara kroppen som behöver vila..också hjärnan måste kopplas bort ibland också!!

ja ja ,nog om detta nu.idag blir det mestadels ryggläge…samt lite stretch då,ca:1tim.

trevlig helg på er :up:

Quote:
    Den lättaste biten är ju egentligen själva träningen!! sen kommer allt merjobb också!!..extra tvätt,extra mat,extra allt mm……..lol.
    stärka upp sängen med 2 tum 4!!… gjorde det förra året,då sängen brakat ihop ett par gånger nu.

Merjobb??? Ok, tvätta kanske kan anses vara jobbigt men extra mat och en 2tum4förstärkt sängkonstruktion måste väl ändå anses vara nöje?!!

bighulken wrote:
    :

Exakt VAD är det som gör att din säng har brakat ihop ett par gånger?! Det låter liiiiite ovanligt :D

Fi@ wrote:
    Exakt VAD är det som gör att din säng har brakat ihop ett par gånger?! Det låter liiiiite ovanligt :D

140kg styrkelyftare kanske? ;-) Fast å andra sidan är är det ju nästan vad jag och sambon väger ihop just nu så det förklarar kanske inte saken hehe.

Gober wrote:
    140kg styrkelyftare kanske? ;-) Fast å andra sidan är är det ju nästan vad jag och sambon väger ihop just nu så det förklarar kanske inte saken hehe.

Om det inte beror på att sängen är antik kanske vår vän Hulken styrkelyfter i sängen ;)

Tips till El Hulko:

[http://www.bast-i-test.se/tester_pa_basta/sangen-madrass.html]

[http://www.ikea.com/ms/sv_SE/customer_service/ikea_services/awards/sultan_madrass.html]

ha ha ha ,…..ni är roliga ni!!!……..;)

ja om det vore så väl att jag endast vägde 140kg ..så!!…..ja nästan väger jag det kan man säga….dags vikt idag tror jag hamnar på 150+. men tack i alla fall gober…140…he he…ja hade varit fint det.min våg gav upp förra året el året innan det,står ERR,på den hela tiden.den går upp till 150kg. jaa,sängen är ju inte direckt ny heller så…..längre.

mkt som brakat ihop de senaste åren!! senast när jag var på gymet..satte mig på stolen å skulle ta mig en protte drink efter träningen…braaaak,sen så var den stolen historia………….lol.tyvär så är inte samhället anpassat för mig…..eller stora resp mkt vikt i förhållande till person.kollar ju på moppar nu,inför sommaren.samma sak där,max 150kg/står det på de flesta mopparna……:(-…..hmmm….jooo,ska ta mig en dust med diet osv,i slutet av året,enl.signaturen.21/12…..
    ja ja ….så är det….tyvär en av konsekvenserna av att träna!! att man dessvärre blir större också…..inte så roligt,med tanke på alla problem med kläder och annat.men men…det får man ta!!! när man älskar sporten!
    nähepp…nu blir det frulle…krrrr…krrr…säger magen,kl är 05:00,då har den vaknat.

Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 938 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.