bighulken

Home Forums Dagböcker bighulken

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 361 through 375 (of 938 total)
  • Author

[http://youtu.be/y5d3xeTZvlE]

sitter å väntar att gymet ska öppna,kl 10:00.laddat lite,både själv å kamera.får väl se hur formen är sedan!
    i brist på mer att göra lägger jag in ett klipp från igår…..
    PS: det var drygt 1 år sedan jag plinkade på detta instrument……så någon stjärna är jag int,sjunger hellre än bra!!!…………lol.återkommer med klipp senare,om det går bra idag…..

Trevlig med lite trubadurvisa så här på kontoret på mirgonkvisten, lite rossligare röst så är det nästan Cornelius :-)

Gober wrote:
    Trevlig med lite trubadurvisa så här på kontoret på mirgonkvisten, lite rossligare röst så är det nästan Cornelius :-)

tänk det är det många som säger…..lol.

men är bara dåligt tränad sångröst!!!……Cornelius var bra mycket mer trubadur än jag någonsin kommer att bli.
    han drack lite mkt också…..kommer ihåg när jag sprang förbi honom förut i orminge…då satt han på en bänk å krökade,,medans jag hårdtränade för nån tävling el så,i karate.han satt ofta på den bänken…..han ropade:de e bra grabben kuta på nu!!……var på -80 talet det.
    ja ja…snart öppnar gymet i alla fall,suttit här nu i några tim å väntat!!!…….;)

idag körde jag marklyft!!
    2×10=60kg,6x100kg,3x140kg,1x170kg,1x200kg,1x220kg,6x170kg.sauna.

[http://youtu.be/oYVanq-h99M]

marken!!idag då.

dålig dag idag!! Ägnar detta träningspass åt min gode vän sen barnsben,och uppväxt!! till dig leffe!!!!!….R.I.P…………:(-.

bänk-armar idag.
    wu,cuffs 4×10,bänk:15x60kg,10x100kg,5x130kg.arb set:8x1r@9.gick problem fritt å lätt.
    snebänk:10x80kg,10x110kg,10x140kg,5x160kg,8x140kg.flyes 3×12=max.

curl med ez stång 8x40kg,6x60kg,8x60kg./dips 3×8=kv.
    koncent hantelcurl 3×8=22.5kg/push downs i latsdrag maskin 3×8=60kg.
    triceps drag ö huvud 3×8=max/smalcurl 3×8=70kg.
    sauna.dessutom armar i super set hela tiden med tempo.tid ca:1.5tim.

jaha,vaknade precis efter en power nap!,kl 19:00.

suttit i möten hela dagen idag…phuuu!!!
    käkade en lunch inne i stan på mongolian garden,buffé!!
    men det tåget har redan gått,kom jag på igen nu efteråt!!!……

körde ett tag på det för ett par år sedan,sedan kom jag på att det inte var bra för formen.för man pröjsar,å så får man äta hur mycket man vill=man försöker stoppa i sig så mycket man kan!!!…..lol.vilket ofta resulterade i mat koma drygt 1 tim efteråt.samt att formen vart spolierad också.men idag så käka jag å sen fick det vara bra,skulle säkert kunna trycka i mig 2 port till,men jag avstod!…

sen så gick jag från mötet till dressmanns butik xxl,där de har extra stora stl.köpte mig 3 t-shirts med tryck på,samt en munkjacka med tryck på!
    vet inte….jag måste ha en viss fallenhet för munkjackor…för har ett helt gäng här hemma,varav de flesta inte används!! eller rättare sagt inte hunnit användas ännu!!….lol.

men jag är lite svag för dessa kläder med tryck på,olika sorts!!
    samma som med Ed Hardy å dessa kläder!! vete faan,vad detta beror på,,,kanske någon känsla av mervärde eller så svagheten för olika sorters slags tryck/tattos el annat!!….lol

fast jag vill helst undvika att tattauera mig,även fast det ligger i modet nu för tiden…..hmmm….är väl en sån där grej som ligger kvar sedan barnsben…då var det bara sjömän å kåkfarare som var gaddade!!!

hmmm….skulle faktiskt kunna tänka mig gadda in ett livsträd,samt mina barns namn därpå!!!….men men …vi får väl se-sa den blinde….

hej svejs för denna gång här på body…

PS:idag skrev jag av mig lite igen!!! ingen träning idag blev det…..
    tappat lusten,just nu….lite sorgsen när en mkt bra vän å kamrat for iväg till nangrilaa igår….inget naturlig sätt heller…som ju har varit rätt vanligt i mitt liv.att folk har trillat av pinnen alldeles för tidigt !!!

återigen blir jag påmind om hur fragilt livet är!!!
    han var runt 40 års åldern!!

kan vara den enda !!!…nackdelen med att träna!!!…….
    Att man då tvingas att vara med om när många runt omkring en faller iväg!!!……:(-.
    medans man själv springer runt å tränar i 70 års åldern,då resten av polarna sitter på hemmet å inte kan röra sig……lol

så kanske det kan bli….men men…får väl vara glad att jag överlevt alla smällar jag varit med om,utan att ha dött,eller ännu värre,varit förlamad,som ju var väldigt nära-07,pga trafikolycka.

men men,än är det krut i gubben,bara inne för rond vila,tillfälligt,just nu!!!!…..
    ha det nu alla nät vänner…..mvh:bighulken…..;)

Tråkigt det där med kamraten… Livet är så hårt ibland. Läskigt det där med trafikolyckan också, riktigt strongt av dig att träna på som du gör:up: Får gratulera till personbästa i marken, starkt jobbat. Nu fortsätter vi och harvar på med träningen så vi kan slå pb efter pb:up:

Hence wrote:
    Tråkigt det där med kamraten… Livet är så hårt ibland. Läskigt det där med trafikolyckan också, riktigt strongt av dig att träna på som du gör:up: Får gratulera till personbästa i marken, starkt jobbat. Nu fortsätter vi och harvar på med träningen så vi kan slå pb efter pb:up:

tackar så mkt hence!!!….japp PB…ska det bli många fler av,på denna väg som vi vandrar!!!…..förhoppningsvis……….;)

bygg röra idag!!!.. de installerar fläkt system!!
    bänk-vader.
    wu:cuffs 4×10,bänk:10,15,x60kg,10x90kg,10x120kg.
    arb set:4x3r=150kg,1x170kg.6x150kg.sista set var snabba reps.
    snebänk:10x110kg,3×10=140kg,4x160kg.
    sen orka jag inte böka mera…fullt med byggsnubbar som sprang omkring på gymet!! fick köra på någon konstig ställning också.faan,att de inte kan fixa till det så att de bygger å fixar på annan tid!!
    (byggsnubbar)….lol.ja då är det ju rätt ställe……..lol.
    stående vadpress:6x20r=max.ca120kg.
    sittande vadpress 6×12=80kg.
    fick inte köra mitt [mailto:3×3@9,5.idag]!! fattades vikter å annat.bortplockat pga utrymme!….men men,lika bra det,för vart lite sliten nu på sistonde.så därför fick det bli ett lätt pass idag i bänken.

konstigt!!…men men,alla har vi någon talang,el muskel vi är extra starka i!! själv har jag starka axlar,vilket visar sig i snebänken tydligen.eller så är det bara att jag kört mycket snebänk å byggt upp övre delen av pectoralis!!…jag håller även smalt grepp när jag kör snebänk,så det blir lite extra för triccan då.samt att det inte belastar axlarna så mkt heller.

kände på 170kg,att den var ytterst lätt nu i alla fall.så en bra dag,borde jag nog kunna göra en 3:a-5:a!! I vanlig bänk dvs! men tror inte att detta program passar mina muskler!!typen.men men,vi får se efter lite vila sen då!
    börjar att känna signalerna nu!!…på överträning!..så måste vara vaksam nu. så därför var det bra med lite lättare träning idag!

men programmet är lite långt ,tycker jag,8 veckor.Hirvis.

mitt eget som jag nu gjort går på 4 veckor,sen börjas det om igen.samt att sista veckan är reload också.dvs,lätta vikter samt fler reps……hmmmm….funderar på om jag ska börja detta program på en gång!!…..jaa,så får det bli!..nästa vecka börjar jag mitt eget program i stället,samt att jag börjar med reload delen då!! pga att jag redan känner varnings signaler.skit i vikterna…..gör jag just nu i alla fall.

känner att det gått bra i alla fall,ökat i bänken detta program.

snabbt fredags pass!!
    Ben-rygg.
    benspark 8x10r=max på vikt mag.-bencurl 8x10r=65kg.i superset!

rygg: latsdr bakom 3×8=90kg.framf 3×8=100kg.rodd drag m v-handtag
    3×8=100kg,T-bar 3×8=80kg.1tim.

sauna.härligt väder!!!….Livets väder!!…känner det som jag tror att kossorna känner det,när de får komma ut från ladugården efter hela vintern…..yiihuuuu!!!!…..;).

så i morgon blir det båtklubben för hela slanten,hoppas att vädret är bra !!! ska bara kolla lite,var grejerna är,om det behövs mera grejer osv…….sen sola å fika å snacka me gubbarna.

trevlig helg på er nu alla body mäniskor:up:

PS:idag kl 20:00 på eurosport styrkesport,strongman,sen efter det favvo också,kampsport!!! till kl 24:00!!

jahapp…idag lite grund jobb då!
    lagat mat.tvättat-torkat-dammsugit-städat.
    sen var jag en sväng i båtklubben också,roligt att träffas igen efter en hel vinter…;).allt såg bra ut efter vintern.

sen under tiden jag lagat mat å allt här hemma,så körde jag lite extra vader,på tröskeln,stående,10x30r=kv.alltid bra hoppas jag.blir bra sträck också,pga tröskeln som är hög.vill ju så gärna ha bättre vader under vår/sommar!!…

april-maj-kvar innan shortsen åker på då!!….he he …
    undrar om jag kan få 55cm i vader,omkrets? har drygt 50cm i dagens läge,i alla fall…..hmmmm….

den som lever får väl se!! har för övrigt ändrat mig lite,fortsätter med Hirvis program nu på måndag.men backar 1 vecka,å kör om denna vecka som var…denna vecka var jag inte riktigt mig själv!!!
    ska fasiken köra tills programmet är komplett slut,8 veckor.så nu
    åter upprepar jag vecka 6!! blir så ibland över omständigheter jag inte kan råda över.

för det vore ju för djävligt att bara ha kört detta program 6 veckor,å sen sluta.då kan jag ju inte uttala mig om detta program,om det är bra eller inte!! näe,så nu fortsätter det i 3 veckor då.vecka 6-7-8.men är vaksam ang överträning! så kan det bli om man sätter startvikten för hög el dylikt! jag satte startvikt på 185kg. enligt program ska jag då vecka 8 köra på 194kg,,,ja ja ,vi får väl se….;)

Tråkigt med din kompis Hulken, alltid tragiskt när någon går bort för tidigt.

Klart du ska satsa på 55cm i vader, är ju inte långt från mitt lårmått ;-)

lite mark hann det bli idag.
    2×8=60kg.6×100,3×140,1×170,200×2,2,2.8x170kg.sauna.
    var förbi elgiganten å köpte en ny bryggare idag.jaaa,där ser man…
    åkte dit efter att ha tittat på nätet,fast då kostade 300 :- mer i butiken.
    så jag åkte hem å gick ut på nätet å handlade den,sen tillbaka till butik å hämta!! faan,cash is not king any moore!!! nu är det kort som gäller.

har haft lite svårt för detta!!…vande in mig förra året med kort.nu tycker jag det är smidigt. men men,gammal bilhandlare som jag är,så är det svårt att göra affärer utan cash!!! förut i alla fall.

kom ihåg när jag skulle in på banken för några år sedan,skulle väl sätta in ett par hundringar som blivit av försäljningar!..då var den vanliga pesonen som jag brukar ha borta från denna bank.en annan stod där.det gick inte att sätta in mina pengar på mitt konto!!!…..huuuaa.
    kände mig som en bankrånare eller annat,olagligt!!
    jag frågade vad han menade?…näe,vi får inte ta emot pengar hur som helst längre!!…och inte så mycket heller. mycket? tyckte jag,det var det väl inte? men det löste sig sen senare,när rätt person kommit tillbaka,men jag var ytterst nära att byta bank!!!

ja ja ,de är lite ovana att se riktiga pengar,de på banken…….lol.

ja ja ,fint väder idag i alla fall.
    nu ska jag montera den nya bryggaren,en som brygger rätt ner i termosen.

Lunch pass!!!

bänk:20×20,10×60,10×100,med stopp:4×130,2x5r=130kg,160×1,1. 170×1,1. sne bänk:10×80,10×110,140×10,8,8.sauna.
    ett relativt lätt pass,vad gäller träning å svett å annat.
    var å handla arbetsbyxor på lunchen också. så detta hann jag med på 1 tim lunch!!

c y!!!

tänk!!..idag behövde jag inte kolla vilket datum det var!!!

min dottra fyller 12 år !!!yiiiihuuuu……;)

är det någon som har någe tips vad det är som gäller för dem nu,i den åldern???

hon är en tjej som gillar aktiviteter,innebandy,jui jutsu,mm…+annat.
    lite svårt för mig att veta vad de kan tänkas vilja ha,i present!!..
    men jag har ju tills på lördagen på mig,då hon kommer hem till mig på fredagen-söndag.
    på lördagen,blir det hennes dag!!!

Ang träning,så är det vilo dag idag!! haft en massa möten å annat grej si mojs idag!
    men börjar sakteliga känna motivationen komma tillbaka igen.är inne på vecka 6 i Hirvis programmet.då blir det 3×3@9,5 på torsdag! men lite frågetecken är jag,om jag klarar det ??? men ska…!.. i alla fall.

men känner efter ordentligt nu,innan,för vill inte åka på någe axel skada el liknande! har även börjat att använda mig av en munkjacka!..har på mig den hela tiden,känner att jag blir mycket varmare i den.visst svettig blir man,men de ska man bli när man tränar,annars har man inte tränat!!!….enl.min filosofi!!!

ja ja ,ha en bra tisdag då alla !!!:up:

Viewing 15 posts - 361 through 375 (of 938 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.